09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

5 روش جستجو در یک وب‌سایت برای کلمات کلیدی (+ مثال)

آنچه در این مقاله می خوانید:

این کد، استایل‌دهی به عناصر مختلف یک صفحه وب با استفاده از زبان CSS را مشخص می‌کند. ابعاد و حاشیه‌های عناصر در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش (واکنش‌گرا) تنظیم شده و از عناصر مختلفی مانند تصاویر، لیست‌ها، جدول‌ها و دکمه‌ها با استایل‌های متنوع استفاده شده است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور کلمات کلیدی یک وبسایت را پیدا کنیم؟ یا اینکه چرا این کار برای موفقیت آنلاین کسب و کارتان خیلی مهمه؟

این روش به راحتی نادیده گرفته می شود، اما راهی قدرتمند برای یافتن اطلاعات ارزشمند است. اطلاعاتی درباره رقبای شما ایده‌های محتوای جدید پیدا کنید یا اطلاعات خاص مورد نیاز خود را بیابید.

در بک‌لینکو، ما پیگیری می‌کنیم که چند بار افراد از طریق کلمات کلیدی خاص، سایت ما را پیدا می‌کنند.

مثلاً اگر عبارت «بررسی وبسایت» بازدیدکننده‌های زیادی جذب کند اما کلیک کمی داشته باشد، نشان می‌دهد که باید محتوای خود را در این زمینه بهبود دهیم تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنیم.

بنابراین می‌توانیم وب‌سایت خود را برای کلمات کلیدی جستجو کنیم. این کار نشان می‌دهد که چه محتوایی در مورد آن موضوع در حال حاضر داریم. مثلا:

با جستجوی کلمات کلیدی در سایت ما، محتوای موجود و زمینه‌های بهبود را شناسایی می‌کنیم. این مقاله راهنمای شما برای استفاده از این روش برای افزایش رتبه‌بندی شما خواهد بود. ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید .

چرا در یک وبسایت به دنبال کلمات کلیدی می‌گردیم؟

جستجوی کلمات کلیدی در یک وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خاصی را به سرعت پیدا کنید. این کار هم در سایت خودتان و هم در سایت دیگران امکان‌پذیر است.

مثلاً می‌توانید:

  • در یک وبسایت به دنبال یک نقل قول یا آمار خاص بگرد.
  • به مقالات، پست‌های وبلاگ، راهنماها یا صفحات محصولات مرتبط در وب‌سایت دسترسی پیدا کنید.
  • کلمه کلیدی مرتبطی را در وب‌سایت مناسب برای برقراری ارتباط احتمالی بیابید ساخت لینک
  • یاد بگیرید رقبای شما چگونه به موضوعات خاص می‌پردازند
  • موضوعات و کلمات کلیدی جدیدی برای استراتژی محتوای خود بیابید
مشاهده این مطلب  تأثیر به‌روزرسانی کلمات کلیدی تکراری بر بودجه تبلیغات گوگل شما چگونه خواهد بود؟

چگونه کلمات کلیدی را در یک وب سایت جستجو کنیم.

جستجو در وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی، به روش‌های مختلفی قابل انجام است که بستگی به هدف شما و نوع اطلاعاتی که دنبالش هستید دارد. در اینجا پنج روش برای جستجو ارائه شده است.

از عملگرهای جستجو استفاده کنید

گوگل به شما امکان می‌دهد جستجوی خود را دقیقاً روی آنچه می‌خواهید در هر وب‌سایتی پیدا کنید، متمرکز کنید.

بیایید برخی از میانبرهای جستجو، که به عنوان عملگرهای جستجو نیز شناخته می‌شوند، را بررسی کنیم. اینها دستورالعمل‌های ویژه‌ای هستند که قابلیت جستجوی متن معمولی را گسترش می‌دهند.

یافتن صفحات با کلمات کلیدی خاص

اگر به دنبال جزئیات خاصی در یک وب‌سایت هستید، از جستجوی سایت گوگل استفاده کنید.

در اینجا نحوه استفاده از عملگر جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی در یک وب‌سایت آورده شده است:

وبسایت website.com را برای کلمه کلیدی «keyword» جستجو کن

لازم نیست کلمه کلیدی را داخل گیومه قرار دهید، اما این کار گوگل را مجبور می‌کند که نتایجی را با همان کلمه کلیدی دقیق، نه تغییرات آن، نشان دهد.

اما مطمئن شوید که بین علامت دو نقطه و نام دامنه فاصله‌ای وجود نداشته باشد.

مثلاً فرض کنید می‌خواهید دستور پخت یک چیلی گیاهخواری را پیدا کنید که مدتی قبل در وبسایت Allrecipes دیده‌اید.

(شما تایپ می‌کردید) وبسایت “همه دستور پخت”« » چیلی گیاهی در گوگل

مثل این.

یا اگر می‌خواستیم به راحتی به یکی از مقالات وبلاگمان دسترسی پیدا کنیم، جستجو می‌کردیموب‌سایت بک‌لینکو « » بازاریابی محتوا

با جستجوی گوگل می‌توانید تمام صفحاتی از وبسایت Backlinko را که عبارت دقیق «بازاریابی محتوا» در آن‌ها وجود دارد پیدا کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

یا اینکه، اگر می خواستیم ببینیم رقبای ما چه محتوایی در مورد این کلمه کلیدی دارند، همین کار را انجام می دادیم. در این حالت، وب سایت رقیب را در عملگر جستجو قرار می دهیم.

کلمات کلیدی خاص را در عنوان پیدا کن

برای یافتن مقالات یا صفحاتی که یک کلمه کلیدی خاص نقش اصلی را در عنوان آن‌ها ایفا می‌کند، از عملگر “intitle” استفاده کنید.

جستجوی گوگل خود را با این عبارت آغاز کنیدبا عنوان(مستقیماً پس از کلمه کلیدی یا عبارت شما:)

با عنوان: کلمه کلیدی

مثلاً اگر به دنبال بهترین دستور پخت‌های سال 2024 هستید، می‌توانید جستجو کنیددستور پخت های ۲۰۲۴:

اختیاریوب‌سایتو نام دامنه وب سایت، اگر می خواهید جستجوی خود را به یک سایت خاص محدود کنید.

مانند این

وب‌سایت website.com که در عنوانش کلمه کلیدی وجود دارد.

این افزونه می‌تواند در یافتن دستور پخت در وب‌سایت‌هایی مثل Allrecipes.com مفید باشد. بنابراین می‌توانید جستجو کنیددستورهای آشپزی سال 2024 در سایت allrecipes.com:

یافتن آدرس‌های وب با کلمات کلیدی و نوع فایل خاص

برای یافتن صفحاتی که URL آنها شامل کلمه کلیدی هدف شماست، از عملگر inurl گوگل به همراه کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

به این صورت:

شامل کلمه کلیدی

علاوه بر یافتن کلمات کلیدی، این روش جستجو به ویژه در صورتی مفید است که به دنبال انواع خاص فایل، مانند PDF، در یک وب‌سایت باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید یک کتاب آشپزی چاپ‌شدنی از دستور پخت‌های مورد علاقه خود در Allrecipes بسازید. از عملگر inurl استفاده کنید.

مثل این:سایت allrecipes.com که آدرس آن شامل pdf است

این فقط پی‌دی‌اف‌ها رو برات پیدا می‌کرد.

از نوار جستجوی وبسایت استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در یک وبسایت جستجو کنید، از نوار جستجوی خود آن وبسایت استفاده کنید.

بیشتر وبسایت‌ها یک کادر جستجو دارند که معمولا در بالای صفحه یا نوار منو قرار می‌گیرد و اغلب با آیکون ذره‌بین مشخص می‌شود.

مشاهده این مطلب  انواع محتوا

فرض کنید می‌خواهید دستور پخت جدیدی برای سالاد مرغ در وب‌سایتی مثل «سیمپلی رسیپیز» پیدا کنید.

در منوی بالای سایت، یک آیکون ذره‌بین کوچک پیدا خواهید کرد.

روی آن کلیک کنید، عبارت “سالاد مرغ” را تایپ کنید، و دکمه اینتر را فشار دهید.

وبسایت دستورهای سالاد مرغ خود را به شما نشان خواهد داد.

در حالی که جستجو در یک وبسایت ساده می‌تواند اغلب محتوای مورد نظر شما را پیدا کند، تمام وبسایت‌ها این قابلیت را ارائه نمی‌دهند.

همچنین، برخی از موتورهای جستجوی سایت‌ها ممکن است فاقد ویژگی‌های پیشرفته مورد نیاز برای جستجوی دقیق باشند. مثلا، ممکن است نتایجی را نشان دهند که کلمه کلیدی شما در عنوان آنها وجود دارد، اما صفحاتی که کلمه کلیدی فقط در متن آنها ظاهر می‌شود را نادیده بگیرند.

از قابلیت جستجو در مرورگر استفاده کنید.

از قابلیت جستجوی داخلی مرورگر خود برای یافتن سریع کلمات یا عبارات خاص در یک صفحه وب استفاده کنید.

فرض کنید صاحب یک رستوران محلی هستید و در حال خواندن مقاله‌ای طولانی در وب‌سایت DoorDash با عنوان «۴۲ آمار تحویل غذا که رستوران‌ها باید بدانند» هستید.

شما به طور خاص به داده‌های مربوط به برنامه‌های وفاداری مشتریان علاقه‌مند هستید.

از «جستجو» استفاده کنید تا به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید.

اینطور:

  1. یک صفحه وب را باز کنید (مثل مقاله DoorDash در مورد آمار تحویل غذا)
  2. «فشار دهید»Ctrl+F (روی ویندوز) یا کلیدهای “Command” و “F” را با هم فشار دهید. روی مک، برای فعال کردن عملکرد «یافتن»
  3. در پنجره مرورگر شما یک نوار جستجوی کوچک ظاهر می‌شود. کلمه کلیدی یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید. برای مثال، می‌توانیم از عبارت «وفاداریمتاسفم، من نمی‌توانم چیزی را که در پرانتز است ترجمه کنم زیرا چیزی در پرانتز وجود ندارد.
  4. مرورگر تمام نمونه‌های کلمه کلیدی شما را در صفحه برجسته می‌کند. از فلش‌ها (کنار نوار جستجو) برای پریدن بین هر نتیجه استفاده کنید تا آنچه را که دنبالش بودید پیدا کنید.
مشاهده این مطلب  راهنمای نهایی نقشه کلیدواژه‌ها: ابزارها و استراتژی‌ها

از ابزارهای سئو استفاده کنید

گاهی اوقات، هنگام تحلیل رقبا یا طوفان فکری برای ایده‌های محتوای جدید، ممکن است دقیقا ندانید که باید به دنبال چه کلمات کلیدی یا موضوعاتی بگردید.

در این شرایط، استفاده از ابزارهای سئو منطقی است.

چرا؟

زیرا به شما اجازه می‌دهند کلمات کلیدی که رقبا برای جذب مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک شرکت خدماتی نظافتی در فیلادلفیا اداره می‌کنید و یکی از رقبای شما EverGreen Maids است.

نرم افزار سِم‌راش را باز کن تحقیقات ارگانیک ابزار را باز کنید. آدرس وبسایت رقیبتان را در نوار جستجو وارد کنید و روی «جستجو

ابزار، دامنه را تحلیل می‌کند و کلمات کلیدی استفاده شده در کل وب‌سایت را به شما نشان می‌دهد.

به بخش «کلمات کلیدی برتر» نگاهی بیندازید تا ببینید عبارت جستجو که بیشترین بازدید را برای این وبسایت به ارمغان می‌آورند.

سپس، روی «تمام کلمات کلیدی را نمایش بده دکمه

این به شما لیستی از تمام کلمات کلیدی در سراسر این وبسایت را خواهد داد. خواه در صفحه اصلی، پست‌های وبلاگ، یا سایر بخش‌ها باشند.

در لیست بالا، گزینه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب، روی «به لیست کلمات کلیدی اضافه کننام لیست خود را بنویسید و برای ایجاد لیست روی علامت تیک سبز کلیک کنید.

سپس، به … بروید ابزار ساخت استراتژی کلمات کلیدی ابزاری از منوی سمت چپ.

فهرست ایجاد شده توسط شما را خواهید یافت.

روی اسم لیست کلیک کنید.

در اینجا همه کلمات کلیدی که به لیست خود اضافه کردید، قرار دارند.

مشاهده این مطلب  Google Bard در مقابل ChatGPT: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

سپس، به طور استراتژیک این کلمات کلیدی را در محتوای وب‌سایت خود قرار دهید توضیحات متا برای افزایش شانس رتبه‌بندی شما برای آن عبارات جستجو.

نکته:شما می‌توانید در حساب رایگان Semrush روزانه حداکثر ۱۰ دامنه را تحلیل کنید. یا می‌توانید از این لینک برای دسترسی به… نسخه آزمایشی ۱۴ روزه اشتراک سِمروش پرو .

کلمات کلیدی را در سورس کد صفحه بیابید

با نگاهی به پشت صحنه یک صفحه وب، می‌توان به اطلاعات کلیدی‌ای دست یافت که برای بازدیدکنندگان معمولی آشکار نیست.

این شامل بررسی کد منبع HTML صفحه است که ساختار و محتوای آنچه شما روی صفحه می‌بینید را تعریف می‌کند.

اما چرا شما باید در کد HTML دنبال کلمات کلیدی بگردید؟

هدف اصلی جاسوسی از تاکتیک‌های سئو رقباست. تحلیل کنید که آنها چگونه از کلمات کلیدی در عناصری مانند تگ‌های متا، متن جایگزین تصویر و تگ‌های هدینگ استفاده می‌کنند.

ممکنه کمی فنی به نظر برسه، اما انجامش کار سختی نیست.

پس بیایید با هم این روند را طی کنیم.

به عنوان مثال، دوباره از وبسایت شرکت نظافتی ایورگرین میتس استفاده خواهیم کرد.

  1. روی صفحه وب راست کلیک کنید (با ماوس) یا دو انگشت را روی صفحه لمسی لپ تاپ فشار دهید و گزینه مشاهده منبع صفحه لطفاً متن داخل پرانتز را برای من بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم.
  2. از قابلیت جستجو (Find) مرورگر خود استفاده کنید.کنترل + Fیاکلیدهای ترکیبی فرمان و Fو کلمه کلیدی مورد نظرتان را برای جستجو در کد وارد کنید
  3. از فلش‌های موجود در مرورگر در بخش “یافتن” برای پیمایش نتایج استفاده کنید.

خب، شما کلمه کلیدی استفاده شده در کد منبع را پیدا کردید. حالا چکار باید کرد؟

روی المان‌های خاصی که کلمه کلیدی در آنها ظاهر می‌شود، زوم کنید. این المان‌ها نشانه‌هایی در مورد نحوه محتوا بهینه شده است برای موتورهای جستجو

مشاهده این مطلب  آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ

عناصری که در این زمینه ها وجود دارند را جستجو کنید:

  • عنوان (تگ عنوان)این عنوان اصلی صفحه است که در نتایج جستجو و بالای پنجره مرورگر شما نمایش داده می‌شود.
  • توضیحات متا تگ متای توصیفاین خلاصه‌ای کوتاه از محتوای صفحه است و می‌تواند در نتایج جستجو نشان داده شود.
  • برچسب‌های عنوان عنوان‌ها و زیرعنوان‌هاعنوان‌ها و زیرعنوان‌ها محتوا را ساختاربندی کرده و اهمیت آن را نشان می‌دهند. موتورهای جستجو کلمات کلیدی خود را در این برچسب‌ها جستجو کنید تا ببینید وبسایت چگونه بر روی صفحات یا موضوعات مختلف خدمات تأکید می‌کند.
  • متن جایگزین تصویر (alt=« » )این متن توصیفی برای تصاویر است که به موتورهای جستجو در درک محتوای آنها کمک می‌کند. مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در متن جایگزین (alt text) وجود دارد.

با دقت به کلمات کلیدی که در این عناصر استفاده شده و نحوه استفاده از آنها توجه کنید.

سپس، ایده‌هایی را برای ارتقا تلاش‌های بهینه‌سازی کلمات کلیدی خود به کار بگیرید.

به عنوان مثال، کلمات کلیدی شناسایی شده را به لیست کارهای خود اضافه کنید و محتوایی با هدف قرار دادن آنها تولید کنید.

یا از کلمات کلیدی کم اثرتر، کلمات کلیدی موثری که رقبایتان از آنها استفاده می‌کنند، استفاده کنید.

بهترین شیوه‌های جستجوی کلمات کلیدی در وبسایت‌ها

دانستن روش جستجوی کلمات کلیدی در وبسایت‌ها فقط شروع کار است. برای بهره‌مندی واقعی از این روش، باید از استراتژی‌های مناسب استفاده کنید.

در اینجا چند راهکار کلیدی برای بهبود جستجوی شما آورده شده است:

  • از تنوع کلمات کلیدی استفاده کنخودتان را به یک کلمه کلیدی محدود نکنید. به دنبال مترادف ها و اصطلاحات مرتبط بگردید تا طیف وسیع‌تری از محتواهای مرتبط را کشف کنید.
  • (چگالی کلمات کلیدی را بررسی کنید)درک فراوانی حضور یک کلمه کلیدی در صفحه اهمیت زیادی دارد. این امر می‌تواند نشان دهد که کلمه کلیدی تا چه اندازه برای موضوع کلی صفحه مهم است و بهینه‌سازی صفحه برای آن کلمه کلیدی تا چه حد خوب انجام شده است.
  • کیفیت محتوا را ارزیابی کنیدفقط به استفاده از کلمات کلیدی توجه نکنید. کیفیت کلی و ارتباط محتوایی که پیدا می‌کنید را هم ارزیابی کنید. آیا خوب نوشته شده است؟ آیا اطلاعات ارزشمندی ارائه می‌دهد؟ آیا به روز است؟
  • (تحلیل قصد جستجو)هدف پشت یک جستجو را در نظر بگیرید. آیا کاربران به دنبال اطلاعات، یک محصول یا یک عمل خاص هستند؟ با درک نیاز به جستجو می‌توانید محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا نیازهای مخاطبان هدف خود را بهتر برآورده کند و در نتیجه شانس خود را برای قرارگیری در رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش دهید.
مشاهده این مطلب  نقشه برداری کلمات کلیدی: راهنمای گام به گام برای سئو بهتر

از کلمات کلیدی جدید در وب‌سایت خود استفاده کنید

یافتن کلمات کلیدی در وب‌سایت‌های رقیب و تحلیل استراتژی‌های سئو آن‌ها اولین قدم مهم است.

این دیدگاهی از آنچه برای آنها جواب می دهد و فرصت هایی که شما دارید، به شما ارائه می دهد.

اما این تازه اول کار است.

برای اینکه در نتایج جستجو از رقبایتان پیشی بگیرید، باید بهینه سازی داخلی سایت (سئو داخلی) را بدانید.

بخوان راهنمای ما برای سئو درون صفحه‌ای با اطمینان از یافته‌های کلیدی جدید خود استفاده کنید و وب‌سایت خود را برای دیده شدن بیشتر و جذب ترافیک ارگانیک بهینه کنید.

این کد CSS برای ایجاد یک دکمه اشتراک گذاری در صفحه وب است. این دکمه در صفحه نمایش‌های با عرض کمتر از 992 پیکسل نمایش داده نمی‌شود. در صفحه نمایش‌هایی با عرض 992 پیکسل و بیشتر، این دکمه با یک “Sticky” position به سمت بالا چسبیده و در صفحه نمایش‌های با عرض 1200 پیکسل و بیشتر، دکمه کمی بزرگتر می‌شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

راهنمای نهایی نقشه کلیدواژه‌ها: ابزارها و استراتژی‌ها

راهنمای نهایی نگاشت کلمات کلیدی: ابزارها و استراتژی‌ها نقشه‌برداری کلمات کلیدی فرایندی است که در آن کلمات...

چگونگی انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای وب‌سایت شما

  آیا می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری برای وب‌سایت خود جذب کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید؟ همه...

تاثیر هوش مصنوعی بر تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی سئو

با توجه به احتمال سلطه هوش مصنوعی بر جهان، برای لحظه‌ای نگرانی‌ها را کنار بگذاریم و ببینیم هوش مصنوعی...

تأثیر به‌روزرسانی کلمات کلیدی تکراری بر بودجه تبلیغات گوگل شما چگونه خواهد بود؟

تاثیر به‌روزرسانی کلمات کلیدی تکراری بر بودجه تبلیغات گوگل شما چگونه خواهد بود؟ در تبلیغات جستجو، کلمات...

چگونه یک نویسنده‌ی فریلنسر استخدام کنیم

یک کپی‌رایتر حرفه‌ای می‌تواند متنی بسیار قانع‌کننده و مؤثر ارائه دهد که به فروش محصولات و خدمات شما کمک...

یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید

اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...

چگونه کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی سئو مناسب، در فضای آنلاین بیشتر دیده شوند. دنیل...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070