09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چرا دوستی با کسب و کارهای دیگر سودمند است

آنچه در این مقاله می خوانید:

فرهنگ اشتراک‌گذاری میان مصرف‌کنندگان به‌خوبی جا افتاده است. اما اکنون کسب‌وکارها دریافته‌اند که با همکاری می‌توانند به مخاطبان جدید ارزشمندی دست یابند و کسب‌وکار خود را با هزینه‌ای ناچیز یا بدون هزینه رشد دهند. شبکه پرورش (برخی از پیشگامان همکاری را معرفی می‌کند)

اشتراک‌گذاری به شیوه‌های مختلفی در زندگی ما ریشه دوانده است. امروزه می‌توانید خودرو و فیلم و حتی لباس‌های طراحان را به اشتراک بگذارید. اما آیا به اشتراک گذاشتن بازاریابی خود فکر کرده‌اید؟

میل به اشتراک‌گذاری، در تضاد شدید با مصرف‌گرایی افراطی سال‌های رونق اقتصادی است. بی‌شک این میل هم از ریاضت اقتصادی و هم از فرصت‌های ایجادشده توسط پلتفرم‌های آنلاین ناشی می‌شود. در نتیجه، سرمایه‌گذاری‌هایی مانند زیپ‌کار به سرعت برخاسته است.

این نمونه‌های رایج، موجی از کسب‌وکارهای اشتراک‌گذاری مصرف‌کننده را به‌وجود آورده‌اند. می‌توانید آپارتمان خود را از طریق… ایربنب یا لباس‌های طراح را اجاره کنید یا قرض بگیرید اجاره لباس از ران وی همه آن‌ها از طریق اشتراک‌گذاری، هزینه‌های مالکیت را کاهش می‌دهند.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند در ایجاد ارتباطات مؤثر با کسب‌وکارهای دیگر نقش داشته باشد. با بهینه‌سازی سایت و محتوا برای کلمات کلیدی مشترک و مرتبط با کسب‌وکارهای دیگر، می‌توانید در جستجوهای آنلاین با شرکای تجاری خود بیشتر دیده شوید. این خدمات می‌توانند باعث بهبود تعاملات و افزایش همکاری‌های تجاری از طریق جلب ترافیک و مخاطبان مشترک شوند.

همکاری تجاری

اکنون، تمایل به همکاری به این معنی است که «اقتصاد اشتراک‌گذاری» بر بازاریابی کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارد. این موضوع به‌ویژه در فرهنگ رو به رشد استارت‌آپ‌ها که در آن همه چیز از فضا و وظایف گرفته تا پول قابل اشتراک‌گذاری یا مبادله است، به‌شدت نمود پیدا کرده است.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری ایزو ۹۰۰۰

در دنیای تامین مالی جمع‌سپاری، می‌توانید یک سرمایه‌گذاری خلاقانه را از طریق … کمپین جمع‌آوری کمک مالی در کسب‌وکاری سرمایه‌گذاری کنید جمع‌سپاری و از طریق سایت‌هایی مانند… وام‌های تجاری دریافت کنید دایره تامین مالی به همین ترتیب، می‌بینیم که مراکز استارت‌آپی در یک مکان خاص در حال توسعه هستند تا با اشتراک‌گذاری منابع، دانش و فضا، رشد خود را کارآمدتر کنند.

برندها در یافتن مشتریان جدید، خلاق‌تر فکر می‌کنند. برندهایی وجود دارند که تعداد زیادی از مخاطبانی را که شما می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، در اختیار دارند – البته نه برندهای رقیب، بلکه برندهایی که می‌توانید با آنها همکاری کنید. احتمالاً اگر می‌خواهید با مشتریان آنها صحبت کنید، آنها هم تمایل به صحبت با مشتریان شما خواهند داشت. همکاری‌های بازاریابی به شما کمک می‌کند تا به مشتریان جدید برسید، چه بودجه بازاریابی داشته باشید و چه نداشته باشید.

این اتفاق در حال رخ دادن است. برندهای جوان و باهوش زیادی با هم همکاری می‌کنند تا یکدیگر را تبلیغ کنند، به رشد هم کمک کنند و تبادلاتی سودمند برای هر دو طرف ایجاد کنند، بدون هیچ هزینه اسپانسری یا پرداختی برای تبلیغات. آن‌ها یکدیگر را در خبرنامه‌های الکترونیکی خود معرفی می‌کنند، از محصولات یکدیگر در بسته‌های هدایای رویدادها استفاده می‌کنند و حتی رویدادهای مشترک برگزار می‌کنند.

مطالعه موردی: دوستی با دیگر برندها

کسب‌وکار در حال رشد کت و شلواری اندازه تن از زمان راه‌اندازی شش سال پیش، از همکاری‌های بازاریابی استفاده می‌کند؛ هم برای وفادارسازی مشتریان فعلی و هم برای جذب مشتریان جدید. به عنوان مثال، کمپین «12 روز کریسمس» آنها، مشتریان را به شرکت در مسابقه‌هایی با جوایز ارزنده تا کریسمس دعوت می‌کرد. تمام این جوایز توسط برندهای دیگر به صورت رایگان اهدا شد، در عوض این برندها در معرض دید 40000 نفر از مشترکین لیست پستی «A Suit That Fits» قرار گرفتند. هیچ مبادله پولی صورت نگرفت اما همه طرف‌ها سود بردند.

مشاهده این مطلب  نحوه ثبت علامت تجاری

به طور خلاصه، کسب‌وکارها در هر ابعادی اکنون با برندهای دیگر همکاری می‌کنند، زیرا این می‌تواند یکی از مؤثرترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای رشد کسب‌وکار باشد.

مثل هر ایده بازاریابی خوب، ابتدا باید مخاطب هدف و دلیل انتخاب آن را مشخص کنید، سپس با استفاده از این اطلاعات، برندهایی را بیابید که به شما در رسیدن به آن‌ها کمک می‌کنند. همکاری به معنای ایجاد روابط با برندهای همفکر است که گروه مشتری مدنظر شما را دارند. تا همین اواخر، برندها تا حد زیادی به افرادی که در رویدادهای شبکه‌سازی با آن‌ها آشنا می‌شدند یا به آن‌ها معرفی می‌شدند، محدود بودند. اما اکنون سایت‌هایی مانند ملت شرکت‌ها جامعه‌های آنلاین را ایجاد می‌کنند که در آن برندها می‌توانند برای بررسی همکاری‌های مشترک گرد هم آیند.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین معرفی کرده و روابط تجاری جدید برقرار کنید. همکاری با کسب‌وکارهای دیگر می‌تواند به افزایش دسترسی به مخاطبان جدید و تبادل تجربیات و منابع منجر شود. از طریق طراحی سایت حرفه‌ای، می‌توانید امکاناتی مانند وبلاگ یا صفحه همکاری‌های تجاری را اضافه کنید که به شما در معرفی شرکای تجاری کمک می‌کند.

همکاری در بازاریابی به معنای استخدام آژانس‌های گران‌قیمت نیست، بلکه به معنای همکاری برندها با یکدیگر برای منافع مشترک است. و برندهای هوشمند هستند که پیشگام این انقلاب در همکاری بازاریابی می‌شوند. آیا شما هم یکی از آن‌ها خواهید بود؟

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070