تولیدکنندههای تصویر هوش مصنوعی کمی متفاوت از تولیدکنندههای محتوای هوش مصنوعی هستند، اما بر اساس همان اصول کار میکنند: تصاویر سفارشی ایجاد شده توسط «یادگیری» از میلیونها تصویر. برای بازاریابان، به جذب و جذب افراد در محتوای شما کمک می کند – اما همه تولیدکنندگان تصویر یکسان ایجاد نمی شوند. این مقاله به برنامه ها و رویکردهای مختلف می پردازد.
خوراکی های کلیدی
- محتوای هوش مصنوعی و تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی یک تیم عالی را تشکیل می دهند
- مختصر و دقیق بودن منجر به شگفتی های کمتری می شود
- اگر ندانید چه کاری باید انجام دهید، آنها همچنین می توانند هدر دهندگان زمان زیادی باشند
- خلاقیت واقعی از ترکیب مفاهیم مختلف به وجود می آید
- Dall·E، Midjourney، و Stable Diffusion نام های بزرگی هستند.
- اما برای به دست آوردن حداکثر استفاده از آنها به استعداد انسانی نیاز است
مقدمه
اگر فکر می کنید تولید محتوای به زبان طبیعی شبیه جادو است، تولید تصویر هوش مصنوعی شبیه وودو است. چگونه یک ماشین – یک ماشین بدون چشم، بدون هیچ حس هنری یا زیبایی – می تواند تصاویر واقعی واقعی از تقریباً هر چیزی را که می توانید توصیف کنید، اغلب در چند ثانیه تولید کند؟
خوشبختانه، هیچ هنر تاریکی در این شکل از خلاقیت وجود ندارد. با این حال، حجم عظیمی از داده ها و الگوریتم های هوشمندانه در این بخش جدید هیجان انگیز وجود دارد. با میلیاردها دلار سرمایه خطرپذیر و برخی از استعدادهای برتر جهان که وارد این بخش میشوند، تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی اکنون کسبوکار بزرگی هستند و میتوانند هنری تولید کنند که بتواند برنده مسابقات و «عکاسی» از افرادی باشد که هرگز وجود نداشتهاند. بله، در برخی سطوح «کپی» است، اما همه هنرمندان بزرگ با کپی کردن کارهای دیگران شروع کردند.
امروز، هزاران سازمان از فناوری تولید تصویر هوش مصنوعی استفاده می کنند برای افزودن آب نبات چشم به وب سایت ها، وبلاگ ها و مقالات خود – اغلب آنقدر پیامی هستند که مشخص نیست که آیا انسانی در آن نقش نداشته است یا خیر. و تولید آن اغلب به بیش از یک یا دو جمله توصیفی نیاز ندارد.
در حالی که javadyasemi یک پلت فرم بازاریابی محتوا است، نوشتن تنها کاری نیست که ما انجام می دهیم، بیایید به یاد داشته باشیم که «محتوا» به معنای چیزی بیش از متن است. این همه چیزهایی است که خواننده می بیند، از جمله تصاویر. بنابراین، در این مقاله، بیایید ببینیم که تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی با چند مثال جالب، چه چیزی را می توانند به استراتژی بازاریابی شما بیاورند.
یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟
تولیدکنندههای محتوای هوش مصنوعی زبان طبیعی – مانند ChatGPT – با بیرون ریختن یک سری «نشانهها» (بیتهای کلمه) کار میکنند که از نظر آماری احتمالاً الگوهایی هستند که برای خواننده منطقی هستند، یا همان «یک قطعه متن» یک مولد تصویر اینطور کار نمی کند، زیرا تصاویر غیرخطی هستند. (شما نمی توانید با نگاه کردن به گوشه سمت چپ بالا پیش بینی کنید چه چیز دیگری در یک تصویر ظاهر می شود!)
اما الگوریتمهای یادگیری ماشینی میتوانند اطلاعاتی را از مجموعهای از تصاویر آموزشی مانند رنگ، سایهزنی، تن و «احساس» بر اساس شباهتها و تفاوتهای بین یک تصویر و تصویر دیگر استخراج کنند. و این چیزی است که اتفاق می افتد. یک هوش مصنوعی با تصاویر گربه ها آموزش دهید، و خواهید آموخت که بیشتر گربه ها چهره ای مبهم، چشمان سبز و سبیل دارند. تصاویر سگ ها را اضافه کنید، و در ابتدا آنها را با گربه اشتباه می گیرید – اما با هزاران مثال، می توان فهمید که این حیوانات متفاوت هستند. و وقتی از هزاران تصویر به میلیونها عکس بروید، سیامیها و اسفنکسها، پودلها و پامرانیانها را از هم متمایز میکند.
در حالی که کدگذاری در سطح نابغه است، اصل به همین سادگی است: به دنبال ویژگی هایی باشید که یک تصویر را تعریف می کنند. و وقتی آن صفات را به عنوان برچسبهای زبان ساده شناسایی کردید – یک میدان سبز، – یک دایناسور بنفش، – یک چیزبرگر بزرگ، – میتوانید از هوش مصنوعی بخواهید یک تصویر ایجاد کند. حاوی آنها
در اینجا متوجه یک مشکل خواهید شد: «پیامها» ساده، جملهای که در برنامه تولید تصویر هوش مصنوعی قرار میدهید، به تصاویر ساده (و عجیب و غریب) منجر میشود. به خصوص هنگامی که موجودات زنده در تصویر وجود دارند، احساس “دره غیرعادی” معمول است، جایی که چیزها واقعی به نظر می رسند اما جزئیات کوچک عجیب به نظر می رسند.
همانند محتوای هوش مصنوعی: Garbage In, Garbage Out. هرچه دقیقتر و دقیقتر بتوانید تصویر هوش مصنوعی خود را درخواست کنید، تصویر بهتر به نظر میرسد. و با ابزارهای امروزی که روی میلیونها میلیون تصویر آموزش داده شدهاند، این تصاویر میتوانند بسیار دقیق باشند. بیایید به برخی از ویژگی های آنها نگاه کنیم.
ویژگی های تولید کننده تصویر هوش مصنوعی
همانطور که تعداد بی نهایت سوژه هنری وجود دارد، تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی می توانند سبک های تقریباً بی نهایتی را ارائه دهند. اگر فضانوردی به سبک سالوادور دالی می خواهید، ادامه دهید. یا یک اینفلوئنسر اینستاگرام که توسط ون گوگ بازسازی شده است (ترجیحا با هر دو گوش سالم). هرچه اطلاعات بیشتری در درخواست خود ارائه دهید، تصویر شما تعریف بیشتری خواهد داشت.
ویژگی ها هم در تکنولوژی و هم در سبک ها گسترش می یابد. منظره شهری آینده نگر که شبیه بلید رانر یا یک ماشین هاچ بک که ممکن است در مریخ وجود داشته باشد یا یک رایانه رومیزی از دوره هنر دکو. و می توانید یک تصویر واقعی، یک کارتون برای بچه ها، یا یک فضای مانگا ژاپنی را مشخص کنید. همه امکان پذیر است.
در واقع، بزرگترین ویژگی تولید گرافیک هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی این است که مجموعه ای از ویژگی های محدود نیست. این یک نامتناهی است که فقط توسط تخیل شما محدود می شود.
گفته می شود، برخی از اشتراکات وجود دارد. همه آنها مبتنی بر وب هستند تا از ظرفیت محاسبات ابری بسیار فراتر از لپ تاپ شما بهره ببرند. بسیاری از آنها از مجموعه داده های پشتیبان مشابهی مانند OpenAI استفاده می کنند و با «اعتباراتی» پرداخت می شوند که می توانید هر ماه آن را شارژ کنید.
اکثر آنها همچنین فرصتی برای تکرار تصویر خود، با طیف وسیعی از تغییرات در یک موضوع، و ویرایش درخواست اولیه خود برای افزودن جزئیات بیشتر را ارائه می دهند. (در این صورت، فکر می کنید دایناسور شما به مقداری سیب زمینی سرخ کرده با چیزبرگرش نیاز دارد.)
و نحو کلی برای وارد کردن یک اعلان یکسان است: زبان طبیعی، به جای انتخاب از فرم ها و منوها. کمال سخت است، اما خروجی آسان است. این به این معنی است که بازی با تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی خطراتی را به همراه دارد: ساعتها ممکن است در لحظهای به نظر برسد.
انواع تولید کننده تصویر هوش مصنوعی
برنامه های نرم افزاری برای تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی به دو گروه تقسیم می شوند: متن به تصویر و تصویر به تصویر. (البته «متن به متن» تولید محتوای هوش مصنوعی است که یکی دیگر از علایق javadyasemi است.)
مولدهای متن به تصویر
دایناسورهای بالا نمونه هایی از این هستند مولدهای متن به تصویر: شما یک درخواست را تایپ می کنید و هوش مصنوعی با یک تصویر برمی گردد. (معمولاً مجموعه ای از تصاویر مشابه را می توانید تکرار کنید). این سادهترین و آسانترین راه برای دریافت سریع تصاویر از هوش مصنوعی است – تقریباً هر درخواستی که فکرش را بکنید (حتی بیمعنی کامل) به نوعی تصویری را ایجاد میکند.
البته این منجر به افراط می شود. اگر دهه 80 را به یاد بیاورید، زمانی که اپل برای اولین بار مک خود را راه اندازی کرد، هر خبرنامه اداری از حدود 50 فونت استفاده می کرد، زیرا این فضای امکانی است که مک آن را فعال کرده است. تولیدکنندههای تصویر هوش مصنوعی از متن، همان خطر «اسهال هنری» را دارند، که هر تصویر را شبیه انفجار در کارخانه رنگسازی میکند.
مولدهای تصویر به تصویر
الگوریتم های تصویر به تصویر متفاوت عمل می کنند و اغلب برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. شما تصویری از خود را به هوش مصنوعی نشان میدهید، و از آن به عنوان مبنایی برای تولید بصری استفاده میکند – برای شناسایی عناصر تصویر و تولید انواع مختلف به سلیقه شما.
مولدهای تصویر به تصویر کاربردهای گسترده تری دارند. با اتصال به سایر مجموعههای داده، آنها میتوانند مکان عکس گرفته شده را ردیابی کنند یا حدس بزنند که آیا افراد مرتبط هستند یا خیر. طراحان گرافیک میتوانند از آنها برای تولید مجموعهای از عکسها با همان نور یا پالت رنگی استفاده کنند و انیمیشنسازان میتوانند از آنها برای استوریبرد یک فیلم استفاده کنند. آنها هنوز به اندازه تولیدکنندگان تصویر متن به تصویر پیشرفته نیستند – اما ممکن است مزایای تجاری بیشتری داشته باشند.
مزایای استفاده از مولد تصویر هوش مصنوعی
در ابتدا، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است فریبنده به نظر برسند، فقط برای نشان دادن وبلاگ شما یا غافلگیری دوستانتان مفید هستند. اما با کمی تخیل، این AI های تولید کننده تصویر به ابزارهای ارزشمندی تبدیل می شوند در استراتژی بازاریابی شما در اینجا چند مورد وجود دارد:
- ایده پردازی. یک تصویر ممکن است هزاران کلمه را بیان کند یا نگوید، اما برای برانگیختن یک مکالمه عالی است – و اگر در اتاق جلسه هستید و به دنبال ایده های تازه هستید، نقاشی های هوش مصنوعی می توانند آتش را روشن کنند. چند عبارت تصادفی پیشنهاد شده توسط همکاران خود را در خط اعلان قرار دهید، و به زودی در لیست قرار خواهید گرفت.
- تمسخر کردن. صنعتی و محصولی طراحی زمان می برد، اما 99٪ از آن زمان اغلب در زیر سطح است. اگر بتوانید قبل از تکمیل طراحی نشان دهید که یک محصول چگونه به نظر می رسد، می توانید قلب ها و ذهن ها را در شرکت به دست آورید – و همچنین بودجه را نیز به دست آورید.
- کاوش در فضای امکان راه حل ها به اشکال مختلف وجود دارند. اگر به دنبال راههای جدیدی برای چیدمان صندلیها در تئاتر یا طرحهای رنگی اداری هستید که مردم را خوشحالتر کند، میتوانید به سرعت و ارزانتر ببینید که چه شکلی هستند.
- داده های بدون ساختار را فهرست کنید. این ابزارها آنقدر سریع در حال توسعه هستند که در حال تبدیل شدن به پایگاه داده هستند. “عکسی از P.56 از اولین برگه شکسپیر به من بدهید” از قبل امکان پذیر است، حتی اگر چنین صفحه ای به عنوان عکس در هیچ کجا وجود نداشته باشد. اطلاعات به روشهای جدیدی ذخیره میشوند و هوش مصنوعی آنها را فعال میکند.
با این حال، با وجود فضای بی نهایت امکان، به اطراف وب نگاه کنید و خواهید دید که بسیاری از تصاویر هوش مصنوعی به طرز شگفت آوری «سامی» به نظر می رسند: گربه ها، دایناسورهای بنفش و زنان ترسناک به نام لوب که بارها و بارها ظاهر می شوند. خلاقیت واقعی نیاز به منحصر به فرد بودن دارد. بنابراین، چگونه آن را اضافه می کنید؟
ایجاد تصاویر منحصر به فرد با تولید کننده تصویر هوش مصنوعی
از بیشتر هنرمندان بپرسید، و آنها خواهند گفت که خلاقیت نتیجه ایده های مختلف است که به روشی جدید گرد هم می آیند. به همین دلیل است که برخی از جذابترین نقاشیهای هوش مصنوعی دو جهان را به هم متصل میکنند: فکر کنید پیشتازان فضا به عنوان یک فیلم فریتز لانگ دهه 1920، یا بثورات فعلی فیلم های غیر وس اندرسون اگر وس آنها را کارگردانی کرده بود.
بنابراین، اگر میخواهید تصاویرتان منحصربهفرد باشند، به جای تنوع، به منحصربهفردترین و متفاوتترین کارهایی که کسبوکارتان انجام میدهد فکر کنید – و آنها را به صورت جفت در دستور قرار دهید. خواهید دید که تصاویر دارای اصالت خاصی هستند.
از طرف دیگر، USP کسب و کار خود را با توصیف چیزی کاملاً متفاوت ترکیب کنید. “تامین کننده پیشرو صندلی های اداری اروپا که کارخانه خود را به یک ساحل گرمسیری منتقل می کند” یا “نوآورانه ترین شرکت SaaS که مرکز داده در فضا راه اندازی می کند”؟ شما ممکن است از اولین تصاویری که می بینید استفاده نکنید، اما آنها به شما پایه ای برای تکرار می دهند..
نکاتی برای گرفتن بهترین نتایج از یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی امروزه تصاویری از چیزهایی ایجاد میکند که هرگز وجود نداشتهاند، به عکسهای قدیمی جان میبخشند، آگهیهای تبلیغاتی تولید میکنند و پاورپوینتهای شما را جذاب میکنند. اما در javadyasemi ، ما بر این باوریم که بهترین نتایج تنها از هوش مصنوعی نیست، بلکه حاصل آن است اختلاط انسان و استعداد ماشینی
بر این اساس، ما بهترین افراد برای قضاوت در مورد تصاویر هوش مصنوعی شما افرادی هستند که از قبل میشناسید. طراحان گرافیک، کارگردانان هنری و داستان نویسان تصویری. افرادی با هنر در روحشان. هر کسی میتواند تشخیص دهد که یک تصویر حاوی آبی یا قرمز است یا خیر.
جایی برای استعدادهای دیگر نیز وجود دارد. شما کپی رایتر یا ویرایشگر (ما با 3 درصد برتر دنیا در javadyasemi کار می کنیم) می تواند به شما کمک کند تا درخواست های خود را اصلاح و بازنویسی کنید، و مطمئن شوید که آنها همه اطلاعات را شامل می شوند و به مؤثرترین روش به برنامه منتقل می کنند.
همچنین، در خود بچرخید صاحب برند یا مدیر بازاریابی. اگر مشتریان آنها را ببینند، میتوان یک چهارم آن را از دست داد یا با وجود شخصیتهای اشتباه در یک عکس، یا یک محیط عجیب و غریب که در فرهنگ خاصی طنینانداز نمیشود، از دست داد یا از بین رفت. و چک کنید، چک کنید، چک کنید.
ملاحظات ایمنی با تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی
مانند تولید محتوای هوش مصنوعی، یک پیام بد یا مخرب میتواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد – به سخنان نفرتانگیز، نژادپرستی، تبعیض جنسی و غیره فکر کنید. علاوه بر ایجاد خطاهای واقعی، زمانی که در یک تصویر به جای متن باشد، این بدتر می شود.
مشکلات روابط عمومی را تصور کنید اگر تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی شخصیتی را ایجاد کند که شبیه یک جنایتکار شناخته شده است یا صحنه های جنایت را به صورت کمدی به تصویر می کشد. از آنجا که آنها از پایگاه داده میلیون ها تصویر از سراسر وب استفاده می کنند، محتوای بدی در آن داده ها وجود دارد. مجدداً، فرآیندهای تأیید داخلی خود را بسازید تا زودتر به آنها دست پیدا کنید.
منطقه دیگر است نقض کپی رایت. سازندگان در حال حاضر اقدام قانونی علیه کاربران برخی از تصاویر ایجاد شده با هوش مصنوعی انجام داده اند و ادعا می کنند که محتوای آنها به گونه ای استفاده شده است که هرگز آنها را تایید نکرده اند. و اگر تصویر شما بیش از حد شبیه سبک یا محتوای یک هنرمند واقعی است، ممکن است زمینهای برای پیگرد قانونی داشته باشد. این حوزه قانون به سرعت در حال توسعه است – آن را نادیده نگیرید.
تولید کننده های تصویر AI محبوب
در نهایت، اجازه دهید به چند برنامه کاربردی نگاه کنیم. شناخته شده ترین آنها DALL·E، Midjourney و DreamStudio هستند. در اینجا نقاط قوت و تفاوت آنها وجود دارد.
1. DALL·E 2: دوقلو بصری ChatGPT
DALL·E از OpenAI، سازندگان ChatGPT میآید و از همان حجم دادههای بدون ساختاری که از اینترنت استخراج شده است، استفاده میکند. از بین این سه مورد، احتمالاً استفاده از آن ساده ترین است – یک دستور ساده به زبان طبیعی، مانند برادر ChatGPT آن.
با این حال، این انعطافپذیری مشکلاتی را ایجاد میکند. تصاویر نیاز به تنظیم و تکرار زیادی دارند. تصاویر فوتورئالیستی آن واقعاً خیلی واقعی نیستند. و نسخه رایگان آن شما را به 15 یا بیشتر تصویر در ماه محدود می کند: برای استفاده تجاری کافی نیست.
2. Midjourney: قدرت جدی برای رئالیسم جدی
میانه سفر آن را یک درجه بالا می برد تصاویر آن، به ویژه آنهایی که دارای “سبک” کاربردی مانند مجموعه فیلم یا استودیو عکس هستند، نسبت به سایر تصاویر هوش مصنوعی ظاهر بهتری دارند. اغلب اولین نوع بدون تکرار بیشتر قابل استفاده است. موجودات زنده، از جمله انسان، نیز ماهرانه به نظر می رسند.
با این حال، در حال حاضر، برنامه فقط از طریق سرور Discord قابل دسترسی است – در واقع، هر تصویری را که ایجاد می کنید در دامنه عمومی قرار می دهد. در حالی که شما برای استفاده از تصاویر خود آزاد هستید، Midjourney یک کپی از هر یک را نگه می دارد – در صورت استفاده از آنها در نام تجاری خود، مشکلات احتمالی تکراری و حق چاپ را ایجاد می کند.
3. DreamStudio / Stable Diffusion
انتخاب سوم ما به روشی متفاوت عمل می کند. هوش مصنوعی واقعی نامیده می شود انتشار پایدار diffusion فرآیند اختلاط عناصر است که در وهله اول تصویر را تولید می کند و API رسمی آن است: وسیله ای که برای دسترسی به تصویر استفاده می کنید.
DreamStudio یک ابزار حرفه ای است، با انتخاب های بسیار بیشتر از یک دستور ساده. لغزنده های بصری به شما امکان می دهند تصاویر را ترکیب کنید، لبه ها را نرم کنید، پالت های رنگ را تغییر دهید. بدون از دست دادن عناصر تصویر (در واقع هر بار یک تصویر تازه می دهید). این یک محصول قدرتمند است – اما برای استفاده نیاز به تمرین دارد.
تولید کننده تصویر هوش مصنوعی با بهترین نتایج
برای پول ما، میانه سفر بهترین گزینه را در حال حاضر ارائه می دهد. در حالی که هر تصویر فوراً عمومی می شود، شما همچنان حق دارید که خودتان از تصویر استفاده کنید، و به عنوان یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، لازم نیست نگران سرقت تصاویر شخص دیگری باشید – حتی از همان درخواست دو بار استفاده شده است. نتایج متفاوتی خواهد داد. بنابراین، ما پیشنهاد می کنیم: ابتدا با Midjourney بازی کنید.
نتیجه: از هوش مصنوعی برای تصاویر خود استفاده کنید – اما از استعدادهای انسانی نیز استفاده کنید
دو سال پیش، تولید تصویر با هوش مصنوعی یک چیز جدید بود. امروز در حال پیشرفت است و تصاویری واقع گرایانه تولید می کند که به خوبی عکس ها به نظر می رسند – و برنامه های پیشرفته مانند ویدئو، خیلی عقب نیستید این ابزارها که همراه با تولید محتوای هوش مصنوعی برای متن شما استفاده میشوند، میتوانند تولید محتوای شما را توربوشارژ کنند – به شما امکان میدهند محتوای بیشتری را با تنوع بیشتر و با برنامهریزی سریعتر از قبل عرضه کنید.
اما در این همه هیجان، انسان را فراموش نکنید. مخاطبان شما انسان است و درگیر کردن آنها نیاز به قضاوت انسانی دارد. مردم از این تصویر بیرون رانده نمی شوند. آنها مهمترین بخش آن باقی می مانند.
آیا کنجکاو هستید که چگونه javadyasemi بهترین ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی را با استعدادهای آزاد انسانی ترکیب می کند؟ اینجا را کلیک کنید یاد بگیرید که چگونه می توانید بهترین های هر دو دنیا را داشته باشید!