فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

ده روش برای ارزیابی عملکرد کسب‌و‌کارتان

آنچه در این مقاله می خوانید:

مقایسه عملکرد ابزاری برای مقایسه‌ی شرکت شما با سایر کسب‌وکارها و شناسایی نقاط قابل بهبود عملکردتان ارائه می‌دهد. تام ویتنی ده جنبه از کسب‌وکارتان را که باید ارزیابی کنید تا از عملکرد خود مطمئن شوید، برمی‌شمارد.

  1. روی عوامل کلیدی محرک کسب‌وکار خود تمرکز کنید.این فرایندها، پایه‌های موفقیت شرکت شما هستند و از بخشی به بخش دیگر و از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت خواهند بود. اگر شما خدماتی ارائه می‌دهید، مشتری‌مداری احتمالا محرک اصلی کسب‌وکار خواهد بود؛ اگر تولیدکننده‌ی با حجم بالا هستید، سرعت خط تولید اهمیت بیشتری دارد.
  2. مشخص کنید با چه کسی مقایسه کنید.شما انجمن صنفی یا سازمان‌های حمایتی از کسب‌وکارهای محلی می‌توانند شرکای مناسب برای مقایسه ارائه دهند. برای تعیین معیارهای صنعت، شرکت‌هایی با اندازه و اهداف مشابه را انتخاب کنید؛ اما همچنین با شرکت‌هایی خارج از بخش خود که در زمینه‌های مورد اندازه‌گیری شما تبحر دارند، مقایسه کنید – وارد کردن رویکرد آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از دیگران پیشی بگیرید. رقبا .
  3. اهداف راهبردی را مقایسه کنید.آیا می‌توان از مقایسه با شرکای تجاری، درس‌های راهبردی آموخت؟ مثلاً تمرکز بر استانداردهای کیفی، به آن‌ها برتری می‌دهد؟ آیا آن‌ها در حال توسعه‌ی نوآوری‌های… هستند؟ کانال‌های فروش به نظر شما، رویکردهای شرکت‌های دیگر چه مزایایی (در صورت وجود) برای کسب‌وکار شما خواهند داشت؟
  4. کارایی فرایندهای خود را ارزیابی کنید.به مکانیزم‌های کسب‌وکار خودتان نگاه کنید: تکنیک‌های تولید، کنترل کیفیت، مدیریت انبار و امثالهم. تا چه حد مؤثر هستند؟ از تکنولوژی چقدر خوب استفاده می‌کنید؟ آیا کسب‌وکارهای دیگر به دنبال روش‌های جدید برای انجام کارها هستند؟
  5. تخصیص منابع خود را تحلیل کنید.آیا منابع خود را مانند شرکای مقایسه‌تان در همان حوزه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ آیا آن‌ها کارمند بیشتر یا کمتری دارند؟ در کدام بخش‌های کسب‌وکار؟ آیا آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داده‌اند؟ اطلاعات فناوری و سایر تجهیزات؟ آیا هزینه بیشتری صرف می‌کنند؟ بازاریابی
  6. هزینه‌های خود را با استانداردهای صنعت مقایسه کنید.این ممکن است شامل قبض‌های برق و گاز، دستمزد یا … باشد. پژوهش و توسعه اگر بخش‌هایی را که هزینه‌های شما در آنها بیشتر از متوسط است مشخص کنید، می‌توانید صرفه‌جویی کنید.
  7. میزان فروش به ازای هر کارمند را محاسبه کنید.این روش، معیاری ساده و مستقیم از میزان بهره‌وری و کارایی ارائه می‌دهد. اگر فروش شما به نسبت پایین است، دلایل آن را بررسی کنید؛ ممکن است مشکل از شما نباشد. پرسنل فروش اما محصول شما، یا محصولی که برای آن پیشنهاد می‌دهید بازار اشتباه .
  8. سود خود را محاسبه کنید.حاشیه سود ناخالص شما (سود مستقیم حاصل از هزینه کالاها و خدمات فروخته‌شده) نشان می‌دهد که فرآیندهای تولید شما چقدر کارآمد هستند. مقایسه این میزان با حاشیه سود خالص (سود پس از کسر تمام هزینه‌ها، از جمله بازاریابی و اداری) نشان می‌دهد که چقدر به‌طور مؤثر از فروش سود کسب می‌کنید. اما چگونه می‌توانید خود را با سایر کسب‌وکارها مقایسه کنید؟ آیا آنها هزینه… قیمت‌های بالاتر یا نگه‌داشتن هزینه‌ها پایین‌تر؟ آیا درس‌هایی وجود دارد که بتوانی در عملیات خود به کار ببری؟
  9. استانداردهای خدمات مشتری خود را بسنجید. خدمات مشتری میدان نبرد اصلی برای کسب‌وکارهایی با محصولات یا خدمات مشابه است. تعیین نسبت فروش مربوط به مشتریان ثابت تصویری از سطح خدمات شما ارائه می‌دهد، همان‌طور که تعداد… نیز ارائه می‌دهد. شکایات دریافت سفارش و زمان تکمیل آن
  10. اطلاعات مرجع را بدون مراجعه به شرکای خارجیِ ارزیابیِ عملکرد، به دست آورید.می‌توانید آمارهای کلیدی شرکت خود را با شاخص‌های رایج صنعتی – مانند نظرسنجی‌های حقوق و اطلاعات منتشرشده در مورد نسبت‌های مالی صنعت خود – مقایسه کنید.
مشاهده این مطلب  یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه برای کسب‌وکار خود یک برند قوی بسازید
برندهای قدرتمند برای مردم معنا دارند؛ آنها ارزش‌هایی دارند و از نظر احساسی برای مخاطب هدف خود جذاب هستند....
یک متخصص سئو پیدا کنید که به او اعتماد دارید
اگر در مورد سئو سردرگم هستید، انتخاب یک متخصص سئو می‌تواند دشوار باشد. شرکت مشاوره‌ای ایندی چگونگی واقعی...
تحقیق کیفی چیست؟
اگر می‌خواهید در ذهن مشتریانتان نفوذ کنید، باید تحقیقات کیفی انجام دهید. مصاحبه‌های رو در رو و گروه‌های...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070