انتظارات از مدیریت شبکههای اجتماعی و دیگر روندهای تجاری در سال 2024
بدون شک، گسترش مدیریت شبکههای اجتماعی در سال 2024 به اولویت اصلی تبدیل خواهد شد؛ چرا که هر روز تعداد بازاریابان و اینفلوئنسرهای حرفهای و رسانهدان در اینترنت بیشتر میشود. در حالی که صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ تمرکز خود را بر تولید محصولات و خدمات جدید میگذارند، متوجه کمبود زمان برای بازاریابی آنلاین میشوند.
مدیر شبکههای اجتماعی حرفهای وارد میشود. به گفتهی کارشناسان بازاریابی زندگی در سال 2024 و پس از آن، باید به دنبال متخصص رسانهای باشید که طیف وسیعی از خدمات تبلیغاتی، بازاریابی ایمیلی و البته مدیریت شبکههای اجتماعی را ارائه دهد. شرکتی را پیدا کنید که بتواند کمپینهای شبکههای اجتماعی پربازده ارائه دهد. مدیریت شبکههای اجتماعی مانند پینترست، توییتر (ایکس)، لینکدین، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی. به دنبال حداکثر نتیجه و بازگشت مثبت سرمایه (ROI) باشید.
اما چه روندهای تجاری دیگری را میتوانیم در سال 2024 و پس از آن انتظار داشته باشیم؟ مقالهای در فوربس با توجه به پیشبینی تاریکتر شدن چشمانداز مالی جهانی، کسبوکارها احتمالا در هزینه کردن برای ایدههای تجاری رادیکال جدید در سال 2024 محتاطتر خواهند بود.
با این حال، گرایشهای اجتماعی و تکنولوژیکی مختلفی مانند هوش مصنوعی وجود دارند که نمیتوان از آنها چشمپوشی کرد یا تا زمان بازگشت سرمایه، به تعویق انداخت. انتظار میرود در سالهای آینده، سرمایهگذاری و نوآوری در این زمینهها ادامه یابد.
این فقط چند مورد از آنهاست.
خدمات سئو وردپرس در سال 2024 از اهمیت ویژهای برخوردار است، به ویژه برای کسبوکارهایی که به دنبال تقویت حضور آنلاین خود در رسانههای اجتماعی هستند. با بهینهسازی سایت وردپرس برای موتورهای جستجو، شما میتوانید به راحتی محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبط منتشر کرده و در نتیجه جذب کاربران بیشتری از طریق جستجوی ارگانیک را تجربه کنید. همچنین، با توجه به روندهای جدید رسانههای اجتماعی، استفاده از استراتژیهای سئو برای همراستا شدن با الگوریتمهای جدید و پلتفرمهای اجتماعی اهمیت دارد. این روشها به شما این امکان را میدهند که همزمان با پیشرفت در فضای دیجیتال، در نتایج جستجو رتبههای بالاتری کسب کنید و موفقیت بیشتری در جذب مشتریان داشته باشید.
انتظار میرود هوش مصنوعی مولد فراگیر شود.
گروه مشاوره بوستون میگوید اگر میخواهید در پنج سال آینده در عرصه کسبوکار رقابتی باشید، باید همین حالا یک استراتژی هوش مصنوعی مولد جذاب و شفاف برای خودتان تدوین کنید. یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بیش از ۱۰ سال است که در صنایع موج ایجاد کردهاند و در بسیاری از کالاها و خدماتی که از شرکتهای بزرگ میخرید، ادغام و در هم تنیدهاند.
اما اکنون، هوش مصنوعی مولد، قدرت خودکارسازی هوشمند و خلق تجربه مشتری و همچنین عملیات داخلی را حتی در اختیار کوچکترین کسبوکارها قرار میدهد.
لمس انسانی
هرچند خودکارسازی جنبههای فنی کار مانند پژوهش، کدنویسی، طرحریزی و مدیریت دادهها روزبهروز آشکارتر میشود، اما توانایی کار روی مهارتهای نرم انسانی که تنها توسط انسانها قابل انجام است، به اندازهی کار با هوش مصنوعی اهمیت خواهد یافت.
به همین دلیل است که در سال 2024، کسبوکارها و سازمانها در ایجاد و پرورش ویژگیها و مهارتهایی مانند ارتباطات، هوش، حل مسئله بین کارکنان، رهبری فکری و تفکر راهبردی سطح بالا سرمایهگذاری خواهند کرد. گفته میشود که چند سالی است کمبود این مهارتها وجود دارد.
تغییرات جدید در شیوههای استخدام، بر یافتن داوطلبانی که مهارتها و استعدادهای مورد نیاز برای نقشهای خاص را دارند تمرکز خواهد کرد؛ نه سطح تحصیلات دانشگاهی یا سن آنها. این امر بخشی از واکنش صنعت به این تغییرات خواهد بود. یعنی سرمایهگذاری در ارتقای مهارت و آموزش، به ویژه در زمینه هوش مصنوعی مولد و استعدادهای مورد نیاز در اقتصاد مبتنی بر هوش مصنوعی، همچنان افزایش خواهد یافت.
روشهای پایدار کسبوکار
طبق گزارش فوربس، با توجه به تحقیقاتی که نشان میدهد مصرفکنندگان ترجیح میدهند کالا و خدمات خود را از شرکتهایی خریداری کنند که تعهد جدی به کاهش ردپای کربن خود دارند، یکی از روندهای پرطرفدار امروزی، رویکردهای پایدار تجاری است. با افزایش محبوبیت اقتصاد سبز، شرکتها بهسرعت درمییابند که راهحلهای سبز به سودآوری سبز منجر میشود.
به عنوان مثال، والمارت بهتازگی با جایگزینی ناوگان حملونقل خود با خودروهای برقی، تلاش چشمگیری برای کاهش ردپای کربن خود انجام داده است. شرکتهایی که بهطور علنی و در مجامع عمومی مانند کمپینهای بازاریابی شبکههای اجتماعی خود از رویکرد سبز حمایت میکنند، نیز عملکرد بهتری خواهند داشت.
طراحی سایت وردپرس در سال 2024 باید با توجه به روندهای نوین در مدیریت رسانههای اجتماعی به روز شود. طراحی سایت باید کاملاً واکنشگرا و با قابلیت اشتراکگذاری آسان محتوا در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین باشد. این ویژگیها به شما این امکان را میدهند که به سرعت مخاطبان خود را در شبکههای اجتماعی جذب کرده و تجربهای یکپارچه و جذاب برای کاربران فراهم آورید. به علاوه، یک طراحی سایت وردپرس بهینهشده به شما کمک میکند تا محتوای خود را بهراحتی با جامعه هدف به اشتراک بگذارید و از تعاملات مستقیم با مشتریان بهرهبرداری کنید.
اقتصاد دادهمحور
با گذشت زمان، ارزش دادههای شخصی مصرفکنندگان بهطور فزایندهای افزایش مییابد. در سال 2024، شرکتها تلاش بیشتری برای سادهسازی عملیات خود و در عین حال، استراتژیکتر کردن فعالیتهای جمعآوری دادهها خواهند کرد. این امر احتمالا منجر به این خواهد شد که کسبوکارها گام بعدی را بردارند؛ یعنی کسب درآمد از دادهها به منظور ایجاد فرصتهای جدید پولسازی.
شرکتهای بزرگ مانند جاندیر با فروش دادههای تجهیزات کشاورزی مجهز به حسگر خود به کشاورزان و ارائه بینشهایی خاص برای افزایش بهرهوری، پیشرو در استفاده از داده محوری هستند. با افزایش دسترسی به تحلیلهای مبتنی بر هوش مصنوعی و جمعآوری دادهها در مقیاس بزرگ، این روند دادهای در شرکتهای کوچک و متوسط در طیف وسیعی از بخشهای مختلف نیز ادامه خواهد یافت.
در سالهای آینده، با افزایش فرصتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی و شکوفایی اقتصاد مبتنی بر داده و هوش مصنوعی، انقلابی در تجربه مشتری رخ خواهد داد. انتظار میرود رویکردی شخصیتر در فروش محصولات یا خدمات به مشتریان، با افزایش آگاهی از نیازها و خواستههای خاص آنها، به وجود آید.