09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

گوگل بارد در اینجا حضور دارد و در مقایسه با بینگ چت و چت جی‌پی‌تی ناامید کننده است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تا این لحظه برای بخش کوچکی باز بوده است من فرصتی داشتم که با چت بات جدید هوش مصنوعی گوگل بازی کنم و نتایج متفاوتی دریافت می‌کنم.

این مقاله شامل نظرات اولیه در مورد بارد، جزئیات نحوه دسترسی زودهنگام به آن، نگرانی‌هایی در مورد پاسخ‌های هوش مصنوعی و تجربیات شخصی من است.

چگونه به بارد دسترسی زودهنگام پیدا کردم

گوگل تایید کرده است که دسترسی اولیه به بارد در حال حاضر فقط در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در دسترس است.

اگر شما در انگلستان یا آمریکا زندگی می‌کنید و بالای ۱۸ سال سن دارید، می‌توانید برای دسترسی زودهنگام ثبت نام کنید با استفاده از حساب جی‌میل شخصی‌تان، گوگل به شما اطلاع خواهد داد که حساب شما برای استفاده از این قابلیت آماده است.

یا اینکه اگر در هر طرحی مربوط به گوگل، مانند … زنان در فناوری گوگل به طور مستقیم با شما تماس خواهد گرفت تا به شما دسترسی زودهنگام به بارد را پیشنهاد دهد.

در حال حاضر، این ربات گفتگوی هوش مصنوعی فقط به زبان انگلیسی کار می‌کند، اما گوگل در حال برنامه ریزی برای گسترش به کشورهای و زبان‌های دیگر است، به محض اینکه به بهبود خدمات خود ادامه دهد.

ما به بهبود Bard و اضافه کردن قابلیت‌های جدید، از جمله کد نویسی، زبان‌های بیشتر و تجربه‌های چندرسانه‌ای ادامه خواهیم داد. و یک چیز قطعی است: ما در کنار شما یاد خواهیم گرفت. با بازخورد شما، Bard به طور مداوم بهتر و بهتر خواهد شد.

واکنش جامعه بازاریابی دیجیتال به بارد

قبل از اینکه نظرات و تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارم، فکر می‌کنم مهم است که به واکنش اولیه صنعت بپردازیم.

مشاهده این مطلب  ۸ نکته سئو برای رشد فروشگاه اتسی

ما می‌بینیم لطفاً متن مورد نظر را به من بدهید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم. و به ندرت به منابع ارجاع می‌دهد این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متخصصان سئو در مورد تأثیر بارد بر ترافیک ارگانیک سایت‌های آنها شده است.

همچنین سوالاتی درباره نمایش ترافیک Bard در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو وجود دارد.

با توجه به روش ناپایدار بارد در ارجاع دهی، کیفیت و صحت پاسخ‌های آن ممکن است جای نگرانی داشته باشد.

گوگل این واقعیت را پنهان نمی‌کند که چت‌بات هوش مصنوعی ممکن است اشتباه کند و پاسخ‌های توهین‌آمیز ارائه دهد.

شتاب بخشیدن به ایده‌های انسان‌ها با هوش مصنوعی مولد واقعا هیجان‌انگیز است، اما هنوز روزهای اولیه است و بارد یک آزمایش است. در حالی که بارد دارای کنترل‌های ایمنی داخلی و سازوکارهای روشنی برای بازخورد مطابق با اصول هوش مصنوعی توجه داشته باشید که ممکن است اطلاعات نادرست یا اظهارات توهین‌آمیز نمایش داده شود.

یافته‌های اولیه در مورد بارد

بارد می‌تواند ابزاری فوق‌العاده قدرتمند و مفید باشد.

با این حال، نمی‌توانم از این فکر رها شوم که برای رقابت با بینگ چت و چت جی پی تی، عجله شده و زودتر از موعد عرضه شده است.

سرعت ایندکس گذاری و پاسخ های نامتناسب

وقتی دسترسی زودهنگام به این ابزار رو گرفتم، اول از همه پرسیدم “بیلی جینا کیه؟”

این متن کوتاهی درباره من نوشت. منابع خود را ذکر نکرد اما بعد از بررسی بیشتر متوجه شدم که اطلاعاتی از وبلاگ و پروفایل لینکدین من را با هم ترکیب کرده است.

با انتشار بینگ چت، شاهد سرعت بی‌نظیری در ایندکس کردن اطلاعات بودیم که تضمین می‌کرد چت‌بات هوش مصنوعی آن، جدیدترین اطلاعات ممکن را ارائه دهد.

مشاهده این مطلب  سئو با هوش مصنوعی - 14 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای سئو بهتر و سریعتر

می‌توانیم فرض کنیم که ایندکس‌ناو در این مورد نقش دارد. برودی کلارک آزمایشی عالی انجام داد که نشان می‌دهد بینگ در حال حاضر اطلاعات را پیدا و نمایه می کند.

من کنجکاو بودم که آیا Bard ابزاری برای برابری با سرعت شاخص سازی قابل توجه Bing Chat دارد یا نه. من منابع اطلاعاتی که Bard از آن برای پاسخ به “بیلی گینا کیست؟” استفاده می کرد را تغییر دادم و چند ساعت زمان برای به روزرسانی اطلاعات اختصاص دادم.

در جستجوی دوم، پاسخ‌های زیر را دریافت کردم.

بارد دیگر قادر به پاسخگویی به سوال نبود. تصمیم گرفتم نام کامل خودم را مشخص کنم تا ببینم جزئیات بیشتر به یافتن پاسخ کمک می‌کند، اما بی‌فایده بود.

من کنجکاو هستم که ببینم پاسخ‌های بارد تا چه حد ثابت و یکسان هستند و در طول زمان به آزمایش با پرسیدن سوالات مشابه ادامه خواهم داد.

برخلاف ChatGPT، Bard قادر به یادآوری مکالمات قبلی نیست. به همین دلیل، احتمالاً تغییرات قابل‌توجهی در پاسخ‌ها مشاهده خواهید کرد، زیرا هر مکالمه هیچ زمینه‌ای از مکالمات قبلی نخواهد داشت.

گوگل عدم توانایی بارد در به خاطر سپردن مکالمات را حل کرده است.

توانایی بارد برای حفظ زمینه در حال حاضر به طور عمدی محدود شده است. با یادگیری بیشتر بارد، توانایی آن در حفظ زمینه در مکالمات طولانی تر بهبود خواهد یافت.

(نیّت جستجو)

یکی از ابزارهایی که متخصصان سئو بیشتر از همه از آن در بارد هیجان زده می‌شوند، دکمه “گوگل کن” است. این دکمه بارد را به چیزی که ما بهتر از همه می‌شناسیم، یعنی جستجوی گوگل، متصل می‌کند.

مشاهده این مطلب  آنالیز سئو سایت پولاد پرداز کاوه

با این حال، در تست، من متوجه نشدم که بارد می‌تواند نیت‌های مختلف کاربر را درک کند. من از بارد پرسیدم: «چه اطلاعاتی برای نمایش در بارد مهم است؟»

بارد پیشنهاداتی برای اضافه کردن اطلاعات از سایت‌های شما به مجموعه داده‌های خود ارائه می‌دهد.

با این حال، وقتی روی دکمه “گوگل کن” کلیک می‌کنم، بارد نمی‌داند که در مورد خودش سؤال می‌پرسم. در عوض، مرا به صفحه اطلاعاتی درباره شاعران داستان‌سرای قرون وسطی، که “بارد” نامیده می‌شوند، هدایت می‌کند.

با وجود دسترسی بارد به کل پایگاه داده گوگل، جالب است که این ابزار در درک محتوای چند معنایی دچار مشکل می‌شود.

این می‌تواند برای سئوکاران اطمینان‌بخش باشد، چرا که نشان می‌دهد بارد پایان جستجوی گوگل نخواهد بود. کاربران همیشه نمی‌توانند پاسخ خود را در بارد پیدا کنند و احتمالاً برای حل سوال خود به جستجوی گوگل باز خواهند گشت.

به طور کلی، استفاده از بارد نسبت به بینگ چت و چت جی پی تی، تجربه ناامید کننده‌ای برایم بوده است.

مطمئناً این ابزار با ادامه‌ی فاز آزمایشی‌اش، قدرتمند خواهد شد. اما حس می‌کنم گوگل خیلی عجولانه و برای ارائه یک محصول حداقل قابل استفاده، آن را عرضه کرده که در مقایسه با ابزارهای مشابه در بازار، ضعیف‌تر است.

ما بدون شنیدن این جمله همیشگی “سئو مرده” ، سئوکار نخواهیم بود. این کاملا اشتباه است.

من معتقدم که لیست‌های جستجوی ارگانیک همچنان نقشی حیاتی در موتورهای جستجو خواهند داشت. بارد یک توسعه عملی برای این لیست‌ها خواهد بود، نه جایگزین آنها.

با پیشرفت ابزار در زمینه استناددهی و جستجوی گوگل، این موضوع ممکن است به یک عامل مهم دیگر تبدیل شود که ما سعی در هدف قرار دادن آن داریم.

مشاهده این مطلب  شیپای: کلید موفقیت فروشگاه

با این حال، بارد در حال حاضر یک ابزار اطلاعاتی و واقعی است.

کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی، نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) و مبتنی بر خدمات، به جز در زمینه محتوای وبلاگ و اطلاعاتی، رقابتی از سوی بارد نخواهند داشت.

به عنوان مثال، بارد در پاسخ به سوالات خاص مانند “برای صعود به کوه فوجی چه کفش هایی باید بپوشم؟” محصولی را پیشنهاد نمی کند.

احتمالاً بارد جستجو را ارتقا خواهد داد و ویژگی‌های خرید بیشتری به آن اضافه خواهد کرد. اما ما به عنوان متخصصان سئو، خودمان را با این تغییرات وفق می‌دهیم و همچنان نقشی در دنیای جستجو خواهیم داشت.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵

۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵ و راهکار های سازگاری با آن‌ ها

تحول در راه است. اما جای نگرانی نیست. داده‌های موجود به ما کمک می‌کنند ترندهای آینده سئو را شناسایی و...
آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
مقایسه عامل‌های هوش مصنوعی و جریان‌های کاری هوشمند

مقایسه عامل‌های هوش مصنوعی و جریان‌های کاری هوشمند: کدام‌یک برای سازمان شما مناسب‌تر است؟

چرا شناخت تفاوت‌ها مهم است؟ در ماه‌های اخیر، اگر نگاهی به بحث‌ها و مقالات مربوط به هوش مصنوعی بیندازید،...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
geo-llmo-aeo-vs-seo

‌GEO، LLMO، AEO؛ همه‌ شون فقط نسخه‌ ای از سئو هستند!

در سال‌های اخیر، اصطلاحات جدیدی مثل GEO (بهینه‌سازی موتورهای تولیدکننده محتوا)، LLMO (بهینه‌سازی برای...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
ابزارهای AI که ویدیوهای یوتیوب شما را حرفه‌ای‌تر از همیشه می‌کنند!

هوش مصنوعی در خدمت یوتیوبرها: معرفی ۸ ابزار شگفت‌انگیز برای تولید ویدیوهای حرفه‌ای

با رشد فزاینده‌ی محتوای ویدیویی در فضای دیجیتال، نیاز به تولید سریع، حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه بیش از هر...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070