09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

8 نکته در مورد نحوه نوشتن توضیحات متا عالی

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیحات متا ابزار قدرتمندی برای جذب بازدیدکنندگان به محتوای وب سایت شما است. خواه برای یک وبلاگ، کتاب الکترونیکی، مطالعه موردی یا صفحه تجاری باشد، یک متا توضیحات مختصر، سرگرم کننده و آموزنده می تواند به معنای تفاوت بین جذب یک سرنخ جدید و شکست دادن به یک رقیب باشد.

اغلب، کپی‌نویسان و بازاریابان ابرداده‌های خود را در انتهای اولویت‌های محتوایی خود قرار می‌دهند، اما این خطر باعث می‌شود فرصت‌های ارزشمندی را برای جلب مشتری و جلب توجه محتوایشان از دست بدهند. این مقاله اهمیت توضیحات متا را توضیح می دهد و نکاتی را در مورد نحوه نوشتن یک متن عالی ارائه می دهد.

توضیحات متا چیست؟

به طور خلاصه، توضیحات متا، توضیحات متنی است که در لیست های موتور جستجو مشاهده می کنید. این یک ویژگی HTML است که نمای کلی کوتاهی از محتوایی را ارائه می دهد که می توانید انتظار داشته باشید در صفحه وب ببینید. توضیحات متا طول مشخصی ندارند، اما موتورهای جستجو آنها را در حدود 155-160 کاراکتر برش می‌دهند، بنابراین باید با در نظر گرفتن این موضوع ساخته شوند.

چرا توضیحات متا اهمیت دارد

در حالی که گوگل از سال 2009 توضیحات متا را به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم در نظر نگرفته است، اما می توانند تاثیر قابل توجهی بر نرخ کلیک وب سایت شما داشته باشند. این به نوبه خود می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد. هنگامی که مردم از سایت شما بازدید می کنند و با آن درگیر می شوند – اگر آنچه را که نیاز دارند و انتظار داشتند پیدا کنند – به Google نشان می دهد که محتوا مفید و مرتبط است. توضیحات متا می‌تواند اولین مواجهه مردم با نام تجاری، پیام‌ها و لحن صدای شما باشد، بنابراین باید به خوبی نوشته شده، جالب و سرگرم‌کننده باشد.

مشاهده این مطلب  speed index (SI) چیست؟

توضیحات متا نیز هنگام به اشتراک گذاری محتوای شما در فیس بوک و سایر سایت های رسانه های اجتماعی مهم هستند. این پلتفرم‌ها معمولاً از توضیحات متا استفاده می‌کنند که شما هنگام ارسال یک پیوند ارائه کرده‌اید. اگر یک متا تگ توضیحات اضافه نکرده اید، آنها به طور خودکار از اولین متنی که می توانند پیدا کنند استفاده می کنند – که ممکن است آن چیزی نباشد که شما انتخاب می کردید!

متا دیسکریبشن

چگونه یک توضیحات متا عالی بنویسیم

  1. خودتان آنها را بنویسید. برخی از CRMها به طور خودکار از اولین قطعه کپی برای تشکیل توضیحات متا استفاده می کنند. در برخی موارد، این رویکرد ممکن است کارساز باشد، اما به عنوان یک قاعده کلی، اولین پاراگراف شما شامل همه چیزهایی نیست که می‌خواهید بگویید، بنابراین بعید است که تبلیغ محتوای شما را بهینه کند.
  2. آنها را منحصر به فرد کنید. هرگز نباید توضیحات متا را کپی کنید. انجام این کار فرصت شما را برای تبلیغ نام تجاری و محتوای خود محدود می کند و می تواند برای موتورهای جستجو در هنگام نمایه سازی صفحات گیج کننده باشد.
    خودت تحقیق کن کلمات کلیدی خوب و آنها را نزدیک جلوی عنوان متا و توضیحات متا قرار دهید. با این حال زیاده روی نکنید – این هرزنامه و غیرحرفه ای به نظر می رسد.
  3. از علامت نقل قول دوتایی استفاده نکنید. انجام این کار منجر به قطع توضیحات گوگل در آن نقطه می شود. این ایده خوبی است که تمام محتوای الفبایی عددی را از توضیحات متا حذف کنید و اگر حتماً باید از علامت نقل قول دوگانه استفاده کنید از موجودیت HTML استفاده کنید.
  4. آنها را به جای یک پیام کلی در مورد شرکت خود و اینکه چرا آن عالی است، محتوای صفحه خاص را هدف قرار دهید. به خواننده بگویید چه انتظاری داشته باشد و چرا باید علاقه مند باشد.
  5. به دنبال شماره پنج، وسوسه نشوید که برند خود را بیش از حد بفروشید. با ارزش محتوایی که تبلیغ می کنید و چرا برای آنها مفید و سودمند است، خوانندگان را به جای تمجید از فضایل خود جذب کنید. محصولات و خدمات به طور خلاصه، به آنها دلیلی برای مراقبت و کلیک کردن بدهید.
  6. احساس فوریت را در میان بگذارید (“گزارش را امروز دانلود کنید” و به خواننده این احساس را بدهید که نمی تواند از دست بدهد (“برای اطمینان از آمادگی شما”).
  7. یک فراخوان قوی برای اقدام، مانند “در این راهنمای رایگان، مزایا و معایب را کشف کنید” یا “در وبینار ما بیاموزید که چگونه بر این مهارت مسلط شوید”. مطمئن شوید که این در 155 کاراکتر اول گنجانده شده است تا قطع نشود.
مشاهده این مطلب  6 CRM برتر برای سئو در سال 2024

خلاصه

امیدواریم این راهنمای کوتاه برای درک و نوشتن توضیحات متا مفید و آموزنده بوده باشد – به جای خود تگ توضیحات متا ایده آل

موتورهای جستجو همیشه با برنامه های شما همراهی نمی کنند، و گاهی اوقات Google و همکاران برچسبی را که شما ارائه کرده اید نادیده می گیرند و با برچسب دیگری همراه می شوند. متأسفانه کار زیادی نمی توانید در این مورد انجام دهید. اما، با توجه به اینکه یکی از تئوری‌های اصلی پشت این نوع تصمیم‌گیری ویرایش این است که برچسب مفید یا مرتبط نیست، بهترین اقدام شما این است که هشت مرحله بالا را دنبال کنید و به تولید محتوای جذاب و خوش‌نویسی ادامه دهید. خوانندگان عاشق کشف کردن هستند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا داده‌ های ساختار یافته باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند؟

آیا افزودن داده‌های ساختاریافته (Structured Data) می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کمک کند؟ برای...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

چک لیست ۱۸ مرحله‌ای سئو فنی 1404

سئو در سال ۲۰۲۵ تغییرات زیادی کرده و حالا بیشتر از همیشه نیازمند دقت، تحلیل‌های عمیق و بهینه‌سازی هوشمندانه...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم ابزارهای جدیدی برای تست بهتر موبایل اضافه می‌کند

گوگل کروم DevTools حالا ویژگی جدیدی به نام کالیبراسیون محدود کردن پردازنده (CPU throttling) ارائه می‌دهد...
گوگل ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

گوگل: ابزار Disavow بخشی از نگهداری معمول وب‌ سایت نیست

در رویداد Search Central NYC، جان مولر از گوگل به سوالی درباره نحوه برخورد با بک‌لینک‌های سمی پاسخ داد...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070