Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چگونگی انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای وب‌سایت شما

مطالعه سریع مقاله

 

آیا می‌خواهید بازدیدکنندگان بیشتری برای وب‌سایت خود جذب کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید؟ همه چیز با کلمات کلیدی آغاز می‌شود. میشل سیموندز توضیح می‌دهد که چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

کلمات کلیدی، واژه‌ها و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل تایپ می‌کنند تا محصول، خدمت یا اطلاعات مورد نظر خود را بیابند.

به نظر ساده می‌رسد، اما با پیشرفته‌تر شدن الگوریتم‌های موتورهای جستجو و افزایش انتظارات کاربران، تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی از همیشه مهم‌تر و پیچیده‌تر شده است.

خبر خوب این است که جستجوهای اینترنتی دقیق‌تر شده‌اند و در نتیجه نرخ تبدیل‌ها افزایش یافته است، حتی اگر تعداد بازدیدهای وب سایت کمتر باشد. علاوه بر این، با تحقیق درست کلمات کلیدی، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از رقبای بزرگ‌تر خود پیشی بگیرند.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای وب‌سایتتان کمک کنند. با تحقیق دقیق و آنالیز رقبا، متخصصین سئو می‌توانند کلمات کلیدی پرجستجو و مناسب برای صنعت شما را شناسایی کنند. سپس این کلمات در محتوای سایت شما به‌طور استراتژیک گنجانده می‌شوند تا رتبه سایت در نتایج جستجو بهبود یابد و جذب ترافیک بیشتری داشته باشید.

انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی سنتی معمولاً از یک تا سه کلمه تشکیل می‌شوند؛ عبارات جستجوی طولانی‌تر (که به عنوان کلمات کلیدی دم‌بلند شناخته می‌شوند) معمولاً سه تا پنج کلمه دارند. مثلاً «دوره آموزشی» یا «اضافه کردن زیرنویس» یا «کفش تخت مشکی» از کلمات کلیدی سنتی هستند. این اصطلاحات جستجو تعداد جستجوهای بالایی دارند، اما کمتر دقیق هستند، بنابراین معمولاً رقابت بالایی دارند. نرخ تبدیل پایین .

هر چه جستجوی آنلاین کاربران دقیق‌تر و طولانی‌تر باشد، احتمال یافتن آنچه می‌جویند بیشتر است. استفاده از کلمات کلیدی بلند مانند «دوره‌های آموزشی برای مدیران»، «اضافه کردن زیرنویس انگلیسی به ویدیوها» یا «کفش‌های زنانه تخت با بند و رویه مشکی» باید منجر به افزایش نرخ تبدیل برای کسب‌وکارها شود.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

SE Ranking

به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید

آیا مشتریان در یافتن شما در فضای آنلاین مشکل دارند؟ با بازاریابی آنلاین خود به نتایج قابل سنجش دست یابید. رتبه‌بندی SE .

پیشنهادهایی دریافت کنید که محتوای شما و رتبه جستجویتان را بهبود می‌بخشند و به شما در ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موفق کمک می‌کنند.

رتبه‌بندی سئو را به صورت رایگان امتحان کنید

گروه‌های کلیدی

گروه کلمات کلیدی، مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مرتبط است که گوگل اکنون می‌تواند آن‌ها را یکسان در نظر بگیرد. ۹۱ درصد سهم در بازار جهانی موتورهای جستجو، گوگل مترادف با موتور جستجو است. این یعنی یک صفحه از وبسایت شما می‌تواند برای هدف قرار دادن افرادی که از اصطلاحات مرتبط مختلف استفاده می‌کنند، به کار رود؛ در حالی که پیش از این شاید به صفحات جداگانه نیاز داشتید.

گوگل اکنون قصد جستجوگر را بسیار بهتر درک می‌کند. هرچند ممکن است هر کلمه کلیدی به تنهایی تعداد جستجوی بالایی نداشته باشد، اما در کنار هم، حجم جستجوهای بیشتری نسبت به یک کلمه کلیدی سنتی دارند.

همچنین باید طول کلمات کلیدی را در نظر گرفت، زیرا بسیاری از جستجوها بیشتر شبیه جمله‌های جستجو هستند. هر ساله بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ پانزده درصد از کل جستجوها در گوگل پیوسته کلمات کلیدی جدید و بی‌سابقه‌ای پدید می‌آیند. این نشان می‌دهد که چه گستره‌ی وسیعی از امکانات برای کلمات کلیدی وجود دارد و چرا نباید یک صفحه وب بیش از حد بر کلمات کلیدی سنتی متمرکز باشد.

یعنی هنگام برنامه‌ریزی برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب وب‌سایت خود، نیازی به محدود کردن انتخاب به تعداد کمی نیست. آماده باشید که با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و تغییر روندها، کلمات کلیدی خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید..

طراحی سایت وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که بهترین کلمات کلیدی را به‌طور مؤثر در ساختار سایت خود پیاده‌سازی کنید. با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده و آن‌ها را در صفحات مختلف سایت خود قرار دهید. این امر باعث بهبود دیده‌شدن سایت شما در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک خواهد شد، که در نهایت به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

چطور کلمات کلیدی پیدا کنیم

روش‌های زیادی برای پیدا کردن کلمات و عبارات کلیدی وجود دارد. از هر روش، تا جای ممکن اطلاعات جمع‌آوری کنید، بهترین کلمات و عبارات کلیدی را در یک صفحه گسترده یادداشت کنید و سپس با استفاده از ابزار رایگان گوگل، تصمیم نهایی را در مورد انتخاب آن‌ها بگیرید. برنامه کلیدواژه :

جستجوی آنلاین

در انجمن‌ها یا سایت‌های پرسش و پاسخ آنلاین جستجو کنید کورا یا ردیت برای بحث‌های پرطرفدار در مورد محصولات/خدمات شما

تحقیق رقیب

فهرستی از رقبای اصلی خودتان تهیه کنید. به یاد داشته باشید که رقبای حضوری شما ممکن است با رقبای آنلاین‌تان متفاوت باشند. با استفاده از ابزاری مانند …، کلمات کلیدی که رقبایتان برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را بیابید. ابزار کلمات کلیدی ورد استریم رایگان و آسان برای استفاده

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

ایده پردازی کنید

با دیگران در کسب‌وکارتان، افراد هم‌صنفی و همچنین افرادی که هیچ ارتباطی با کسب‌وکارتان ندارند (که دیدگاه متفاوتی نسبت به محصولات/خدمات شما خواهند داشت) صحبت کنید. عبارات توصیفی کوتاهی که مربوط به محصولات یا خدمات شما هستند را جمع‌آوری کرده و به لیست «کلمات کلیدی احتمالی» خود اضافه کنید.

پژوهش در رسانه‌های اجتماعی

اگر کسب‌وکار شما B2C است، گروه‌های مرتبط در فیسبوک و اگر B2B است، گروه‌های مرتبط در لینکدین پیدا کنید. هر ایده‌ی جدیدی را به لیست خود اضافه کنید.

ابزارهای نرم‌افزاری

از ابزاری مثل گوگل استفاده کنید برنامه کلیدواژه سطح رقابت کلمات کلیدی مدنظر را بسنجید و ایده‌های جدیدی برای کلمات کلیدی بیابید.

نکات حرفه‌ای

  • نقاط ضعفراهی مناسب برای جذب مشتریان آنلاین است. در تحقیقات خود، راه‌حل‌هایی را که محصولات/خدمات شما ارائه می‌دهند، در نظر بگیرید. مثلاً اگر دفتر کار باغی می‌فروشید، به مشکلاتی که افراد در هنگام کار از خانه با آن روبرو هستند فکر کنید: سر و صدا، فضای کم، مزاحمت‌ها و حواس‌پرتی‌ها. تمرکز بر راه‌حل‌های مشکلات می‌تواند مشتریان را به وب‌سایت شما جذب کند.
  • اگر کسب‌وکار شما فقط بهمشتریان بریتانیاییحتماً در برنامه کلیدواژه گوگل، کشور را روی بریتانیا تنظیم کنید، در غیر این صورت ممکن است به‌طور پیش‌فرض روی ایالات متحده آمریکا باشد.

Google Keyword planner

تجزیه و تحلیل داده‌های جستجو با استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی

ایده‌های کلیدی که در صفحه گسترده خود گردآوری کرده‌اید را در برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل وارد کنید. رویحجم جستجو و پیش‌بینی‌ها را به دست آوریدبا حجم زیادی از داده مواجه خواهید شد، اما در این مرحله ناامید نشوید.شاخص‌های تاریخی برنامهگزینه دانلود در گوشه بالا سمت راست، برای دانلود داده‌های مورد نیازتان.

حالا کلمات کلیدی خروجی را بر اساس … مرتب کنید.میانگین جستجوهای ماهانهستون را ایجاد کنید و هر چیزی را که جستجوی ماهانه آن کمتر از حد معینی است حذف کنید. هر چیزی کمتر از ۲۵۰ جستجو در ماه معمولا کم در نظر گرفته می‌شود، اما این به عرفِ بخش شما بستگی دارد. در اینجا باید با قضاوت خودتان به حجم داده‌های کلیدواژه مناسب برای کسب‌وکارتان برسید.

حالا کلمات کلیدی را مرور کنید و هرکدام که به کسب‌وکار شما مربوط نیستند حذف کنید. این ممکن است شامل حذف نام تجاری رقبا باشد، اما الزامی نیست. حالا با مجموعه‌ای کوچک‌تر از داده‌ها می‌توانید از…کلمات کلیدی جدید را بیابیدگزینه دریافت فهرست نهایی کلمات کلیدی

چگونگی انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسب، کلماتی هستند که هدف جستجوی کاربر با کسب‌وکار شما مرتبط باشد؛ اما به یاد داشته باشید که جستجوهای آنلاین اغلب به دنبال یافتن اطلاعات یا مقایسه قیمت‌ها هستند. وب‌سایت شما باید برای جذب بازدیدکنندگان، محتوای اطلاعاتی و همچنین محتوایی درباره محصولات یا خدماتتان ارائه دهد.

در این مرحله، احتمالا فهرست نسبتاً بلندی از کلمات کلیدی دارید. حالا نوبت به گروه بندی و اولویت بندی آنها می‌رسد. در اینجا هم، استفاده از صفحه گسترده مفید است. نمی‌توان به همه کلمات کلیدی اولویت بالا داد. اگر بخواهید همزمان به تعداد زیادی کلمه کلیدی یا گروه‌های کلمات کلیدی هدف بگیرید، در هیچ‌کدام تأثیری نخواهید گذاشت.

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مبتنی بر داده است، اما گاهی اوقات ارزش پیگیری حس ششم نیز وجود دارد. ردیابی و پایش تأثیر کلمات کلیدی نشان می‌دهد که آیا تصمیمات غریزی در مورد کلمات کلیدی درست بوده‌اند یا خیر.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

رصد و پایش تاثیر کلمات کلیدی

تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی فرایندی است که عملکرد کلمات و عبارات کلیدی مختلف را بررسی می‌کند. این کار در ابتدای یک کمپین سئو انجام می‌شود و سپس با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره کلمات کلیدی منجر به فروش، مجددا مورد بازبینی قرار می‌گیرد. به همین دلیل، ردیابی و پایش معیارهای متعدد مربوط به ترافیک وب‌سایت ضروری است.

  • کدام جستجوها منجر به بازدید شدند؟
  • نرخ کلیک
  • میزان تعامل کاربران
  • نرخ تبدیل

می‌توانید این شاخص‌های کلیدی عملکرد را پیگیری و رصد کنید گوگل آنالیتیکس و با استفاده از کنسول جستجوی گوگل .

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) زمان‌بر است اما نتیجه می‌دهد. بازگشت سرمایه آن بسیار بیشتر از تبلیغات پرداخت به‌ازای هر کلیک است و از همه بهتر، به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد تا با شرکت‌های بسیار بزرگ‌تر رقابت کنند. بهترین راه برای شکست دادن رقبا، بهبود بازاریابی دیجیتال است و این کار با یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکار شما آغاز می‌شود.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *