دراپ شیپینگ راهی محبوب برای فروش آنلاین بدون انبارداری و ارسال کالا است. به این معنی که شما هیچ انبار، هزینه انبارداری، بسته بندی و دردسر تحویل در آخرین لحظه ندارید و در واقع می توانید تمام کارهایی که پس از خرید مشتری انجام می شود را به دیگران بسپارید.
(دراپ شیپینگ نوعی آزادی خاص را در) تجارت الکترونیک فضای آزادی. اما همانطور که می گویند، آزادی بزرگ، مسئولیت بزرگی به همراه دارد. برای اینکه با موفقیت کسبوکار قطرهای را راهاندازی کنید. یک وبسایت تجارت الکترونیک کاملا کاربردی بسازید. و با استراتژی بازاریابی و خدمات مشتری قوی، فروشگاه آنلاین خود را پشتیبانی کنید.
این راهنمای جامع مزایا و پیچیدگیهای دراپ شیپینگ را بررسی میکند و همه چیزهایی را که قبل از شروع به کار با آن نیاز دارید، توضیح میدهد. شروع یک کسب و کار .
دراپ شیپینگ چیست؟
در روش فروش مستقیم، تولید، انبارداری و ارسال محصول به عهدهی یک تأمین کنندهی ثالث قرار میگیرد. شما به جای انبار کردن و ارسال محصولات، سفارشات مشتریان را مستقیما به تولیدکننده یا عمدهفروش منتقل میکنید تا آنها محصولات را برای مشتری ارسال کنند. هزینه محصولات تا زمان خرید توسط مشتری پرداخت نمیشود.
این چیدمان برای همه طرفهای درگیر، منافع دو طرفه به همراه دارد: فروشندگان میتوانند روی انتخاب و تبلیغ کالاها تمرکز کنند به جای اینکه به مدیریت انبار و موجودی بپردازند؛ تأمینکنندگان میتوانند روی تولید و تحویل کالاها تمرکز کنند بدون نیاز به راه اندازی فروشگاه؛ و خریداران به محصولات دسترسی دارند که ممکن است در فروشگاههای محلی خود نتوانند پیدا کنند.
دراپ شیپینگ میتواند راهی سریع برای راهاندازی یک کسبوکار با حداقل هزینه اولیه و ریسک پایین باشد.
یک فروشنده قطرهای چیست؟
یک دراپ شیپر واسطهای بین مشتریان و تامینکنندگان است که محصولات تامینکنندگان را انتخاب و تبلیغ میکند تا به دست مشتریان برسند. کسبوکارهای خرده فروشی میتوانند صرفا به عنوان دراپ شیپر فعالیت کنند یا برخی محصولات را خودشان انبار کرده و بقیه را به صورت دراپ شیپینگ عرضه کنند.
فروش از طریق انبار فروشنده (دراپ شیپینگ) به لطف افزایش تجارت الکترونیک در حال رونق است، اما فروشندگان در هر کانالی میتوانند از این روش استفاده کنند. در قرن بیستم، برندهای کاتالوگ مانند جیسیپنی و سیرز از نوعی دراپ شیپینگ برای ارسال مستقیم سفارشات پستی به تولیدکنندگان برای تحویل سریعتر استفاده میکردند. امروزه خرده فروشانی که فضای فیزیکی محدودی دارند یا فروشندگان موقتی میتوانند با استفاده از دراپ شیپینگ نمونههایی را به نمایش بگذارند و سفارشات را تکمیل کنند. هر چی نوع کسب و کار این حوزهی در حال رشدی است که فروشندگان از راه دور ترجیح میدهند از آن شروع کنند، بازار جهانی فروش از راه دور پیشبینی میشود که بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد. تا سال ۲۰۲۷، بر اساس دادههای شرکت تحقیقاتی و بازارها.
دراپ شیپینگ چطور کار میکند؟
در مدل تجارت الکترونیک دراپ شیپینگ، برخلاف مدل سنتی خرده فروشی، فروشنده هیچ انبار و کالایی را به صورت مستقیم در اختیار ندارد. در عوض، فروشنده به محض سفارش مشتری، از یک شخص ثالث (معمولاً یک عمده فروش یا تولید کننده) کالا را خریداری و برای مشتری ارسال می کند.
در اینجا یک مرور کلی گام به گام و ساده شده از نحوه کار آن آورده شده است:
- شما یک تامینکننده پیدا میکنید که خدمات دراپ شیپینگ ارائه میدهد و محصولاتی را از کاتالوگ آنها انتخاب میکنید تا در فروشگاه آنلاین به فروش برسانید .
- یک مشتری سفارش محصولی را از فروشگاه آنلاین شما ثبت میکند.
- شما جزئیات سفارش را به آنها ارسال میکنید.
- تامینکننده شما سفارش را به طور مستقیم و با نام تجاری شما به مشتری شما بستهبندی و ارسال میکند.
- شما به تامین کننده، قیمت عمده فروشی را پرداخت می کنید و باقی سود را برای خودتان نگه می دارید.
مزایای دراپ شیپینگ
(فروش مستقیم از انبار تامین کننده) مدل خردهفروشی به دلایل مختلف. برخی از مزایای اصلی این نوع ایده تجاری عبارتند از:
هزینه راهاندازی کم
اگر از روش دراپ شیپینگ و ابزارهای رایگان یا کمهزینه تجارت الکترونیک استفاده میکنید فروشگاه آنلاین راه اندازی کردن هزینه اولیه شما بسیار کم است. نیازی به خریداری قبلی موجودی ندارید و تامینکنندگان شما معمولا هزینه انبارداری و حمل و نقل محصولات را به عهده میگیرند (البته در برخی موارد ممکن است هزینه حمل و نقل را از شما دریافت کنند).
انبارداری ممنوع
از آنجایی که تامینکنندگان انبارداری را بر عهده میگیرند، نیازی به اجاره انبار یا پر کردن گاراژتان ندارید. همچنین از هزینههای نیروی کار انبارداری در امان خواهید بود. از سال ۲۰۲۰ به طور متوسط ۸ درصد افزایش یافته است.
انتخاب گسترده محصول
شما با محدودیتهای فضای فیزیکی یا جغرافیایی مواجه نیستید و میتوانید به تعداد دلخواه محصول بفروشید. علاوه بر این، انتخاب محصولات موجود برای شما تقریباً نامحدود است و به شما آزادی عمل برای انتخاب و ارائه مجموعه محصولات منحصربهفرد میدهد. اگر فروش یک محصول خوب نباشد، میتوانید به سرعت آن را حذف کنید بدون اینکه مجبور باشید موجودی باقی مانده را تخلیه کنید. تنوع گسترده محصولات به شما امکان میدهد تا طیف وسیعتری از مشتریان بالقوه را جذب کنید و حتی میتوانید محصولات را به صورت بستهبندی شده برای فروش بیشتر به مشتریان ارائه کنید.
از هر نقطه ای کار کنید
در گذشته، خرده فروشان به مکان های فیزیکی فروشگاه محدود بودند. اما امروزه اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین بدون انبار هستید، می توانید فروشگاه آنلاین خود را از هر نقطه با دسترسی به اینترنت اداره کنید. این به شما انعطاف پذیری بیشتری به عنوان صاحب کسب و کار در مورد مکان کار و همچنین در رابطه با آنچه می فروشید می دهد. اگر شما به دلیل انبار و فضای لازم برای نگهداری آن محدود نیستید، می توانید هر چیزی را از هر جایی بفروشید و حتی اگر محصولی به خوبی فروش نرفت، به محصول دیگری تغییر مسیر دهید.
جریانهای کاری خودکار
پس از راه اندازی فروشگاه، بخش زیادی از مدیریت سفارشات روزمره را میتوان بهصورت خودکار انجام داد. با وجود اینکه هنوز نظارت بر خدمات مشتری و تبلیغات بازاریابی ضروری است، فرایند خرید، تکمیل و ارسال سفارشات میتواند بهطور خودکار در پس زمینه انجام شود. فروشندگانی که از راهحل فروش از انبار Wix استفاده میکنند، میتوانند مدیریت انبار، مسیریابی سفارشات، ردیابی سفارشات و بسیاری موارد دیگر را بهصورت خودکار انجام دهند.
بهطور کارآمد مقیاسبندی کنید.
ترکیب اتوماسیون و برونسپاری تامین، به شما امکان میدهد که با نیروی انسانی کمتر و بدون دردسرهای لجستیکی، کسب و کار خود را سریعتر رشد دهید.
معایب و محدودیتهای دراپ شیپینگ
با وجود انعطافپذیری و موانع کم برای ورود، دراپ شیپینگ دارای معایب بالقوهای است. اگر قصد راهاندازی کسبوکاری مبتنی بر ایده کسب و کار فروش مستقیم (به این نکات توجه کنید:)
رقابت شدید
زیرا فروش از طریق انبارداری (دراپ شیپینگ) مزایای بالقوه زیادی دارد، میلیونها فروشنده دیگر نیز آن را امتحان میکنند. و مگر اینکه قرارداد انحصاری با تامینکنندهای ببندید، هیچ مانعی برای آنها وجود ندارد تا برای رقیب شما فروش از طریق انبارداری انجام دهند. برای برجسته شدن، شما به یک تمایز برند قوی، خدمات مشتریان عالی و استراتژیهای بازاریابی متاسفم، شما هیچ متنی برای ترجمه درون پرانتز ارائه ندادید. لطفاً متن مورد نظر خود را در پرانتز قرار داده و دوباره درخواست خود را ارسال کنید.
حاشیه سود پایین
زیرا تعداد زیادی از تامینکنندگان بالقوه از جمله تامینکنندگان خارجی وجود دارند، بسیاری از فروشندگان قطرهای برند خود را بر اساس قیمتهای بسیار پایین بنا میکنند که کسب سود یا رقابت با قیمتهای بالاتر را دشوار میسازد. دراپ شیپینگ کالاهای گران قیمت برای موفقیت، باید هزینههای اضافی برای بستهبندی مجلل و بیمه را پرداخت کنید و مشتریان انتظار خدمات مشتریان لوکس دارند که میتواند هزینهبر باشد.
نبود کنترل کیفی
از آنجایی که شما شخصاً محصولات را لمس نمیکنید، نمیتوانید مطمئن باشید که تأمینکنندگان کالاهای با کیفیت تحویل میدهند یا به دنبال کوتاه کردن مسیر هستند یا اینکه کالاهای تقلبی عرضه میکنند. این چالش به خصوص زمانی که محصولات را از تأمینکنندگان خارجی تهیه میکنید، سختتر میشود، زیرا استانداردهای ایمنی ممکن است با مقررات محلی مطابقت نداشته باشد و کیفیت کالاها به سطح مطلوب نرسد. افزایش تعداد داستانها شایعاتی درباره مشتریانی که پس از دریافت کالاهایی که با توصیف آنلاین آنها مطابقت ندارد احساس فریب خورده اند، در گردش است. اما به عنوان فروشنده رسمی، اعتبار برند شما در خطر است.
پایداری و مسائل اجتماعی
نیمی از مصرفکنندگان حاضر به پرداخت (تا ۱۰ درصد تخفیف) طبق گزارش شرکت پیدبلیوسی، خریداران به دنبال محصولات تولیدشده با روشهای اخلاقی و پایدار هستند. اما تأیید محصولات و فرآیندهای تولید بدون بررسی حضوری دشوار است و این امر شما را در معرض اتهام «سبزپوشانی» قرار میدهد.
مسئولیت پذیری خدمات مشتری
اگر مشتریان با تحویل سفارش یا خود محصولات مشکل دارند، وظیفه شماست که این مشکلات را حل کنید، حتی اگر شما این کالاها را تولید نکرده یا بستهها را ارسال نکردهاید. همکاری نزدیک با شرکای دروبشیپینگ و پاسخگویی سریع از طرف آنها ضروری است. هنگام ارزیابی تامینکنندگان بالقوه، از منابع مختلف سوالات زیادی بپرسید تا مطمئن شوید که میتوانید انتظارات مشتریان را برآورده کنید.
نداشتن راه چاره
قبل از امضای قرارداد، شرایط و ضوابط آن را با یک وکیل بررسی کنید. اگر شریک تجاری شما در خارج از کشور است، با یک شرکت حقوقی که در آن کشور تجربه دارد، همکاری کنید. در غیر این صورت، اگر روابط شما با شریک تجاری خراب شود یا بدتر از آن، محصولات معیوب یا آسیب دیده به مشتریان ضرر برساند، ممکن است گزینههای زیادی برای حل مشکل نداشته باشید.
نحوه شروع فروش قطرهای با Wix
حالا که همه چیز را در مورد فروش از طریق انبار میدانید، آماده اید که شروع کنید. و هیچ راه سادهتری برای شروع وجود ندارد جز استفاده از Wix eCommerce. ساختن وبسایت شما به تامینکنندگان قطرهای وصل شوید و محصولات و سفارشات را از یک رابط مدیریت واحد مدیریت کنید. مراحل شروع کار ساده هستند.
- ایده دراپ شیپینگ خود را ارائه دهید: با بررسی محصولات پرفروش و تحلیل تقاضای بازار، یک بازار هدف مشخص کنید. به دنبال شکافهای موجود در بازار باشید، محصولات رقبای خود را بررسی کنید و روندهای شبکههای اجتماعی را رصد کنید. از ابزارهایی مثل گوگل ترندز و آمازون بیستسلر برای تایید ایدههای خود و اطمینان از سودآوری و رقابت کم استفاده کنید.
- وبسایت خود را طراحی کنید. از Wix استفاده کنید سازنده وبسایت ایجاد یک فروشگاه اینترنتی یا وبسایت تجارت الکترونیک با ابزارهای مناسب برای قطرهچینی که به طور خودکار در آن تعبیه شده است. نیازی به کدنویسی نیست؛ پلتفرم تعاملی Wix شما را در این فرآیند راهنمایی میکند و قالبهای فروشگاه آنلاین انتخاب از بین گزینههای مختلف و امکان سفارشی کردن همه چیز مطابق با سلیقهی شما، به علاوهی ابزارهای هوش مصنوعی داخلی که میتوانند به طور خودکار متن برای توضیحات محصول، صفحات پرسش و پاسخ، خبرنامههای ایمیلی، پستهای شبکههای اجتماعی و موارد دیگر ایجاد کنند.
- به مرکز فروش مستقیم مدالیست متصل شوید یا یک تامینکننده فروش مستقیم دیگر را انتخاب کنید. بازارچه مدالیست وی ایکس شما را به هزاران تامینکننده قطرهای معتبر وصل میکند که محصولات با کیفیت بالا ارائه میدهند و سفارشات را به طور قابل اعتماد انجام میدهند. شما میتوانید محصولات را بر اساس دسته بندیهایی مانند برندهای معتبر، محصولات ترند شده و برچسبهای مستقل مرور کنید.
- انتخاب کنید. محصولات قطرهای محصولات خود را انتخاب کنید و آنها را به سایت Wix خود وارد کنید. صفحات محصول را به صورت منحصر به فرد، جذاب و با انعکاس صدای برند خود سفارشی کنید. برای تکمیل یا جایگزینی تصاویر استاندارد کاتالوگ، از تصاویر سبک زندگی استفاده کنید. قیمت و موجودی به طور خودکار برای انعکاس آخرین اطلاعات تامینکنندگان به روز میشوند و در صفحات شما نمایش داده میشوند.
- هزینه محصول خود را تعیین کنید. با توجه به قیمتهای تامینکنندگان خود، فرمولی برای تعیین قیمت پایه و سود هر محصول ایجاد کنید تا قبل از عرضه آن به بازار، میزان درآمدتان را بدانید. همانطور که قبلا ذکر شد، هزینههای خود از جمله هزینههای مربوط به بستهبندی، بازاریابی و خدمات مشتری را در نظر بگیرید. بسیاری از تامینکنندگان هزینههای ارسال را به طور مستقیم پرداخت میکنند؛ اگر تامینکننده شما این کار را انجام نمیدهد، باید این هزینه را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید.
- آماده معامله شوید. پرداختهای Wix را برای انجام تراکنشهای سفارشات پرداخت آنلاین را بپذیر از طریق کارتهای اعتباری و بدهی، کیف پولهای دیجیتال و راهکارهای «همین حالا بخرید، بعدا پرداخت کنید».
- سفارشهای مانیتور. بعد از راهاندازی، میتوانید سفارشها را از طریق داشبورد Wix بررسی و پیگیری کنید. با تامینکنندگان در تماس باشید تا از انجام سفارشها اطمینان حاصل کنید و شمارههای رهگیری را برای نظارت بر تاریخهای تقریبی تحویل بگیرید.
نمونههایی از فروش از طریق انبارداری برای الهام گرفتن برای کسبوکار شما
در نهایت، روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید از طریق دراپ شیپینگ برای ساخت یا ارتقای تجارت الکترونیک در ادامه سه نمونه از راههای استفاده از روش دراپ شیپینگ ارائه شده است.
پرنده بوهو
شرکت استرالیایی و فروشنده Wix پرنده بوهو این برند، لباسهای ارزان قیمت به سبک بوهمیایی، لباس عروس و لوازم خانگی را ارائه میدهد. روش فروش مستقیم (Dropshipping) به عنوان منبع خرید ارزان قیمت، در هویت این برند در نظر گرفته شده است و انتخاب محصولات با دقت انجام شده تا یافتههای خاص و متنوع که با حس زیباییشناسی آنها هماهنگ است را برجسته کند. لباسهای آزاد، طرحهای هندسی و پارچههای طبیعی در این مجموعه غالب هستند و وبسایت این برند تیشرتهای گروههای موسیقی قدیمی دهه 1960 و 1970 را نیز ارائه میدهد.
انتخاب منحصر به فرد با پشتیبانی از بخش پرسش و پاسخ جامع، گزینههای پرداخت متنوع و دسترسی آسان به خدمات مشتریان از طریق گفتگوی زنده همراه است که بهطور پیشگیرانه به سوالات خریداران پاسخ میدهد و خرید را تسهیل میکند.
شهد شیرین
اگر شما قبلاً یک کسب و کار تجارت الکترونیک دارید و میخواهید به موجودی خود محصولات بیشتری اضافه کنید، اما زمان یا بودجه لازم برای تهیه و انبار کردن آنها را ندارید، میتوانید از روش «دراپ شیپینگ» برای تکمیل محصولات فعلی خود استفاده کنید.
مانای شیرین شرکت مراقبت از پوست و سبک زندگی «سوئت مانا» طیف گستردهای از محصولات را ارائه میدهد. فلسفه این شرکت بر آرامش، ذهن آگاهی و درمان روح تمرکز دارد؛ هدف آن الهامبخشی است. محصولات اصلی این شرکت شامل خط تولید مراقبت از پوست گیاهی دستساز و شمعهای برند «سوئت مانا» است. برای گسترش ارائه محصولات این سایت، «سوئت مانا» از روش «دراپ شیپینگ» برای ارائه پرینتهای عکسهای سفر با موضوعات مراقبهای استفاده میکند که با برند همراستا هستند. انتخابهای curated از جواهرات کریستالی، کیتهای فنگ شویی مجازی و بیکینیها و کلاههای آفتابی آماده برای ساحل، مجموعه ارائه شده را تکمیل میکنند.
مزرعه دم کوتاه
برای استفاده از روش فروش قطرهای نیازی نیست که کالاهای فیزیکی بفروشید. چه نرمافزار بفروشید یا در جامعه به عنوان یک موسسه خیریه یا مدرسه فعالیت کنید، به احتمال زیاد طرفدارانی دارید که از کالاهای جذاب مرتبط با فعالیتتان استقبال میکنند. با استفاده از چاپ سفارشی برای ساخت کالاهایی با برند خودتان، میتوانید درآمد اصلی خود را تکمیل کرده و گزینههای سرگرمکنندهای را برای مشتریان فعلی خود فراهم کنید.
صاحبان مزرعه دم کوچک پرورش بزهای کوتوله دوستداشتنی، گوسفندهای مینیاتوری و سایر نژادهای منحصر به فرد حیوانات مزرعه. منبع اصلی درآمد شرکت، گردشگری کشاورزی است؛ بازدیدکنندگانی که شب را در مزرعه سپری میکنند یا تورهای دو ساعته برای ملاقات با حیوانات میگیرند. فروشگاه مزرعه “دم کوچک” نیز از طریق فروش تیشرتها و لوازم جانبی با طرح سفارشی که به عنوان یادگاری از بازدید مشتریان عمل میکنند، درآمد اضافی کسب میکند.
سوالات متداول در مورد دروبشیپینگ
آیا دروب شیپینگ ارزشش را دارد؟
در پاسخ، بازار بالقوه را در نظر بگیرید. درآمد حاصل از تجارت الکترونیکی خرده فروشی در ایالات متحده، ۵۱ درصد رشد از ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ (طبق گفته اینسایدر اینتلیجنس، پیشبینی میشود که هزینهها در بخشهایی که تاکنون به اندازه کافی خدمات آنلاین دریافت نکردهاند، رشد کند. در حالی که پوشاک، مبلمان و لوازم الکترونیکی همچنان سهم قابل توجهی از دلار تجارت الکترونیک را به خود اختصاص میدهند، انتظار میرود محصولات مراقبتهای بهداشتی و شخصی، و غذا و نوشیدنی، هر کدام سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.) حداقل ۱۰ درصد از فروش تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۷