09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چرا هر پزشکی به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد (و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد!)

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا هر پزشکی به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد (و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد!)

رفته‌اند روزهایی که شبکه‌های اجتماعی فقط محلی برای تعاملات گذرا بودند. امروزه، شبکه‌های اجتماعی قدرتی عظیم هستند، به‌ویژه در دنیای مراقبت‌های بهداشتی.

صنعت بهداشت و درمان نیز از ضرورت حضور دیجیتال مستثنی نیست. شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان از یک گزینه صرف به ابزاری ضروری در جعبه ابزار حرفه‌ای آن‌ها تبدیل شده است. شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان صرفاً بستری برای شبکه‌سازی نیست، بلکه کانالی مهم برای انتشار دانش پزشکی، پیشبرد علم پزشکی و تعامل با جامعه است.

مطالعه‌ای که مدیکال اکسپرس به آن اشاره کرده است نشان می‌دهد که چگونه رسانه‌های اجتماعی به بزرگ‌ترین ناشر اطلاعات پزشکی تبدیل شده‌اند و از منابع سنتی پیشی گرفته و بستری برای یادگیری و آموزش مستمر میان متخصصان سلامت فراهم کرده‌اند. چه دیوانگی است! آیا در اوایل دهه ۲۰۰۰ به جدایی‌ناپذیر شدن خدمات بهداشتی و رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کردید؟

the-rise-of-health-professionals-usage-of-social-media-statistics

منبع

این آمارها اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان را نشان می‌دهند؛ بستری بی‌نظیر برای ارتباط با بیماران، اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند و افزایش دیده شدن مطب.

در واقع، هر پزشکی به حضور در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد و ما در اینجا هستیم تا شما را در نحوه‌ی ایجاد آن راهنمایی کنیم.

در دنیای امروز، طراحی سایت وردپرس به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای پزشکان شناخته می‌شود تا بتوانند در شبکه‌های اجتماعی حضور مؤثر داشته باشند. با استفاده از این پلتفرم، پزشکان می‌توانند محتوای آموزشی و تخصصی خود را به‌راحتی به اشتراک بگذارند و در عین حال ارتباطات قوی‌تری با بیماران و مخاطبان هدف برقرار کنند. خدمات سئو وردپرس به پزشکان کمک می‌کند تا وب‌سایت آن‌ها در جستجوهای مرتبط در موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری داشته باشد و دیده شدن آن‌ها افزایش یابد. این امر به جلب اعتماد بیماران جدید و افزایش مراجعه‌کنندگان آنلاین کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟

چگونگی استفاده پزشکان از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش نوبت‌های ویزیت

همه می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی تحول قابل توجهی در صنعت بهداشت و درمان ایجاد کرده‌اند. پزشکان به‌طور فزاینده‌ای از بسترهای رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل با بیماران، ایجاد اعتماد و بهبود ارائه خدمات درمانی استفاده می‌کنند. در بخش بعدی، به بررسی روش‌های چندوجهی استفاده پزشکان از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود عملکرد خود و همچنین متحول کردن مراقبت از بیمار خواهیم پرداخت.

ایجاد اعتماد و تخصص

یکی از راه‌های اساسی استفاده پزشکان از شبکه‌های اجتماعی، ایجاد اعتماد و نشان دادن تخصص آن‌هاست. محتوای آموزشی، به‌خصوص ویدیوهایی که در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب منتشر می‌شوند، به نوعی محتوای مهم تبدیل شده‌اند. به‌عنوان مثال، اشتراک‌گذاری ویدیوهایی توسط یک متخصص قلب و عروق در مورد نکات مربوط به سلامت قلب یا نمایش روتین‌های مراقبت از پوست توسط یک متخصص پوست می‌تواند اعتماد بیماران را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. این تلاش‌ها نه تنها آموزنده هستند، بلکه به انسانی‌تر نشان دادن پزشکان و افزایش دسترسی مخاطبان به آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

مثال زیر به درک مفهوم محتوای آموزشی ما کمک شایانی می‌کند. در این ویدیو، دکتر مونیب شاه، متخصص پوست، جلسه‌ای پرسش و پاسخ برگزار کرده و به سوالات مخاطبان خود در توییتر درباره مراقبت از پوست و بیماری‌های پوستی پاسخ می‌دهد.

به خصوص در مورد سلامت، اطلاعات نادرست در اینترنت می‌تواند برای همه ما خطرناک باشد. به همین دلیل، مسائلی که باید درباره آن‌ها آگاه باشیم، در این مورد اهمیت ضدآفتاب و اقداماتی که برای پیشگیری از سرطان پوست باید انجام دهیم، توسط پزشکان متخصص و با دلایل محکم توضیح داده می‌شود. این محتوا ضمن معرفی پزشک، برای ارتقای آگاهی اجتماعی نیز بسیار مهم است.

مشاهده این مطلب  پنج روش برای تهیه‌ی منابع خلاقانه برای تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات هدفمند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان بدون تبلیغات هدفمند ناقص است. آیا می‌دانستید که هزینه تبلیغات دیجیتال در حوزه سلامت در آمریکا در سال ۲۰۲۲، ۱۱.۵ درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که … ده درصد افزایش در سال ۲۰۲۳ (چی؟)

تیک تاک به همراه فیسبوک و اینستاگرام، گزینه‌های قدرتمندی برای هدف قرار دادن گروه‌های جمعیتی خاص ارائه می‌دهند. مثلاً یک متخصص اطفال می‌تواند والدین جدید در منطقه خود را هدف قرار دهد، در حالی که متخصص طب ورزشی می‌تواند روی ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام تمرکز کند.

پزشک قلب طبیعت

در پاسخ به @docwarren36 (بخش قلب و عروق) طب عملکردی متخصص قلب نکاتی برای سلامت قلب زندگی سالم خوب بخور، خوب زندگی کن، خوب فکر کن قلب صد ساله صدای اصلی — دکتر قلب طبیعی

ساده‌سازی رزرو قرار ملاقات

یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی با سیستم‌های رزرو نوبت، این فرایند را به‌طور قابل توجهی ساده کرده است. با این حال، در زمینه رزرو نوبت، گرایش قابل توجهی به استفاده از تلفن وجود دارد. ۸۸ درصد از قرارهای ملاقات پزشکی از طریق تلفن هماهنگ می‌شود. که نشان از ترجیح تعاملات شخصی و خصوصی در حوزه سلامت دارد.

علاوه بر این، بیماران به طور فزاینده‌ای خواستار تجربه‌ای یکپارچه در تمام کانال‌های ارتباطی هستند. این بدان معناست که ارائه دهندگان خدمات درمانی باید اطمینان حاصل کنند که بیماران در هر مرحله از مسیر خود، از جستجوی آنلاین گرفته تا تماس تلفنی و تعاملات حضوری، احساس ارزشمندی می‌کنند.

بسیاری از پزشکان اکنون از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود برای ارائه لینک‌های مستقیم رزرو وقت استفاده می‌کنند و این کار، برنامه‌ریزی ملاقات برای بیماران را بدون نیاز به تماس تلفنی آسان‌تر کرده است؛ زیرا امروزه بیشتر بیماران از طریق پلتفرم‌های آنلاین شما را پیدا می‌کنند.

مشاهده این مطلب  چرا باید حضور متنوعی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید؟

ارائه‌دهندگان خدمات درمانی برای بهره‌برداری از این روندها، باید راه‌حل‌های ردیابی و تحلیل تماس را در نظر بگیرند. این ابزارها می‌توانند به درک صفحات وب کمک کنند، کمپین‌های تبلیغاتی حوزه سلامت و کلمات کلیدی که بیشترین تماس‌ها را ایجاد می‌کنند، و در نتیجه، بهینه‌سازی هزینه‌های بازاریابی برای رسیدن به مؤثرترین نتایج.

ساخت استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان با ذکر مثال‌های واقعی

برای موفقیت در استراتژی شبکه‌های اجتماعی پزشکان، درک عمیق از بسترهای اجتماعی و مخاطبان ضروری است. حال بیایید تمرکز کنیم بر چگونگی طراحی و اجرای استراتژی‌های مؤثر شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان، با استفاده از مثال‌های واقعی برای نشان دادن این مفاهیم در عمل.

تولید محتوای جذاب

کلید موفقیت در شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان، تولید محتوای جذاب و مرتبط است. اما واقعاً «محتوای باکیفیت» در حوزه سلامت چه ویژگی‌هایی دارد؟ ترکیبی از دقت، ارتباط و جذابیت است که با کمی لحن شخصی همراه شده باشد. اطلاعات دقیق و مبتنی بر شواهد، ستون فقرات… بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در حوزه سلامت این تضمین می‌کند که اطلاعات پزشکی به اشتراک گذاشته شده، قابل اعتماد و موثق هستند. برای مثال، دکتر مایک که در اینستاگرام به رویکرد جذابش شناخته می‌شود، طبابت را با رویکردی شخصی ترکیب می‌کند و موضوعات مرتبط با سلامت را برای بیمارانش قابل درک‌تر می‌سازد.

این پست رو در اینستاگرام ببینید

پستی که دکتر مایک (@doctor.mike) به اشتراک گذاشته است

ارتباط و ایجاد اجتماع

تصور کنید در حال مرور صفحه خود هستید و با نظرسنجی یک متخصص بهداشت و درمان مواجه می‌شوید که نظر شما را در مورد موضوعی بهداشتی می‌پرسد، یا شاید یک آزمون برای سنجش دانش شما در مورد باورهای غلط رایج بهداشتی. این رویکرد تعاملی به پزشکان کمک می‌کند تا محیطی تعاملی برای جامعه خود در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنند، ضمن اینکه به سوالات و نگرانی‌های بیماران پاسخ می‌دهند و تخصص و رویکرد دوستانه خود را نشان می‌دهند.

مشاهده این مطلب  چگونگی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در صنعت سلامت (با ذکر مثال)

دکتر ساندرا لی، که با نام دکتر پیپل پاپر هم شناخته می‌شود، با تعامل فعال با دنبال‌کنندگانش، پاسخ به پرسش‌های آن‌ها و به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب، جامعه عظیمی در یوتیوب و اینستاگرام ساخته است.

برندسازی شخصی و اصالت

برندسازی شخصی در پزشکی، به نمایش جنبه انسانیِ پزشک بودن می‌پردازد. حضور دکتر آستین چیانگ در تیک‌تاک نمونه‌ی بارزی از این موضوع است. او با استفاده از طنز و صداقت، مباحث پیچیده گوارش را ساده کرده و برای مخاطبان گسترده‌تری قابل فهم می‌کند.

آستین چیانگ، پزشک

کمی زندگی کن کریسمس کاهش وزن آیا این یه اسلِی غول‌پیکره؟ — مگ، متخصص تغذیه

ورود به دنیای رسانه‌های اجتماعی برای پزشکان شاید دشوار به نظر برسد، اما سفری ارزشمند است. اگر به ضرورت حضور دیجیتالی پی برده‌اید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. بهترین توصیه ما به شما این است که … آژانس بازاریابی دیجیتال حوزه سلامت این برای نیازهای شما مناسب است. با کمک گرفتن از آژانس‌های حرفه‌ای، می‌توانید حداقل در ابتدا، خیلی راحت‌تر پیش بروید و اولین قدم را برای افزایش حضور در شبکه‌های اجتماعی بردارید.

اهداف هوشمندانه (مشخص، قابل سنجش، دست‌یافتنی، مرتبط، زمان‌بندی‌شده) در رسانه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین راهبردها برای پزشکان جهت بهبود مؤثر حضورشان در شبکه‌های اجتماعی، تعیین اهداف هوشمند است.

  • ویژهاهداف باید به‌طور واضح تعریف شوند. مثلاً، یک پزشک ممکن است هدف خود را افزایش 15 درصدی دنبال‌کنندگان اینستاگرامش در سه ماه آینده، با تمرکز بر افراد سلامت‌محور منطقه خود، تعیین کند.
  • قابل اندازه‌گیریاهداف را کمی کنید تا بتوانید پیشرفت را پیگیری کنید. این می‌تواند تعداد درخواست‌های جدید بیماران از طریق رسانه‌های اجتماعی یا نرخ تعامل در پست‌های آموزشی باشد.
  • قابل دستیابیاهداف واقع‌بینانه‌ای تعیین کنید که با منابع موجود قابل دستیابی باشند. مثلاً، هدف عملی می‌تواند انتشار هفتگی نکات بهداشتی باشد تا آموزش و تعامل مداوم با بیماران تضمین شود.
  • مرتبطاهداف را با اهداف حرفه‌ای گسترده‌تر هماهنگ کنید. مثلاً اگر پزشکی در مراقبت از دیابت تخصص دارد، محتوای رسانه‌های اجتماعی او می‌تواند عمدتاً بر آموزش، پیشگیری و مراقبت از دیابت متمرکز باشد.
  • با محدودیت زمانیبرای هر هدف، بازه زمانی مشخصی تعیین کنید تا انگیزه و تمرکز خود را حفظ کنید. مثلاً، تقویمی سه ماهه برای محتوا با موضوعات یا رویدادهای مرتبط با آگاهی از سلامت، برنامه‌ریزی کنید.
مشاهده این مطلب  هنر خلق محتوای ویدیویی موفق برای شبکه‌های اجتماعی

تعریف مخاطب: جذب بیماران مناسب

یک جنبه‌ی مهم از بازاریابی دیجیتال برای پزشکان شناسایی و جذب گروه بیمار مناسب اهمیت دارد. اما برای این کار، باید بدانید بیماران شما چه کسانی هستند و چه چیزی را از پزشکان آنلاین می‌خواهند. ابتدا، پایگاه داده بیماران فعلی خود را تحلیل کنید تا ویژگی‌های مشترک آن‌ها مانند… را شناسایی کنید.

  • نگرانی‌های سلامتی
  • سبک زندگی
  • سن و جنسیت

شناخت این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود در حوزه سلامت را متناسب با این گروه هدف تنظیم کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. مثلاً اگر پزشک خانواده هستید، می‌توانید بر اشتراک‌گذاری نکاتی درباره سلامت و تندرستی خانواده، مراقبت‌های کودکان و بیماری‌های رایج فصلی تمرکز کنید، زیرا این موضوعات احتمالاً خانواده‌هایی را که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی جامع هستند، جذب می‌کنند.

یک مطب پزشکی محلی با بهینه‌سازی صفحه فیسبوک خود، تولید محتوای منظم و آموزنده و تعامل فعال با مخاطبان، عملکرد خود در رسانه‌های اجتماعی را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشید. این رویکرد منجر به افزایش ۸۶ درصدی بازدیدهای شبکه‌های اجتماعی و افزایش ۷۹ درصدی کلیک‌ها و تعاملات. آن‌ها بر ارائه پروفایل‌های حرفه‌ای و هماهنگ با برند تمرکز کردند و محتوای آن‌ها از پست‌های آموزشی تا ویدیوها متنوع بود و به طور موثری با علایق مخاطبانشان (بیماران) تناسب داشت.

داستان سرایی، بیماران را جذب می‌کند!

قدرت داستان‌گویی، به‌ویژه از طریق داستان‌های مسیر درمان بیماران، برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی غیرقابل انکار است. به اشتراک گذاشتن داستان‌های بیماران، با رعایت کامل رضایت و محرمانگی، راهی عمیق برای نشان دادن تاثیر و تحول ایجاد شده توسط مراقبت‌های پزشکی است. این روایت‌ها، از غلبه بر چالش‌های سلامتی تا تجربیات درمانی متحول‌کننده، نه تنها به‌عنوان گواهی قدرتمندی بر کیفیت مراقبت‌ها عمل می‌کنند، بلکه به‌طور عمیقی با بیماران بالقوه طنین‌انداز شده و حس امید و اعتماد را در آن‌ها تقویت می‌کنند.

مشاهده این مطلب  معادله اصالت: پیمایش کیفیت تولید در ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از مراکز درمانی از روایت داستان برای آموزش و ارتباط با بیماران استفاده می‌کنند. مثلاً کلینیک مایو اغلب داستان‌های موفقیت بیماران را به اشتراک می‌گذارد و نگاهی واقعی به تأثیر خدمات درمانی خود ارائه می‌دهد. این داستان‌ها کل مسیر تشخیص، درمان و بهبودی را نشان می‌دهند و مراقبت‌های بهداشتی را انسانی‌تر و قابل درک‌تر می‌کنند. با روایت دقیق، این داستان‌ها در ایجاد اعتبار و ارتباط شخصی با مخاطبان بسیار مؤثر هستند و کار ارزشمند پزشکان را فراتر از نتایج بالینی نشان می‌دهند و زندگی‌ها را عمیقاً تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مزایا و فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای پزشکان ارائه می‌دهند. در این بخش، مؤثرترین پلتفرم‌ها برای متخصصان حوزه سلامت را بررسی خواهیم کرد و مزایای خاص آن‌ها و چگونگی استفاده بهینه از آن‌ها برای ارتباطات و بازاریابی در حوزه سلامت را شرح خواهیم داد.

  • فیسبوکبا تبلیغات هدفمند و گروه‌های اجتماعی خود، این بستر مناسبی برای پزشکان است تا اطلاعات را به اشتراک بگذارند و با بیماران ارتباط برقرار کنند.
  • اینستاگرامایده‌آل برای روایت بصری و تعامل مستقیم با بیمار
  • تیک تاکمناسب برای رساندن نکات بهداشتی کوتاه و جذاب به گروه‌های سنی جوان‌تر
  • یوتیوبمناسب برای آموزش‌های عمیق و ایجاد ارتباط قوی‌تر با بیماران
  • لینکداینشبکه‌ای حرفه‌ای که برای ایجاد ارتباط در جامعه‌ی سلامت فوق‌العاده است.

نتیجه‌گیری: راهبری رسانه‌های اجتماعی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی

با تحولات دنیای دیجیتال، پزشکان نیز باید خود را با این تغییرات وفق دهند. استفاده پزشکان از شبکه‌های اجتماعی صرفا برای بازاریابی نیست، بلکه برای ایجاد ارتباط، آموزش مردم و در نهایت ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی است.

مشاهده این مطلب  چگونگی تبلیغ کسب‌وکار شما با اینفلوئنسرهای اینستاگرام
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

واقعی باش! چگونه یک برنامه در حال تغییر نحوه استفاده ما از شبکه‌های اجتماعی است

واقعی باش! چگونه یک برنامه در حال تغییر شیوه استفاده ما از رسانه‌های اجتماعی است وقت آن رسیده که رسانه‌های...

هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟

هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟ با افزایش حضور کسب‌وکارها در فضای آنلاین، شرکت‌های زیادی به کمک...

چگونگی تبلیغ کسب‌وکار شما با اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین بسترها برای کسب‌وکارهایی تبدیل شده که به‌دنبال جذب مخاطبان جدید و افزایش...

پنج روش برای تهیه‌ی منابع خلاقانه برای تبلیغات اینستاگرام

باورنکردنی یک میلیارد و چهارصد میلیون کاربران فعال ماهانه که به طور میانگین سی و سه دقیقه و شش دهم هر...

چرا باید حضور متنوعی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید؟

تصور کنید: نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت جهان، یا 4.8 میلیارد نفر به طور فعال از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند....

هنر خلق محتوای ویدیویی موفق برای شبکه‌های اجتماعی

هنر خلق محتوای ویدئویی موفق برای شبکه‌های اجتماعی بر اساس آمار و گزارش‌های عملکرد اخیر، محتوای ویدئویی...

برنامه‌های زمان‌بندی اینستاگرام که در سال ۲۰۲۳ باید از آن‌ها استفاده کنید

بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی...

انتظارات از مدیریت رسانه‌های اجتماعی و سایر روندهای تجاری در سال 2024

انتظارات از مدیریت شبکه‌های اجتماعی و دیگر روندهای تجاری در سال 2024 بدون شک، گسترش مدیریت شبکه‌های اجتماعی...

چگونگی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در صنعت سلامت (با ذکر مثال)

چگونگی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در صنعت بهداشت و درمان (با ذکر مثال) استفاده از شبکه‌های اجتماعی...

معادله اصالت: پیمایش کیفیت تولید در ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی

معادله اصالت: پیمایش کیفیت تولید در ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی، محتوای ویدیویی همواره به...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070