استراتژی رسانههای اجتماعی برای کسبوکار اجاره کوتاهمدت
وقتشه یاد بگیریم چطور با کمک شبکههای اجتماعی، مدیریت اجاره کوتاهمدت را حرفهای کنیم و عضوی فعال از جامعه آپارتماننشینان باشیم.
امروزه بیشتر صاحبان کسبوکار اجاره کوتاهمدت میتوانند با برخی از مشهورترین برندهای دنیا رقابت کنند. در واقع، آیا میدانستید که اجاره مستقیم آپارتمان از طریق شبکههای اجتماعی آیا این روند در حال حاضر در حال گسترش است؟
برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت، طراحی سایت وردپرس یک ابزار ایدهآل برای ایجاد حضور آنلاین قوی و تعامل با مشتریان است. با استفاده از امکانات وردپرس، کسبوکارها میتوانند سایتی کاربرپسند ایجاد کنند که تجربه جستجو و رزرو را برای مهمانان ساده و جذاب کند. اضافه کردن بخشهای ویژهای همچون نظرات مشتریان، گالری تصاویر، و سیستم رزرو آنلاین به سایت، میتواند اعتماد بیشتری از سوی مشتریان بهوجود آورد. این نوع طراحی بهویژه برای کسبوکارهایی که به دنبال جذب مهمانان بهصورت آنلاین هستند، اهمیت زیادی دارد.
بازاریابی آپارتمانها چیز جدیدی نیست. این حوزه در دهه گذشته به عنوان شاخهای تخصصی (کمی دست کم گرفته شده) شناخته میشد و به طور پیوسته به بخش فوقالعاده سودآوری تبدیل شده است. اکنون، مجتمعهای آپارتمانی بهطور فعال از طریق شبکههای اجتماعی خود با مخاطبان رو به رشدشان در ارتباط هستند.
در این مطلب، به شما نشان میدهیم چگونه میزان تعامل در شبکههای اجتماعی خود را افزایش دهید. چگونه؟ با یادگیری چگونگی تسلط بر شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت!
علاوه بر طراحی سایت، خدمات سئو وردپرس نقش مهمی در جذب ترافیک از رسانههای اجتماعی به سایتهای اجاره کوتاهمدت دارند. با بهینهسازی صفحات و محتواهای موجود در سایت، میتوان رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشید، که این امر منجر به افزایش بازدیدکنندگان از طریق لینکهای اجتماعی خواهد شد. سئو وردپرس به کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت کمک میکند تا بیشتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار گیرند و در رقابت با دیگر اجارهدهندگان، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید داشته باشند.
مدیریت شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت: چگونه یک استراتژی بازاریابی مؤثر ایجاد کنیم
بازاریابی در شبکههای اجتماعی ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل آنها به مشتری است. برای رسیدن به این هدف، باید یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر تدوین کنید که به شما در برنامهریزی فعالیتهای بازاریابی، پیگیری اثربخشی آنها و بهبود رویکردتان بهصورت لحظهای کمک کند.
بهترین راه این است که با … همکاری کنید. آژانسهای بازاریابی املاک که دانش و منابع لازم برای ایجاد یک استراتژی رسانههای اجتماعی سفارشی برای کسبوکار شما را دارند.
اگر این گزینه برای شما امکانپذیر نیست، باید خودتان دست به کار شوید و با منابعی که در اختیار دارید، برنامهای مؤثر بچینید. نمیدانید چه منابعی دارید؟ ما اینجا هستیم تا کمک کنیم.
اهداف و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
اهداف کوتاهمدت و بلندمدت شما در شبکههای اجتماعی دقیقا چیست؟ آیا به دنبال هدایت ترافیک به وبسایت خود هستید؟ شاید در تبدیل دنبالکنندگان شبکههای اجتماعی به مشتریان ثابت مشکل دارید.
برخی از اهداف شما ممکن است شامل افزایش فروش و دیده شدن در شبکههای اجتماعی یا گسترش مخاطبان و نرخ تبدیل باشد. در هر صورت، همه اینها به میزان آشنایی شما با مخاطبان هدف بستگی دارد. تحقیق در مورد مشتریان ابزاری ارزشمند است که به شما امکان میدهد … استراتژی مؤثر رسانههای اجتماعی .
به مخاطبان هدف خود نگاهی بیندازید و پروفایل شخصیت خریدار برای مستأجران بالقوه بسازید!
در اینجا چند نمونهی جزئی از نمایههای احتمالی مشتریان آمده است:
- زوجها
- خانوادههای دارای فرزند
- گروههای بزرگ که به دنبال رویدادهای محلی هستند
- مهمانان همراه حیوان خانگی
- مسافران تجاری
زوجها
جمعیتشناسینسل هزاره یا نسل ایکس، چه متاهل و چه در یک رابطه جدی
درآمدافراد ثروتمند معمولا بودجهای بالاتر از مسافران انفرادی دارند.
نیازها و خواستههاآپارتمان دنج و مجهز، واقع در کنار دریا یا نزدیک جاذبههای اصلی شهر، با امکانات رفاهی داخلی.
خانوادههای دارای فرزند
جمعیتشناسیسی تا چهل سالههای دنبالهرو تخفیفها
درآمددرآمد متوسط تا بالا، معمولا با بودجه مشخص
نیازها و خواستههاآپارتمانی جادار و مناسب برای کودکان، با آشپزخانهای کاملاً مجهز و چندین حمام
گروههای بزرگ در جستجوی رویدادهای محلی
جمعیتشناسیبالای ۲۵ سال، به دنبال خوشگذرانی و معاشرت هستم
درآمددرآمد متوسط تا بالا، معمولا دنبال خریدی بهصرفه هستند.
نیازها و خواستههاآپارتمانی جادار با تلویزیون هوشمند، سیستم صوتی عالی، تنقلات و نوشیدنی. ترجیحاً آشپزخانه و فضای غذاخوری بزرگ و همچنین تراس یا باغی وسیع.
مهمانان همراه حیوان خانگی
جمعیتشناسیبیست و پنج سال به بالا
درآمدیک یا دو منبع درآمد، بسته به تعداد مهمانان
نیازها و خواستههایک آپارتمان آرام نزدیک پارک یا جایی که بتوانند حیوان خانگی خود را ببرند. آنها تراس اختصاصی و امکانات رفاهی در محل را میخواهند.
مسافران تجاری
جمعیتشناسیسی و پنج سال به بالا
درآمدمعمولاً توسط شرکت محل کارشان پرداخت میشود.
نیازها و خواستههاآپارتمانهای جادار و مجهز در نزدیکی رستورانها و سالنهای کنفرانس، با امکانات هتل مانند
انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت
با انتشار محتوای منظم و جذاب در شبکههای اجتماعی، حتی در فصول کمرونق هم از میزان اشغال بیشتر بهره ببرید. حتماً پلتفرمهای شبکههای اجتماعی که مخاطبان هدف شما از آنها استفاده میکنند را شناسایی کنید. مطمئناً نمیخواهید تلاشهایتان بیثمر باشد، اینطور نیست؟
در اینجا پنج پلتفرم برتر رسانههای اجتماعی که روی آنها تمرکز خواهیم کرد، آمده است:
- فیسبوک
- اینستاگرام
- پینترست
- پروفایل تجاری گوگل
- فیسبوکاحتمالاً نیازی به گفتن نیست که صفحه فیسبوک، افزودنی ارزشمندی برای استراتژی رسانههای اجتماعی شماست. گروههای فیسبوک اختصاص داده شده به یافتن اجارههای کوتاه مدت بسیار محبوب هستند. مارکت پلیس فیسبوک راهی فوقالعاده برای دیده شدن، پست کردن عکسها و رقابت با سایر اجارهدهندگان محلی است. محتواهای ارگانیک، پولی و تولیدشده توسط کاربران، به گسترش دیده شدن شما کمک خواهد کرد.
- اینستاگرامشاید به نظر شما اینستاگرام فقط جایی برای گذاشتن عکس باشد، اما در حقیقت به محلی برای گردهمایی ساکنین مجتمع تبدیل شده است. استوریهای اینستاگرام خود را مرتب بهروزرسانی کنید و از حداکثر ۱۰ هشتگ در هر پست استفاده کنید تا ساکنین آینده به راحتی شما را پیدا کنند. تا بهحال از برچسب مکان استفاده کردهاید؟ توصیه میکنیم امتحانش کنید! در مورد محتوای تولیدشده توسط کاربران هم، مطمئن شوید که به دیگران اجازه میدهید شما را تگ کنند تا اعتبارتان بیشتر شود.
- تیکتاکحتی یک کسبوکار محلی هم میتواند به موفقیت بزرگی دست یابد. تیک تاکِ رویکرد همواره فعال برنده واقعی است. این پلتفرم شبکه اجتماعی عمودی و بسیار بصری، اکنون استاندارد صنعت برای محتوای اعتیادآور و متقاعدکننده است. مخاطبان خود را افزایش دهید و شروع به پرورش جامعهای کنید که با تأثیرگذارترین کسبوکارهای اجارهای دنیا رقابت کند!
- پینترستمدیریت ملک باید بداند که پینترست جایی است که طرفداران معماری برای تحسین جزئیات و یافتن ایدههای دکوراسیون گرد هم میآیند. مطمئن شوید که پینترست بخش جداییناپذیری از استراتژی رسانههای اجتماعی شماست!
- پروفایل تجاری گوگلصاحبان مشاغل محلی، قبل از اجاره، به خواندن نظرات دیگران علاقهمندند. آیا در نزدیکی، باشگاه ورزشی وجود دارد؟ ساکنان شما دوست دارند از این موضوع مطلع شوند! یک نظر مثبت از ساکنان میتواند تعامل آنلاین را افزایش داده و به جذب مشتری منجر شود.
نوشتههای خود را برای تعامل بهتر در شبکههای اجتماعی، بهصورت استراتژیک زمانبندی کنید.
پیدا کردن ایدههای خوب برای شبکههای اجتماعی میتواند زمان زیادی از شما بگیرد. ساختن یک برنامهی مؤثر برای محتوای شبکههای اجتماعی به معنای طوفان فکری برای ایدههای پستهایی است که کسبوکار شما را تبلیغ کرده و شما را به مخاطبانتان نزدیکتر کند.
علاوه بر این، محتوای شما تنها عاملی نیست که به افزایش دسترسی و تعامل شما کمک میکند. استراتژی زمانبندی شما نیز نقش مهمی ایفا میکند. این استراتژی نیازمند خلاقیت، تبلیغ ملک شما و ارتباط با مستاجران آینده است.
آیا بهطور تصادفی و بدون برنامهی زمانی مشخصی محتوا منتشر میکنید؟ اگر اینطور است، ممکن است استراتژی، تعامل و میزان دیده شدن شما در شبکههای اجتماعی تحت تاثیر قرار گیرد. با استفاده از تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی خود، بهترین ساعات انتشار محتوا را بیابید.
خوشبختانه سوشالبی به شما امکان میدهد:
- برنامه انتشار پستها را برای هر پلتفرم به صورت جداگانه تنظیم کنید و فقط زمانی پست بگذارید که مخاطبان شما آنلاین و در شبکههای اجتماعی فعال هستند. با استفاده از سوشیالبی میتوانید پستهای خود را در تقویمی برنامهریزی کرده و دید بهتری نسبت به استراتژی محتوای خود داشته باشید.
- ایدههای محتوا را در دستههای مختلف سازماندهی کنید و تمام دستهها را یکجا زمانبندی کنید. سوشیالبی به شما این امکان را میدهد که ترکیبی چشمگیر از پستهای پربازده داشته باشید که میتوانید بهطور متناوب در طول هفته زمانبندی کنید.
- نوشتهها را دوباره در صف انتشار قرار دهید تا بهطور مداوم بازنشر شوند. محتوای همیشه جذاب، محتوایی است که همیشه ماندگار است. به چیزی فکر کنید که همیشه برای مخاطبان شما ارزشمند باشد. بازنشر محتوا همچنین به شما کمک میکند رتبهی بهتری کسب کنید و ترافیک وبسایت خود را در مدت زمان طولانیتری افزایش دهید.
منبع: سوشیالبی
پروفایل کسبوکارتان در گوگل را بهینه کنید
وقت آن رسیده که پروفایل گوگل بیزینس خود را بهینه کنید. این شاید مؤثرترین ابزار برای کسب برتری نسبت به سایر مجتمعهای آپارتمانی باشد. ضمن اینکه کاملاً رایگان است!
آن را مانند یک اکانت شبکه اجتماعی درست و حسابی اداره کنید؛ محتواهایی مرتبط و جذاب تولید کنید و توضیحات، موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را بهدرستی اضافه کنید.
اگر وبسایت دارید، حتما آن را به پروفایل گوگل بیزینس خود اضافه کنید. حتما عکس اضافه کنید، به نظرات مثبت و منفی بهطور حرفهای و مودبانه پاسخ دهید و حتی بخش سؤالات و پاسخها را هم در نظر بگیرید. و فراموش نکنید که هر هفته محتوا منتشر کنید.
چرا یک استراتژی بازاریابی محتوای پیچیده برای پروفایل گوگل بیزینس شما ضروری است؟ چون ترافیک وبسایت شما را افزایش میدهد و تعداد تماسها و رزروها را بیشتر میکند. احتمالا آرزوی هر مستاجری این است که در جستجوهای محلی و نقشه گوگل دیده شود، درست است؟
در شبکههای اجتماعی، عضو جامعه آپارتمان شوید.
مدیر ساختمان شما کیست و چرا او برای مدیریت تیم مستقر در محل انتخاب شده است؟ آیا رویدادهای آتی قابل توجهی برای تبلیغ وجود دارد؟ مثلاً شاید یک رویداد برای ساکنین؟
پس همین حالا به انجمن آنلاین آپارتمانها بپیوندید! حتما واحدهای خالی خود را تبلیغ کنید تا از رقبای اصلیتان متمایز شوید. هر ساکن آیندهای که مایل به بازدید از آپارتمان شما باشد، قطعا حضور فعال شما در انجمن را ارج خواهد نهاد!
همچنین توصیه میکنیم با دیگر برندهای محلی یا حتی افراد تاثیرگذارِ جامعه خود همکاری کنید. علاوه بر این، میتوانید حامی مالی رویدادهای محلی شوید و تلاشهای بازاریابی خود را تقویت کنید.
بدون پستهای جذاب تصویری در شبکههای اجتماعی، راهاندازی آپارتمان جدید میتواند بسیار دشوار باشد.
ویدئوهای کوتاه و جذاب بصری از آپارتمان شما، مسلماً مشتریان جدیدی جذب خواهد کرد. نظرسنجی سال 2021 نشان داد که ۵۱٫۴ درصد از پاسخدهندگان، محتوایی منتشر میکنند که ۹۱ تا ۱۰۰ درصد بصری محض است.
در اینجا چند نکته و ترفند برای پستهای تصویری عالی آورده شده است:
- با تصاویر خیرهکننده، احساسات را برانگیخته کن
- جزئیات زیباییشناسی را به نمایش بگذارید
- از ابزار مناسب استفاده کنید
با تصاویر خیرهکننده، احساسات را برانگیخته کنید
از زمان شیوع همهگیری کووید-۱۹، بیشتر مردم نسبت به تعطیلات عالی در کنار دوستانشان احساس نوستالژی میکنند.
شاید مخاطبان شما مشتاق یک فرار عاشقانه یا سفری خانوادگی باشند. در هر صورت، از تصاویر احساسی و تأثیرگذار وِربو الگو بگیرید. پستهای آنها موقعیتهای واقعی را نشان میدهد که توسط افراد واقعی اجرا شده و مخاطبان هدف شما قطعا با آن ارتباط برقرار میکنند.
منبع: ویآربو
جزئیات زیباییشناختی را به نمایش بگذارید
میهمانان باید حس خوبی از اقامت خود در آپارتمان شما پیدا کنند. آپارتمان شما جزئیات معماری و طراحی بسیاری دارد که ارزش به اشتراک گذاشتن با دنیا را دارد. ضمن اینکه این کار میتواند به ویروسی شدن شما در پلتفرمهایی مثل پینترست یا تیک تاک کمک کند.
صندوق اینستاگرامی «سندر» کلیپهای کوتاه و دلنشینی از چیزهای کوچک مثل قهوه صبحگاهی یا مبلمان منتشر میکند. مخاطبان شما به کمی فضای رویاپردازی نیاز دارند!
منبع: سوندر
از ابزارهای طراحی مناسب استفاده کنید
کانوا باید برنامه ویرایش موردعلاقه شما باشد. این برنامه به شما کمک میکند تا عکسها و ویدیوهای خیرهکنندهای با حفظ هویت برندتان ایجاد کنید.
بهترین ویژگی کنوا این است که قالبهای حرفهای شبکههای اجتماعی را ارائه میدهد که میتوانید در عرض چند دقیقه ویرایش کنید. مثلاً میتوانید به صدها قالب استوری و ریل اینستاگرام دسترسی داشته باشید که به شما کمک میکند محتوای جذابتری از همیشه بسازید.
آیا میدانستید که ریلز 22 درصد تعامل بیشتر دریافت کنید پس چرا از این نوع محتوا نهایت استفاده را نمیبریم و بازدید و دنبال کننده بیشتری به دست نمیآوریم؟
منبع: سازندگان
محتوای تولیدشده توسط کاربران را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
کسبوکارهای محلی میتوانند با رویکردی دقیق، نرخ تبدیل خود را بهصورت رایگان افزایش دهند. محتوای تولیدشده توسط کاربر استراتژی! ساکنان شما میتوانند برخی از جذابترین محتواها را برای جامعه فیسبوکی شما تولید کنند. آنها همچنین میتوانند اینستاگرام شما را تگ کنند یا از هشتگ برند شما برای نمایش آپارتمان استفاده کنند. با تنها یک پست اجتماعی، نرخ تبدیل شما بهطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
ترفند اینجاست که برای به اشتراک گذاشتن رویدادهای گروه یا تبلیغ مراسم خانهبازتان، به آنها انگیزهای مثل جایزه یا تخفیف بدهید!
برندهایی که میدانند چگونه از شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت استفاده کنند
برترین برندها در حال حاضر چگونه از شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت استفاده میکنند؟ بیایید نگاهی دقیقتر بیندازیم!
وی آر بو
وربو در بیان لحن دوستانه با حیوانات خانگی استاد است. آیا ملک شما برای افرادی که حیوانات خانگی خود را به سفر میبرند مناسب است؟ نیازی به هزار کلمه نیست؛ با یک پست چرخشی بسیار بصری، آن را بیان کنید!
منبع: وی آر بی او
راهنمای آلو
شیطان در جزئیات است، نه؟ راهنمای پلم نگاهی به خانهی رویایی آیندهای که با ساکنانش در سر میپروراند، ارائه میدهد. تصور کنید ساکنان خوشذوق چقدر از دیدن وسایل آشپزخانه خوشحال خواهند شد!
منبع: پلامگاید
احساس ناگهانی درک عمیق از اینکه هر فردی در دنیای اطراف ما، زندگی درونی، پیچیدگیها و دغدغههای خاص خود را دارد.
سوندر خود را «آینده مهماننوازی» میداند. ویدئوهای خیره کننده و چشمنواز آنها در شبکههای اجتماعی گواهی بر این مدعاست.
منبع: سندر
بلوگراند
میخواهید به ساکنان خود تصویری از حس زندگی در آپارتمانتان بدهید؟ پس از نمونهی اینستاگرام ریلیِ باشکوه و کاربریِ بلوگراند الگو بگیرید. چنین ویدئوهایی رقیبان شما را به چالش میکشد.
منبع: بلوگراوند
بوکینگ دات کام
از ویدیوها خسته شدید؟ شاید به دنبال ایدههایی برای فیسبوک هستید؟ بوکینگ دات کام از رویداد هفته مد میلان نهایت استفاده را میبرد و به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید شبکههای اجتماعی را برای کسبوکارهای اجاره کوتاهمدت با سبک و سیاق انجام دهید.
منبع: بوکینگ داتکام
اگر به توسعهی آن علاقهمندید استراتژی بازاریابی اجاره کوتاه مدت برای رونق کسبوکارتان، پیشنهاد میکنیم مطلب وبلاگ ما را که شامل 9 نکته کلیدی بازاریابی اجاره کوتاهمدت است، مطالعه کنید.
کسبوکار اجاره کوتاهمدت خود را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید
آیا آمادهاید تا با قدرت رسانههای اجتماعی به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید؟ پس از امروز همین الان از این نکات استفاده کنید و آنها را به استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود اضافه کنید.
مخاطبان هدف خود را دقیقاً مشخص کنید، از کانالهای شبکههای اجتماعی مورد علاقه آنها استفاده کنید و جذابترین پستها را برای به حداکثر رساندن تعامل برنامهریزی کنید. همچنین، از قدرت محتوای تولیدشده توسط کاربران غافل نشوید و از آن به عنوان مدرکی برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.
از امروز از شبکههای اجتماعی بهعنوان کانال بازاریابی برای اجاره کوتاهمدت ملک خود استفاده کنید و آمادهی استقبال از مهمانان جدید از سراسر جهان باشید.