در این راهنما، نحوه استفاده بهینه از کلمات کلیدی را در سه مرحله به تفصیل شرح خواهم داد:
- پیدا کردن کلمات کلیدی خوب: کلمات کلیدی که قابل رتبه بندی هستند و برای سایت شما ارزش ایجاد می کنند.
- استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و متا تگ ها: نحوه استفاده از کلمه کلیدی هدف برای ساختار و نوشتن محتوایی که خوانندگان را راضی کند و سیگنال های مرتبط را به موتورهای جستجو ارسال کند.
- ردیابی کلمات کلیدی: نظارت بر عملکرد خود (و رقبای شما)
واقعاً کارهای زیادی وجود دارد که می توانید تنها با یک کلمه کلیدی انجام دهید، بنابراین در پایان مقاله، چند نکته پیشرفته SEO را خواهید یافت.
چگونه کلمات کلیدی خوب را پیدا کنیم و یک لیست کلمات کلیدی بسازیم
هنگامی که بدانید چگونه یک کلمه کلیدی خوب را پیدا کنید، می توانید یک لیست کامل از کلمات کلیدی ایجاد کنید.
1. کلمات کلیدی اولیه مرتبط را برای ایجاد ایده های کلمه کلیدی انتخاب کنید
کلمات کلیدی Seed کلمات یا عباراتی هستند که می توانید به عنوان نقطه شروع در الف استفاده کنید تحقیق کلمه کلیدی فرآیند باز کردن قفل کلمات کلیدی بیشتر به عنوان مثال، برای سایت ما، اینها می توانند عبارات کلی مانند «سئو، ترافیک ارگانیک، بازاریابی دیجیتال، کلمات کلیدی، بک لینک» و غیره باشند.
منابع خوب بسیاری از کلمات کلیدی seed وجود دارد، و امتحان کردن همه آنها ایده بدی نیست:
- طوفان فکری. این شامل جمع آوری یک تیم یا کار انفرادی برای تفکر عمیق در مورد عباراتی است که مشتریان بالقوه شما ممکن است هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.
- ناوبری وب سایت رقبای شما. برچسبهایی که در منوهای ناوبری، سرصفحهها و پاورقیها استفاده میکنند، اغلب اصطلاحات مهم صنعت و محصولات یا خدمات محبوبی را که ممکن است بخواهید آنها را هدف قرار دهید برجسته میکنند.
- کلمات کلیدی رقبای شما. ابزارهایی مانند Ahrefs می توانند به شما در کشف کلمات کلیدی که رقبای شما در سئو و کمپین های تبلیغاتی پولی خود هدف قرار می دهند کمک کنند. من آن را در کمی پوشش خواهم داد.
- وب سایت و مواد تبلیغاتی شما. متن وبسایتتان، بهویژه صفحات با عملکرد بالا، و همچنین هرگونه مواد تبلیغاتی مانند بروشورها، آگهیها و بیانیههای مطبوعاتی را مرور کنید. این منابع می توانند عباراتی را که قبلاً با مخاطبان شما طنین انداز شده اند را آشکار کنند.
- هوش مصنوعی مولد. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند بر اساس توضیحات مختصری از کسب و کار، محصولات یا صنعت شما ایده های کلمه کلیدی ایجاد کنند (مثال زیر).
در اینجا چیزی است که می توانید از هر هوش مصنوعی مولد بخواهید، چه Copilot، ChatGPT، Perplexity و غیره.
سپس، کلمات کلیدی seed خود را در ابزاری مانند قرار دهید Ahrefs Keywords Explorer برای تولید ایده های کلمه کلیدی اگر از Ahrefs استفاده میکنید، میتوانید مستقیماً به کاوشگر کلمات کلیدی بروید، پیشنهادات هوش مصنوعی را در آنجا دریافت کنید و بلافاصله شروع به تحقیق کنید.
در مرحله بعد، مطمئن شوید که کشوری را که می خواهید در آن رتبه بندی کنید تنظیم کرده اید و روی «جستجو» کلیک کنید.
پس از زدن دکمه «جستجو» به قسمت زیر بروید تطبیق شرایط گزارش دهید. لیست بزرگی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد.
فهرستی که دریافت خواهید کرد کاملاً خام خواهد بود – همه کلمات کلیدی به یک اندازه خوب نیستند و فهرست احتمالاً برای مدیریت آنقدر بزرگ خواهد بود. گام های بعدی همه در مورد پالایش لیست است زیرا ما به دنبال آن خواهیم بود کلمات کلیدی را هدف قرار دهید کلمات کلیدی که موضوع محتوای شما خواهند شد.
در ادامه مطلب
- کلمات کلیدی بذر: آنها چه هستند و 7 راه عملی برای یافتن آنها
2. فهرست و خوشه را اصلاح کنید
گام بعدی این است که لیست خود را با استفاده از فیلترها اصلاح کنید.
برخی از فیلترهای اساسی مفید عبارتند از:
- KD (مشکل کلمه کلیدی): رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار است.
- پتانسیل ترافیک: ترافیکی که می توانید برای رتبه 1 برای آن کلمه کلیدی و سایر کلمات کلیدی مرتبط به دست آورید (بر اساس صفحه ای که در حال حاضر رتبه 1 را دارد).
- کمترین DR (رتبه بندی دامنه): DR سایت خود را وصل کنید تا کلمات کلیدی را ببینید که در آن سایت دیگری با همان DR قبلاً در 10 رتبه برتر قرار گرفته است. به عبارت دیگر، به یافتن کلمات کلیدی “قابل رتبه بندی” کمک می کند.
- هدف: یکی از موارد استفاده اصلی حذف کلمات کلیدی است که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید.
- شامل / حذف: کلمات کلیدی حاوی کلمات خاصی را ببینید تا ارتباط را افزایش دهید/کلمات کلیدی را با کلمات نامربوط پنهان کنید.
به عنوان مثال، در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی بالقوه قابل رتبه بندی با پتانسیل ترافیک بالای 300 بازدید ماهانه آمده است. برو به تطبیق شرایط گزارش در Keywords Explorer و تنظیم فیلترها: فیلتر دشواری کلمه کلیدی (KD) به رتبه بندی دامنه سایت شما، پتانسیل ترافیک، و حجم حداقل 300 فیلتر
خوشه بندی مرحله دیگری برای اصلاح لیست شما است. این به شما نشان می دهد که آیا کلمه کلیدی دیگری وجود دارد که می توانید برای دریافت ترافیک بیشتر هدف قرار دهید (معروف به موضوع اصلی). در همان زمان، نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی به احتمال زیاد در همان صفحه قرار دارند.
به عنوان مثال، در اینجا چند دسته از موضوعات کم رقابت در مورد بازاریابی ارائه شده است.
نکته حرفه ای
هنگام انتخاب کلمات کلیدی، روند کلمات کلیدی را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی “بازاریابی وابسته قانونی است” در حال حاضر با حجم جستجوی ماهانه 8.8 هزار نفر است، اما بر اساس پیش بینی ما در Keywords Explorer (بخش نارنجی نمودار)، اگر به نرخ رشد فعلی خود ادامه دهد، باید بیشتر باشد. از سه برابر در سال آینده
نمودارها همچنین به شما نشان می دهند که آیا حجم جستجو تحت تأثیر فصلی بودن (نوسانات حجم جستجو در طول زمان های مختلف سال) قرار دارد یا خیر.
4. هدف جستجو را شناسایی کنید و ارزش سایت خود را تعیین کنید
قبل از صرف زمان بر روی محتوا، مطمئن شوید که میتوانید به جستجوگران آنچه میخواهند بدهید و اینکه کلمات کلیدی نوع مناسبی از مخاطبان را جذب میکنند.
برای شناسایی نوع صفحه ای که باید ایجاد کنید تا جستجوگران را راضی نگه دارید، به صفحات با رتبه برتر نگاه کنید تا ببینید چه هدفی را دنبال می کنند (آیا بیشتر اطلاعاتی هستند یا تجاری)، یا به سادگی از این صفحه استفاده کنید. مقاصد را شناسایی کنید قابلیت هوش مصنوعی در Keywords Explorer.
بنابراین، برای مثال، اگر صفحات با رتبه برتر صفحات تجارت الکترونیک هستند و شما محصولاتی را در سایت خود ارائه نمی دهید، رتبه بندی بسیار سخت خواهد بود.
سپس، از خود بپرسید که آیا بازدیدکنندگانی که توسط یک کلمه کلیدی جذب میشوند برای کسب و کار شما ارزشمند خواهند بود، چه احتمال دارد در خبرنامه شما مشترک شوند یا خرید کنند. در Ahrefs، ما از امتیاز پتانسیل تجاری برای ارزیابی این موضوع استفاده می کنیم.
در نهایت، اگر کلمه کلیدی همه کادرها را علامت میزند، آن را به فهرست کلمات کلیدی اضافه کنید.
اکنون فهرستی از مرتبط و ارزشمند دارید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید با پتانسیل ترافیک آماده برای تولید محتوا. شما می توانید این فرآیند را هر چند بار که دوست دارید با کلمات کلیدی seed مختلف یا فیلترهای مختلف تکرار کنید و ایده های جدیدی پیدا کنید.
یک منبع عالی دیگر از کلمات کلیدی وجود دارد – رقبا.
5. لیست را با کلمات کلیدی رقبای خود غنی کنید
در این مرحله، تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را انجام خواهیم داد تا کلمات کلیدی را پیدا کنیم که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند، اما شما اینطور نیستید.
اول، بیایید رقبای خود را پیدا کنیم.
- دامنه خود را وارد کنید کاوشگر سایت و به رقبای ارگانیک گزارش دهید.
- مرتبط ترین رقبا را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید کپی کنید (این URL ها را کپی می کند – ما از آنها در ابزار دیگری استفاده خواهیم کرد).
بعد، خواهیم دید کدام کلمات کلیدی را از دست داده اید.
- رفتن به تحلیل رقابتی ابزار، URL های کپی شده قبلی را جایگذاری کنید، دامنه خود را در بالا وارد کنید و ضربه بزنید نمایش فرصت های کلمه کلیدی.
- در شکاف محتوایی گزارش، از فیلترها برای اصلاح گزارش استفاده کنید.
- کلمات کلیدی را انتخاب کرده و به لیست خود اضافه کنید.
نکته حرفه ای
اگر به دو کلمه کلیدی مشابه برخورد کردید، یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا آنها به یک صفحه تعلق دارند وجود دارد.
- کلمه کلیدی را در Keywords Explorer وارد کنید.
- اسکرول کنید به نمای کلی SERP، کلیک کنید مقایسه کنید باو کلمه کلیدی را برای مقایسه وارد کنید.
- نتایج رایج کمتر و شباهت کم SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) به این معنی است که صفحات جداگانه باید دو کلمه کلیدی را هدف قرار دهند.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و متا تگ ها
هنگامی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را به دست آوردید، می توانید آن را در مکان های مرتبط در محتوای داخل صفحه خود قرار دهید، از جمله:
- عناصر کلیدی هدف جستجو (نوع محتوا، قالب و زاویه).
- URL Slug.
- عنوان و H1.
- توضیحات متا.
- عناوین فرعی (H2 – H6).
- محتوای اصلی.
- لنگر متن برای پیوندها.
و فقط برای اینکه در یک صفحه باشیم، کلمه کلیدی مورد نظر موضوع محتوا و کلیدواژه اصلی است که بعداً برای آن بهینه سازی و پیگیری خواهید کرد.
از کلمه کلیدی هدف برای تعیین هدف جستجو استفاده کنید
هدف جستجو دلیل پشت جستجو است. درک آن به شما می گوید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و شما باید چه چیزی را در محتوای خود ارائه دهید.
برای شناسایی هدف جستجو، به نتایج با رتبه برتر برای کلمه کلیدی هدف خود در گوگل نگاه کنید و سه C هدف جستجو را شناسایی کنید:
- نوع محتوا – نوع محتوای غالب چیست؟ آیا این یک پست وبلاگ، صفحه محصول، ویدیو یا چیز دیگری است؟ اگر این کار را در مرحله تحقیق کلمه کلیدی انجام داده اید (به شدت توصیه می شود)، تنها دو عنصر باقی مانده است.
- فرمت محتوا برخی از قالبهای رایج عبارتند از راهنماهای چگونگی، پستهای فهرست، بررسی، مقایسه و غیره.
- زاویه محتوا “نقطه فروش منحصر به فرد امتیازهای با رتبه برتر، به عنوان مثال، “بهترین،” “ارزانترین”، “برای مبتدیان،” و غیره. بینشی را در مورد آنچه جستجوگران در یک جستجوی خاص ارزش قائل هستند، ارائه می دهد.
به عنوان مثال، بیشتر صفحات با رتبه برتر “دانه آووکادو” پست های وبلاگی هستند که به عنوان راهنمای نحوه کاشت بذر عمل می کنند. استفاده از زوایای آسان و ساده نشان می دهد که جستجوگران مبتدی هستند که به دنبال مشاوره مستقیم هستند.
از کلمه کلیدی هدف در URL Slug استفاده کنید
یک URL Slug بخشی از URL است که صفحه خاصی را در یک وب سایت به شکلی قابل خواندن توسط کاربران و موتورهای جستجو شناسایی می کند.
اگر به URL صفحهای که در آن هستید نگاه کنید، این آخرین بخش خواهد بود، «نحوه استفاده از کلمات کلیدی-سئو».
https://ahrefs.com/blog/how-to-use-keywords-seo
گوگل می گوید از کلمات مرتبط با محتوای شما در آدرس های اینترنتی صفحه استفاده کنید (منبع). معمولاً ساده ترین راه برای انجام این کار این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت اسلاگ URL تنظیم کنید.
- در ادامه مطلب
نحوه ایجاد URL های دوستدار سئو (گام به گام)
از کلمه کلیدی هدف در عنوان استفاده کنید و آن را با تگ H1 مطابقت دهید
تگ عنوان یک بیت کد HTML است که برای تعیین عنوان یک صفحه وب استفاده می شود.
تگ H1 یک عنوان HTML است که بیشتر برای علامت گذاری عنوان صفحه وب استفاده می شود.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی برای سئو: راهنمای AZ برای مبتدیان
هر دو برای گوگل و جستجوگران بسیار مهم هستند. از آنجایی که هر دو نشان میدهند صفحه درباره چه چیزی است، میتوانید مانند آنچه در این مقاله انجام دادم، آنها را مطابقت دهید.
عناوین به گوگل کمک می کنند تا زمینه یک صفحه را درک کند. علاوه بر این، حتی یک پیشرفت جزئی در عنوان شما می تواند رتبه شما را بهبود بخشد.
همکارم کریس هاینز یک تغییر کوچک در کاشی ایجاد کرد و 3 موقعیت پرش کرد.
گوگل توصیه می کند بر روی ایجاد عناوین خوب تمرکز کنید، که باید برای صفحه منحصر به فرد، واضح و مختصر باشند و به طور دقیق توصیف شوند. محتویات صفحه (منبع). به غیر از استفاده از کلمه کلیدی هدف، فکر کردن به راه بهتری برای توصیف دقیق محتوا دشوار است.
اگر برای عنوان منطقی است، مطابقت دقیق کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. اما اگر نیاز به درج یک حرف اضافه یا شکستن عبارت دارید، این باعث نمی شود که گوگل فکر کند صفحه شما کمتر مرتبط است. گوگل تغییرات نزدیک کلمه کلیدی را به خوبی درک می کند، بنابراین نیازی به اضافه کردن کلمات کلیدی مشابه، غلط املایی و غیره نیست.
برای نشان دادن، مقاله قدیمی من در مورد نحوه مشاهده کلمات کلیدی که گوگل آنالیتیکس آنها را نشان نمی دهد رتبه اول را برای بسیاری از تغییرات عبارت در عنوان دارد.
از کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده کنید
با این حال، توضیحات متا را فقط برای گوگل ننویسید. گوگل بیش از نیمی از مواقع آنها را بازنویسی می کند (مطالعه کنید) و از آنها برای اهداف رتبه بندی استفاده نمی کند. در عوض، روی ایجاد توضیحات متا برای جستجوگران تمرکز کنید.
این توضیحات در SERP ها ظاهر می شوند، جایی که کاربران می توانند آنها را بخوانند. اگر توضیحات شما مرتبط و قانع کننده باشد، می تواند احتمال کلیک کاربران روی لینک شما را افزایش دهد.
گنجاندن کلمه کلیدی هدف شما در توضیحات متا معمولا طبیعی است. به عنوان مثال، شرح مقاله ای که قبلا ذکر شد را در نظر بگیرید. گنجاندن کلمه کلیدی در جملات به سادگی راهی جامع برای توصیف موضوع ارائه می دهد.
از کلمه کلیدی هدف برای یافتن کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید
کلمات کلیدی ثانویه هر کلمه کلیدی است که نزدیک به کلمه کلیدی اصلی است که شما با صفحه خود هدف قرار می دهید.
شما می توانید آنها را از طریق کلمه کلیدی اصلی خود پیدا کنید و از آنها به عنوان زیر عنوان (برچسب های H2 تا H6) و نقاط گفتگو در سراسر محتوا استفاده کنید. در اینجا چگونه است.
رفتن به کاوشگر کلمات کلیدی و کلمه کلیدی مورد نظر خود را وصل کنید. از آنجا به سمت اصطلاحات مرتبط گزارش و جابجایی بین:
- همچنین رتبه برای: کلمات کلیدی که 10 صفحه برتر رتبه بندی نیز برای آنها رتبه بندی می کنند.
- همچنین در مورد: کلمات کلیدی که اغلب توسط مقالات با رتبه برتر ذکر می شود.
حالا برای دانستن چگونه برای استفاده از این کلمات کلیدی در متن خود، فقط به صورت دستی به صفحات رتبه بندی برتر نگاه کنید و ببینید چگونه و کجا کلمات کلیدی را پوشش می دهند.
برای مثال، با نگاهی به یکی از مقالات برتر «بازاریابی دیجیتال»، میتوانیم فوراً متوجه شویم که برخی از مهمترین جنبهها عبارتند از تعریف، الگو و اهمیت. می توانید از رایگان استفاده کنید نوار ابزار SEO برای شکستن ساختار هر صفحه ای فورا.
مکان دیگری که میتوانید به دنبال الهام باشید، جعبه افراد نیز در SERP است. از آن برای یافتن کلمات و موضوعات فرعی که ممکن است ارزش افزودن به مقاله را داشته باشند، استفاده کنید.
نکته حرفه ای
بهینه سازی یک مقاله موجود؟
استفاده کنید شکاف محتوا ابزاری برای یافتن موضوعات فرعی که ممکن است از دست داده باشید. این ابزار کلمات کلیدی را نشان می دهد که صفحات رقبای شما برای آن رتبه بندی می شوند و صفحه شما نه.
- به Keywords Explorer بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
- به پایین اسکرول کنید نمای کلی SERP، چند صفحه برتر را انتخاب کرده و کلیک کنید در Content Gap باز کنید.
از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در محتوای اصلی استفاده کنید
برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، مهم است که کلمات کلیدی خود را در متن خود بگنجانید. اگرچه گوگل در درک کلمات و تغییرات مشابه خوب است، اما همچنان به استفاده از کلمات کلیدی خاصی که افراد ممکن است جستجو کنند کمک می کند. گوگل در راهنمای کوتاه خود توضیح می دهد جستجو چگونه کار می کند:
ابتدایی ترین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات زمانی است که محتوا حاوی کلمات کلیدی مشابهی است که عبارت جستجوی شما وجود دارد. به عنوان مثال، در مورد صفحات وب، اگر آن کلمات کلیدی در صفحه ظاهر شوند، یا اگر در عنوان یا متن متن ظاهر شوند، ممکن است اطلاعات مرتبط تر باشد.
هنگام نوشتن، مهم است که کلمات کلیدی را به طور طبیعی ترکیب کنید. محتوای خود را با مرتبط ترین اطلاعاتی که مردم احتمالاً جستجو می کنند شروع کنید. این تضمین می کند که نکات کلیدی بلافاصله برای خوانندگان و موتورهای جستجو قابل مشاهده است.
تغییرات نزدیک کلمه کلیدی هدف به طور طبیعی در مقدمه گنجانده شده است.
اگر کلمه کلیدی ثانویه ای دارید که کمتر مهم است اما همچنان مرتبط است، به آن بخش اختصاصی بدهید. این رویکرد به شما این امکان را می دهد که موضوع را با جزئیات بررسی کنید، نه اینکه به طور خلاصه آن را در انتهای محتوای خود ذکر کنید.
با این حال، از تاکید بیش از حد بر فرکانس کلمات کلیدی خود اجتناب کنید. سئوی موثر فراتر از تکرار کلمات کلیدی است. اگر سئو صرفاً در مورد تراکم کلمات کلیدی بود، ساده بود، اما چنین استراتژی هایی به موفقیت بلندمدت منجر نمی شوند و می توانند محتوای خود را اسپم کنید.
به عنوان مثال، اگر «استراتژی محتوا» موضوع اصلی بحث شما باشد و فقط یک بار به آن اشاره کنید، ممکن است گوگل محتوای شما را ناقص تصور کند. از سوی دیگر، پر کردن مقاله خود با عبارت “استراتژی محتوا” بیش از حد لازم، از رقبای شما پیشی نخواهد گرفت و به طور بالقوه می تواند منجر به تبدیل شدن سایت شما شود. به عنوان هرزنامه پرچم گذاری شده است.
از کلمه کلیدی هدف در متن لنگر پیوند و/یا متن اطراف استفاده کنید
متن لنگر یا متن پیوند، متن قابل کلیک یک هایپرلینک HTML است.
گوگل از لنگرها برای درک زمینه صفحه استفاده می کند. حتی به نظر می رسد یک اتفاق نظر وجود دارد که متن لنگر یک عامل رتبه بندی است، اگرچه، طبق مطالعه ما، به احتمال زیاد ضعیف.
در شرایطی مانند این، بهتر است به توصیه های Google پایبند باشید:
متن لنگر خوب توصیفی، به طور منطقی مختصر و مرتبط با صفحه ای است که در آن قرار دارد و به صفحه ای که به آن پیوند می دهد. زمینه پیوند را فراهم می کند و انتظارات را برای خوانندگان شما تعیین می کند.
به یاد داشته باشید که به پیوندهای خود زمینه بدهید: کلمات قبل و بعد از پیوندها مهم هستند، بنابراین به کل جمله توجه کنید.
بنابراین از کلمه کلیدی مورد نظر در متن لنگر و یا متن اطراف استفاده کنید، اما آن را طبیعی نگه دارید. در حال پیوند دادن
نحوه ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی (شما و رقبا)
ردیابی رتبه به نظارت بر موقعیت صفحات یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص اشاره دارد.
این تقریباً یک فرآیند خودکار است. همه چیز را می توان با ابزاری مانند ردیاب رتبه Ahrefs. نیازی نیست رتبه بندی ها را به صورت دستی بررسی کنید و آنها را در صفحه گسترده یادداشت کنید.
اگر لیست کلمات کلیدی آماده دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن لیست را به Rank Tracker اضافه کنید.
کلمات کلیدی در Rank Tracker ظاهر می شوند نمای کلی گزارش دهید.
راه دیگر برای افزودن کلمات کلیدی، ضربه زدن است کلمات کلیدی را اضافه کنید در گوشه بالا سمت راست (بهترین برای افزودن کلمات کلیدی یا وارد کردن لیست از یک سند).
اکنون برای مقایسه عملکرد خود در برابر رقبا، کافیست به ادامه مطلب بروید گزارش رقبا. معیاری که من ردیابی را توصیه می کنم این است گرم (اشتراک صدا). این نشان می دهد که در مقایسه با رقبا چند کلیک به صفحات شما می رود.
یکی از مزایای کلیدی SOV این است که نوسانات در روند حجم جستجو را به حساب می آورد. بنابراین، اگر متوجه کاهش ترافیک شدید اما SOV بالا را حفظ کردید، نشان میدهد که این کاهش به دلیل کاهش محبوبیت کلی کلمات کلیدی است، نه کاهش اثربخشی SEO شما.
اما نه تنها می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی رقبای خود را ردیابی کنید، بلکه می توانید بر فعالیت کلی کلمات کلیدی رقبای خود نیز نظارت کنید. از ابزاری مانند Ahrefs Alerts استفاده کنید تا هر زمان که رقبای شما برای کلمه کلیدی جدیدی کار می کنند، اعلان دریافت کنید.
فقط برای رفتن هشدارها ابزار و جزئیات را پر کنید.
نکات پیشرفته برای استفاده از کلمات کلیدی برای سئو
کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید با کلمات کلیدی انجام دهید و کمی بیشتر باید بدانید تا از برخی اشتباهات رایج جلوگیری کنید.
1. از کلمات کلیدی برای یافتن فرصت های وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید
وبلاگ نویسی مهمان تمرین نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ در وب سایت شخص یا شرکت دیگری است.
این یکی از محبوب ترین است لینک بیلدینگ تاکتیک هایی با چند مزیت دیگر مانند قرار گرفتن در معرض مخاطبان جدید و هدفمند.
در اینجا نحوه یافتن سایت های مرتبط و با کیفیت برای راه اندازی آمده است:
- رفتن به کاوشگر محتوا.
- یک کلمه کلیدی یا عبارت گسترده مرتبط با جایگاه خود وارد کنید.
- In title را از منوی کشویی انتخاب کنید.
- جستجو را اجرا کنید.
در مرحله بعد، فهرست را با اعمال این فیلترها اصلاح کنید:
- رتبه بندی دامنه (DR) از 30 تا 60
- را کلیک کنید یک صفحه در هر فیلتر دامنه
- را کلیک کنید مستثنی کردن فیلتر صفحات اصلی
- را کلیک کنید مستثنی کردن فیلتر زیر دامنه ها
در نهایت بر روی وب سایت ها برای دیدن وبسایتهای بالقوهای که میتوانید برای آنها وبلاگ مهمان شوید، را انتخاب کنید.
2. از کلمات کلیدی برای یافتن فرصت های لینک داخلی استفاده کنید
لینک های داخلی بازدیدکنندگان را از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت خود ببرید. هدف اصلی آنها این است که به بازدیدکنندگان کمک کنند تا به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند، اما آنها همچنین می توانند با کمک به جریان سئو به افزایش سئو کمک کنند. پیوند حقوق صاحبان سهام.
یافتن فرصتهای پیوند داخلی جدید نیز اگر به صورت دستی انجام شود فرآیندی زمانبر است، اما میتوانید با استفاده از آنها را به صورت انبوه شناسایی کنید. ممیزی سایت Ahrefs. این ابزار 10 کلمه کلیدی برتر (بر اساس ترافیک) را برای هر صفحه خزیده شده می گیرد، سپس به دنبال ذکر آنها در سایر صفحات خزیده شده شما می گردد.
بر روی گزارش فرصت های پیوند داخلی کلیک کنید ممیزی سایت.
شما یک سری پیشنهاد در مورد چگونگی بهبود پیوند داخلی خود با استفاده از پیوندهای جدید خواهید دید. این ابزار حتی نشان می دهد که دقیقاً کجا پیوند داخلی را قرار دهید.
3. از کلمات کلیدی برای یافتن فرصت های لینک سازی استفاده کنید
لینک بیلدینگ فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به صفحات وب سایت شما پیوند دهند. هدف آن تقویت “اقتدار” صفحات شما در چشم گوگل و کمک به رتبه بندی صفحات شما است.
یک مکان خوب برای شروع این است که صفحات با رتبه برتر را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود انتخاب کنید و تحقیق کنید که از کجا پیوندهای خود را دریافت کرده اند.
کلمه کلیدی خود را در آن قرار دهید کاوشگر کلمات کلیدی و به سمت پایین اسکرول کنید نمای کلی SERP. صفحات با رتبه برتر و تعداد بک لینک آنها (و دامنه های پیوند دهنده) را خواهید دید.
پس از کلیک بر روی هر یک از شماره های بک لینک، به لیستی از بک لینک های یک صفحه معین هدایت می شوید. کاوشگر سایت.
از آن نقطه، فرآیند معمولی شامل شناسایی سایتهایی با بالاترین پتانسیل برای تقویت سئوی شما و تماس با صاحبان آنها در صورتی که فکر میکنید مایل به پیوند دادن به محتوای شما هستند، است. ما جزئیات این فرآیند و هر چیز دیگری را که باید بدانید را پوشش می دهیم با ساخت لینک در این راهنما شروع کنید.
4. از دام های رایج کلمات کلیدی اجتناب کنید
چهار نکته مهم در استفاده از کلمات کلیدی.
- از یک کلمه کلیدی بیش از حد در یک صفحه استفاده نکنید. تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی در یک صفحه می تواند منجر به پر کردن کلمات کلیدی، که توسط Google به عنوان هرزنامه تلقی می شود.
- از یک کلمه کلیدی فوکوس در چندین صفحه استفاده نکنید. هر صفحه در وب سایت شما باید یک کلمه کلیدی متمرکز منحصر به فرد داشته باشد. استفاده از یک کلمه کلیدی در چندین صفحه می تواند منجر به آدمخواری کلمه کلیدی، جایی که صفحات در نتایج جستجو با یکدیگر رقابت می کنند.
- محتوای با کیفیت را فدای استفاده از کلمات کلیدی نکنید. در حالی که کلمات کلیدی برای سئو ضروری هستند، محتوای باکیفیت و آموزنده را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید. با فشرده کردن کلمات کلیدی، محتوای خود را غیرطبیعی یا طولانی نکنید. این به رتبه بندی شما کمکی نمی کند و کیفیت محتوا را کاهش می دهد.
- از کلمات کلیدی فقط به خاطر استفاده از آنها استفاده نکنید. این یعنی دو چیز اول، کلمات کلیدی غیر مرتبط با وب سایت یا کسب و کار شما را هدف قرار ندهید، این فقط ترافیک بیهوده ای را برای شما به ارمغان می آورد. دوم، سعی نکنید به هدف بسامد کلمه کلیدی که اغلب توسط ابزارهای بهینه سازی محتوا پیشنهاد می شود، فقط با ذکر کلمه کلیدی بدون هیچ ماده ای دست یابید – SEO دیگر به این روش کار نمی کند.