09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

آنچه در این مقاله می خوانید:

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام و خرید و فروش آژانس‌ها طراحی کرد. چه بخواهید آژانس خود را بفروشید و چه فقط کنجکاو ارزش ایجاد شده توسط آن باشید، شناخت عوامل موثر بر ارزش آژانس شما برای رشد پایدار ضروری است.

از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، شرکت پروداکتیو موفق شد پاسخ‌های ۷۹۶ کسب‌وکار آژانسی را در مورد سوالات مربوط به ارزش‌گذاری آژانس‌ها جمع‌آوری کند. این داده‌ها از طیف وسیعی از آژانس‌ها در بیش از ۶۰ کشور از طریق ماشین حساب ارزش‌گذاری آژانس‌ها گردآوری شده است.

داده‌های گردآوری‌شده تحلیل و یکپارچه شدند و در گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ ارائه شدند تا بینش‌هایی مبتنی بر داده‌های جدید در اختیار متخصصان آژانس‌ها قرار گیرد.

برای اطلاع از آخرین روندهای ارزیابی ارزش آژانس‌ها، به خواندن ادامه دهید.

طراحی سایت وردپرس یکی از راه‌های کلیدی برای افزایش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال 2023 است. ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند با استفاده از وردپرس می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش تعاملات و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی داشته باشد. یک سایت وردپرس با طراحی مناسب و سرعت بارگذاری بالا، قادر است بازدیدکنندگان را به ماندن در سایت ترغیب کند و به آژانس‌ها کمک کند تا اعتبار و حضور آنلاین خود را تقویت کنند. این امر به طور مستقیم می‌تواند به افزایش ارزش‌گذاری آژانس‌ها و جذب سرمایه‌گذاران کمک کند.

 

مفاهیم اولیه: اندازه، درآمد نمایندگی، سود قبل از کسر مالیات، بهره و استهلاک و رشد

اندازه آژانس شاید مهم‌ترین معیاری نباشد که باید پیگیری کنید، اما اغلب با درآمد ارتباط دارد؛ به این معنی که آژانس‌های بزرگ‌تر معمولا پول بیشتری به ارمغان می‌آورند.

مشاهده این مطلب  سفری به پیش از فروش: مهندسی فروش در WP Engine

از نظر اندازه، آژانس‌ها به چهار دسته تقسیم شدند.

The-Basics Size-Agency-Revenue-EBITDA-and-Growth

منبع: پروداکتیو.آی‌او

هنگام صحبت دربارهدرآمد آژانسپاسخ‌دهندگان به دو گروه تقسیم شدند: درآمد بالای یک میلیون دلار و درآمد زیر یک میلیون دلار. این دسته بندی درآمدی به همراه سود قبل از کسر مالیات، بهره، استهلاک و اقساط (EBITDA)، ضریب به‌کاررفته برای ارزش‌گذاری آژانس شما را تعیین می‌کرد. به این معنی که هرچه درآمد شما بیشتر باشد، ضریب بالاتر و در نهایت ارزش‌گذاری بالاتر خواهد بود.

یافته‌ها به شرح زیر بود:

The-Basics Size-Agency-Revenue-EBITDA--

منبع: پروداکتیو.آی‌او

از نظر میانگین رشد درآمد سالانه، در دوره‌ی دو ساله‌ی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، حدود ۲۲ درصد از شرکت‌ها کمتر از ۱۰ درصد رشد سالانه داشتند، در حالی که تقریباً نیمی از شرکت‌ها اعلام کردند که میانگین رشد سالانه‌ی آن‌ها در همین دوره بیش از ۳۰ درصد بوده است.

تمرکز مشتریاناین جنبه‌ی دیگری از ارزش آژانس شماست و نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین مشتری شما چه درصدی از درآمد سالانه‌ی شما را تأمین می‌کند.

احتمالا می‌پرسید که چرا این موضوع مهم است؟ این طبیعی است. در ابتدا به نظر مهم نمی‌رسد، اما نشان می‌دهد که کسب‌وکارتان چقدر ریسک دارد. اگر بزرگ‌ترین مشتری‌تان از دست برود، چه مقدار از درآمد سالانه‌تان از بین می‌رود؟ به‌طور کلی توافق شده است که در بررسی تمرکز بر مشتری، هر چیزی کمتر از ۲۵ درصد مطلوب است.

حدود ۲۶.۳ درصد از شرکت‌های مورد بررسی گزارش کردند که بیش از ۳۰ درصد از درآمد سالانه آن‌ها از بزرگ‌ترین مشتری‌شان حاصل می‌شود.

The-Basics Size-Agency--Growth

منبع: پروداکتیو.آی‌او

از نظر درآمد، دانستن میزان درآمد تکراری یک آژانس نیز اهمیت زیادی دارد. آگاهی از درآمد تکراری ارزشمند است زیرا به سرمایه‌گذاران سطحی از اطمینان در مورد کسب‌وکاری که در حال خرید آن هستند می‌دهد. بیش از نیمی از آژانس‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی گزارش دادند که 50 درصد یا بیشتر از درآمد آنها تکراری است.

مشاهده این مطلب  با این استراتژی‌های جذب مخاطب، قیف فروش خود را به حداکثر برسانید.

The-Basics Size-Agency-Revenue--and-Growth

منبع: پراداکتیو.آی‌او

خدمات سئو وردپرس نقش مهمی در ارتقاء رتبه‌بندی سایت‌ها و افزایش بازدید از صفحات آن‌ها دارد. با استفاده از خدمات سئو وردپرس، آژانس‌ها می‌توانند به نتایج قابل‌توجهی در موتورهای جستجو دست یابند و نمایان‌سازی برند خود را تقویت کنند. با توجه به رقابت شدید در صنعت آژانس‌های دیجیتال، داشتن یک استراتژی سئو مؤثر و بهینه‌سازی شده برای سایت‌های وردپرسی می‌تواند به آژانس‌ها کمک کند تا در جلب نظر مشتریان بالقوه موفق‌تر عمل کنند، و این امر در نهایت باعث افزایش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در بازار خواهد شد.

استحکام توسعه و مدیریت کسب‌وکار

خریداران به فرآیندهای تثبیت‌شده و گردش کار مستند شده اهمیت می‌دهند؛ این نشان می‌دهد که آژانس شما دارای عملکردی ساختاریافته است. همچنین داشتن یک استراتژی توسعه کسب‌وکار توصیه می‌شود، زیرا به خریداران کمک می‌کند نحوه‌ی عملکرد آژانس شما پس از فروش را ببینند.

بیشتر کسب‌وکارها از وجود استراتژی توسعه کسب‌وکار خبر دادند، اما بنیانگذاران تا حدودی همچنان درگیر بودند. حدود ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که تا حدودی مدیریت سازمان‌یافته دارند، اما بنیانگذارانشان هنوز در مدیریت دخیل هستند.

Business-Development-and-Management-Robustness-

منبع: پروداکتیو.آی او

عامل دیگری که به پایداری ادراک‌شده‌ی آژانس شما کمک می‌کند، تمایل مدیریت به مشارکت در کارهای آتی آژانس پس از فروش آن است. یافته‌ها نشان می‌دهد که اکثر صاحبان آژانس قصد دارند بین ۱۲ تا ۲۴ ماه در شرکت باقی بمانند.

ابزارهای یکپارچه‌سازی داده‌ها و عملیات تجاری

یکی از جالب‌ترین یافته‌های این پژوهش این است که به‌طور متوسط، کمتر از نیمی از سازمان‌ها از یک بستر یکپارچه که تمام داده‌های تجاری آن‌ها را ادغام می‌کند، استفاده می‌کنند.

مشاهده این مطلب  اهمیت پاکسازی کد شاپيفای

Data-Consolidation-and-Business-Operation-Tools

منبع: پروداکتیو.آی‌او

مدیریت مؤثر آژانس‌ها به تجمیع راهبردی داده‌های تجاری وابسته است. استفاده از این داده‌ها به آژانس‌ها امکان می‌دهد تا عملیات خود را ساده‌سازی کنند، منابع را به طور مؤثر تخصیص دهند و پیش‌بینی دقیقی از روندهای آتی ارائه دهند.

بهبود بخشیدن ارزیابی شرکت‌های واسطه‌گری برای بیشینه‌سازی فرصت‌های ادغام و تملک، انجام این گام حیاتی ضروری است. قابلیت‌های جامع مدیریت کسب‌وکار آژانس پراداکتیو را برای راه‌حلی یکپارچه و کامل بررسی کنید.

نکات ضروری و نکاتی که باید از آنها اجتناب کرد

برای اینکه سریع متوجه شوید آیا مرتکب برخی از رایج‌ترین اشتباهات می‌شوید یا نه، نگاهی به فهرست کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید بیندازید.

The-Dos-and-Donts

منبع: پراداکتیو.آی او

نگاهی اجمالی به عملکرد سازمان‌های دارای بالاترین ارزش‌گذاری

شاید علاقه‌مند باشید ببینید عملکردتان در مقایسه با برترین آژانس‌ها چگونه است. در پایین، جدولی از عملکرد 5 درصد برتر آژانس‌ها با بالاترین ارزش‌گذاری در هر دو دسته درآمدی (درآمد زیر 1 میلیون دلار و درآمد بالای 1 میلیون دلار) آمده است.

Overview-What-the-Agencies-With-the-Best-Valuations-Are-Doing

منبع: پروداکتیو.آی‌او

بین آژانس‌های برتر با درآمد بالای یک میلیون دلار و آن‌هایی که درآمدشان کمتر از این مبلغ است، تفاوت‌های آشکاری وجود دارد. هر دو گروه سودآوری بالا و رشد سریعی را نشان می‌دهند، اما آژانس‌های برتر با درآمد کمتر از یک میلیون دلار، بیشتر به بنیانگذاران خود برای توسعه کسب‌وکار متکی هستند، زیرا بسیاری از آن‌ها فاقد استراتژی فروش رسمی هستند. علاوه بر این، آن‌ها تمایل دارند از ابزارهای مختلف و جداگانه‌ای استفاده کنند که داده‌های تجاری آن‌ها را در یک پلتفرم واحد ادغام نمی‌کند.

Overview What the Agencies With the Best Valuations Are Doing-

منبع: پروداکتیو.آی‌او

مشاهده این مطلب  چگونه نرخ تبدیل آنلاین خود را بهبود بخشید و فروش را افزایش دهید

نتیجه گیری

در دنیای پویای ارزش‌گذاری آژانس‌ها، چند اقدام کلیدی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر ارزش آژانس شما تاثیر بگذارد. اول از همه، با تنوع‌بخشی به پایگاه مشتریان و هدف‌گذاری برای افزایش مداوم درآمد، ترجیحاً بیش از ۳۰ درصد در سال، بر رشد پایدار تمرکز کنید. این نه تنها عملیات روزمره را بهبود می‌بخشد، بلکه ارزش بازار آژانس شما را نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

سپس، مدیریت ریسک را با داشتن پایگاه مشتریان متنوع در نظر بگیرید—نگه‌داشتن تمرکز مشتریان زیر ۲۵٪ یک قانون کلی خوب است. اطمینان حاصل کنید که حداقل نیمی از درآمد آژانس شما تکراری است و جریان درآمد پایدار را ارائه می‌دهد که برای سرمایه‌گذاران بالقوه جذاب است.

کارایی عملیاتی بسیار مهم است. فرآیندها و گردش‌های کاری مستند و منظمی ایجاد کنید که برای خریداران جذاب باشد. از بسترهای یکپارچه برای تجمیع داده‌ها استفاده کنید تا عملیات را ساده‌سازی کنید، منابع را به طور کارآمد تخصیص دهید و پیش‌بینی‌های دقیقی انجام دهید.

در نهایت، برای آینده برنامه‌ریزی کنید. حتی پس از فروش، حضور شما اهمیت دارد. اکثر آژانس‌های موفق، بنیان‌گذاران خود را ۱۲ تا ۲۴ ماه پس از فروش در شرکت نگه می‌دارند و به پایداری کسب‌وکار کمک می‌کنند.

در اصل، کلید موفقیت، رویکردی استراتژیک است که ترکیبی از رشد مداوم، کاهش ریسک، کارایی عملیاتی و برنامه‌ریزی دقیق برای آینده را شامل می‌شود؛ همه این‌ها به طور قابل توجهی به افزایش ارزش بازار آژانس شما کمک می‌کنند.

ارزش آژانس خود را با استفاده از ماشین حساب ارزش‌گذاری آژانس تخمین بزنید.

چه بخواهید آژانس خود را بفروشید و چه فقط کنجکاو باشید، شناخت ارزش آژانس برای ایجاد مزایای بلندمدت بسیار مهم است. تأمین جریان‌های پایدار درآمد، پرورش پایگاه مشتریان متنوع، ایجاد ساختار مدیریتی قوی و بهره‌گیری از داده‌های یکپارچه، عناصر ضروری هستند. این عوامل نه تنها عملیات روزمره را بهبود می‌بخشند، بلکه ارزش بازار آژانس را نیز به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.

مشاهده این مطلب  یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

راهنمای ضروری ساخت نمونه اولیه

  نمونه اولیه، نمایش مفهومی یک محصول است؛ چه مدلی ساده و خود ساخته باشد، چه پرینت سه‌بعدی، چه نسخه‌ای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432