مَپینگ کلمات کلیدی: راهنمای گام به گام برای سئو بهتر
اگر وبسایت دارید، نقشه کلمات کلیدی باید در اولویت باشد.
چرا؟
زیرا میتواند به شما در جذب بازدیدکنندگان، سرنخها و تبدیلهای بیشتر کمک کند.به طور محسوس بیشتر
نقشه برداری کلمات کلیدی به وبسایت Backlinko کمک میکند هر ماه بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده از طریق جستجوی ارگانیک جذب کند.
در این راهنمای گام به گام، همه چیزهایی را که برای شروع نگاشت کلمات کلیدی نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.
علاوه بر این، یک الگو برای نگاشت کلمات کلیدی به صورت رایگان ارائه میشود.
اما اول، بیایید با اصول شروع کنیم.
نقشه برداری کلمات کلیدی چیست؟
نقشه برداری کلمات کلیدی فرایندی است که طی آن کلمات کلیدی هدف را به گروههایی سازماندهی کرده و آنها را به صفحات خاص وبسایت خود اختصاص میدهید.
و ایجاد نقشه کلیدواژههای دقیق برای پیگیری جزئیات مهم، از جمله حجم و سختی کلیدواژهها و موارد دیگر.
مثل این.
چرا همه را روی دستمال کاغذی نمینویسی؟
ایجاد نقشه کلمات کلیدی دقیق، یک سند منظم و دائمی برای راهنمایی استراتژی سئو شما را فراهم می کند. این امر به شما کمک می کند تا در تلاش های بهینه سازی خود، ثبات و انسجام را حفظ کنید.
و به محتوای وبسایت شما برتری چشمگیری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) میبخشد.
مزایای نگاشت کلمات کلیدی
مطمئن نیستید که نگاشت کلمات کلیدی ارزش تلاش را دارد؟ در اینجا نگاهی به مزایای آن انداخته شده است:
- تجربه کاربران و موتورهای جستجو را در سایت بهبود میبخشد.
- نرخ پرش را کاهش میدهد.
- مسیر جستجو برای موتورهای جستجو ایجاد میکند.
- سیستم پیوند داخلی قوی ایجاد میکند
- از بروز آن جلوگیری میکند کلمه کلیدی خواری
- شناسایی شکاف کلمات کلیدی
در بکلینکو، از نگاشت کلمات کلیدی برای جلوگیری از رقابت داخلی و ایجاد شبکهای قوی از پیوندهای داخلی استفاده میکنیم. این کار به کاربران ما اجازه میدهد تا به راحتی اطلاعات مربوط به هر موضوع اصلی را بیابند.
نقشهبرداری کلمات کلیدی به ما کمک میکند تا بهطور استراتژیک درباره مشتریان ایدهآل خود و چگونگی طراحی وبسایت برای برآورده کردن بهترین نیازهای آنها بیندیشیم.
لی مک کنزی (مدیر سئو در بک لینکو گفت:)
ما فرایند نگاشت کلمات کلیدی را با یک استراتژی محتوا آغاز میکنیم که بر روی پروفایلهای ایدهآل مشتری (ICPها) تمرکز دارد و ستونهای اصلی محتوای ما را پوشش میدهد: سئو، بازاریابی محتوا، ساخت لینک و بهطور کلیتر، بازاریابی دیجیتال.
از آنجا که صنعت سئو با تکنیکها، تاکتیکها و اصطلاحات جدید مدام در حال تغییر است، ابتدا محتوای موجود خود را بررسی میکنیم تا مطمئن شویم که همه چیز هنوز مرتبط و دقیق است.
سپس، با استفاده از اطلاعات مخاطبان یا تحلیل رقبا، تحقیقات جدیدی در زمینه کلمات کلیدی انجام می دهیم تا موضوعات جدیدی برای مقاله ها پیدا کنیم.
مراحل نقشه برداری کلمات کلیدی در 5 گام
قالب نگاشت کلمات کلیدی رایگان ما را دانلود کنید
آماده یادگیری چگونگی ساخت نقشه کلمات کلیدی هستید؟ قالب رایگان نقشه کلمات کلیدی ما را دانلود کنید تا با آموزش گام به گام زیر همراه باشید.
همین حالا دانلود کنید. الگوی نگاشت کلمات کلیدی
بعد از دانلود قالب، اسم آن را در بالا سمت چپ تغییر دهید.
در اینجا نگاهی به برخی از اصطلاحات و ستونهای موجود در این الگو انداختهایم:
- صفحات ستونی کلمات کلیدی صفحات ستون سایت شما
- موضوعات گروهی فهرست کلیدواژههای زیرمجموعه
- حجممیانگین جستجوهای ماهانه برای هر کلمه کلیدی اصلی
- امتیاز سختی کلمه کلیدی (سطح دشواری تخمینی هر کلمه کلیدی اصلی)
- تغییرات کلمات کلیدی گروههای کلمات کلیدی که میتوانید به عنوان کلمات کلیدی ثانویه از آنها استفاده کنید
- حجم کلحجم ترافیک بالقوه کلیدواژههای اصلی و تغییرات آنها
- آدرس اینترنتی مورد نظر صفحه سایتی که به هر گروه از کلمات کلیدی اختصاص میدهید
- وضعیتیک منوی کشویی که وضعیت صفحه را نشان میدهد
- آخرین بهروزرسانی: آخرین باری که صفحه را برای کلمات کلیدی فعلی بهینه سازی کردید.
توجه:ستونهای «صفحات ستون» و «موضوعات خوشهای» نشاندهنده کلمات کلیدی اصلی ستون «تغییرات کلمات کلیدی» نشان دهندهکلمات کلیدی ثانویه.
کلمات کلیدی را برای نگاشت پیدا کنید.
قبل از استفاده از الگوی نگاشت کلمات کلیدی، باید سه لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید:
- کلمات کلیدی صفحه ستون
- کلمات کلیدی موضوع خوشه
- تغییر کلمات کلیدی
نکته جانبی: آیا این کلمات کلیدی را برای سایتتان دارید؟ اگر دارید، به … بروید. مرحله سوم .
با انتخاب یکی از موضوعات اصلی وبلاگ خود شروع کنید.
مثلاً اگر موضوع وبلاگ شما باغبانی است، میتوانید موضوع اصلی را به “ابزار باغبانی” یا “نکات باغبانی” اختصاص دهید.
فهمیدی؟
حالا آماده هستید تا به دنیای تحقیق کلمات کلیدی شیرجه بزنید لیست کلمات کلیدی خود را بسازید .
کلمات کلیدی صفحه ستون
کلمات کلیدی صفحات ستون، موضوعات اصلی سایت شما را نشان میدهند و شما آنها را به صفحات ستون سایتتان اختصاص میدهید.
نکته صفحات ستون مقالات عمیق یا راهنماهای جامع هستند. پستهای خوشهای زیرمجموعههایی هستند که از صفحه اصلی پشتیبانی میکنند. پیوند دادن گروهی از پستهای اصلی و خوشهای به یکدیگر، «خوشه موضوعی» ایجاد میکند که میتواند اعتبار موضوعی سایت شما را افزایش دهد.
از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مثل Semrush استفاده کنید. کلمات کلیدی جادویی یا از برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی سایت خود استفاده کنید.
در این مثال، از ابزار کلمات کلیدی جادویی استفاده کردیم.
توجه:حساب رایگان Semrush به شما روزانه 10 جستجو در ابزار کلمات کلیدی جادویی میدهد. یا میتوانید از این لینک استفاده کنید تا به… دسترسی پیدا کنید. آزمایش رایگان 14 روزه اشتراک Semrush Pro .
موضوع اصلی سایت را در نوار جستجو وارد کنید و روی “جستجوما از “نکات باغبانی” استفاده کردیم.
آدرس وب سایت خود را در نوار جستجوی بنفش وارد کنید تا به دادههای شخصی (از جمله نمره دشواری کلمات کلیدی متناسب با دامنه شما) دسترسی داشته باشید.
برای مشاهده نتایج، پایین بروید.
سپس، کلمه کلیدی که به نظر شما برای موضوع صفحه ستون شما مناسبتر است را انتخاب کنید.
جستجوی ما برای “نکات باغبانی” کلماتی کلیدی مانند “نکات باغبانی برای مبتدیان” و “نکات باغبانی سبزیجات” را نشان داد.
اینها ممکن است کلمات کلیدی مناسبی برای موضوع خوشهای باشند، یا شاید بعداً برای صفحهی اصلی ستونی دیگری کاربرد داشته باشند.
اما برای یک صفحه اصلی در مورد “نکات باغبانی” چندان مناسب نیستند.
زیرا به دنبال کلمهای کلیدی هستیم که موضوع اصلی ما را بهطور کامل توصیف کند.
خوش شانسیم.
در بالای صفحه نتایج کلیدواژه، یک تطابق دقیق وجود دارد، “نکات باغبانی”.
حجم جستجوی ماهانه تخمینی ۱۶۰۰ است که مقدار خوبی از ترافیک محسوب میشود.
(این) دشواری کلمه کلیدی امتیاز، دشوار ارزیابی شده است؛ یعنی برای بهبود رتبه این صفحه به دامنههای ارجاعدهندهی فراوان و محتوای بهینهسازیشده نیاز داریم. برای سایت نمونهی ما، این امر قابل دستیابی است.
نکته:آیا سایتی دارید که جدیدتر یا با اعتبار کمتری است؟ به دنبال کلماتی با امتیاز سختی کمتر در سئو باشید تا شانس خود را برای رتبه بندی افزایش دهید.
سپس کلمات کلیدی را بررسی خواهیم کرد نیاز به جستجو هدف جستجو، که گاهی «هدف کاربر» هم نامیده میشود، دلیلی است که پشت هر جستجوی فرد نهفته است.
و این در نقشه برداری کلمات کلیدی بسیار مهم است.
مطابقت دادن کلمات کلیدی با هدف جستجوی درست، باعث میشود گوگل صفحات شما را به درستی فهرستبندی کند.
این امر در نهایت میتواند به افزایش بازدید از وبسایت شما منجر شود. همچنین به جستجوگران کمک میکند تا نوع محتوایی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند و نرخ ترک سایت را کاهش میدهند.
رایجترین انواع نیت جستجو عبارتند از:
- اطلاعاتی: جستجوگر به دنبال اطلاعاتی درباره یک موضوع خاص است، مثلاً «نکات باغبانی» یا «چگونه یک باغ گل رز راه اندازی کنیم».
- راهنما کاربر به دنبال یک وبسایت خاص میگردد، مثلاً “نکات باغبانی من” یا “آمازون”.
- تبلیغاتی جستجوگر در حال بررسی محصولات یا خدمات است. مثلا، «ابزار باغبانی زیر 10 دلار».
- تراکنشی جوینده به طور فعال به دنبال خرید چیزی است، مثل “خرید دستکش باغبانی”.
“گزینه را بررسی کنید”هدف ستون کناری کلمه کلیدی در ابزار کلمه کلیدی جادویی
«I» نشان دهندهی جستجوی اطلاعاتی است، «C» نشان دهندهی جستجوی تجاری است و همینطور الی آخر.
واژه کلیدی «نکات باغبانی» هم قصد «اطلاعاتی» و هم قصد «تجاری» دارد. اما مهمترین چیزی که در آن اهمیت دارد، قصد «اطلاعاتی» است.
از آنجایی که راهنمای کاملی در حال تهیه هستیم، این هدف بهخوبی عمل میکند. محتوای وبلاگی اطلاعاتی مانند راهنماهای عملی، نکات و فهرستها تقریباً همیشه با هدف جستجوی اطلاعاتی مطابقت دارد.
نکته:میتوانید با بررسی نتایج جستجو برای کلمه کلیدی خود، به صورت دستی قصد جستجو را تایید کنید. به عنوان مثال، جستجوی “نکات باغبانی” عمدتا مقالات اطلاعاتی و راهنماها را نشان میدهد که نشان دهنده قصد اطلاعاتی آن است.
وقتی کلمه کلیدی خودتان را انتخاب کردید، آن را به لیست کلمات کلیدی در Semrush اضافه کنید.
کادر کنار کلمه(های) کلیدی مورد نظر خود را علامت بزنید. روی “به لیست اضافه کن
روی «…» کلیک کنیدلیست جدید خالی ایجاد کنو به لیست کلمات کلیدی خود نامی بدهید. ما لیست خودمان را “کلمات کلیدی صفحه ستون” نامگذاری کردیم.
این کار را برای دو لیست دیگری که در ادامه میسازید (تغییرات کلیدواژه و کلیدواژههای موضوعی) نیز تکرار کنید.
کلمات کلیدی موضوع خوشهای
کلمات کلیدی موضوعی خوشهای، زیر موضوعهای صفحات ستون شما را نشان میدهند. هر صفحه موضوعی خوشهای که ایجاد میکنید به صفحه ستون اصلی خود لینک خواهد شد. و صفحه ستون نیز به صفحه خوشهای لینک خواهد شد.
این به ایجاد یک استراتژی قوی برای لینک دهی داخلی، بر اساس موضوعات اصلی سایت، میانجامد.
میتوانید ایدههای موضوع فرعی محبوب را با استفاده از تحقیق اولیه کلمات کلیدی خود پیدا کنید.
مثلاً کلمه کلیدی اصلی ما “نکات باغبانی” بود که به چند ایده فرعی عالی منجر شد.
مانند «نکاتی برای باغبانی با تخت بلند» و «نکاتی برای باغبانی در فصل بهار».
کلمات کلیدی دمبلند مثل دو مورد بالا، برای پستهای گروهی مناسب هستند.
چرا؟
زیرا کلمات کلیدی دم بلند عبارات بسیار اختصاصی هستند که به طور معمول نمرات سختی کلمه کلیدی کمتری دارند.
کلمات کلیدی موضوع فرعی را به لیستهای «کلمات کلیدی موضوع خوشهای» خود در Keyword Magic اضافه کنید.
تغییرات کلمات کلیدی
واژههای کلیدی مشابه، عبارتهایی هستند که معنایی نزدیک به واژه کلیدی اصلی دارند.
استفاده از تغییرات مختلف کلمات کلیدی، احتمال جذب مخاطبان گستردهتری را که ممکن است عبارتهای جستجوی خود را متفاوت بیان کنند، افزایش میدهد.
همچنین میتواند با پوشش دادن جستجوهای بیشتری، دید وبسایت شما در نتایج جستجو را بهبود بخشد و شانس رتبهبندی شما برای عبارات مرتبط را افزایش دهد.
با استفاده از ابزار Keyword Magic Tool، تغییرات مختلف کلمات کلیدی را در نتایج جستجو مشاهده کنید.
مثلاً در جستجوی اولیه ما برای «نکات باغبانی»، عباراتی مانند «نکات در مورد باغبانی»، «نکات و ترفندهای باغبانی» و «نکات برای باغبانی» ظاهر شدند.
تغییرات را به لیست “کلمات کلیدی متغیر” خود اضافه کنید.
کلمات کلیدی را به نقشه خود اضافه کنید
اگر هنوز این کار را نکردهاید، برنامهی رایگان ما را دانلود کنید. قالب نگاشت کلمات کلیدی.
حالا الگوی نگاشت کلمات کلیدی را باز کنید و کلمات کلیدی صفحات اصلی خود را در ستون “الف” اضافه کنید. حجم جستجوهای ماهانه را در ستون “ج” و امتیاز KD را در ستون “د” وارد کنید.
وقتی کارتان تمام شد، باید این شکلی باشد:
در مرحله بعد، کلمات کلیدی موضوع خوشه خود را در ستون «ب» وارد کنید، در کنار حجم آنها در ستون «ج» و نمرات KD آنها در ستون «د».
به این صورت:
سپس، تغییرات کلمه کلیدی خود را به نقشه اضافه کنید. این موارد را به عنوان یک گروه در ستون “E” وارد کنید.
جلوی هر کلمه کلیدی، حجم جستجو را داخل پرانتز بنویسید.
مثلاً: نکاتی درباره باغبانی (۲۱٠)، نکات و ترفندهای باغبانی (۱۷٠).
نیازی به درصدی از کشتن نیست.
اینطوری در نقشه کلمات کلیدی به نظر می رسد:
بعد، از ماشین حساب استفاده کنید تا حجم جستجو برای هر سطر را جمع کنید.
چرا؟
ثبت کل حجم جستجو، دید جامعی از ترافیک بالقوه ارائه میدهد و به شما کمک میکند تا محتوای با تاثیر بالا را اولویتبندی کنید. این استراتژی همچنین تضمین میکند که روی کلمات کلیدی که بیشترین ارزش را دارند تمرکز میکنید و تلاشهای سئو شما را ارتقا میدهد.
و به حداکثر رساندن نمودار وبسایت و تعامل
برای هر ردیف:
- کلیدواژه اصلی (ستون C) به علاوه کل حجم تمام تغییرات کلیدواژه (ستون E) را اضافه کنید.
- جواب خود را در ستون F، «حجم کل» بنویسید.
در مثال ما، حجم کل این سطر ۲،۱۵۰ است.
کلمات کلیدی را با صفحات تطبیق دهید
در این مرحله، هر ردیف از کلمات کلیدی را به یک صفحه موجود یا آینده در سایت شما تطبیق خواهیم داد.
بیایید از ردیف اول شروع کنیم.
در این مثال، ردیف اول شامل کلمه کلیدی اصلی «نکات باغبانی» است.
اگر محتوای منتشر شده ای که مطابق با کلمه کلیدی اصلی است دارید، URL آن را به ستون “G” اضافه کنید.
مثل این
آیا محتوایی با کلمه کلیدی اصلی ندارید؟ ستون G را خالی بگذارید.
سپس، به ستون «H» بروید و از فهرست کشویی، وضعیتی را انتخاب کنید.
کدام وضعیت را باید انتخاب کنید؟
- برای خلق کردن اگر هنوز برای کلمه کلیدی اصلی محتوایی منتشر نکردهاید
- بهینه سازی اگر برای این موضوع محتوا منتشر کردهاید اما آن را برای کلمات کلیدی اصلی و فرعی در این نقشه به طور کامل بهینهسازی نکردهاید
- بهروزرسانیشده اگر برای این کلمه کلیدی محتوایی منتشر کرده اید و این محتوا براساس کلمات کلیدی اصلی و فرعی در این نقشه کاملاً بهروز شده است
مرحله بعدی و نهایی ستون “من” و “آخرین بهروزرسانی” است.
این ستون فقط در صورتی کاربرد دارد که در ستون “G” یک آدرس اینترنتی فعال وارد کرده باشید.
در غیر این صورت، خالی بگذارید.
آخرین باری که این پست را برای کلمات کلیدی نقشه خود بهینه سازی کردید، چه زمانی بود؟ اگر هنوز آن را بهینه سازی یا ایجاد نکردهاید، خالی بگذارید.
برای هر سطر در الگو، این فرایند را تکرار کنید.
باید چیزی شبیه به این باشد:
تبریک میگم! نقشه کلمات کلیدی شما کامل شد.
حالا چی؟
از نقشه کلیدواژه کامل شده خود استفاده کنید بهینه سازی محتوی وبسایت و محتوای جدید برنامه ریزی کن
در مرحلهی آخر به شما نشان خواهیم داد.
از نقشه کلمات کلیدی خود برای بهینهسازی صفحات وب استفاده کنید
اگر وبسایت فعلی دارید، از صفحات موجود خود شروع کنید.
مثلاً فرض کنید شما یک صفحه ستونی با عنوان “راهنمای نهایی برای نکات باغبانی” دارید.
کلمات کلیدی آن:
- کلمه کلیدی اصلی نکات باغبانی
- تغییر کلیدواژه ها نکات باغبانی، ترفندهای باغبانی، نکات برای باغبانی
برای بهینهسازی صفحه ستون و هماهنگ کردن آن با نقشه کلمات کلیدی، از کلمه کلیدی اصلی در:
- عنوان
- توضیحات متا
- مقدمه (اولین ۱۰۰ کلمه)
- زیرعنوانها در صورت مرتبط بودن
- در سراسر متن، به طور طبیعی
- متن جایگزین تصویر (در صورت لزوم)
هر کدام را اضافه کن کلمات کلیدی ثانویه حداقل یک بار از (تغییرهای کلمه کلیدی) در پست وبلاگ استفاده شود.
از همین روشها برای ساخت صفحات ستون و پستهای خوشهای جدید نیز استفاده کنید.
هر بار که صفحهای را بهینهسازی یا ایجاد میکنید، ستونهای «وضعیت» و «آخرین بهروزرسانی» در الگوی نگاشت کلمات کلیدی خود را بهروزرسانی کنید.
نقشه کامل شده شما همچنین نشان میدهد که شما فاصلههای محتوایی .
هر سطری که در ستون G، “آدرس هدف” ندارد، یک شکاف است که باید با محتوای جدید پر شود.
نقشه کلمات کلیدی جدیدتان به شما کمک میکند تا برنامهریزی کنید چه محتوایی را اضافه یا بهروزرسانی کنید و مطمئن شوید که هیچ کلمه کلیدی سایت را از قلم نمیاندازید یا تکراری نمیشود.
ابزارهای سئو برای نگاشت کلمات کلیدی
ابزارهای رایگان نقشه برداری کلمات کلیدی
برخی از محبوبترین ابزارهای نگاشت کلمات کلیدی رایگان عبارتند از:
- ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل برای تحقیق اولیه کلمات کلیدی و کشف آنها
- ابزارهای کلیدواژه سِمرش برای شناسایی کلمات کلیدی اصلی و خوشهای (میتوانید روزانه تا ۱۰ اصطلاح را در ابزار Keyword Magic Tool و Keyword Overview به صورت رایگان جستجو کنید).
- ابزار بررسی سختی کلمات کلیدی Ahrefs گزینه عالی دیگری برای پیدا کردن کلمات کلیدی
- جستجوی گوگل برای طوفان فکری درباره موضوعات و زیرموضوعات
مثلاً، برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل رایگان است و میتواند در یافتن ایدههای موضوعی جدید مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما به شما کمک کند.
به تبلیغات گوگل از « به »راه حلها از این به آن ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی و یک کلمه کلیدی وارد کنید. سپس، روی … کلیک کنید.به نتیجه برس(نقطه)
همانطور که برای “نکات باغبانی” انجام دادیم.
نکات باغبانی ما، موضوعات فرعی جدیدی را به وجود آورد که قبلاً به ذهنمان نرسیده بود.
ایدههای دکوراسیون حیاط خلوت، نکات کمپوست سازی، و ایدههای ارزان باغبانی در گلدان
با وجود اینکه این روش میتواند برای پژوهش در مورد اصطلاحات جدید عالی باشد، گوگل فقط محدودهای برای حجم جستجوی ماهانه نشان میدهد، مگر اینکه شما به طور فعال از گوگل ادز استفاده کنید و به یک حد مشخص برای هزینه ماهانه برسید.
اگر کلمات کلیدی با پتانسیل پیدا کردید، آنها را به مروری بر کلمات کلیدی برای برآورد دقیقتر
ابزارهای نقشه برداری کلمات کلیدی پولی
آیا به اطلاعات دقیقتری نیاز دارید؟
پرداخت شده ابزار سئو ابزارهایی مثل سِمروش، اِهرِفس یا سرفر اسئیاو ممکن است ارزش سرمایهگذاری را داشته باشند.
سمرش
در حالی که بسیاری از ابزارهای Semrush به صورت محدود و رایگان قابل استفاده هستند، اشتراک پولی امکانات و ابزارهای بیشتری ارائه میدهد.
به عنوان مثال، ابزار سئو سمروش ابزار ساخت استراتژی کلمات کلیدی این ابزار، فرایند نگاشت کلمات کلیدی را ساده و خودکار میکند.
اینطور:
کلمه کلیدی اصلی سایت خود را وارد کرده و روی ” فهرست ایجاد کنید.
همانطور که در اینجا با کلمه کلیدی “نکات باغبانی” انجام دادیم.
هنگامی که گزارش شما آماده شد، یک استراتژی کامل و سفارشی بر اساس کلمه کلیدی شما دریافت خواهید کرد که شامل لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی برای صفحات اصلی و موضوعات خوشه ای نیز خواهد بود.
برای عبارت کلیدی «نکات باغبانی»، ایده هایی مانند «باغبانی سبزیجات» و «گیاه گل رز» به عنوان صفحات اصلی پیشنهاد شد.
و موضوعات خوشهای مانند «گلهای آویز» و «شیلنگ آب» را پیشنهاد داد.
قبلا فکر میکردیم که عبارت کلیدی “باغبانی سبزیجات” میتواند یک موضوع خوشهای خوب باشد، اما این استراتژی پیشنهاد میکند که این کلمه کلیدی را برای یک صفحه ستونی استفاده کنیم.
ایده بدی نیست. پس در موردش فکر خواهیم کرد.
صفحه را به پایین اسکرول کنید تا پیشنهادهای بیشتری برای کلمات کلیدی ستونی و گروهی ببینید.
اچرفس
اچرفس مجموعهای کامل از ابزارهای سئو که میتواند در نگاشت کلمات کلیدی به شما کمک کند.
مثلاً، یک کلمه کلیدی را در ابزار “کاوشگر کلمات کلیدی” وارد کنید، و هزاران ایده جدید به شما ارائه خواهد شد. این ابزار همچنین کلمات کلیدی را به طور خودکار دستهبندی میکند که به سرعت بخشیدن به تلاشهای شما برای نگاشت کلمات کلیدی کمک میکند.
کاوشگر موضوعات برای موج سواران
سئو سرفر ابزار موضوعیاب آن به شما کمک میکند تا موضوعات سایت را تحلیل کنید و پیشنهاداتی برای نوشتن مطالب مرتبط با آن ارائه دهد. خوشههای موضوعی رقابت شما شامل چه چیزهایی میشود؟
شما یک کلمه کلیدی وارد میکنید و ابزار یک نقشه با موضوعات فرعی ایجاد میکند. ما «نکات باغبانی» را وارد کردیم و ابزار ایدههایی برای صفحه ستون (به نام موضوع) مثل «باغبانی خانگی» و «راهنمای کاشت» ارائه کرد.
همچنین ایدههای کلمات کلیدی را همراه با درجه سختی و حجم جستجو برای هر اصطلاح ارائه میدهد.
شروع کار با نگاشت کلمات کلیدی
نقشه برداری کلمات کلیدی یکی از هوشمندانهترین اقدامات سئو است که میتوانید انجام دهید.
به شما کمک میکند تا به طور استراتژیک در مورد هر موضوع، کلمه کلیدی و صفحه در سایت خود فکر کنید. این کار رتبهبندی و تجربه کاربری را در این فرآیند افزایش میدهد.
اما نگاشت کلمات کلیدی فقط آغاز کار است.
برای جذب ترافیک ارگانیک در طول سال، به یک استراتژی سئو جامع نیاز دارید.
در (ما) راهنمای استراتژی سئو نحوه تحلیل نتایج جستجو و ساخت محتوایی که از رقبای شما در رتبه بالاتر قرار گیرد را یاد بگیرید.