09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بهینه‌سازی محصولات آمازون در موتور جستجو: چگونه لیست محصولات خود را بهبود دهیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

دیدگاه‌های کارشناسیWebFX logo

در مورد فروش در آمازون، مهم‌ترین نکاتی که باید به آن‌ها توجه کرد،بهینه‌سازی محصولقیمت و تبلیغات.

استفاده از توضیحات حرفه‌ای و باکیفیت، ویدیوهای باکیفیت محصول، تصاویر باکیفیت و محتوای بهینه‌سازی‌شده، به افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کند. اما در کنار این عوامل کلیدی، داشتن قیمت رقابتی و تبلیغ محصولات در داخل و خارج از آمازون بهترین راه برای افزایش فروش است.

از آنجایی که فروش نقش مهمی در رتبه‌بندی محصولات دارد، داشتن اطلاعات محصولی قوی و استراتژی تبلیغاتی مناسب، به دیده شدن و فروش بیشتر کمک می‌کند و این امر به طور پیوسته بر نتایج ارگانیک تاثیر مثبت می‌گذارد.

paige headshot

پیج، تهیه کننده ارشد بازاریابی اینترنتی و متخصص آمازون

وقتی به این فکر می‌کنید که بهینه‌سازی موتور جستجو احتمالا ذهنت به سمت گوگل، بینگ یا موتورهای جستجوی دیگر می‌رود موتورهای جستجو با این حال، سئو می‌تواند برای سایت‌های دیگر، از جمله آمازون نیز کاربرد داشته باشد.

اگر می‌خواهید در آمازون موفق شوید، باید بدانید که با سئو آمازون می‌توانید شانس رتبه‌بندی محصولات خود را افزایش دهید. در این صفحه، نحوه انجام سئو آمازون و موارد زیر را توضیح خواهیم داد:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

  • بهینه سازی موتور جستجوی آمازون چیست؟
  • چرا سئو آمازون اهمیت دارد؟
  • 5 گام برای بهینه‌سازی لیست محصولات
  • ۳ نکته برای بهینه‌سازی لیست آمازون

در ادامه، بیشتر درباره سئو آمازون و نحوه عملکرد آن بیاموزید!

بهینه سازی موتور جستجوی آمازون چیست؟

بهینه‌سازی سئو آمازون، فرایندی برای بهینه‌سازی لیست‌ها به منظور افزایش رتبه‌ی آن‌ها در نتایج جستجوی آمازون است. سئو معمولی که برای موتورهای جستجو استفاده می‌کنید بهینه‌سازی سئو آمازون روی تغییرات رایگان تمرکز دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها اطمینان حاصل کنید فهرست‌های شما برای کاربران و الگوریتم قابل دسترسی هستند.

چرا سئو آمازون مهم است؟

آمازون دومین شرکت مورد اعتماد در آمریکا فعالیت می‌کنند. سالانه صدها هزار فروش را پردازش می‌کنند و به تولیدکنندگان و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کنند تا درآمد کسب کنند. کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک با این حال، آمازون ابزاری فوق‌العاده مفید برای کسب درآمد است.

به‌دلیل‌های زیر، سئو آمازون اهمیت دارد:

  • رتبه‌بندی محصولات محصولاتی که در رتبه‌بندی آمازون بالاتر قرار دارند، احتمال خرید بیشتری دارند. سئو آمازون با آسان‌تر کردن رتبه‌بندی محصولات شما در نتایج جستجو، به ارتقای رتبه آن‌ها کمک می‌کند.
  • ایجاد اعتماد لیستینگ‌های محصول بهینه‌شده، فراتر از کسب رتبه‌های بالاتر، اعتبار شما را نزد خریداران افزایش می‌دهند و در بلندمدت، بر روی کسب‌وکار شما تاثیر مثبت می‌گذارند.
  • درآمدزایی بهینه‌سازی لیستینگ آمازون به افزایش درآمد شما کمک می‌کند. چنانچه محصولات خود را به درستی لیست کنید، رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کنید و اعتماد خریداران را جلب نمایید، سود بیشتری برای کسب‌وکارتان به دست خواهید آورد.

در نهایت، اگر می‌خواهید محصولاتتان فروش بروند، چه تجارت الکترونیک باشد چه ترکیبی، فروشگاه خرده فروشی به نوعی بهینه سازی موتور جستجوی آمازون نیاز دارید.

۵ گام برای بهینه‌سازی لیست محصولاتتان

پس چگونه می‌توانید لیست‌های خود را با سئو آمازون بهینه کنید؟ با پیروی از آمازون بهترین شیوه‌های سئو برای صفحات محصول البته! در اینجا پنج مرحله مختلف وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  1. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید
  2. متن تبلیغاتی جذاب و گیرا بنویسید
  3. تصاویر و ویدیوهای خود را بهینه کنید
  4. عنوان خود را بررسی کنید
  5. ویژگی‌های کلیدی را اضافه کنید

تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید

کلمات کلیدی، واژه‌هایی هستند که کاربران هنگام جستجوی محصولی در نوار جستجو تایپ می‌کنند. برای کمک به یافتن محصولتان توسط دیگران، باید فهرست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط با محصول خود داشته باشید.

فرض کنید شما کاربری هستید که به دنبال محصولتان می‌گردید. جستجویی انجام دهید و ببینید چه نتایجی ظاهر می‌شود، سپس به عباراتی که در نتایج برتر استفاده شده‌اند نگاه کنید. اگر می‌خواهید کلمات کلیدی بیشتری پیدا کنید، می‌توانید:

  • به دسته‌های پیشنهادی و مرتبط آمازون نگاه کنید
  • محصولات رقیب را ببینید
  • لیستی از کلمات و عبارات تکمیل خودکار ایجاد کنید

همچنین می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی سئو برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی آمازون

متن تبلیغاتی جذاب بنویسید

لیست‌های آمازون به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در بالای صفحه، ویژگی‌های کلیدی به‌صورت فهرست گلوله‌ای نمایش داده می‌شوند. با این حال، بسیاری از افراد به اطلاعات بیشتری نیاز دارند؛ به همین دلیل می‌توانید از توضیحات پایین‌تر صفحه استفاده کنید.

Product description section of an Amazon listing, which is right above the product details section

این متن به شما امکان می‌دهد جزئیات بیشتری از محصول خود را ارائه داده و پیچیدگی‌ها و مزایای آن را به صورت پاراگراف توضیح دهید. هنگام نوشتن این بخش می‌توانید کلمات کلیدی خود را بگنجانید و توضیح بهتری از نحوه استفاده و لذت بردن از محصول خود ارائه دهید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

در اینجا چند نکته برای آنچه باید بگنجانید، آورده شده است:

  • نام‌های تجاری
  • اندازه‌ها
  • مواد
  • کاربردهای مورد نظر
  • رنگ، تعداد و اندازه

تصاویر و ویدیوهای خود را بهینه کنید

تصاویر محصول برای جلب توجه مخاطبان بسیار مهم هستند. مجموعه‌ای خوب از عکس‌های محصول، در ترغیب مشتریان به خرید، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

A series of product photos for a jacket

اگر می‌خواهید از تصاویر به‌طور مؤثر استفاده کنید، این راهنماها را دنبال کنید:

  • تمام تصاویر باید زمینه سفید داشته باشند.
  • محصول باید در مرکز عکس قرار داشته باشد.
  • چند عکس از زوایای مختلف باید وجود داشته باشد.
  • می‌توانید تا ۶ عکس و فیلم استفاده کنید.
  • در عکس اصلی، کل محصول را نشان دهید و سپس در عکس‌های تکمیلی، روی جزئیات زوم کنید.

عنوان خود را بررسی کنید

عنوان‌ها برای جستجو ضروری هستند؛ زیرا بدون هیچ توضیح اضافه‌ای، ماهیت محصول شما را بیان می‌کنند. عنوان باید مکمل تصویر باشد و در چند کلمه، محصول را توضیح دهد. عنوان همچنین عامل مهمی در رتبه‌بندی است که آمازون برای نمایش نتایج مرتبط به آن استناد می‌کند.

مثلاً فرض کنید کاربران عبارت زیر را جستجو می‌کنند:

Amazon's search bar, with the search term,

می‌توانید ببینید که این اصطلاح در نتایج برتر جستجوی ارگانیک وجود دارد.

Four product results, all of which include a variation of

برای موثر بودن عنوان، این بهترین روش‌ها را دنبال کنید:

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

  • عنوان را بین ۶۰ تا ۸۰ کاراکتر نگه دارید
  • از عدد (۲) به جای نوشتن حروف عدد (دو) استفاده کن
  • از حروف بزرگ استفاده نکنید
  • با نام تجاری شروع کنید
  • از کاراکترها و نمادهای خاص خودداری کنید
  • واحدهای اندازه‌گیری را کوتاه کن
  • فقط اطلاعات ضروری برای شناسایی محصول را درج کنید.
  • از هرگونه زبان تبلیغاتی مانند «کالای داغ» یا «معامله خوب» خودداری کنید.

ویژگی‌های کلیدی را اضافه کنید

در نهایت، ویژگی‌های کلیدی خود را بهینه کنید تا در رتبه‌بندی بالاتر قرار گیرید. ویژگی‌های کلیدی، فهرستی حداکثر شامل پنج مورد گلوله‌وار است که در بالای صفحه لیست محصولات نمایش داده می‌شود.

Key features list for a shoe, including features like materials and heel size

این موارد همیشه در جستجوی آمازون نمایه نمی‌شوند، اما در صفحه محصول نمایش داده می‌شوند. در اینجا چگونگی بهینه‌سازی آن‌ها برای جستجو آمده است:

  • هر بند را کمتر از ۱۰۰۰ کاراکتر بنویسید.
  • مهم‌ترین نکات را برای مشتریان برجسته کنید
  • کلمات کلیدی را به‌طور طبیعی اضافه کنید، اما تمرکزتان بر برقراری ارتباط باشد.
  • جمله‌های کوتاه بدون نقطه گذاری بنویس

سه نکته برای بهینه‌سازی لیستینگ آمازون

علاوه بر موارد ذکر شده، در اینجا سه نکته برای موفقیت در سئو آمازون آمده است:

  1. تمرکز بر مشتری
  2. روی قیمت‌گذاری‌ات کار کن
  3. کلمات کلیدی را تکرار نکن.

هر کدام از موارد زیر را جداگانه توضیح دهید!

روی مشتری تمرکز کنید

متن شما باید مشتری‌محور باشد، نه هدف‌محور. الگوریتم‌های جستجو بالاخره اینها هستند که آن را می‌خوانند.

جمله‌هایتان را ساده و قابل فهم بنویسید و مستقیماً به شرح محصول بپردازید. تصویری از چگونگی بهبود زندگی کاربر با محصولتان ارائه دهید و توضیح دهید که چه چیزی محصول شما را از هزاران محصول مشابه در آمازون متمایز می‌کند.

از هر چیز دیگر، از زبان تبلیغاتی که مشتری را به خرید مجبور کند خودداری کنید. تمرکزتان را روی بهبود زندگی آن‌ها بگذارید، در این صورت فروش به طور طبیعی انجام خواهد شد.

روی قیمت‌گذاری‌تان کار کنید

متاسفانه قیمت در ترغیب مردم به خرید نقش دارد. اگر می‌خواهید با شرکت‌های دیگر رقابت کنید، باید قیمت‌های خود را در محدوده‌ی قیمت‌های گزینه‌های برتر نگه دارید.

فرض کنید لیوان‌های شراب می‌فروشید و قیمت اکثر آن‌ها به‌طور متوسط ۱۵ دلار است. اگر شما لیوان‌های خود را ۴۵ دلار بفروشید، ممکن است رتبه‌بندی سختر شود، به‌خصوص اگر وزن، اندازه و جنس آن‌ها یکسان باشد. به قیمت‌های محبوب بازار نگاه کنید و در صورت امکان سعی کنید با آن‌ها هماهنگ شوید.

کلمات کلیدی را تکرار نکنید.

اجتناب کن تکرار بیش از حد کلمات کلیدی از تکرار بیش از حد در متن خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است به‌نظر آزاردهنده و شبیه اسپم بیاید. از کلمات کلیدی در عنوان، متن و ویژگی‌ها استفاده کنید، اما برای افزایش تعداد کلمات کلیدی، آن‌ها را به‌طور مکرر تکرار نکنید.

افزایش فروش تجارت الکترونیک

اگر می‌خواهید در مورد بهینه‌سازی آگهی‌هایتان بیشتر بدانید، می‌توانید با ما آنلاین تماس بگیرید یا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی کمک ما مطالعه کنید. بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌های تجارت الکترونیک !

اگر آماده‌اید سئو خود را به سطح بعدی برسانید، ابزار سئو رایگان ما را ببینید SEO.com می‌تواند به شما در کشف فرصت‌های بیشتر سئو در تجارت الکترونیک، ردیابی رقبا و موارد دیگر کمک کند.

پتانسیل سئو خود را کشف کنید

فرصت‌های وب‌سایت خود را سریع‌تر شناسایی کنید و با yaseomi.، دید آنلاین خود را افزایش دهید!

ضمناً اگر هنرمند یا صنعتگر هستید، می‌توانید محصولات خود را در سایت Etsy ثبت کنید، که در این صورت ممکن است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل_ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

۱۲ مهارت کلیدی برای تبدیل‌ شدن به متخصص سئو موفق تا سال 1405

مقدمه: آینده سئو انسانی‌تر، فنی‌تر و پیچیده‌تر است سئو در سال‌های آینده، نه‌تنها به‌عنوان ابزاری برای...
چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

گوگل با کلاهبرداران چه می‌کند؟ بیایید واقع‌بین باشیم. اینترنت هرچقدر پیشرفت می‌کند، راه‌های فریب هم پیچیده‌تر...
آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070