تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

7 مزیت برتر تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارذها

آنچه در این مقاله می خوانید:

به تبلیغات پولی فکر می‌کنید؟ گوگل ادز را در نظر بگیرید، یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های تبلیغاتی. از مهم‌ترین مزایای آن تبلیغات گوگل دامنه‌ی نفوذ، صرفه‌جویی اقتصادی و زمان مورد نیاز برای ارائه نتایج

مزایای برتر تبلیغات گوگل
  1. نتایج شرکت خود را سریعاً به دست آورید
  2. به مخاطبان هدف خود برسید
  3. هزینه‌های تبلیغاتی خود را کنترل کنید
  4. فورا استراتژی‌ات را تغییر بده
  5. عملکرد خود را ارزیابی کنید
  6. عملکرد برند خود را بهبود ببخشید
  7. فروش خود را افزایش دهید
  8. ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید

در ادامه بیشتر در مورد استفاده کسب‌وکارها از تبلیغات گوگل در تبلیغات دیجیتال بدانید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل اَدز (که پیش‌تر گوگل اَدوِردز نامیده می‌شد) بستری برای تبلیغات آنلاین است که به افراد امکان می‌دهد برند، محصولات یا خدمات خود را در گوگل، یوتیوب و وب‌سایت‌های وابسته تبلیغ کنند. یکی از مزایای گوگل اَدز، مدل کسب‌وکار هزینه به ازای هر کلیک (CPC) آن است؛ بدین معنی که تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی هزینه می‌پردازند که کسی روی تبلیغ آن‌ها کلیک کند.

آیا تبلیغات گوگل ارزشش را دارد؟

بله، تبلیغات گوگل ارزشش را دارد، گوگل تخمین می‌زند که… هشت به یک برگشت برای کاربران گوگل ادز. البته، بهره‌مندی کامل از گوگل ادز مستلزم رعایت موارد زیر است بهترین روش‌ها در هنگام راه‌اندازی، مدیریت و نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی

هشت مزیت تبلیغات گوگل

برخی از بهترین مزایای گوگل ادز برای کسب‌وکارهای B2B و … کسب‌وکارهای B2C (صرف نظر از اندازه، موارد زیر را شامل شوید:)

  1. نتایج شرکت خود را به سرعت دریافت کنید
  2. به مخاطبان هدف خود برسید
  3. هزینه‌های تبلیغاتی خود را کنترل کنید
  4. بلافاصله استراتژی خود را تغییر دهید
  5. عملکرد خود را ارزیابی کنید
  6. عملکرد برند خود را بهبود ببخشید
  7. فروش خود را افزایش دهید
  8. ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید
مشاهده این مطلب  چک لیست سئو داخلی 2024 + جامع با عکس و اینفوگرافی

نتایج شرکت خود را به سرعت دریافت کنید

تبلیغات گوگل خیلی سریع نتیجه می‌دهد.

یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید و نتیجه را روز بعد ببینید. البته سرعت دیدن نتیجه به تنظیمات، هدف‌گذاری، پیشنهاد قیمت و عوامل دیگر تبلیغات شما بستگی دارد. با این حال، این مزیت گوگل ادز، به‌ویژه توسط شرکت‌های کوچک، بیش‌تر از همه ذکر می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که برای دیدن بهترین نتایج، به یک کمپین مؤثر نیاز دارید.

برندها گاهی هنگام راه‌اندازی از این مزیت تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی موتور جستجو از آنجایی که سئو و تبلیغات کلیکی مکمل یکدیگرند. برای افزایش حضور شما در نتایج جستجو

به مخاطبان هدف خود برسید

دلیل دیگر استفاده کسب‌وکارها از تبلیغات گوگل، قابلیت‌های هدف‌گیری آن است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • جمعیت‌شناسی مانند هدف قرار دادن کاربران بر اساس موقعیت مکانی آنها
  • روانشناسی اجتماعی مانند دسترسی به کاربران براساس علایقشان
  • بازاریابی مجدد مانند بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های گذشته
  • لیست مشتریان مانند دسترسی به مشتریان سابق یا سرنخ‌های فعال

این قابلیت‌های هدف‌گیری به شما امکان می‌دهد تا مطمئن شوید تبلیغاتتان به افرادی نمایش داده می‌شود که بیشترین احتمال خرید محصولات یا خدمات شما را دارند؛ این یعنی افزایش تبدیل‌ها و فروش برای کسب‌وکارتان.

تنها عاملی که هدف‌گیری شما را محدود می‌کند، اندازه مخاطب شماست – برای نمایش آگهی‌ها به مخاطب مشخصی نیاز دارید. اما تا زمانی که مخاطب کافی داشته باشید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را به‌طور فوق‌العاده هدفمند کنید.

علاوه بر این، گوگل پرکاربردترین موتور جستجوی جهان است و در اختیار دارد ۸۳ درصد از سهم بازار موتورهای جستجوی دسکتاپ در جهان یعنی استفاده از تبلیغات گوگل برای دسترسی به مشتریان بالقوه‌ی فراوان برای کسب‌و‌کارتان، کار دشواری نیست.

مشاهده این مطلب  چگونه با این 7 نکته مؤثر، در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

هزینه‌های تبلیغات خود را کنترل کنید

شرکت‌های بزرگ و کوچک، یکسان از این مزیت تبلیغات آنلاین با گوگل ادز استقبال می‌کنند.

با تبلیغات گوگل، شما به‌طور کامل بر هزینه‌های تبلیغات خود کنترل دارید. برای مثال، شما بودجه ماهانه و پیشنهادات خود را تعیین می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را در هر زمانی بر اساس نیاز خود تغییر دهید. مثلاً اگر نیاز به پاسخگویی به افزایش ناگهانی علاقه به محصولات خود داشته باشید، می‌توانید بودجه ماهانه خود را افزایش دهید.

بلافاصله استراتژی‌ات را تغییر بده

سپس می‌توانید به‌سرعت استراتژی خود را با گوگل اَدز تطبیق دهید.

برخلاف تبلیغات سنتی که کسب‌وکارتان را برای مدت زمان مشخصی (مثل بیلبورد) محدود می‌کند یا نیاز به پرداخت اولیه دارد (مثل آگهی چاپی)، می‌توانید در هر زمانی نحوه تبلیغات خود در گوگل ادز را تغییر دهید.

مثلاً بسیاری از شرکت‌ها گروه‌های تبلیغاتی متعددی راه‌اندازی می‌کنند، عملکرد آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند و سپس بر اساس عملکردشان بودجه را بین گروه‌های تبلیغاتی توزیع می‌کنند. این انعطاف‌پذیری در تبلیغات سنتی وجود ندارد و اهمیت گوگل ادز در تبلیغات را نشان می‌دهد.

عملکرد خود را ارزیابی کنید

اندازه‌گیری و ارزیابی عملکردتان با گوگل ادز آسان است.

این بستر، داشبوردی داخلی و قابل تنظیم برای ارزیابی معیارهایی مانند ارائه می‌دهد.

  • هزینه به ازای هر کلیک
  • کلیک
  • تاثرات
  • هزینه

همچنین می‌توانید این معیارها را بر اساس کمپین، تاریخ و موارد بیشتر تجزیه و تحلیل کنید. اگر … گوگل آنالیتیکس تنظیمات لازم را انجام دهید (که باید انجام دهید)، داده‌های گوگل اَدزتان به گوگل آنالیتیکس وارد می‌شود و می‌توانید عملکرد آن را از آنجا ارزیابی کنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای بهینه‌سازی صفحات محصولات آمازون

آگاهی از برند خود را افزایش دهید

دلیل دیگر استفاده کسب‌وکارها از تبلیغات گوگل، توانایی آن در بهبود آگاهی از برند است. چه شرکتی باشید که به دنبال افزایش سهم بازار است چه… کسب‌وکار کوچک به دنبال دیده شدن هستید؟ تبلیغات گوگل می‌تواند کمک کند.

برخی از روش‌های رایج افزایش آگاهی از برند با تبلیغات گوگل عبارتند از:

  • هدف قرار دادن نام برندهای رقیب
  • بازاریابی مجدد برای بازدیدکنندگان قبلی وبسایت
  • با استفاده از شبکه نمایش گوگل
  • با استفاده از همکاران جستجوی گوگل

به طور پیش‌فرض، ما یک کمپین تبلیغات گوگل با هدف‌گذاری نام برند شما را پیشنهاد می‌کنیم.

فروش خود را افزایش دهید

کسب‌وکارها بیشتر برای افزایش فروش در تبلیغات گوگل سرمایه‌گذاری می‌کنند. با سیستم سنجش داخلی گوگل ادز، ردیابی اینکه آیا تبلیغات شما منجر به فروش شده‌اند یا نه و ارزش هر فروش به‌راحتی امکان‌پذیر است.

معمولاً شرکت‌ها برای کسب درآمد از تبلیغات گوگل، از روش زیر استفاده می‌کنند:

  • کلمات کلیدی تراکنشی هدف
  • راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مجدد برای دسترسی به بازدیدکنندگان قبلی وب‌سایت
  • تبلیغ تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه مثل کد تخفیف یا حراج‌های فصلی

اینها فقط چند نمونه از رایج‌ترین روش‌ها هستند؛ روش‌های بسیار دیگری هم وجود دارد!

ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید

شرکت‌ها عاشق این مزیت گوگل ادز هستند: تولید ترافیک.

با تبلیغات گوگل می‌توانید کلمات کلیدی اطلاعاتی یا ابتدای قیف را هدف بگیرید تا ترافیک واجد شرایطی را به سایت خود جذب کنید. برای بسیاری از کسب‌وکارها، این یک استراتژی رایج در شروع سئو است، زیرا سئو چند ماه زمان می‌برد تا نتیجه دهد.

چگونه از مزایای گوگل ادز سریع‌تر بهره‌مند شویم

اگر می‌خواهید از مزایای گوگل اَدز سریع‌تر بهره‌مند شوید، این نکات را در نظر بگیرید:

  1. از محدودیت نمایش آگهی برای جلوگیری از نمایش بیش از حد و خستگی مخاطب استفاده کنید.
  2. از بازاریابی مجدد برای هدایت کاربران در مسیر قیف فروش استفاده کنید.
  3. از چندین گزینه هدف‌گذاری، مانند محتوایی و مخاطبی، استفاده کنید.
مشاهده این مطلب  چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

وقت گذاشتن برای یادگیری پلتفرم گوگل ادز می‌تواند به بهبود عملکرد شما نیز کمک کند. با آگاهی از قابلیت‌های این پلتفرم، از انواع تبلیغات تا گزینه‌های هدف‌گذاری، می‌توانید به‌طور استراتژیک نحوه استفاده از آن را در استراتژی تبلیغات پولی خود تعیین کنید.

از مزایای تبلیغات گوگل بهره ببرید

حالا که با اهمیت گوگل ادز بیشتر آشنا شدید، آماده‌اید از مزایای آن استفاده کنید؟ با ما تماس بگیرید برای بهره‌مندی از متخصصان برتر تبلیغات کلیکی گوگل (PPC) در استراتژی تبلیغات گوگل خود و بررسی گزینه‌های مختلف خدمات پرداخت به ازای هر کلیک از «سایت جواد یاسمی»!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570