در حالی که برخی شرکتهای تجارت الکترونیک شاید در این کار موفقتر باشند آمازون اتسی مکان ایدهآلی برای هنرمندان، صنعتگران و فروشندگان اجناس عتیقه است. اما اگر میخواهید فروشگاهتان از بقیه متمایز شود، باید آن را بهینه کنید. اینجا جایی است که بهینهسازی موتور جستجوی اتسی (SEO) اهمیت پیدا میکند.
درک سئو در اِتسی به شما کمک میکند تا فروشگاه خود را بهینه کنید و بیشترین توجه خریداران را جلب کنید. در بخشهای زیر، سئو در اِتسی را بررسی خواهیم کرد.
- سئو در سایت Etsy چیست؟
- جستجو در اِتسی در مقابل جستجو در گوگل
- چرا سئو در Etsy مهم است؟
- 8 راه برای بهبود سئو در Etsy
برای مشاهده نکات، ایدهها و اطلاعات بیشتر درباره سئو در Etsy، به خواندن ادامه دهید!
بهینهسازی موتور جستجوی Etsy چیست؟
بهینهسازی سئو در اِتسی فرایندی است که فروشگاه و محصولات شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و جستجوی اِتسی بهینه میکند. از آنجایی که نتایج اِتسی در گوگل هم نمایش داده میشود، سئو در اِتسی کار را برای موتورهای جستجو و سایتی برای پیدا کردن و انتخاب بهترین آگهیها – در حالت ایدهآل، آگهیهای شما!
جستجو در اِتسی در مقابل جستجو در گوگل
گوگل و اتسی ویژگیهای منحصربهفردی دارند. الگوریتمهای جستجو اما بسیاری از نکات سئو اِتسی، هر دو کانال را پوشش میدهند. به این ترتیب، میتوانید مطمئن شوید که در سایت اِتسی و گوگل رتبه خوبی خواهید داشت. درک هر دو فرمول میتواند به بهبود رتبه شما کمک کند.
عوامل رتبهبندی در اِتسی عبارتند از:
- مطابقت پرس و جو
- رَبط
- نمره کیفیت فهرست
- اخیریّت
- امتیاز تجربه مشتری و بازار
- هزینه ارسال
- زبان و ترجمه
- عادات خریداران
عوامل رتبهبندی متعدد که در طول زمان توسط محققان مورد مطالعه و تأیید قرار گرفتهاند. برخی از عوامل رتبهبندی گوگل عبارتند از:
- هدف جستجو
- رَبط
- استفاده از کلمات کلیدی
- پیوندهای برگشتی
گوگل و اِتسی الگوریتمهای جستجوی متفاوتی دارند، اما بسیاری از نکات سئو برای هر دو پلتفرم کاربرد دارند. به این ترتیب میتوانید در نتایج جستجوی گوگل و اِتسی رتبه خوبی کسب کنید.
چرا سئو در Etsy مهم است؟
دیده شدن در صفحات نتایج موتور جستجو به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را افزایش داده و بازدیدکنندگان بیشتری را به فروشگاهتان جذب کنید. اگر میخواهید مردم از شما خرید کنند، باید بتوانند شما را پیدا کنند.
بهینهسازی موتور جستجوی Etsy برای هر کسبوکاری مزایای زیر را دارد:
- آگاهی بیشتر از برند هر چه تعداد بیشتری از افراد فروشگاه شما را در نتایج جستجو ببینند، نام فروشگاهتان برایشان آشنا میشود. حتی اگر بلافاصله خرید نکنند، میتوانند فروشگاه شما را دنبال کرده و بعدا برای خرید برگردند.
- افزایش تبدیلها بسیاری از کاربران قبل از خرید مستقیم، جستجوی محصولات را به صورت آنلاین آغاز میکنند. نمایش محصولات شما در رتبه اول توجه آنها را جلب کرده و به خرید ترغیبشان میکند.
- دید بیشتر اگر مردم مغازه شما را پیدا نکنند، نمیتوانند از شما خرید کنند. حتی اگر رتبه اول نیستی. آنها مغازه شما را خواهند دید و این شانس شما را بیشتر از زمانی که سئو نداشته باشید، افزایش میدهد.
8 راه برای بهبود سئو در اِتسی
پس چطور میتوانید سئو اتسی خود را بهبود ببخشید؟ در اینجا هشت مرحلهی مختلف برای کمک به شما آمده است:
- کلمات کلیدی را تحقیق کنید
- از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات محصول خود استفاده کنید.
- عنوان فروشگاه خود را بهینه کنید
- تمام برچسبهای محصول موجود را به هر آگهی اعمال کنید.
- دستهبندیها و ویژگیها را انتخاب کنید
- از تصاویر واضح استفاده کنید و بهترین تصویر را در اول قرار دهید.
- روی قیمتهای ارسال خود کار کنید.
- لیستهای خود را بهطور مرتب بهروز کنید
این نکات، هم جستجوی گوگل و هم جستجوی اِتسی را پوشش میدهند تا فروشگاه شما بهترین شانس را برای رتبهبندی کلی داشته باشد.
تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید
کلمات کلیدی برای نمایش محصولات شما در نتایج جستجوی گوگل و Etsy ضروری هستند. کلمات کلیدی شما باید محصولتان را با عبارات کوتاه و مختصر و همچنین عبارات بلندتر توصیف کنند.
مثلاً اگر گردنبند میفروشید، کلمه کلیدی محصول شما ممکن است «گردنبند زنجیری نقرهای» باشد. یک کلمه کلیدی بلندتر و دقیقتر میتواند «گردنبند زنجیری نقرهای با آویز قلب حکشده» باشد.
در اینجا چند نکته برای یافتن کلمات کلیدی برای Etsy
- عبارت جستجوی خود را در نوار جستجو وارد کنید و ببینید چه عبارات مرتبط دیگری نمایش داده میشود.
- به لیستهای رقبایتان نگاه کنید و ببینید از چه عباراتی استفاده میکنند.
- جنس، اندازه، رنگ و سایر ویژگیهای متمایز محصول خود را شرح دهید.
- از خودتان بپرسید کاربران چه عبارات دیگری میتوانند برای توصیف کالای شما وارد کنند.
از آنجایی که معمولا در اِتسی رقیبان زیادی وجود دارند، باید بتوانید لیست خود را از بقیه متمایز کنید و برای تطبیق با جستجوی کاربران، تا حد امکان دقیق باشید. استفاده از توصیفگرها در کلمات کلیدی به شما در این امر کمک میکند.
از کلمات کلیدی در توضیحات و عناوین محصول خود استفاده کنید.
وقتی فهرست جامعی از کلمات کلیدی داشتید، باید آنها را در محتوای خود بگنجانید. اولین گام، انتخاب عنوانی مناسب برای اثر شماست؛ زیرا اولین چیزی است که کاربران هنگام جستجو میبینند.
عنوان محصول باید شامل کلمه کلیدی اصلی و توصیفگرهای آن باشد تا تصویری مختصر و واضح از کالای شما ارائه دهد. در حالت ایدهآل، کاربران باید بتوانند تنها با خواندن عنوان و بدون نیاز به تصویر، تصور کنند که محصول شما چه شکلی است.
توضیحات محصول شما در لیستینگهای دسکتاپ و موبایل نمایش داده میشود. میتوانید توضیحات را تا هر اندازهای که میخواهید طولانی کنید، اما سعی کنید فقط اطلاعات ضروری که کاربران را به خرید ترغیب میکند، بگنجانید.
عنوان و توضیح شما به Etsy و گوگل کمک میکند تا محصولتان را در جستجوهای مرتبط نمایش دهند.
عنوان فروشگاه خود را بهینه کنید
همچنین میتوانید عنوان فروشگاه خود را بهینهسازی کنید تا به بهبود سئو در Etsy کمک کند. در صورت امکان، سعی کنید کالای اصلی خود را در عنوان فروشگاه بگنجانید تا شناسایی ارتباط شما برای کاربران و الگوریتمها آسانتر شود.
پس اگر کوکی، شمع یا زیورآلات میفروشید، آنها میتوانند از نام فروشگاهتان این را بفهمند.
تمام برچسبهای محصول موجود را به هر آگهی اضافه کنید.
در اِتسی میتوانید تا ۱۳ برچسب محصول مختلف به آگهی خود اضافه کنید.
از تمام گزینههای موجود استفاده کنید و جزئیات بیشتری به لیست محصول خود اضافه کنید. این کار نه تنها شانس شما را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی افزایش میدهد، بلکه لیست شما را کاملتر و پربارتر نشان میدهد.
دستهبندیها و ویژگیها را انتخاب کنید
در ایتسِی میتوانید برای هر آیتم خود یک دستهبندی انتخاب کنید، اما هر کالا را فقط در یک دسته میتوانید ثبت کنید. بنابراین، اگر گردنبند میسازید، نمیتوانید آنها را در چند دسته، حتی اگر از نظر فنی در چند دسته جای بگیرند، ثبت کنید.
دستهبندی و ویژگیهای محصول خود را بر اساس بارزترین مشخصات آن انتخاب کنید. این کار به بهبود رتبه و نمایش مرتبطتر محصولتان کمک میکند.
از تصاویر واضح استفاده کنید و بهترین تصویر را در اول قرار دهید.
تصاویر محصول شما برای کمک به کاربران در تصمیمگیری درباره مناسب بودن کالای شما بسیار مهم هستند. میتوانید چندین عکس و فیلم به هر آگهی بارگذاری کنید.
اولین تصویر در لیست شما باید بهترین تصویر باشد. تصویری واضح از کل محصول، ظاهر آن و بدون هیچ عنصر حواس پرتکنی دیگری ارائه دهید. برخلاف آمازون، به پسزمینه خالی نیازی ندارید، بنابراین میتوانید محصول را در حال استفاده نشان دهید.
اگر جدول سایزبندی یا مرجعی دارید، آن را در تصاویر خود بگنجانید تا کاربران درک بهتری از اندازه کالا داشته باشند.
روی قیمتهایتان کار کنید
متاسفانه، هزینههای ارسال روی رتبهی آگهی شما تاثیر میگذارد. اگر کسی بتواند کالای مشابهی را با هزینه ارسال کمتر پیدا کند، احتمالا همین کار را میکند و این به رتبهی شما آسیب میزند.
اگر بتوانید قیمتها را طوری تنظیم کنید که شامل هزینه ارسال هم باشد و باز هم سود کنید، مشتریان از سفارش خود راضیتر خواهند بود. یا میتوانید گاهی اوقات پیشنهادهای ویژه ارائه دهید تا مشتریان فرصتی برای ارسال رایگان داشته باشند.
لیستهای خود را بهطور مرتب بهروزرسانی کنید.
از آنجایی که گوگل و ایبی زمان را در رتبهبندی خود لحاظ میکنند، بهتر است گاهی فهرست خود را بهروز کنید. لازم نیست تمام کارهای انجامشده را دوباره انجام دهید؛ فقط با بهروزرسانی گاهبهگاه متن و تصاویر، فروشگاه خود را تازه و بهروز نگه دارید.
با سئو مداوم، ترافیک پایدار ایجاد کنید
چه بخواهید کسبوکار جدیدی را به فروشگاه اِتسی خود جذب کنید یا وبسایت خود را رونق ببخشید، سئو ابزاری عالی است که بهمرور زمان ترافیک پایدار ایجاد میکند.
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با yaseomi فرصتهای وبسایت خود را سریعتر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!