09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

پنج دلیل شکست اپلیکیشن‌های موبایل و چگونگی اجتناب از آن‌ها

آنچه در این مقاله می خوانید:

پنج دلیل شکست اپلیکیشن‌های موبایل و چگونگی اجتناب از آن‌ها

همه می‌دانیم شکست یک اپلیکیشن به چه معناست. شاید گویاترین آمار در مورد موفقیت اپلیکیشن‌ها، نادر بودن آن باشد. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که تنها نیم درصد از اپلیکیشن‌های مصرف‌کننده و ۱۳ درصد از اپلیکیشن‌های تجاری موفق هستند.

یکی از دلایل شکست اپلیکیشن‌های موبایل می‌تواند عدم دیده شدن آن‌ها در نتایج جستجوی اپ استور باشد. خدمات سئو وردپرس در این زمینه به بهبود فرآیند ASO (App Store Optimization) کمک می‌کنند. با استفاده از استراتژی‌های سئو برای اپ استور و بهینه‌سازی محتوای مرتبط با اپلیکیشن در وب‌سایت شما، می‌توانید رتبه اپلیکیشن خود را در اپ استور افزایش دهید. بهینه‌سازی عنوان اپلیکیشن، توضیحات، و کلمات کلیدی مرتبط در سایت وردپرس به‌طور غیرمستقیم تأثیر زیادی بر دیده شدن اپلیکیشن در اپ استورها می‌گذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط در سایت وردپرس، کاربران می‌توانند در جستجوهای مرتبط با نیازهای خود به راحتی اپلیکیشن شما را پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

پس آیا این یعنی راه‌اندازی اپلیکیشن برای کسب‌وکار شما کاری بیهوده است؟

نه واقعا.

اپلیکیشن‌ها، اصلی‌ترین راه تعامل کاربران با گوشی‌های هوشمند هستند و از آنجایی که امروزه گوشی‌های هوشمند همه جا حاضرند، توسعه اپلیکیشن برای کسب‌وکارها امری منطقی است.

مطالعه‌ی چگونگی و چرایی شکست اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کند تا درک کنید که برای موفقیت در بازار اپلیکیشن‌ها به چه چیزهایی نیاز دارید. قبل از اینکه به دلایل شکست اپلیکیشن‌ها بپردازیم، بیایید ابتدا ببینیم موفقیت در اپلیکیشن‌ها به چه معناست.

چه زمانی یک اپلیکیشن را می‌توان موفق دانست؟

پیش‌تر گزارشی را ذکر کردیم که نشان می‌دهد تنها یک صدم درصد از اپلیکیشن‌ها در بازار موفق می‌شوند.

اینجا یک سوال خوب این است که چگونه یک برنامه را «موفق» یا «ناموفق» می‌دانند. آیا این فقط یک مورد ساده‌ی «قبولی» یا «رد» است یا عوامل دیگری هم دخیل هستند؟

مشاهده این مطلب  کلیک آپ در مقابل monday.com: مقایسه و انتخاب کدامیک؟

معیار دقیقی برای موفقیت یک اپلیکیشن وجود ندارد. فرض کنید اپلیکیشنی راه‌اندازی می‌کنید که در دو ماه اول 500 بار دانلود می‌شود. میانگین کاربران فعال روزانه و هفتگی آن تقریباً 100 و 250 نفر است.

آیا این برنامه موفق است؟ با توجه به تعداد کم دانلودها، شاید بتوان آن را شکست خورده دانست. اما، نسبت کاربران فعال بسیار خوب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، اگر کسب‌وکار این برنامه بودجه قابل توجهی برای جذب کاربر نداشته باشد، حجم دانلود قابل توجیه است.

حتی می‌توان گفت که داده‌های کاربران فعال بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که برنامه به‌خوبی ساخته شده و پتانسیل بالایی دارد.

عوامل بسیاری در موفقیت نقش دارند. دو روش برای سنجش موفقیت اپلیکیشن شما وجود دارد:

  • مقایسه با رقبااپلیکیشن خود را با دیگر اپلیکیشن‌های مشابه مقایسه کنید. اگر خیلی عقب‌تر هستید، مشکلی وجود دارد و شاید لازم باشد روش دیگری برای بهبود و تبلیغ اپلیکیشن خود در نظر بگیرید.
  • ملاک‌های سنجش را ایجاد کنیدقبل از راه‌اندازی برنامه‌ی خود، معیارهایی برای شاخص‌های کلیدی عملکرد برنامه مانند تعداد دانلود، ترافیک، زمان استفاده از صفحه و غیره تعیین کنید. این معیارها باید بر اساس برنامه‌ی تبلیغات و بهبود ظاهر و عملکرد برنامه‌ی شما باشند.

چرا اپلیکیشن‌ها شکست می‌خورند؟

پس چرا اپلیکیشن‌ها شکست می‌خورند؟ حالا که می‌دانیم موفقیت چگونه اندازه‌گیری می‌شود، چه اشتباهاتی کسب‌وکارها در هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن خود مرتکب می‌شوند؟

فهرست طولانی است، اما ما دلایل اصلی شکست برنامه‌های تجاری در فروشگاه‌های نرم‌افزاری را به پنج مورد کلی کاهش داده‌ایم.

یکی از دلایل شکست اپلیکیشن‌های موبایل، طراحی ضعیف سایت‌ها و صفحات فرود مرتبط با آن‌هاست. اگر سایت وردپرس شما به‌درستی با اپلیکیشن هماهنگ نباشد و نتواند اطلاعات کافی یا تجربه کاربری مطلوبی را به کاربران ارائه دهد، ممکن است کاربران به‌سرعت از دانلود و استفاده از اپلیکیشن شما منصرف شوند. طراحی سایت وردپرس باید به‌گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند به راحتی ویژگی‌های اپلیکیشن را درک کنند و فرآیند دانلود یا ثبت‌نام برای استفاده از آن را بدون مشکل طی کنند. با انتخاب قالب‌های بهینه، سازگار با موبایل و سئو شده، می‌توانید احتمال موفقیت اپلیکیشن را افزایش دهید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

مشاهده این مطلب  چگونگی امن کردن اسناد تجاری با استفاده از رمز عبور و مجوزها

 

در چرخه توسعه اشتباهی گیر کرده‌ام

توسعه اپلیکیشن، مهم‌ترین بخش چرخه حیات آن است. هسته‌ی اصلی کسب‌وکار شما بر نحوه‌ی ساخت اولیه‌ی اپلیکیشن بنا شده است.

ابتدا باید بدانید که دو روش برای ساخت اپلیکیشن کسب‌وکارتان وجود دارد: ساخت سفارشی و ساخت خودکار.

ساخت اپلیکیشن سفارشی به فرایند سنتی ساخت اپلیکیشن موبایل با کدنویسی اشاره دارد. کسب‌وکارها معمولاً برای ساخت اپلیکیشن اختصاصی خود، برنامه‌نویسان و شرکت‌های توسعه نرم‌افزار را استخدام می‌کنند.

ساخت اپلیکیشن به روش خودت (DIY) در اصل به معنای توسعه‌ی اپلیکیشن بدون نیاز به کدنویسی است. این کار از طریق پلتفرم‌های خودکار انجام می‌شود که کاربران را قادر می‌سازد بدون کدنویسی، به‌طور خودکار اپلیکیشن‌های موبایل بسازند.

ساخت اپلیکیشن با روش سفارشی در مقابل روش بدون کد

بیایید با دو سناریو، هر دو گزینه را به‌خوبی درک کنیم.

در حالت اول، شرکتی بزرگ با تیمی متخصص در فناوری وجود دارد. در این حالت، توسعه سفارشی منطقی است زیرا شرکت منابع لازم برای ساخت یک برنامه کاربردی از پایه را داراست.

به طور خلاصه، وجود تیم فناوری تضمین می‌کند که شرکت بتواند پس از راه‌اندازی، برنامه را بدون مشکل مدیریت کند. هرگونه بهبود ضروری نیز به دلیل وجود این تیم قابل انجام خواهد بود.

در حالت دوم، یک استارت‌آپ کوچک با تیم فنی محدود داریم. برای سادگی، فرض می‌کنیم شرکت سرمایه اولیه کافی برای ساخت یک اپلیکیشن از صفر دارد.

بعد از ساخت اپلیکیشن، چالش اصلی بهبود آن بر اساس واکنش کاربران و مشتریان است. همین جا مشکلاتی پیش می‌آید؛ زیرا ارتقای قابل‌توجه اپلیکیشن برای یک تیم فنی کوچک دشوار است.

مشاهده این مطلب  بهترین ابزارهای مدیریت فید محصول برای برندهای خرده فروشی و تجارت الکترونیک

به خاطر داشته باشید که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها حتی تیم فنی هم ندارند.

چرا ساخت اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی‌شده منطقی است؟

در حالت دوم، انتخاب نادرست در توسعه‌ی نرم‌افزار می‌تواند تغییر آن بر اساس رفتار و ترجیحات کاربران را برای کسب‌وکار دشوار کند.

در اصل، به دلیل شیوه‌ی ساخت برنامه، کسب و کار نمی‌تواند آن را بهینه کند.

راه حل ساده این مشکل، ساختن اپلیکیشن‌هایی با… سازندگان اپلیکیشن موبایل خودساخته و از مشکلات فراوان توسعه سفارشی اجتناب کنید.

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، این انتخاب به دلایل بسیاری بهتر است.

  • ساخت اپلیکیشن موبایل با ابزارهای خودساخت، زمان بسیار کمی می‌برد. سازندگان اپلیکیشن (هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد)
  • این فرایند به هیچ کدنویسی نیاز ندارد. یعنی می‌توان بدون تیم برنامه‌نویسی یا کمک گرفتن از شرکت‌های خارجی، یک اپلیکیشن ساخت.
  • به جای سرمایه‌گذاری کلان برای ساخت یک اپلیکیشن، می‌توانید با پرداخت هزینه اشتراک اندک یا مبلغ ناچیزی یک‌بار مصرف، از هر پلتفرم ساخت اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.
  • پس از انتشار برنامه در فروشگاه‌های اپلیکیشن، استقرار تغییرات و به‌روزرسانی‌ها آسان است. بیشتر پلتفرم‌های بدون کدنویسی به شما امکان مدیریت برنامه از طریق یک پنل کنترل اختصاصی را می‌دهند.

علاوه بر این، پلتفرم‌های خودساخت دائماً با ویژگی‌های جدید در حال پیشرفت هستند. به‌زودی برای شرکت‌های بزرگ نیز استفاده از پلتفرم‌های بدون کد برای ساخت اپلیکیشن‌ها منطقی خواهد بود.

روش نادرست بهینه‌سازی فروشگاه برنامه

بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن بهینه‌سازی صفحه برنامه در فروشگاه‌های نرم‌افزاری برای افزایش دیده شدن طبیعی آن است.

چطور کار می‌کند؟ فرض کنید اپلیکیشنی دارید که کفش دو می‌فروشد. منطقی است که کلمات و عباراتی را که مخاطبان شما جستجو می‌کنند، به لیست فروشگاه اپلیکیشن خود اضافه کنید. این می‌تواند شامل کلماتی مانند…کفش دویدن، خرید کفش دویدنو الی آخر

مشاهده این مطلب  سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن همه کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

ASO ضعیف به این معنی است که فهرست برنامه شما برای کلمات کلیدی هدف به درستی بهینه نشده است.

دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد که بهینه‌سازی فروشگاه اپ شما (ASO) جواب نمی‌دهد. در اینجا چند دلیل برای عدم دریافت دانلود از طریق جستجوی ارگانیک در فروشگاه اپ و راه‌هایی برای رفع این اشتباهات آورده شده است.

  • کلمات کلیدی نامناسب:به مجموعه کلمات کلیدی خود نگاه کنید. آیا کلمات کلیدی شما حجم جستجوی کافی دارند؟ اگر بله، آیا آن‌ها با حوزه تخصصی شما مرتبط هستند؟ دیگر برنامه‌ها برای رتبه‌بندی بهتر در این زمینه چه می‌کنند؟ آسان‌ترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، مشاهده عملکرد برنامه‌های موفق‌تر است.
  • قرارگیری نامناسبعنوان، زیرعنوان و توضیحات برنامه‌ی شما باید برای کلمات کلیدی انتخابی‌تان بهینه‌سازی شوند. اگر عنوان برنامه‌ی شما کلمه‌ی کلیدی هدف را شامل نشود، به درستی از بهینه‌سازی فروشگاه برنامه (ASO) استفاده نمی‌کنید. از کلمات کلیدی پرکاربرد خود در عنوان برنامه استفاده کنید و بقیه را در زیرعنوان و توضیحات برنامه تنظیم کنید.
  • نام برنامه‌ای ناشناختهنام اپلیکیشن شما لزوماً نباید دقیقاً همان صنعت هدف شما باشد. برای مثال، نتفلیکس نام اپلیکیشن خود را «پلتفرم پخش محتوا» نگذاشته است. با این حال، نام باید به نحوی ترکیبی از آنچه اپلیکیشن شما ارائه می‌دهد باشد. نام‌های بد اپلیکیشن معمولاً غیرقابل فهم و بی‌ربط هستند.
  • طراحی ضعیفصفحه لیست اپلیکیشن شما مانند صفحه فرود برندتان در فروشگاه شلوغ اپلیکیشن‌هاست. اگر ظاهر خوبی نداشته باشد، بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل نمی‌کند. تبدیل پایین، سیگنال خوبی نیست و به‌شدت روی رتبه‌بندی فروشگاه اپلیکیشن تاثیر می‌گذارد. آیکون‌ها و اسکرین‌شات‌های شما باید بهترین نسخه ممکن از اپلیکیشن‌تان را ارائه دهند.
  • امتیازها و نظرات بدون مدیریتهیچ کسب‌وکار آنلاین نیازی به آموزش در مورد تأثیر نظرات و رتبه‌بندی‌ها بر فروش و ترافیک ندارد. اگر به‌طور فعال با مشتریانی که نظرات منفی می‌گذارند درگیر نشوید، شاهد کاهش رتبه‌بندی خود خواهید بود. با کاربران ناراضی درگیر شوید و کاربران راضی را به گذاشتن نظر تشویق (یا یادآوری) کنید.
مشاهده این مطلب  چگونگی استفاده بانک‌ها از راه‌حل‌های نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس برای تحول خدمات مشتری

در بهینه‌سازی فروشگاه‌های نرم‌افزاری، کلمات کلیدی معمولاً مهم‌ترین عامل هستند. عوامل دیگر قابل کنترل هستند، اما انتخاب نادرست کلمات کلیدی می‌تواند هر پیشرفتی را در این زمینه از بین ببرد.

عدم تعادل در ویژگی‌ها

برخی از برنامه‌ها از نظر امکانات بسیار محدود هستند. آیا تا به حال برنامه‌ای دیده‌اید که به وضوح از رقبا عقب مانده باشد؟

شما نباید چنین برنامه‌ای بسازید. کاربران و مشتریان شما هرگز نباید احساس کنند که برنامه ناقص است و نمی‌تواند وظیفه اصلی خود را انجام دهد.

همزمان، افزودن ویژگی‌های بیش از حد به برنامه می‌تواند آن را بیش از حد پیچیده نشان دهد. به احساسی که از وجود گزینه‌های بسیار زیاد در همان ابتدای باز کردن یک برنامه دارید فکر کنید.

امکانات بیشتر لزوماً به معنای بهتر بودن اپلیکیشن نیست. با فدای کردن تجربه کاربری به خاطر کارکرد، می‌توانید مشتریان و کاربران خود را از دست بدهید.

پس مرز کجاست؟ چند ویژگی زیاد است؟

بهترین راه برای شناخت کاربران، مطالعه کاربران فعلی و بالقوه است. در برخی از بخش‌های بازار، اگر مخاطبان از نظر فناوری پیشرفته باشند، سطح انتظار از ویژگی‌ها بالاتر خواهد بود و در مواردی که مخاطبان به راهنمایی فنی زیادی نیاز دارند، این سطح پایین‌تر است.

تحقیقات بازار لازم را انجام دهید و تعادلی میان ویژگی‌های اضافه شده به اپلیکیشن خود برقرار کنید. با افزایش کاربران، می‌توانید راه‌های خلاقانه‌ای برای معرفی ویژگی‌های قدرتمند بدون غافلگیر کردن کاربران بیابید.

منابع کافی برای بازاریابی یا بهبود اپلیکیشن وجود ندارد.

موفقیت در دنیای اپلیکیشن‌ها ارزان نیست. چه بازاریابی اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف باشد و چه بهبود تجربه کاربری، هر قدم کوچک نیاز به سرمایه دارد.

مشاهده این مطلب  بهترین روش برای رشد کسب‌وکار موسیقی شما

اگر بودجه‌ی اپلیکیشن شما کم باشد، افزایش تعداد دانلودها یا بهبود تجربه کاربری تا سطح قابل قبولی دشوار خواهد بود.

دلیلش کاملا ساده است: اگر سرمایه تان تمام شود، برنامه‌ی شما شکست می‌خورد. پرسش این است که چگونه می‌توانید از مشکلات مالی جلوگیری کرده و کسب‌و‌کارتان را به طور پایدار رشد دهید.

در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • نقد درآمدزاییاگر کمبود سرمایه مشکل شماست، اپلیکیشن شما می‌تواند راه‌حل باشد. استراتژی‌های مختلف کسب درآمد از اپلیکیشن را بررسی کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب است.
  • کانال‌های ارگانیک را بهینه کنیدبررسی کنید که آیا کانال‌های بازاریابی ارگانیک فعلی شما به خوبی کار می‌کنند یا خیر. لیست برنامه‌ی خود را مرور کنید و ببینید آیا با استانداردهای کلاسیک بهینه‌سازی فروشگاه برنامه (ASO) مطابقت دارد یا نه. حتی می‌توانید از ترافیک وب ارگانیک برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت خود استفاده کنید.
  • هزینه‌های بازاریابی را برنامه‌ریزی کنیدبررسی کنید که آیا هزینه‌های بازاریابی شما واقعا به بهترین میزان ترافیک و دانلود منجر می‌شود یا نه. احتمالا در برخی کانال‌های بی‌نتیجه بیش از حد هزینه می‌کنید و در فعالیت‌های امیدبخش‌تر، کم‌هزینه عمل می‌کنید.

عدم اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) ضروری برنامه

تجزیه و تحلیل، نه دهم موفقیت است.

برای بهبود برنامه‌تان، باید بدانید کاربران چگونه از آن استفاده می‌کنند.

کدام صفحات محبوب هستند؟ کاربران چه زمانی بیشترین استفاده را از برنامه دارند؟ کدام صفحات برنامه با سرعت کم بارگذاری می‌شوند؟

این اطلاعات برای بهبود برنامه شما حیاتی است. اگر به این داده‌ها توجه نکنید و به کار روی برنامه ادامه دهید، از مشتریانی که کسب‌وکار شما را رونق می‌بخشند، جدا خواهید شد.

مشاهده این مطلب  آیا Shopify Plus برای شما مناسب است؟

این در نهایت به خرابی برنامه منجر می‌شود. کاربران به سادگی به دلیل اینکه شما نمی‌توانید تنظیمات اولیه آن‌ها را درک کنید، برنامه شما را رها می‌کنند.

راه حل در خود مشکل نهفته است. به داده‌های اپلیکیشن خود نگاه کنید و سعی کنید بفهمید کاربران چگونه از آن استفاده می‌کنند. برای درک کلی از علایق کاربران، نیازی به تحلیلگر داده یا دانشمند داده نیست.

ابزارهایی مثل فایربیس، گردآوری تمام داده‌های حیاتی برنامه شما را در یک مکان آسان می‌کنند. با گسترش برنامه، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی قدرتمندتری استفاده کرده و یک تیم تحلیلی مجزا تشکیل دهید.

در نهایت

وقتی می‌خواهید اپلیکیشن موبایل بسازید، فکر کردن به شکست، حس خوبی ندارد.

این کاملا طبیعی است. موفقیت همیشه هدف است. اما بهترین راه برای برنامه‌ریزی برای موفقیت، دانستن چگونگی شکست عمومی اپلیکیشن‌ها در بازار است.

این مطلب پنج دلیل اصلی شکست اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند. با دانستن اشتباهات کلیدی کسب‌وکارها در توسعه، راه‌اندازی و مدیریت اپلیکیشن‌ها، می‌توانید استراتژی خود را آماده کنید. شرکت‌های توسعه اپلیکیشن موبایل در آمریکا و شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل در بریتانیا اگر دنبال پوشه هستید، اینها پوشه‌ها هستند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070