09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

کلید استفاده موثر از هوش مصنوعی؟ یک گردش کار ساختاریافته!

آنچه در این مقاله می خوانید:

کانال‌های پولی گران‌تر، کارآمدتر و مقیاس‌پذیرتر می‌شوند. اجتماعی پولی تولید می کند تنها 2 درصد از سرنخ ها برای اکثر شرکت ها. در همان زمان، Big Tech بیشتر حاشیه ها را ربوده است. به همین دلیل است که کانال‌های تحت مالکیت و جستجوی ارگانیک اکنون مهم‌تر از همیشه هستند، که محتوای باکیفیت و اصلی را بیش از پیش برای بازاریابان در اولویت قرار می‌دهد. در عصر هوش مصنوعی مولد، این نباید مشکلی داشته باشد. اما آیا واقعاً همه چیز به همین راحتی است؟

بیش از یک سال از زمانی که هوش مصنوعی مولد جهان را درنوردیده می‌گذرد، و دنیای بازاریابی هنوز کاملاً مطمئن نیست که از آن چه تصمیمی بگیرد. برای برخی از بازاریابان، هوش مصنوعی مولد یک تغییر دهنده بازی است. دیگران متوجه می شوند که انتظارات آنها را برآورده نمی کند. نکات منفی اصلی شامل عدم دقت واقعی ChatGPT، سبک رباتیک آن، و سطحی و عمومی بودن محتوا است.

در حالی که هوش مصنوعی مولد ممکن است به بازاریابان کمک کند محتوا را با هزینه کمتر تولید کنند، اما مشکل مقیاس پذیری را برطرف نمی کند. آیا می توان از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا برای چندین کانال، هدف قرار دادن چندین مخاطب به زبان های مختلف، بدون به خطر انداختن ایمنی برند استفاده کرد؟

بازاریابان به سرعت در رشد نام تجاری خود با تنگناهایی مواجه می شوند، زیرا آنها مشکل واقعی را نمی بینند: گردش کار. اگر می خواهید به طور موثر از هوش مصنوعی استفاده کنید، مرحله اول حل مشکل گردش کار است.

چالش مقیاس پذیری

تولید محتوا به دلایل مختلف، از جمله:

  • تیم بازاریابی به اندازه کافی بالغ نیست. آن‌ها هنوز داستان برند مشخصی ندارند و محتوایشان فاقد دیدگاه متمایز است. آنها همچنین هنوز متوجه نشده اند که چگونه تیم، کانال ها، محتوا، داده ها و پشته فناوری خود را برای دستیابی به بهترین نتایج هماهنگ کنند.
  • فقدان استعداد خلاق. بسیاری از برندها به سادگی توانایی ایجاد محتوای با کیفیت بالا را ندارند. آنها همچنین ممکن است تمایلی به کار با کارشناسان خارج از سازمان خود نداشته باشند، یا ندانند چگونه این کار را به درستی سازماندهی کنند.
  • فقدان یک گردش کار ساختار یافته فناوری تنها در صورتی مؤثر است که در یک جریان کاری جامد گنجانده شده باشد. اکثر برندها هنوز راهی منظم برای سازماندهی تولید محتوای خود پیدا نکرده اند.
مشاهده این مطلب  بازاریابی سئو چیست و چگونه شروع کنیم؟

مایلم در اینجا تاکید کنم: وقتی در مورد “جریان کاری” صحبت می کنم، منظورم مجموعه مراحلی است که برای رسیدن از یک هدف بازاریابی به یک محتوای آماده برای انتشار انجام می شود.

بگویید هدف بازاریابی شما رشد برندتان است. بسیار مهم است که شما آن هدف را به یک برنامه محتوا ترجمه کنید. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید در حالی که تولید محتوا در واقع یکی از بزرگترین تنگناهایی است که سرعت شما را کاهش می دهد؟ یک گردش کار جامد چگونه به نظر می رسد – و هوش مصنوعی (تولید کننده) کجا وارد عمل می شود؟

مرحله 1: با ایده پردازی شروع می شود

مرحله اول در گردش کار، تعریف محتوایی است که باید برای کدام کانال ایجاد کنید. هوش مصنوعی می تواند با کمک به شما در ایده پردازی محتوا، نقش خلاقانه ای در این امر ایفا کند. به عنوان مثال، با درخواست های مناسب، می توانید به ChatGPT اجازه دهید ایده های محتوا تولید کند. با “توضیح” ابزارهای هوش مصنوعی حتی بیشتر، با استفاده از داده های شخص اول و شخص ثالث، می توانید کیفیت خروجی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

همچنین تعداد زیادی ابزار رایگان آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در این امر کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که اینها به طور خودکار با زمینه شما، مانند یک دامنه یا مکان خاص، سازگار نمی شوند. شما همچنین می خواهید نتایج بیش از حد عمومی را فیلتر کنید.

مرحله 2: جلسه توجیهی خود را ایجاد کنید

مرحله دوم جلسه توجیهی است. در تولید محتوا، قانون کلی این است: توضیحات بد = خروجی بد. مگر اینکه برای شروع به درستی به سازنده محتوای خود توضیح دهید، در یک حلقه بی پایان از دورهای تجدید نظر خواهید بود.

مشاهده این مطلب  چک لیست سئو داخلی 2024 + جامع با عکس و اینفوگرافی

قبل از اینکه بتوانید یک جلسه توجیهی خوب ایجاد کنید، مهم است که به طور خاص استانداردهای کیفیت خود را تعریف کنید. بخشی از آن شامل ایجاد یک راهنمای دقیق “لحن صدا” است. با تنظیم این قوانین از همان ابتدا، از بحث هایی مانند “این به نظر می رسد نام تجاری نیست” یا “این برای مخاطبان هدف ما جذابیتی ندارد” اجتناب می کنید.

اگر هنوز برند خود را درست نکرده اید لحن صدا، همچنین می توانید از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل وبلاگ یا متون برند دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

علاوه بر لحن صدای برندتان، محدود کردن مهم‌ترین کلمات کلیدی سئوی شما نیز ضروری است.

باز هم، بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی را برای این کار به صورت آنلاین خواهید یافت، از جمله AnswerThePublic، Frase و Clearscope. از هر ابزاری که استفاده می کنید، مطمئن شوید که به چند بهترین روش ثابت شده پایبند باشید.

با یک کلمه کلیدی شروع کنید که موضوع یا جایگاه اصلی شما را به تصویر می کشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد بازاریابی محتوا بنویسید، از آن به عنوان کلیدواژه اصلی خود استفاده کنید. سپس از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

مرحله 3: تولید محتوا

مرحله بعدی در گردش کار، تولید محتوا است. برای هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، هدفتان این باشد که از تعادل مناسب هوش مصنوعی و استعداد انسانی استفاده کنید.

کارشناس بازاریابی جستجوی ژاپنی کنیچی سوزوکی گزارش می دهد گوگل از شما نمی خواهد که بیان کنید آیا محتوای شما توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. این کاملا به شما بستگی دارد. با این حال، گوگل به ناشران توصیه می کند که در ارسال محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون اینکه توسط انسان تصحیح شود، محتاط باشند. همین امر در مورد محتوایی که به صورت ماشینی ترجمه می شود نیز صدق می کند.

مشاهده این مطلب  آموزش اچرف Ahrefs (قدم به قدم)

الگوریتم های گوگل بر اساس محتوای انسانی است، به این معنی “محتوای طبیعی” بالاترین رتبه را دارد. هوش انسانی همچنین یک مؤلفه کلیدی برای ایجاد محتوایی است که از دستورالعمل‌های EEAT Google که مخفف «تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد» است، پیروی می‌کند. برای مثال، هوش مصنوعی نمی‌تواند ادعای «تجربه» داشته باشد این چیزی است که فقط انسان ها می توانند انجام دهند.

جریان کاری که من تاکنون توضیح داده‌ام عمدتاً بر ایجاد محتوای برتر متمرکز است که طولانی‌تر، روایت‌تر و خاص‌تر از برند است. شما می توانید برای ایجاد محتوای نهایی خود (مانند توضیحات محصول، تبلیغات و نسخه های اجتماعی و CTA) بیشتر به هوش مصنوعی تکیه کنید.

در مجموع، هنگام ایجاد محتوا برای هر مرحله از قیف و هر نوع محتوا، یافتن تعادل مناسب بین انسان و ماشین بسیار مهم است. برای مثال، اگر در حال ایجاد محتوای قهرمان (مانند کتاب الکترونیکی) هستید، می‌توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد طرح کلی، H2s، H3s و پیام‌های کلیدی استفاده کنید، اما همچنان به یک نویسنده انسانی با تخصص در موضوع نیاز دارید. انجام تحقیقات عمیق، ارائه بینش منحصر به فرد و احتمالاً حتی مصاحبه با کارشناسان دیگر.

همانطور که به سمت پایین تر از قیف حرکت می کنید، کارهایی مانند نوشتن صفحات فرود به راحتی می توانند تقریباً به طور کامل به هوش مصنوعی سپرده شوند، با تصحیح کامل از ویرایشگر انسانی.

مرحله 4: محتوای خود را بومی سازی کنید

مرحله نهایی در گردش کار محلی سازی است که شامل ترجمه می شود. اگر برند شما در بازارهای مختلف حضور دارد، باید محتوای خود را با هر یک از آن بازارها تطبیق دهید تا مطمئن شوید که اثربخش است.

مشاهده این مطلب  تسک های بین دسته ای پلتفرم

بازار نرم افزار ترجمه ماشینی (ترجمه هوش مصنوعی) در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و ابزارهای شناخته شده ای مانند Google Translate، DeepL و Systran را به وجود آورده است. همچنین می توانید از ChatGPT برای ترجمه متون استفاده کنید. در حالی که کیفیت ترجمه ماشینی همچنان در حال بهبود است، هنوز فاقد یک عنصر کلیدی است که فقط انسان می تواند ارائه دهد: هوش مصنوعی به اندازه کافی هوشمند نیست که بتواند زمینه های فرهنگی و زبان عامیانه همیشه در حال تکامل را توضیح دهد.

ترجمه‌هایی را ایجاد می‌کند که بیش از حد تحت اللفظی هستند و تفاوت‌های ظریف فرهنگی را که گفتار انسان را بسیار خاص می‌کند، از دست می‌دهند. همچنین، ترجمه ماشینی قوانین محلی را در نظر نمی گیرد.

اگر می خواهید مطالب خود را به روش صحیح ترجمه و بومی سازی کنیدیک بار دیگر، شما می خواهید تعادل مناسب هوش مصنوعی و خلاقیت انسان را پیدا کنید.

استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد اولین پیش نویس ترجمه کاملاً خوب است، اما اگر می خواهید مطمئن شوید متن تمام شده شما واقعاً بومی سازی شده است (از جمله استفاده مناسب از منابع فرهنگی، عامیانه و مطابقت با قوانین محلی)، پس باید همیشه پیش نویس نهایی را توسط یک مترجم انسانی که به زبان مادری خود کار می کند آماده کنید.

هوش مصنوعی به تنهایی کافی نیست

اگرچه برخی از بازاریابان رویای روزی را در سر می پرورانند که ابزارهایی مانند ChatGPT و Google Translate بتوانند تمام نیازهای تولید محتوای آنها را برآورده کنند، حقیقت این است: ما هنوز تا آن نقطه راه زیادی داریم.

مشاهده این مطلب  بررسی سرعت سرور

برندهایی که امروزه برنده بازی محتوا هستند، آنهایی هستند که جریان کار موثری را طراحی می کنند که بهترین هوش مصنوعی و انسانی را در هر مرحله در خود جای داده است.

بهترین راه برای اندیشیدن به هوش مصنوعی به عنوان یک توانمندساز است – نه جایگزینی برای استعدادهای انسانی. این ابزار قدرتمندی است که به ما انسان ها کمک می کند تا بسازیم و محتوای ما را بیابید سریعتر و مقرون به صرفه تر.

اگر مایلید در مورد نحوه استفاده از بهترین های هر دو جهان در javadyasemi بیشتر بدانید؟ لطفا در رزرو خود تردید نکنید تماس استراتژی رایگان با یکی از مشاوران محتوای ما!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070