09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

تحقیق کیفی چیست؟

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر می‌خواهید در ذهن مشتریانتان نفوذ کنید، باید تحقیقات کیفی انجام دهید. مصاحبه‌های رو در رو و گروه‌های کانونی می‌توانند بینش ارزشمندی در مورد محصولات، بازار و نظرات و انگیزه‌های مشتریانتان ارائه دهند.

چرا تحقیقات کیفی بازار انجام می‌دهیم؟

تحقیق، گامی مهم و اولیه قبل از انجام بسیاری از وظایف کلیدی بازاریابی از جمله آماده‌سازی… برنامه بازاریابی در حال انجام تحلیل سوات توسعه محصول هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. برندسازی و قیمت‌گذاری .

و تحقیقات بازار نیز باید [اطلاعات لازم را] برای شما فراهم کند. استراتژی بازاریابی آنلاین از طراحی وب‌سایت شما به خبرنامه‌های ایمیلی هیچ چیزی داخل پرانتز نبود. بهینه‌سازی موتور جستجو و شبکه‌های اجتماعی .

تحقیقات بازار همچنین می‌تواند به توسعه محصولات و خدمات شما کمک کند و مطمئن شود که نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می‌کنند. مثلاً اگر رستوران‌دار هستید و می‌خواهید منوی جدیدی ارائه دهید، می‌توانید از مردم محلی دعوت کنید تا در مورد غذاها، خدمات و قیمت‌های پیشنهادی شما نظر بدهند.

این تمرین هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت، اما می‌تواند بازخورد مهمی به شما بدهد و شانس موفقیتتان را افزایش دهد.

ارزش داده‌ها

در بازار رقابتی شدید، تنها نتیجه مهم، درآمد حاصل از تلاش‌های بازاریابی شماست. به گفته کارشناسان تحلیلگر داده در شرکت پانسنزیک نقطه ویرگولبهترین راه برای اطمینان از موفقیت تیم بازاریابی در این زمینه، استفاده از بازاریابی داده‌محور است. بله، تیم‌های بازاریابی می‌توانند حدس‌هایی بزنند، اما بدون داده‌هایی که از پیش‌فرض‌هایشان حمایت کنند، بازاریابی با ریسک قابل توجهی از شکست مواجه می‌شود.

اینجا محل تحلیل است داده‌های کیفی روی پژوهش کمی می‌تواند از بازاریابی شما حمایت و آن را بهبود بخشد. اکنون امکان به‌دست آوردن اطلاعات دقیقی در مورد… مخاطبان هدف به جای اتکا به فرضیه‌های کلی یا کهنه، از بینش‌های داده‌ای استفاده کنید تا بازاریابی شما اثرگذار باشد و به نتایج موفقی دست یابد.

مشاهده این مطلب  راهنمای جامع خرید آنلاین: اصول موفقیت در خرید اینترنتی

روش‌های تحقیق کیفی

پژوهش کیفی فقط به دنبال دانستنِ نظر مردم نیست، بلکه می‌خواهد بفهمد چرا چنین نظری دارند. این پژوهش در پی آن است که مردم در مورد… صحبت کنند. نظرات آنها تا انگیزه‌ها و احساساتشان را درک کنید.

مصاحبه‌های حضوری و بحث‌های گروهی بهترین روش برای دریافت این نوع بازخوردهای عمیق هستند. در گروه‌های کانونی، با نمونه‌های کوچکی از بازار هدف خود، معمولاً چهار تا هشت نفر، کار می‌کنید. یا می‌توانید مصاحبه‌های تک به تک انجام دهید.

تحقیقات کیفی بازار می‌تواند در مواقعی که شما توسعه محصولات جدید یا در حال ارائه طرح‌های بازاریابی جدید هستید و می‌خواهید واکنش‌ها را بسنجید و رویکرد خود را اصلاح کنید.

پژوهش کیفی قبل از عرضه محصول جدید

قبل از تولید انبوه خط تولید جدید، بسیار مهم است که محصول خود را به دست برخی از اعضای بازار هدف خود برسانید و از آنها بپرسید:

  • آیا استفاده از آن آسان است؟
  • آیا کار مورد نظرش را انجام می‌دهد؟
  • آیا طراحی جذاب است؟
  • آیا در کنار محصولات رقیب در فروشگاه، به چشم می‌آید؟
  • آیا بسته‌بندی کار می‌کنه؟
  • آیا قیمت درست است؟

این نوع تحقیقات مشتری معمولا یک یا دو مشکل مهم را آشکار می‌کند که پیش از عرضه محصول می‌توان آن‌ها را حل کرد.

ارتباط با مشتری

مزایای بازاریابی داده‌محور کیفی بسیار زیاد است. می‌توانید با استفاده از بینش‌های لحظه‌ای در مورد بازار یا نظر مشتری، بازاریابی خود را با دقت هدفمند کنید. برند کالا یا خدمات

همچنین، داده‌های کیفی دیدگاهی واحد و هماهنگ از نوع مخاطب و مصرف‌کنندگان فردی در اختیار تیم شما قرار می‌دهد و از یکپارچگی و شخصی‌سازی مسیر مشتری، از کشف تا خرید، اطمینان حاصل می‌کند.

مشاهده این مطلب  شش راه برای بهبود شهرت کسب‌وکارتان

و با توجه به اینکه هرچه بیشتر کسب‌وکارها وفاداری مشتری را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی بازاریابی خود برجسته می‌کنند، ایجادِ رابطه طولانی مدت ارتباط موثر با مشتریان به امری کلیدی تبدیل شده است؛ هدفی که بدون تحلیل داده‌های کیفیِ کارآمد و جامع میسر نیست.

پژوهش کیفی و بحث‌های گروهی

به دست آوردن نتایج شفاف از تحقیقات کیفی می‌تواند دشوار باشد. شما نیاز دارید به روشی برنامه‌ریزی‌شده برای پژوهش شما برای اطمینان از دریافت بینش‌های ارزشمند. برخی ممکن است فقط از روی ادب نظر مثبت بدهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بحث را در انحصار خود بگیرند.

انتخاب فرد مناسب مصاحبه با افراد یا راهبری بحث گروهی بسیار مهم است. صاحبان یا مدیران کسب‌وکار نباید خودشان این جلسات را برگزار کنند.

یافتن فردی مستقل برای انجام این کار، مثلاً یک پژوهشگر حرفه‌ای بازار، بسیار مهم است؛ به این ترتیب، آن‌ها بی‌طرف می‌مانند و مصاحبه‌شوندگان احساس می‌کنند می‌توانند صادقانه صحبت کنند.

یک مجری خوب جلسه را به صورت غیرساختاریه‌ هدایت می‌کند. پاسخ‌ها باید بررسی شوند و روند جلسه برای تجزیه و تحلیل بعدی ضبط گردد. زبان بدن و به پاسخ‌های غیرکلامی نیز باید توجه شود – در اینجا فیلم مفید است.

از متخصصان کمک خواستن

داده‌ها تأثیر شگرفی بر موفقیت تلاش‌های بازاریابی دارند. بسیاری از کسب‌وکارها منابع لازم برای تحلیل صحیح داده‌های خود را ندارند یا در انجام آن اطمینان کافی ندارند، بنابراین… برنامه‌ریزی بازاریابی ناحق، غیرقابل اعتماد و ناکام در دستیابی به هدف خود است.

بنابراین، بازاریابان برای اجرای استراتژی‌های کیفی مبتنی بر داده که برند را به جلو می‌راند، نیاز به ابزارها و منابع مناسب ارتباطات بازاریابی دارند.

مشاهده این مطلب  فروشگاهی یا ماژنتو: کدام برنده است؟

در اینجا متخصصان تحلیل داده می‌توانند کمک کنند. اگر می‌خواهید بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانید، باید با متخصصانی که در پروژه‌های مشابه با سازمان‌های دیگر همکاری داشته‌اند، کار کنید. تنها نکته قابل توجه، انتخاب آژانس مناسبی است که به شما در شکل‌دهی آینده کسب‌و‌کارتان کمک کند.

شاید انبوهی از اطلاعات داشته باشید، اما نمی‌دانید با آن چه کنید یا چگونه از آن اطلاعات استخراج کنید. یک آژانس داده می‌تواند اطلاعات شما را خلاصه کند و بینش عمیق‌تر، دقیق‌تر و عملی‌تری ارائه دهد.

پژوهش کیفی چه اطلاعاتی می‌تواند به شما بدهد؟

تحقیقات کیفی برای پاسخ به پرسش‌هایی مانند این مفید است:

  • آنچه مشتریان یا مشتریان بالقوه در مورد محصول یا خدمت شما می‌اندیشند و احساس می‌کنند
  • نحوه انتخاب آن‌ها میان محصولات یا تامین‌کنندگان مختلف
  • چگونگی تأثیرگذاری برندسازی، طراحی و بسته‌بندی بر آن‌ها
  • چه نوع پیام‌های بازاریابی بیشترین تاثیر را دارند و چه چیزهایی مخاطب را از آن‌ها زده می‌کند؟
  • تاثیر قیمت بر تصمیم‌گیری
  • آیا تقاضایی برای محصول یا خدمت جدید وجود دارد؟

تحقیق کیفی به دنبال گسترش پاسخ‌های افراد است تا بتوان بینش عمیق‌تری از نگرش‌ها و رفتار آن‌ها به دست آورد. هدف اصلی، فراتر رفتن از پاسخ‌های سطحی و کشف انگیزه‌های تصمیم‌گیری افراد است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070