09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

ادغام آمازون و شاپيفای

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهینه‌سازی عملیات شاپ فای: نحوه‌ی ادغام آمازون با فروشگاه شاپ فایBusiness owner seeing more revenue after learning how to integrate Amazon with their eCommerce site

برای موفقیت در تجارت الکترونیک، رویکرد چندکاناله ضروری است. به جای تنها ارائه محصولات در وب‌سایت خودتان، می‌توانید با دسترسی به مشتریان در مکان‌هایی که حضور دارند، سود ببرید؛ که تقریباً به طور اجتناب‌ناپذیر شامل فروش در آمازون می‌شود. نگاهی کوتاه به آمار نشان می‌دهد که چرا ترکیب شاپفای و آمازون تا این حد منطقی است. بیش از یک چهارم بازار تجارت الکترونیک را در اختیار دارد فروشندگان مستقر در ایالات متحده بیش از 4.1 میلیارد محصول فروخته شد حتی اگر کسب‌وکار موفقی در شاپيفای دارید، درک چگونگی ادغام با آمازون می‌تواند تجارت شما را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

اما نکته‌ای وجود دارد. آمازون و شاپفای رقبای طبیعی یکدیگرند؛ به همین دلیل شاپفای در سال ۲۰۲۱، اتصال به آمازون را حذف کرد. این کار، فروش در آمازون را برای کاربران شاپفای دشوارتر کرده است. اما «دشوار» به هیچ وجه به معنای «غیرممکن» نیست و ترکیب شاپفای و آمازون هنوز هم امکان‌پذیر است. آنچه باید بدانید در ادامه آمده است.

استفاده از خدمات سئو وردپرس در این زمینه می‌تواند به ارتقاء دید سایت در موتورهای جستجو کمک کرده و فروشگاه‌های شاپفای را برای جلب مشتریان آمازون نیز بهینه‌سازی کند. همچنین طراحی سایت وردپرس باید به‌گونه‌ای باشد که تجربه کاربری یکپارچه‌ای بین این دو پلتفرم ایجاد کند تا مشتریان بتوانند به راحتی از فروشگاه شما در آمازون خرید کنند و از مزایای فروشگاه شخصی شما نیز بهره‌مند شوند. ادغام این دو سیستم، یک راهکار عالی برای افزایش درآمد و گسترش تجارت آنلاین است.

مشاهده این مطلب  بهترین پلتفرم‌های CRM برای مبتدیان

مزایای یکپارچه‌سازی فروشگاه‌های آمازون و شاپایفای شما

اشتباه نکنید: آمازون مکمل ارزشمندی برای هر فروشگاه شاپفای است. از جمله روشن‌ترین مزایای رویکرد صحیح در ادغام:

  • ملاقات با مشتریان در همان جایی که هستند. آمازون نمونه‌ای از این است. بزرگترین بازار آنلاین جهان و رتبه دوم بسیار فاصله دارد. گسترش ارائه محصولات شما در آنجا به شما کمک می‌کند تا در همان جایی که مشتریان معمولاً جستجوی محصولات را آغاز می‌کنند، به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • استفاده از داده‌های بیشتر برای بهینه‌سازی (در آمازون) تجزیه و تحلیل گسترده محصول و برند بینش‌های عمیقی از مشتریان شما که به شما در بهینه‌سازی عملیات تجارت الکترونیکتان کمک می‌کند.
  • ایجاد تجربه‌ای یکپارچه‌تر در تجارت الکترونیک. ادغام شاپيفای و آمازون، تجربه‌ی بهتری را برای مشتریانی که ممکن است بین فروشگاه مستقیم شما و محصولات آمازون جابه‌جا شوند، فراهم می‌کند.
  • کاهش هزینه‌های موجودی. اپلیکیشن مناسب به شما امکان مدیریت پویای موجودی و انبار خود را در هر دو کانال فروش می‌دهد و با ایجاد کارایی در موجودی، منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

همه را با هم جمع کنید؛ ترکیب تلاش‌هایتان در آمازون و شاپفای می‌تواند به‌طور چشمگیری روی فروش شما تأثیر بگذارد. افزایش دید، داده‌های پیشرفته و کاهش هزینه‌ها، همگی به‌وضوح نشان می‌دهند که ادغام آمازون در فعالیت‌های شاپفای شما باید در اولویت قرار گیرد.

معایب احتمالی در هنگام بررسی چگونگی ادغام آمازون

البته، صرف دانستن چگونگی ادغام آمازون با فروشگاه شاپایفیتان، راه‌حل جادویی برای رشد خودکار کسب‌وکار نیست. این کار معایبی دارد که هنگام ایجاد حضور چندکاناله تجارت الکترونیک خود، باید به آن‌ها توجه کنید.

  • درآمد خالص کمتر به ازای هر کالا (آمازون) کارمزد پلتفرم را دریافت می‌کند برای هر محصولی که در بازارچه‌ی آن فهرست می‌شود، که این امر از درآمد شما می‌کاهد.
  • برخی نقاط کور در ردیابی وجود دارد. از آنجایی که مسیر کاربر تا خرید محصول دیگر خطی نیست و همه مراحل آن در وب‌سایت شما اتفاق نمی‌افتد، ممکن است دیگر نتوانید تبدیل‌ها را از کانال‌های بازاریابی فردی به طور دقیق ردیابی کنید.
  • مدیریت پیچیده‌تر کاتالوگ. محصولات هم در آمازون و هم در شاپفای وجود دارند و در نتیجه، مدیریت کاتالوگ در صورت تغییر عناصری مانند قیمت یا توضیحات محصول، دشوارتر می‌شود.
مشاهده این مطلب  راهکارهای برتر برای غلبه‌ی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بر نظرات منفی

هیچکدام از این موارد نباید به‌طور خودکار شما را از یکپارچه‌سازی شاپایفای و آمازون منصرف کند. با این حال، آن‌ها نشان می‌دهند که یافتن روش صحیح برای ایجاد این یکپارچه‌سازی به اندازه‌ی دانستن چگونگی ادغام آمازون در عملیات شما، مهم است.

چگونگی ادغام لینک‌های آمازون در وب‌سایت شاپایف شما

ساده‌ترین راه برای یکپارچه‌سازی آمازون با فروشگاه شاپایفیتان، هماهنگ کردن وب‌سایتتان با مشتریانی است که ترجیح می‌دهند محصولی را که به‌صورت آنلاین در حال بررسی آن هستند، از آمازون خریداری کنند. دلایل احتمالی این انتخاب بسیارند؛ از گزینه‌های ارسال رایگان آمازون گرفته تا گزینه‌های پرداخت بیشتر و آشنایی ساده با این بازار.

می‌توانید با افزودن دکمه «خرید از آمازون» به وب‌سایت خود شروع کنید. این کار ترافیک را مستقیماً به فروشگاه آمازون شما هدایت می‌کند. در حالت ایده‌آل، این دکمه باید مستقیماً در صفحه محصول قرار داشته باشد و به همان محصول در آمازون لینک شود.

البته می‌توانید تبلیغات عمومی‌تری هم برای فروشگاه آمازون خود در شاپفای بسازید. بنرهای سایت، تصاویر اصلی صفحه خانگی، آیتم‌های ناوبری و لیست‌های فوتر، همگی فرصت‌هایی برای فروش مستقیم از طریق سایت شاپفای در آمازون هستند. با این حال، لازم به ذکر است که ایجاد این ارتباطات وب‌سایت تنها آغاز کار است.

سطح بعدی: یکپارچه‌سازی پیشرفته آمازون با فروشگاه شاپفای شما

eCommerce business directors deciding how to integrate Amazon for optimal results

در حالت ایده‌آل، یکپارچه‌سازی آمازون و شاپفای فراتر از صرفاً ایجاد لینک بین دو فروشگاه است. در عوض، باید در فهرست محصولات خود یکپارچگی ایجاد کنید و از سیستمی استفاده کنید که کل فرایند پشت صحنه را ساده کند. با وجود اینکه شاپفای در سال ۲۰۲۱ آن یکپارچه‌سازی مستقیم را متوقف کرد، این سطح از یکپارچگی هنوز امکان‌پذیر است.

مشاهده این مطلب  چگونگی استفاده از هشدارهای گوگل برای کسب‌وکار کوچک شما

اول، و به‌خصوص اگر هنوز موفق به فروش محصولات در آمازون نشده‌اید، باید چند شرط را رعایت کنید.

  • فروشگاهی در شاپ فای که در ایالات متحده ثبت شده است
  • حساب فروشنده حرفه‌ای در آمازون
  • تأیید محصول و دسته بندی برای هر محصولی که می‌خواهید در آمازون بفروشید
  • هماهنگی ارز در فروشگاه‌های آمازون و شاپایف شما

برنامه‌های مناسب را در نظر بگیرید

سپس، در فروشگاه برنامه‌های شاپيفای، به دنبال برنامه‌هایی بگردید که به‌طور پویا یکپارچه‌سازی آمازون را برای فروشگاه آنلاین شما ایجاد می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها عبارتند از:

  • ادغام پیشرفته آمازون که به شما امکان می‌دهد محصولات کاتالوگ شاپفای خود را به آمازون وارد کنید. همچنین می‌توانید کدهای SKU را نگاشت کنید و حتی اگر حساب فروشنده حرفه‌ای در آمازون ندارید، یکی ایجاد کنید.
  • کانال آمازون سی‌د کامرس این ابزار به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را در یک مکان واحد مدیریت، همگام‌سازی و فهرست‌بندی کنید. همچنین با خدمات بازاریابی آمازون ادغام می‌شود و شامل ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید توضیحات محصول برای هر دو پلتفرم است.
  • کانال‌های فروش ابری M2E که علاوه بر آمازون، بازارهای آنلاین محبوب دیگری مانند والمارت و ای‌بی را نیز به مدیریت فهرست محصولات شاپایف شما اضافه می‌کند.

علاوه بر این ابزارهای کامل‌تر، می‌توانید برنامه‌های دیگری از فروشگاه ساز شاپ فای را هم بیابید که به‌طور جداگانه با ویژگی‌های آمازون ادغام می‌شوند؛ مثلاً با پرایم بخرید دکمه خرید یک کلیک آمازون را به هر وب‌سایتی اضافه می‌کند. همچنین، بررسی‌های آمازون به شما امکان می‌دهد نقدهای آمازون را در صفحات شاپایفیتان نمایش دهید. برای کارآمدتر شدن عملیات، واردکننده آمازون اگر قبلاً محصولاتی را در آمازون می‌فروشید، ایجاد یک کاتالوگ جدید در Shopify را آسان می‌کند.

مشاهده این مطلب  آیا Shopify Plus برای شما مناسب است؟

در نهایت، دانستن چگونگی ادغام آمازون در ترکیب تجارت الکترونیک شما می‌تواند تحول عظیمی ایجاد کند. اما تنها زمانی از این مزایا بهره‌مند می‌شوید که بدانید چگونه آن را به درستی پیاده‌سازی کنید. اینجا دقیقا جایی است که ما با تخصص پیشرفته‌ای که برای افزایش حداکثری درآمد فروشگاه آنلاین شما نیاز دارید، وارد می‌شویم. صحبت را شروع کن درباره چگونگی همکاری ما برای پیشرفت کسب‌وکار شما

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070