اینستاگرام به یکی از مهمترین بسترها برای کسبوکارهایی تبدیل شده که بهدنبال جذب مخاطبان جدید و افزایش فروش هستند. با بیش از ۱.۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه، پتانسیل فوقالعادهای برای ارتباط کسبوکارهای کوچک با مشتریان ارائه میدهد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام بهویژه تأثیرگذارند؛ یعنی کاربرانی با دنبالکنندگان وفادار و زیاد در یک حوزه خاص. همکاری با اینفلوئنسرهای مناسب میتواند بازاریابی اینستاگرام شما را به سطح بالاتری ارتقا دهد.
در این راهنمای جامع، بررسی خواهیم کرد که چگونه کسبوکارهای کوچک میتوانند از تأثیرگذاران اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنند. موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
- پتانسیل اینستاگرام برای رشد کسبوکارهای کوچک
- هفت استراتژی مؤثر بازاریابی تأثیرگذار
- چگونگی شناسایی و همکاری با نانو و میکرو اینفلوئنسر ها
- نکاتی برای اجرای کمپینهای موفق اینفلوئنسری
چه تازه کار بازاریابی در اینستاگرام باشید یا به دنبال گسترش نفوذ خود، برای کشف روشهای اثباتشده همکاری با اینفلوئنسرها، ادامه مطلب را بخوانید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی تبلیغات اینفلوئنسرها، استفاده از خدمات سئو وردپرس میتواند نقشی کلیدی ایفا کند. با بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، نهتنها بازدیدکنندگان به راحتی قادر به پیدا کردن سایت شما خواهند بود، بلکه این خدمات میتوانند رتبه سایت شما را در جستجوهای مرتبط با اینفلوئنسرها یا برند شما ارتقا دهند. با این کار، تبلیغات شما با اینفلوئنسرها تاثیر بیشتری خواهد گذاشت و نتایج طولانیمدتتری خواهد داشت.
پتانسیل اینستاگرام برای کسبوکارهای کوچک
قبل از اینکه به استراتژیهای تأثیرگذار بپردازیم، بیایید ببینیم چرا اینستاگرام برای تبلیغ کسبوکارهای کوچک تا این حد مناسب است.
پایگاه کاربری بزرگ و فعال
همانطور که گفته شد، اینستاگرام بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون کاربران فعال ماهانه نیمی از آنها هر روز از آن استفاده کن.
منبع
این به کسبوکارهای کوچک دسترسی به مخاطبان بسیار گستردهای میدهد. مهمتر اینکه، کاربران با این پلتفرم بسیار درگیر هستند. ۸۷ درصد میگویند محصولات جدیدی را کشف میکنند. در اینستاگرام.
هزینه کمتر نسبت به سایر تبلیغات
تبلیغات اینستاگرام ذاتا بصری و جلب توجه هستند. این امر به نرخ تعامل بالاتر و هزینه کمتر به ازای هر نتیجه نسبت به تبلیغات در سایر پلتفرمها منجر میشود. هزینه هر کلیک در اینستاگرام به طور متوسط 0.55 دلار است، در حالی که در فیسبوک 1.72 دلار است. هزینه هر هزار نمایش در اینستاگرام 3 دلار و در فیسبوک 9.80 دلار است. این تفاوت برای مشاغل کوچک اهمیت زیادی دارد.
امکانات داخلی پشتیبانیکننده تجارت
اینستاگرام مجموعهای از ویژگیها را ارائه کرده که برای افزایش فروش ایدهآل هستند. قابلیت پستهای قابل خرید به شما امکان میدهد تا محصولاتی را تگ کنید که کاربران میتوانند آنها را خریداری کنند. استیکرهای قابل خرید در استوریها خرید آنی را ممکن میسازند. IGTV از ویدیوهای بلند برای نمایش محصولات پشتیبانی میکند. و قابلیت خرید درون برنامه اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد بدون خروج از برنامه، اقلام را خریداری کنند.
اینستاگرام ویژگیهای زیادی برای کسبوکارهای کوچک دارد؛ مخاطبان گسترده، روایت بصری، تبلیغات ارزان و قابلیت فروش داخلی. اما بازاریابی با تأثیرگذاران، همه چیز را به سطح بالاتری میبرد. بیایید برخی از استراتژیها را بررسی کنیم.
هفت روش برای تبلیغ کسب و کار کوچک شما با اینفلوئنسرهای اینستاگرام
بازاریابی تأثیرگذار از قدرت شخصیتهای کلیدی برای افزایش آگاهی از برند و فروش استفاده میکند. به جای تبلیغ خودتان، شما افراد تأثیرگذار را به اشتراکگذاری محصولات و پیامهایتان با دنبالکنندگانشان ترغیب میکنید.
برای تبلیغ کسبوکار شما با اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال 2024، شناخت درست از اینفلوئنسرها و انتخاب مناسب آنها بر اساس مخاطبان هدف، اهمیت ویژهای دارد. اینفلوئنسرها بهعنوان افرادی با توانایی تأثیرگذاری بالا میتوانند برند شما را در معرض دید قرار دهند و آن را به مخاطبان جدید معرفی کنند. برای این کار، طراحی سایت وردپرس با قالبهای جذاب و قابلیت سازگاری با شبکههای اجتماعی، میتواند به شما در تبلیغ محصولات و خدمات کمک کند. یک سایت وردپرسی خوب طراحیشده با لینکهای مستقیم به پستهای اینفلوئنسرهای منتخب، تجربهی کاربری بهتری برای مخاطبان فراهم میآورد.
هفت روش مؤثر برای همکاری کسبوکارهای کوچک با اینفلوئنسرهای اینستاگرام:
حساب کاربری خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
قبل از همکاری با دیگران، حضور خود را در اینستاگرام بهینه کنید. پروفایل خود را با کلمات کلیدی مفید که کسبوکار، محصولات و موقعیت مکانی شما را توصیف میکنند، تکمیل کنید. از هشتگهای مرتبطی که مخاطبان هدف شما جستجو میکنند، بهطور مداوم استفاده کنید تا افراد بتوانند بهراحتی پستها و پروفایل شما را پیدا کنند. پستها و استوریهای خود را با برچسب مکان (جغرافیایی) مشخص کنید تا با مشتریان محلی ارتباط برقرار کنید.
لینکهای قابل کلیک را در بیو و پستهای خود فعال کنید تا کاربران بتوانند پس از یافتن شما در اینستاگرام، به راحتی به صفحات مهم وبسایتتان دسترسی داشته باشند.
نکتهی حرفهای:از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها در پستهای بهینهسازیشدهی خود استفاده کنید. اگر اینفلوئنسری محصول شما را به اشتراک گذاشت، محتوا یا استوریهای مربوطه را مجددا منتشر کنید و هشتگهای محبوب مرتبط با زمینهی کاری خود را به آن اضافه کنید. این کار اعتبار اینفلوئنسر را به دنبالکنندگان شما منتقل میکند.
با نانو و میکرو اینفلوئنسر ها همکاری کنید
اینفلوئنسرهای بزرگ بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند؛ اما برای کسبوکارهای کوچک، اغلب استفاده از نانو اینفلوئنسرها با ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار دنبال کننده یا میکرو اینفلوئنسرها با ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال کننده، از نظر مالی بهصرفهتر است. آنها معمولاً همکاری با هزینه کمتر در مقایسه با سلبریتیها، اینفلوئنسرهای معمولی نرخ تعامل بالاتری در محتواهای خود دارند و ممکن است مخاطبان بسیار خاص و هدفمندی داشته باشند که کاملا با محصولات، برند و مشتریان ایدهآل شما همسو باشد.
مسابقات جایزه دار اینستاگرامی برگزار یا حمایت مالی کنید.
هدایای تبلیغاتی هیجان و محتوای تولیدشده توسط کاربران را در اطراف برند شما ایجاد میکنند و تعداد دنبالکنندگانتان را افزایش میدهند. با افراد تأثیرگذار هماهنگ شوید تا مسابقه هدیه را برای مخاطبان خاص آنها تبلیغ کنند و دسترسی بیشتری به بازار هدف خود داشته باشید. محصولات رایگان ارائه دهید. محصولات تبلیغاتی برند شده یا کارت هدیه یا تخفیفهای بزرگ بهعنوان جایزه، برای جذابیت بیشتر.
با کسبوکارهای مرتبط دیگر همکاری کنید.
برندها و اینفلوئنسرهایی در حوزههای مکمل (نه رقبا) را بیابید تا محتوای اینفلوئنسری و تبلیغات را به صورت مشترک حمایت کنید. این کار به شما امکان میدهد هزینههای کمپین را تقسیم کرده و محصولات و برندهای یکدیگر را به خریداران و دنبالکنندگان بالقوه جدید معرفی کنید. همکاریهای اینفلوئنسری و برجستهسازی محتوایی را بهگونهای استراتژیک برنامهریزی کنید که محصولات هر دو شرکت را برای تأثیرگذاری بیشتر نمایش دهد.
مثلاً به پست مشترک REI و Strava نگاه کنید. آنها نه تنها برای تبلیغات متقابل همکاری کردند، بلکه چالشی هم برای دنبالکنندگانشان ترتیب دادند! جالب نیست؟
منبع
۵. اجرای کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام این روش، کمپینهای بازاریابی تأثیرگذار را تکمیل میکند. از ابزارهای هدفمند تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید تا به دنبالکنندگان اینفلوئنسرهایی که از قبل محصولات شما را از طریق مشارکتهای پولی تبلیغ میکنند، دسترسی پیدا کنید. یا تبلیغاتی را اجرا کنید تا دامنهی محتوای باکیفیت اینفلوئنسرها که بهطور طبیعی برند شما را به نمایش میگذارند، گسترش دهید. این کار اعتبار آنها را برای مخاطبان وسیعتری که احتمال تبدیل شدن به مشتری را دارند، افزایش میدهد.
مشتریان را به تبدیل شدن به حامیان برند تشویق کنید.
هر مشتری جدید میتواند برای محصولات شما به یک تأثیرگذار بالقوه تبدیل شود. به مشتریان فعلی که محتوای تولیدشده توسط کاربر در مورد کسبوکار شما منتشر میکنند یا نظرات آنلاین میگذارند، تخفیف، اقلام رایگان یا پاداشهای تشویقی ارائه دهید. محتوای اصیل و مستقیم از مشتریان واقعی و راضی، در مقایسه با پستهای تبلیغاتی یا بازاریابی تأثیرگذار معمولی، وزن بیشتری برای مشتریان بالقوه دارد.
مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید
مسابقات، قرعهکشیها و جوایز تشویقی، کاربران را به تعامل با برند شما برای برنده شدن جوایز ترغیب میکنند. شرکت در مسابقات مستلزم دنبال کردن اکانت شما، تگ کردن دوستان و انتشار محتوای برندینگ شده است. این کار بهسرعت آگاهی ایجاد میکند. مسابقات را بهطور مستقیم برگزار کنید یا از افراد تاثیرگذار برای گسترش اطلاعرسانی کمک بگیرید.
چگونگی شناسایی و همکاری با افراد تاثیرگذار مرتبط
ارتباط با افراد تاثیرگذار مناسب برای موفقیت کمپینها بسیار مهم است. هنگام بررسی شریکهای بالقوه، این نکات را در نظر بگیرید:
درستی دنبالکنندگان را تأیید کنیداگرچه تعداد دنبالکنندگان اهمیت دارد، اما نرخ تعامل نشاندهندهتر است. بسیاری از ابزارها مانند هایپادیتور و هاب بازاریابی اینفلوئنسر، دنبالکنندگان جعلی را تحلیل میکنند. به اینفلوئنسرهایی که تعامل واقعی بالایی دارند، اولویت دهید.
کیفیت محتوا را بررسی کنیدمطالب و استوریهای اینفلوئنسر را بررسی کنید. آیا بهطور مداوم ارزش ارائه میدهند؟ آیا محتوای آنها با کیفیت تولید شده است؟ آیا آنها واقعا به حوزه کاری خود علاقهمند هستند؟ محتوای باکیفیت، اعتماد مخاطب را جلب میکند.
مطمئن شوید محتوا با برند شما مطابقت دارد.اینفلوئنسرها باید محتوایی مرتبط با محصولات شما به اشتراک بگذارند. مثلاً، یک کسبوکار فروش غذا باید با اینفلوئنسرهایی که به غذا و محصولات مرتبط علاقه دارند، همکاری کند. مطمئن شوید که آنها مخاطبان مناسب را دارند و محتوا با حوزه کاری شما همخوانی دارد.
هم از تأثیرگذاران بزرگ و هم از تأثیرگذاران کوچک استفاده کنید.همانطور که گفته شد، میکرو اینفلوئنسرها تعداد دنبالکنندگان کمتری دارند، اما این دنبالکنندگان برای پیام برند مرتبط هستند. اما کسانی که دنبالکنندگان بیشتری دارند، دید شما را افزایش میدهند و این امر به نسبت بهینه دسترسی/ارتباط کمک میکند.
نفوذگران دامپزشکی به عنوان شرکای تجاریبرای جلوگیری از سوءتفاهم، بهتر است جزئیات کمپین شامل نتایج مورد انتظار، خروجیها، بازه زمانی و دستمزد توافقشده در قراردادی نوشته شود. شاخصهای کلیدی عملکرد را تعیین کنید. حقوق استفاده از محتوای برند را مشخص کنید. با افراد تأثیرگذار مانند شریک تجاری رفتار کنید.
برخی از ابزارهای موجود شامل آپفلوانس، گرین و آسپایرآیکیو هستند؛ این ابزارها پلتفرمهای بازاریابی تأثیرگذار دارند که میتوانید از طریق آنها، اینفلوئنسرهای اینستاگرام مناسب با برند خود را جستجو، فیلتر و با آنها همکاری کنید.
نکاتی برای اجرای کمپینهای موفق بازاریابی با تأثیرگذاران
هنگام اجرای تبلیغات اینفلوئنسری، این نکات را به خاطر بسپارید:
داراییهای برند را به اشتراک بگذاریدلوگو، عکسهای حرفهای، کلیپهای ویدئویی و گرافیکهایی را در اختیار اینفلوئنسرها قرار دهید تا در پستهای تبلیغاتی جذاب خود از آنها استفاده کنند. داراییهای باکیفیت، محتوا را جذابتر میکنند.
گنجاندن شیوه زندگی در برنامه را تشویق کنیداینفلوئنسرها باید محصولات شما را به طور طبیعی در محتوای سبک زندگی خود بگنجانند. مثلا یک ورزشکار که نوشیدنی شما را در باشگاه مینوشد یا یک هنرمند که از ابزارهای شما در پروژه خود استفاده میکند. این باعث میشود ادغامهای برندسازی، واقعی و قابل باور به نظر برسند.
در اینجا، برای مثال، رز میس، مربی مشهور تناسب اندام، در یکی از پستهایش نکاتی ورزشی ارائه میدهد. پست معمولی به نظر میرسد، اما او ردیاب ورزشی فیتبیت به دست دارد. این همان تلفیق درست سبک زندگی است.
منبع
محتوای تولیدشده توسط کاربران را تبلیغ کنیدوقتی دنبالکنندگان، برند شما را تگ میکنند یا درباره محصولاتتان پست میگذارند، محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) آنها را دوباره به اشتراک بگذارید. این کار رضایت مشتری واقعی را بهتر از پستهای خود شرکت نشان میدهد.
اندازهگیری تاثیر کمپین بر شاخصهای کلیدی عملکرد– شاخصهای کلیدی هر کمپین مانند تعداد نمایشها، نرخ تعامل، کلیکها، تبدیلها یا فروش را تعریف کنید. با استفاده از UTM در پیوندها و … عملکرد را بهصورت لحظهای رصد کنید. پیشخوان گزارشدهی اینستاگرام این برای همکاریهای آتی با اینفلوئنسرهاست.
همکاریها را بر اساس نتایج بهبود بخشیدهمیشه بررسی کنید که کدام افراد تأثیرگذار بیشترین بازدید و فروش را داشته باشد سپس بهینهسازی کنید – با ارائه تبلیغات بیشتر، روی شرکای پرفروشتر تمرکز کنید.
محتوای برتر را بازنشر دهیدیک کمپین اینفلوئنسری، محتوای تصویری برای صفحه اینستاگرام شما تولید میکند. این محتوای همیشه جذاب را برای بهرهوری حداکثری، به مرور زمان مجدداً به اشتراک بگذارید.
عادلانه جبران کنیددر حالی که برخی از اینفلوئنسرها بر اساس تقسیم درآمد کار میکنند، اکثر آنها دستمزد ثابتی برای هر کمپین میگیرند. از همان ابتدا شفاف باشید و بلافاصله پس از تحویل خروجیها، پرداخت را انجام دهید. این امر انگیزهای برای انجام کار خوب و همکاریهای آینده است.
نتیجه
اینستاگرام فرصت بسیار بزرگی برای دیده شدن کسبوکارهای کوچک فراهم میکند. اما فراتر از صرف حمایت مالی از ورزشکاران، همکاری با افراد تأثیرگذار وجود دارد. این افراد به عنوان ستارگان شبکههای اجتماعی با طرفداران وفادار، به تبلیغکنندگان برند تبدیل میشوند و به شما در رسیدن به مخاطبان کمک میکنند.
امیدوارم این راهنما آموزنده بوده باشد و دید جامعی از چگونگی بازاریابی مؤثر کسبوکار کوچک شما با اینفلوئنسرهای اینستاگرام به شما داده باشد. برای موفقیت، باید روی یافتن شرکای مناسب، اطمینان از قرارگیری پیامهای برند در محتوای باکیفیت سبک زندگی، و اندازهگیری و بهینهسازی تمرکز کنید.