09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ده روش برای ارزیابی عملکرد کسب‌و‌کارتان

آنچه در این مقاله می خوانید:

مقایسه عملکرد ابزاری برای مقایسه‌ی شرکت شما با سایر کسب‌وکارها و شناسایی نقاط قابل بهبود عملکردتان ارائه می‌دهد. تام ویتنی ده جنبه از کسب‌وکارتان را که باید ارزیابی کنید تا از عملکرد خود مطمئن شوید، برمی‌شمارد.

  1. روی عوامل کلیدی محرک کسب‌وکار خود تمرکز کنید.این فرایندها، پایه‌های موفقیت شرکت شما هستند و از بخشی به بخش دیگر و از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت خواهند بود. اگر شما خدماتی ارائه می‌دهید، مشتری‌مداری احتمالا محرک اصلی کسب‌وکار خواهد بود؛ اگر تولیدکننده‌ی با حجم بالا هستید، سرعت خط تولید اهمیت بیشتری دارد.
  2. مشخص کنید با چه کسی مقایسه کنید.شما انجمن صنفی یا سازمان‌های حمایتی از کسب‌وکارهای محلی می‌توانند شرکای مناسب برای مقایسه ارائه دهند. برای تعیین معیارهای صنعت، شرکت‌هایی با اندازه و اهداف مشابه را انتخاب کنید؛ اما همچنین با شرکت‌هایی خارج از بخش خود که در زمینه‌های مورد اندازه‌گیری شما تبحر دارند، مقایسه کنید – وارد کردن رویکرد آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از دیگران پیشی بگیرید. رقبا .
  3. اهداف راهبردی را مقایسه کنید.آیا می‌توان از مقایسه با شرکای تجاری، درس‌های راهبردی آموخت؟ مثلاً تمرکز بر استانداردهای کیفی، به آن‌ها برتری می‌دهد؟ آیا آن‌ها در حال توسعه‌ی نوآوری‌های… هستند؟ کانال‌های فروش به نظر شما، رویکردهای شرکت‌های دیگر چه مزایایی (در صورت وجود) برای کسب‌وکار شما خواهند داشت؟
  4. کارایی فرایندهای خود را ارزیابی کنید.به مکانیزم‌های کسب‌وکار خودتان نگاه کنید: تکنیک‌های تولید، کنترل کیفیت، مدیریت انبار و امثالهم. تا چه حد مؤثر هستند؟ از تکنولوژی چقدر خوب استفاده می‌کنید؟ آیا کسب‌وکارهای دیگر به دنبال روش‌های جدید برای انجام کارها هستند؟
  5. تخصیص منابع خود را تحلیل کنید.آیا منابع خود را مانند شرکای مقایسه‌تان در همان حوزه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ آیا آن‌ها کارمند بیشتر یا کمتری دارند؟ در کدام بخش‌های کسب‌وکار؟ آیا آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داده‌اند؟ اطلاعات فناوری و سایر تجهیزات؟ آیا هزینه بیشتری صرف می‌کنند؟ بازاریابی
  6. هزینه‌های خود را با استانداردهای صنعت مقایسه کنید.این ممکن است شامل قبض‌های برق و گاز، دستمزد یا … باشد. پژوهش و توسعه اگر بخش‌هایی را که هزینه‌های شما در آنها بیشتر از متوسط است مشخص کنید، می‌توانید صرفه‌جویی کنید.
  7. میزان فروش به ازای هر کارمند را محاسبه کنید.این روش، معیاری ساده و مستقیم از میزان بهره‌وری و کارایی ارائه می‌دهد. اگر فروش شما به نسبت پایین است، دلایل آن را بررسی کنید؛ ممکن است مشکل از شما نباشد. پرسنل فروش اما محصول شما، یا محصولی که برای آن پیشنهاد می‌دهید بازار اشتباه .
  8. سود خود را محاسبه کنید.حاشیه سود ناخالص شما (سود مستقیم حاصل از هزینه کالاها و خدمات فروخته‌شده) نشان می‌دهد که فرآیندهای تولید شما چقدر کارآمد هستند. مقایسه این میزان با حاشیه سود خالص (سود پس از کسر تمام هزینه‌ها، از جمله بازاریابی و اداری) نشان می‌دهد که چقدر به‌طور مؤثر از فروش سود کسب می‌کنید. اما چگونه می‌توانید خود را با سایر کسب‌وکارها مقایسه کنید؟ آیا آنها هزینه… قیمت‌های بالاتر یا نگه‌داشتن هزینه‌ها پایین‌تر؟ آیا درس‌هایی وجود دارد که بتوانی در عملیات خود به کار ببری؟
  9. استانداردهای خدمات مشتری خود را بسنجید. خدمات مشتری میدان نبرد اصلی برای کسب‌وکارهایی با محصولات یا خدمات مشابه است. تعیین نسبت فروش مربوط به مشتریان ثابت تصویری از سطح خدمات شما ارائه می‌دهد، همان‌طور که تعداد… نیز ارائه می‌دهد. شکایات دریافت سفارش و زمان تکمیل آن
  10. اطلاعات مرجع را بدون مراجعه به شرکای خارجیِ ارزیابیِ عملکرد، به دست آورید.می‌توانید آمارهای کلیدی شرکت خود را با شاخص‌های رایج صنعتی – مانند نظرسنجی‌های حقوق و اطلاعات منتشرشده در مورد نسبت‌های مالی صنعت خود – مقایسه کنید.
مشاهده این مطلب  ادغام آمازون و شاپيفای
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

۱۵ روش ثابت‌شده برای افزایش دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی

افزایش تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مهم برندها و کسب‌وکارهاست؛ اما با وجود رقابت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070