تبلیغات محیطی روی بیلبوردها، ایستگاههای اتوبوس و قطار و داخل تاکسیها برای اکثر کسبوکارهای کوچک مقرون به صرفه است و میتواند بسیار مؤثر باشد. اگر در منطقهی خودتان قدم بزنید، بهزودی متوجه فرصتهای فراوانی برای تبلیغ کسبوکار خودتان با تبلیغات محیطی خواهید شد.
تبلیغات فضای باز برای کسبوکارهای محلی
هر کسبوکار کوچک محلی میتواند با استفاده از تبلیغات محیطی مانند پوستر و بیلبورد، محصول یا خدمات خود را به مردم محل معرفی کند.
مثلاً، یک مغازه ماهی و چیپس میتواند در ایستگاه اتوبوس نزدیک خود تبلیغ کند، یا یک شرکت تاکسی محلی میتواند در ایستگاه قطار تبلیغ کند. میتوانید مخاطبان مناسب را دقیقاً در مکان و زمانی که ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند، هدف قرار دهید.
هستند فضاهای تبلیغاتی فضای باز هر جا که نگاه کنی؛ روی تلفنهای عمومی، ایستگاههای اتوبوس، ایستگاههای قطار و اتوبوس، مراکز خرید و حتی باشگاه ورزشی محلهات.
طراحی سایت وردپرس میتواند به شما کمک کند تا تبلیغات محیطی خود را بهطور مؤثرتر تکمیل کنید. با داشتن یک سایت حرفهای و بهینهشده، میتوانید مخاطبان هدف خود را از طریق اطلاعات آنلاین بیشتر آگاه کرده و آنان را به تعامل با تبلیغات محیطی شما تشویق کنید. لینک دادن به سایت در تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها و حتی در محیطهای تجاری، به شما این امکان را میدهد که حضور آنلاین قویتری داشته باشید و از تبلیغات محیطی بهره بیشتری ببرید.
خدمات سئو وردپرس میتوانند تأثیرگذاری تبلیغات محیطی شما را بیشتر کنند. با بهینهسازی سایت برای جستجوهای محلی و کلمات کلیدی مرتبط، میتوانید تبلیغات محیطی خود را بهطور دقیقتر و هدفمندتر در معرض مخاطبان قرار دهید. این خدمات به شما کمک میکنند تا پس از مشاهده تبلیغات محیطی، مخاطبان بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری در سایت شما بیابند و تعامل بیشتری با برند شما داشته باشند، که بهطور قابلتوجهی تأثیرگذاری تبلیغات شما را افزایش میدهد.
کجا میتوانم تبلیغ کنم؟
اگر در هر شهر یا روستایی کمی تامل کنید و اطراف خود را نگاهی بیندازید، طیف وسیعی از فرصتهای تبلیغاتی را خواهید دید؛ از تبلیغات جانبی اتوبوسها و تابلوهای مغازهها گرفته تا بیلبوردهای کلاسیک و تبلیغات فروشگاهی در فروشگاهها، سینماها یا جاذبههای گردشگری – هر جایی که ممکن است مصرفکننده به خریدی آنی ترغیب شود. این فرصتها به چهار دسته کلی تقسیم میشوند:
- تابلوهای تبلیغاتیاین تابلوها در اندازهها و مکانهای مختلفی وجود دارند و شامل تابلوهای تبلیغاتی سنتی کاغذی و به طور فزایندهای، تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال میشوند.
- تبلیغات حمل و نقل عمومیبه اتوبوسها، تاکسیها و پایانههای حمل و نقل فکر کنید. زیبایی این تبلیغات در این است که اغلب متحرک هستند و پیام شما را در شهر میچرخانند؛ این امر برای کسبوکارهای محلی که به دنبال افزایش مخاطبان محلی خود هستند، ایدهآل است.
- تبلیغات نقطه فروشچند بار شده که به خاطر تبلیغات ماهرانهای که در صندوق فروشگاهها گذاشته بودند، در لحظه خریدی بدون برنامه انجام دادهاید؟
- تبلیغات و بیلبوردهای رویداداین دسته شامل ارائههای محصول، راهاندازیها یا تستها و غرفههای نمایشگاهی است که به مشتریان بالقوه امکان آشنایی نزدیک با شرکت و محصولات ما را میدهد.
هزینه بیلبورد و پوستر چقدر است؟
بسیاری از شرکتهای کوچک حتی به تبلیغات محیطی فکر نمیکنند چون آن را فراتر از توان و بودجه خود میدانند. در واقع، بسیاری نمیدانند که این روش چقدر مقرون به صرفه است. از آنجایی که برندهای بزرگ از آن استفاده میکنند، تصور میکنند که برای شرکتهای کوچک خیلی گران است.
در واقع، این روش برای تقریباً همه شرکتها مقرون به صرفه است و هزینه آن تنها ۲۵ پوند در روز است. هزینه متوسط تبلیغات بیلبورد سنتی حدود ۲۰۰ پوند در هفته برای یک بیلبورد ۴۸ صفحهای استاندارد است، در حالی که یک بیلبورد دیجیتال ممکن است ۱۰۰۰ پوند در هفته هزینه داشته باشد.
تبلیغ روی دیوار یک ایستگاه اتوبوس در خیابان شلوغ ممکن است حدود ۳۰۰ پوند برای دو هفته هزینه داشته باشد.
یک تبلیغ فضای باز خوب چه ویژگیهایی دارد؟
برای تبلیغات بیلبورد و پوستر قوانین خاصی وجود دارد.
- پیام کوتاه باشد، حداکثر هشت کلمه. عکس افراد هم اثرگذار است. شوخ طبعی هم جواب می دهد.
- شرکتهای کوچک نیازی به خلاقیت زیاد ندارند. اگر لوله کش هستید، فقط کافی است خدمات خود را فهرست کنید و اطلاعات تماس واضح و حرفهای ارائه دهید. به این ترتیب، پاسخ خوبی دریافت خواهید کرد.
- اگر میخواهید بهطور کلی آگاهی ایجاد کنید، هر چه سایت بیشتر باشد بهتر است. اما اگر میخواهید مردم اقدام کنند، میتوانید با چند تبلیغ هوشمندانه و در جای مناسب، عمل کنید.
- تبلیغات در اماکن عبوری مثل ایستگاههای اتوبوس و قطار یا فرودگاهها، گزینهی بسیار مناسبی است. افراد در این مکانها زمان بیشتری نسبت به سایر نقاط سپری میکنند و هر بیلبوردی که در محل انتظار نصب شود، بیشتر دیده و به خاطر سپرده میشود.
موفقترین کمپینهای تبلیغات محیطی:
- دقیقا بدانیم بازار هدف چه کسانی هستند
- در مکانهایی قرار داده میشوند که بیشتر دیده شوند.
- آثار هنری چشمنواز دارد
- پیامی ساده را برسانید