09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

مزایای هوش مصنوعی شاپيفای برای صاحبان فروشگاه

آنچه در این مقاله می خوانید:

ظرافت‌ها و مزایای هوش مصنوعی شاپفای برای صاحبان فروشگاه

هوش مصنوعی در شاپفای به صاحبان فروشگاه‌ها کمک می‌کند تا عملیات خود را بهینه کنند و تجربه خرید بهتری برای مشتریان فراهم کنند. این تکنولوژی قادر است داده‌ها را تحلیل کرده و پیشنهادات هوشمندانه‌ای برای بهبود استراتژی‌های فروش و بازاریابی ارائه دهد. به عنوان مثال، از طریق پیش‌بینی رفتار مشتریان و تحلیل الگوهای خرید، هوش مصنوعی می‌تواند محصولات مرتبط را به مشتریان پیشنهاد دهد و به طور خودکار فرآیندهای تبلیغاتی و بازاریابی ایمیلی را بهینه کند. طراحی سایت وردپرس نیز می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی در شاپفای، تجربه وب‌سایت شما را شخصی‌سازی کرده و بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

همچنین، خدمات سئو وردپرس می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی به بهبود جستجوی داخلی سایت و افزایش دید در موتورهای جستجو کمک کند. این فرآیندها باعث می‌شود تا فروشگاه‌های آنلاین به‌طور مؤثرتری جذب مشتری کنند و در دنیای رقابتی تجارت الکترونیک پیشتاز شوند. بهره‌برداری از هوش مصنوعی نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها می‌شود، بلکه کارآیی و بهره‌وری فروشگاه را نیز به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

E-commerce business owner using Shopify AI to improve workflows

Shopify با معرفی فناوری هوش مصنوعی جدید خود به نام Shopify Magic، وارد عرصه‌ی هوش مصنوعی شده است. این محصول می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه‌ی اداره و مدیریت فروشگاه شما داشته باشد.

اما هوش مصنوعی شاپيفای دقیقا چگونه کار می‌کند و این چه معنایی برای ساخت و بهینه‌سازی حضور آنلاین شما دارد؟ در این راهنما به این موضوع خواهیم پرداخت. اما ابتدا بیایید با مروری سریع بر وضعیت فعلی هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک شروع کنیم.

مشاهده این مطلب  برتری جوایز: ایجاد اعتبار برای آژانس دیجیتال شما

هوش مصنوعی شاپيفای و هوش مصنوعی در بستر تجارت الکترونیک

هوش مصنوعی (AI) مخفف هوش مصنوعی است و به فرایند استفاده از رایانه‌ها برای انجام کارهایی اشاره دارد که نیاز به هوش بیشتر از دنبال کردن یک فرمول از پیش تعیین‌شده دارند. از نمونه‌های اخیر آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی دیدن و درک مفهوم تصاویر مختلف
  • شناخت و تقلید الگوهای گفتاری
  • تصمیم‌گیری مستقل و مبتنی بر داده
  • ترجمه بین زبان‌ها با در نظر گرفتن زمینه‌های فرهنگی گسترده‌تر و ظرافت‌های زبانی
  • و بیشتر

سال گذشته شاهد افزایش سریع کاربردهای هوش مصنوعی در کسب‌وکار، از جمله تجارت الکترونیک بود. پیش‌بینی‌های فعلی انتظار دارند که رشد سالانه بازار تقریباً 40 درصد در هفت سال آینده، یعنی هنوز به پایان این افزایش نزدیک نشده‌ایم.

ما اخیراً درباره یکی از آنها نوشتیم کاربردهای هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک با استفاده از ChatGPT در آن مقاله، کاربردهایی را شرح دادیم که از داده‌کاوی و یادگیری ماشین تا پیش‌بینی تقاضا و تولید محتوا گسترده بود. راه‌حل هوش مصنوعی شاپ‌یفای که اخیراً معرفی شده است، عمدتاً بر روی تولید محتوا متمرکز است.

جادوی شاپيفای چيست؟

به طور خلاصه، جادوی شاپفای یک ابزار هوش مصنوعی است. در پشت صحنه‌ی این بستر، سیستمی وجود دارد که می‌تواند به‌طور خودکار توضیحات محصول را تولید کند. این موضوع بسیار مهم است، با توجه به اینکه براساس اطلاعات داخلی شرکت میلیون‌ها توصیف محصول در فروشگاه‌های شاپيفای وجود ندارد.

شیپ‌فای هم‌اکنون آزمایشی بتا برای همین ابزار در مورد موضوع ایمیل‌ها و تیتر صفحات انجام می‌دهد. با این حال، تا زمان نگارش این متن، تنها تعداد کمی از فروشندگان به این ابزار دسترسی زودهنگام یافته‌اند، زیرا این پلتفرم در تلاش است تا قبل از انتشار رسمی، برخی از مشکلات نهایی را برطرف کند.

مشاهده این مطلب  چرا آژانس‌ها به دنبال دسترسی وب هستند؟

در اصل، فرایند بسیار ساده است. ابتدا در پلتفرم Shopify Magic، چند کلمه کلیدی مرتبط با محصول و لحن مورد نظرتان را وارد می‌کنید. سپس این ابزار با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) مشابه ChatGPT، کتاب‌ها، مقالات و صفحات وب را تحلیل می‌کند تا پیش‌نویس‌هایی از توضیحات را برای بررسی شما تولید کند.

به طور بسیار مهم، شاپيفای مجیک (یک) راه‌حل یادگیری ماشین این سیستم با گذشت زمان یاد می‌گیرد و بهبود می‌یابد. با ارائه بازخورد شما، می‌تواند الگوها و روابط بین کلمات را کشف کند و برای دفعات بعدی استفاده، اصلاحات جزئی انجام دهد.

چگونه می‌توان با هوش مصنوعی شاپفای، توضیحات محصول تولید کرد؟

Product manager creating product descriptions with Shopify AI

ساخت توضیحات خوب محصول در Shopify Magic نسبتا ساده است، اما چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می‌کند ابزار را برای بهترین خروجی ممکن تنظیم کنید. این مراحل شامل :

زبان هدف خود را تعیین کنید

ابزار هوش مصنوعی شاپفای در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی آمریکایی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی (برزیلی) و چینی (ساده‌شده) پشتیبانی می‌کند. با این حال، می‌توانید از کادر «دستورالعمل‌های ویژه» برای درخواست توضیحات محصول به زبان دیگری نیز استفاده کنید.

افزودن کلمات کلیدی مرتبط

Shopify پیشنهاد می‌کند از کلمات کلیدی که نوع محصول، جنس، اندازه و کاربرد آن را توصیف می‌کنند، استفاده کنید. اطلاعاتی درباره خریدار، کلمات کلیدی مهم برند و جزئیات دیگر محصول نیز می‌تواند به بهبود توضیحات کمک کند.

انتخاب لحن مورد نظر

لحنی که انتخاب می‌کنید بر واژگان، ساختار جمله و حتی علائم نگارشی توصیف تولیدشده تأثیر خواهد گذاشت. گزینه‌های از پیش تعیین‌شده شامل لحن کارشناسانه، حمایتی، متقاعدکننده، جسورانه، بازیگوش و پیچیده است. همچنین می‌توانید یک گزینه لحن سفارشی را انتخاب کنید و لحن‌های دیگری مثل باتجربه یا طنزآمیز را بنویسید.

مشاهده این مطلب  ۱۵ افزونه‌ی رایگان برتر ادوبی ایکس‌دی که طراحان و توسعه‌دهندگان باید در سال ۲۰۲۱ بشناسند

بررسی صحت محتوا

از آنجا که این ابزار خودکار است، ممکن است حاوی اطلاعات نادرست باشد که باید بررسی کنید. همچنین، چون از منابع خارجی استفاده می‌کند، ممکن است دستورالعمل‌های مراقبت یا مزایای محصولی را فهرست کند که در واقع به محصول شما مربوط نیست. شاپفای تصریح می‌کند که مالک فروشگاه مسئول تأیید و حفظ صحت اطلاعات است.

ارائه بازخورد در ابزار

با استفاده از مکانیسم بازخورد یکپارچه، می‌توانید به ابزار کمک کنید تا در طول زمان، در ساخت توضیحات محصول برای شما بهتر شود. این فرآیند ساده است. روی بخشی از محتوا بروید، سپس برای بازخورد مثبت یا منفی روی علامت انگشت شست بالا یا پایین کلیک کنید. هر چه جزئیات بیشتری ارائه دهید، بهتر است.

به خصوص در ابتدا، ممکن است نیاز به صرف زمان برای آموزش ابزار داشته باشید. اما این سرمایه‌گذاری می‌تواند با بهبود راندمان شما در تولید و بهینه‌سازی توضیحات محصول، به طور قابل توجهی سودمند باشد.

جادوی شاپيفای چگونه می‌تواند به فروشگاه اینترنتی شما سود برساند

با وجود نامش، این ابزار جادویی نیست و به طور خودکار محصولات شما را نمی‌فروشد. نیاز به کار دستی دارد، مخصوصا در ابتدا. اما در عین حال، شاپيفای مجیک مزایایی دارد که امتحان کردنش را برای هر فروشنده‌ی تجارت الکترونیکی ارزشمند می‌کند.

  • حتی با کمی دخالت دستی، مراحل بالا به طور قابل توجهی زمان کمتری نسبت به نوشتن توضیحات محصول از ابتدا می‌گیرد. این افزایش راندمان به معنای زمان بیشتر برای اختصاص به سایر بخش‌های ساخت و تبلیغ کسب و کار است.
  • یکپارچگی. استفاده از کلمات کلیدی مشابه و لحن یکسان در توصیف محصولات مختلف، باعث می‌شود فروشگاه شما در شاپ فای مگیک، توصیف‌های محصولی هماهنگ داشته باشد و در نتیجه، تجربه یکپارچه‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند.
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO). از کلمات کلیدی بهینه‌شده برای SEO استفاده کنید و سپس جادوی شاپایف آن‌ها را در توضیحات محصول ادغام می‌کند. با توجه به… اهمیت بهینه‌سازی سئو برای توضیحات محصول این می‌تواند به فروشگاه شما کمک کند تا با افزایش رتبه در موتورهای جستجو، دیده شدن و ترافیک بیشتری به دست آورد.
مشاهده این مطلب  تحقیق کیفی چیست؟

همه را با هم جمع کنید، یک چیز واضح می‌شود: این ابزاری است که به‌طور خاص برای صرفه‌جویی در زمان، ایجاد فروشگاه منسجم‌تر و افزایش دیده شدن شما برای بالا بردن فروش و رشد کسب‌وکارتان طراحی شده است.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070