هزینه مدیریت شبکههای اجتماعی چقدر است؟
با افزایش حضور کسبوکارها در فضای آنلاین، شرکتهای زیادی به کمک در مدیریت شبکههای اجتماعی خود نیاز دارند. نگهداری محتوای منظم، تعامل با مشتریان و جذب دنبال کننده در هر پلتفرم شبکه اجتماعی دشوار است. چه تیم بازاریابی دیجیتال داخلی داشته باشید چه نداشته باشید، استفاده از خدمات برونسپاری برای هر کمکی که نیاز دارید مفید است.
برای کسانی که قصد ارائه خدمات مدیریت شبکههای اجتماعی را دارند، هیچ راهنمای رسمی برای تعیین قیمت وجود ندارد. باید به آنچه ارائه میدهید و ارزش واقعی آن خدمت از دیدگاه خودتان فکر کنید.
در این راهنما، به بررسی میزان حق الزحمهی شما برای مدیریت شبکههای اجتماعی میپردازیم. چه بخواهید نرخهای فعلی خود را تعدیل کنید و چه تازه وارد این مسیر شغلی شده باشید، تعیین مبلغ مناسب و شایسته برای شما و یا تیمتان اهمیت دارد.
طراحی سایت وردپرس میتواند هزینههای مدیریت شبکههای اجتماعی را به شکل موثری کاهش دهد. با داشتن یک وبسایت وردپرس حرفهای و بهینهشده، کسبوکارها میتوانند بخشهای مختلف شبکههای اجتماعی خود را به طور مستقیم به سایت متصل کنند و از طریق ابزارهایی مانند فرمهای تماس، فروشگاه آنلاین، یا وبلاگهای مرتبط با موضوعات روز، ترافیک بیشتری به دست آورند. این امکان به شما میدهد که بازاریابی شبکههای اجتماعی را با هزینه کمتری انجام دهید و به جای صرف هزینههای زیاد برای تبلیغات، از ترافیک ارگانیک سایت بهرهمند شوید.
مدیریت شبکههای اجتماعی چیست؟
مدیریت شبکههای اجتماعی نقشی است که نیازمند تحلیل مخاطبان شبکههای اجتماعی شرکت و تدوین استراتژیای متناسب با هر مشتری خاص است. این نقش شامل تمام جنبههای حضور شرکت در شبکههای اجتماعی میشود؛ از انتشار منظم محتوای جدید تا تعامل با مشتریان و مشتریان بالقوه.یا نبود آن.
سایر وظایف مدیریت شبکههای اجتماعی شامل همکاری با افراد تاثیرگذار، ارائه پشتیبانی به جامعه کاربران، و نظارت بر ارتباطات مشتریان و عموم جامعه است. مدیریت شبکههای اجتماعی معمولا در مورد عملکرد شبکههای اجتماعی و بازگشت سرمایه کسبوکار گزارشدهی میکند.
ظهور شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۲
شبکههای اجتماعی در طول سالها رشد نمایی داشتهاند، با بیش از ۳.۷۸ میلیارد کاربر شبکههای اجتماعی در حال حاضر در سراسر جهان وجود دارد و با افزایش حضور دیجیتالی افراد، این تعداد رو به رشد خواهد بود.
منبع تصویر
البته رسانههای اجتماعی مزایای بسیاری دارند که مهمترین آنها، دیده شدن کسبوکار است. صرف نظر از نوع صنعت یا اندازه خود کسبوکار، همه فرصت برابر برای جذب مخاطب آنلاین دارند.
برای کسبوکارها، با راهنمایی و کمک درست در مدیریت پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، پتانسیل بالایی برای دستیابی به موفقیت وجود دارد. مصرفکنندگان بیش از هر زمان دیگری خریدهای خود را بهصورت آنلاین انجام میدهند. 43 درصد از مصرفکنندگان با افزایش استفاده مردم از شبکههای اجتماعی برای کشف محصولات جدید، برای کسبوکارها سودمند است که محصولات یا خدمات خود را در این فضا ارائه دهند.
برای مدیریت شبکههای اجتماعی چقدر باید هزینه بگیرید؟
قبل از پاسخ به این سوال، در نظر گرفتن عواملی که بر میزان هزینه شما تاثیر میگذارند، مهم است. از وسعت کاری که مشتری درخواست میکند تا منابع اضافی و هزینههای داخلی که کسبوکار شما باید بپردازد. در اینجا چند نکته برای محاسبه نرخهای فریلنسرهای شبکههای اجتماعی آورده شده است. آژانسهای رسانههای اجتماعی :
مدیریت شبکههای اجتماعی
مشتریان شبکههای اجتماعی، سایتها و افراد متخصص مدیریت شبکههای اجتماعی را جستجو میکنند و به دنبال سابقه کاری میگردند. همه باید از جایی شروع کنند، بنابراین اگر هنوز هیچ تجربهی حرفهای در مدیریت پلتفرمهای شبکههای اجتماعی ندارید، ممکن است مجبور شوید تعرفههای پایینتری را در نظر بگیرید.
با این حال، هر تجربه مرتبطی در مدیریت شبکههای اجتماعی، حتی اگر مربوط به پلتفرمهای شخصی شما باشد، هنگام ارائه پیشنهاد به مشتریان مفید است. در مورد تجربه خودتان، نشان دادن مثالهایی از… تولید محتوای شما استراتژیهای رسانههای اجتماعی که پیش از این استفاده کردهاید و چگونه این استراتژیها بر مشتریان قبلی شما تأثیر مثبت گذاشته است.
فقط به خاطر اینکه یک مدیر شبکههای اجتماعی سالها تجربه دارد، به این معنی نیست که او بهترین فرد برای این نقش است. قبل از اینکه این تواناییها را به مشتری احتمالی خود اطلاع دهید، حتما از مهارتها و کارهایی که در گذشته انجام دادهاید، ارزیابی کنید.
آپورک پلتفرمی برای فریلنسرهاست و نقطه شروع مفیدی برای درک میزان دستمزد شماست. به گفته آپورک، مدیران شبکههای اجتماعی دستمزدی بین 14 تا 35 دلار در ساعت .
نوع کسبوکارهایی که با آنها همکاری میکنید
به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی، مهم است که نوع کسبوکارهایی را که با آنها همکاری خواهید کرد، در نظر بگیرید. هرچه کسبوکار بزرگتر باشد، احتمالاً به کمک بیشتری نیاز خواهید داشت و ممکن است مجبور شوید تیمی را استخدام کنید یا شاید قبلاً در کسبوکاری با اعضای تیم موجود مشغول به کار هستید.
حجم این تجارت چقدر است؟
شرکتهای بزرگتر احتمالا بودجه بازاریابی بیشتری دارند، در حالی که شرکتهای کوچکتر ممکن است در ارائه خدمات محدود باشند. در نتیجه، ممکن است مبلغ پرداختی آنها به شما نیز بر همین اساس تعیین شود. شاید لازم باشد قیمتهای خود را با توجه به بودجه شرکتها تعدیل کنید.
قبل از تعیین قیمت برای پروژه مدیریت شبکههای اجتماعی، شناخت کامل مشتری بالقوه بسیار مهم است. هرچند این اطلاعات نباید تنها عامل تعیین قیمت باشد، اما برای نوشتن پیشنهادهای موفق و جذب مشتری جدید مفید است.
صنعتی که در آن فعالیت میکنند
همچنین باید صنعتی که کسبوکار در آن فعالیت میکند را در نظر گرفت، بهخصوص زمانی که این موضوع میتواند بر بودجه بازاریابی تأثیر بگذارد. در این زمینه، تحقیق برای فهمیدن نرخهای مناسب، مفید خواهد بود.
خدمات سئو وردپرس نیز به کاهش هزینههای مدیریت شبکههای اجتماعی کمک میکند. با استفاده از استراتژیهای سئو برای بهبود رتبه سایت، میتوان ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کرد که این موضوع میتواند نیاز به تبلیغات پرداختی در شبکههای اجتماعی را کاهش دهد. در واقع، هنگامی که محتوای شما به درستی بهینهسازی شود، بیشتر در معرض دید کاربران قرار میگیرد و میتواند به شکل ارگانیک به رشد کسبوکار کمک کند. بنابراین، استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهبود عملکرد سایت میتواند از لحاظ مالی مقرون به صرفه باشد و هزینههای اضافی مدیریت شبکههای اجتماعی را کاهش دهد.
محدوده کار مورد نیاز
مشتری در مورد دامنهی کار چه میخواهد؟ بهعنوان مدیر شبکههای اجتماعی، ممکن است وظایفی وجود داشته باشد که برای انجام آنها هزینه بیشتری بگیرید و برخی دیگر از خدمات شما نباشند. ممکن است در برخی پلتفرمها مهارت بیشتری داشته باشید و بنابراین بهعنوان مدیر شبکههای اجتماعی، مجموعهای خاص از خدمات را ارائه میدهید.
چه عواملی میتوانند نرخ دستمزد شما را تحت تاثیر قرار دهند؟ در اینجا برخی از خدمات کلیدی رایج ذکر شدهاند که میتوانند به تعیین محدوده کاری مناسب برای شما و مشتری کمک کنند.
ممکن است موکل شما در هیچکدام از این دو مهارت تبحر نداشته باشد و به کمک در هر دو نیاز داشته باشد. شاید بتوانید هر دو کار را انجام دهید یا فقط یکی از آنها را. یادگیری هر دو مهارت برای تعیین قیمت خدماتتان ارزشمند است.
از ایمیلهای بازاریابی مربوط به راهاندازی محصول، که میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از فلودسک، میزبانی وبلاگ برای دریافت بک لینک و بهبود رتبه دامنه وبسایت مشتری، ترکیب هر دو روش بسیار مهم است.
منبع تصویر
تعداد سکوها
امروزه پلتفرمهای شبکههای اجتماعی آنقدر زیاد هستند که هم برای مدیران شبکههای اجتماعی و هم خود کسبوکارها، بهروز ماندن با آنها دشوار است.
کسبوکارها چند پلتفرم رسانه اجتماعی دارند و به مدیریت چند پلتفرم نیاز دارند؟ از فیسبوک و یوتیوب گرفته تا توییتر و اینستاگرام، اسنپچت و تیکتاک، باید حجم کار مورد نیاز برای هر پلتفرم را در نظر بگیرید و بر این اساس قیمتگذاری کنید.
برخی از پلتفرمها ممکن است بسته به وظایف مورد نیاز، تلاش و زمان بیشتری از شما بخواهند.
تولید محتوا
مدیریتهای شبکههای اجتماعی زیادی هستند که خدمات مختلفی در زمینه تولید محتوا ارائه میدهند؛ از وبلاگنویسی و طراحی گرافیک تا کپیرایتینگ. بسته به مهارتهای شما، مهارتها و دانش بیشماری وجود دارد که میتوانید به کسبوکار ارائه دهید و در نتیجه، هزینه بیشتری دریافت کنید.
شاید بخواهید رویکردی سفارشی داشته باشید، نیازهای شرکت در زمینه تولید محتوا را بررسی کنید و پیشنهادهایی ارائه دهید که بیشترین بازدهی را داشته باشد. خود برند هم ممکن است درخواستهای خاص خود را داشته باشد. انعطافپذیر باشید!
بازاریابی تأثیرگذار برای جذب دنبالکننده در تیکتاک
بازاریابی اینفلوئنسری در حال حاضر بسیار گسترده است و انتظار میرود صنعت آن به رقم هنگفتی برسد. ۱۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ .
در این حوزه کاری، تحقیقات زیادی برای یافتن افراد مناسب که بتوانند مخاطب درست را به مشتری معرفی کنند و امیدوارانه سرنخها را به مشتری تبدیل کنند، لازم است. این هنوز حوزهای نسبتاً جدید در بازاریابی است و بسیاری ممکن است در آن اشتباه کنند، بنابراین ارزشش را دارد که در این زمینه مدیریت شبکههای اجتماعی متخصص شوید.
روشهای زیادی برای استفاده از بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد. چه مشتری در حال… چگونه در تیک تاک فالوور جذب کنیم برای افزایش مشترکان یوتیوب، این روش بازاریابی ارزشمندی است.
ارتباط با مشتری
درصد خدمات شما که شامل برقراری ارتباط با مشتریان میشود چقدر است؟ ممکن است این بخش جزئی از خدمات شما باشد یا توسط مشتری به شرکت یا فرد دیگری برونسپاری شود.
هزینههای داخلی متحمل شده چه خواهد بود؟
به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی، هزینههای داخلی زیادی ممکن است متحمل شوید؛ از هزینههای مربوط به کارمندان گرفته تا استخدام افراد خارج از کسبوکار، همه اینها به سرعت جمع میشوند.
ابزارها و نرمافزارهای مورد نیاز، ساعات کار خودتان، و ارزش خدمات شما را نسبت به سود مشتری در نظر بگیرید. هزینههای جانبی مانند اجاره دفتر، استودیو عکاسی و غیره را نیز هنگام تعیین قیمت لحاظ کنید.
چه گزینههایی برای دریافت هزینه از مشتریان وجود دارد؟
در مورد نحوه دریافت هزینه از مشتریان چه گزینههایی دارید؟ در اینجا چند روش برای این کار آمده است:
- نرخ ساعتی
- هزینههای ثابت ماهیانه
- حقالوکاله
- به صورت پروژه ای
روشهای دریافت دستمزد شما بهعنوان مدیر شبکههای اجتماعی متفاوت خواهد بود. ممکن است ترکیبی از روشهای بالا را برای ارائه بهترین خدمات و دریافت بهموقع دستمزد خود بهکار ببرید.