09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

با این استراتژی‌های جذب مخاطب، قیف فروش خود را به حداکثر برسانید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

چه کسب‌وکار کوچکی داشته باشید چه شرکتی بزرگ، تنها سه روش اصلی برای جذب مشتری وجود دارد: جذب ارگانیک، تبلیغات پولی، یا خرید سرنخ از تولیدکنندگان سرنخ، شبکه‌های وابسته و بازارهای سرنخ.

از دیدگاه استراتژیک، جذب مشتری برای کسب‌وکارهای کوچک ساده است: شما مؤثرترین منبع جذب مخاطب خود را شناسایی کرده و تلاش می‌کنید تا عملکرد خود را به حداکثر برسانید و همزمان، برنامه‌ای جایگزین برای جلوگیری از ریسک وابستگی به یک کانال توزیع واحد داشته باشید.

در این راهنمای مقدماتی جذب مخاطب، موارد زیر را نادیده خواهیم گرفت. نقش توزیع سرنخ در پیشبرد کسب و کار و برخی دیگر از جنبه‌های جذب مشتری برای ارائه دید کلی از تولید سرنخ در سه روش ذکر شده: ارگانیک، پولی و خریداری.

بی‌مقدمه، بریم سراغ جذب سرنخ برای کسب‌وکارهای کوچک.

برای تکمیل این استراتژی‌ها، استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهبود دیده‌شدن سایت در موتورهای جستجو ضروری است. بهینه‌سازی سایت برای کلمات کلیدی هدف، استفاده از محتوای متنی و تصویری جذاب، و بهینه‌سازی سرعت سایت باعث می‌شود که سایت شما در نتایج جستجو بالاتر قرار گیرد. همچنین، خدمات سئو وردپرس کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در طول زمان برای کاربران جذاب باقی بماند و نرخ بازگشت کاربر به سایت افزایش یابد. این امر به شما کمک می‌کند که مخاطبان بیشتری جذب کرده و در نتیجه قیف فروش خود را با استراتژی‌های موثر به حداکثر برسانید.

استراتژی جذب مخاطب ۱ – کانال‌های ترافیک ارگانیک

ایجاد سرنخ از طریق رسانه‌های به‌دست‌آمده (وب‌سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و غیره) در درازمدت استراتژی فوق‌العاده‌ای است، اما محدودیت‌هایی هم دارد.

  • باید در … تبحر داشته باشید بازاریابی محتوا .
  • ابتدا باید حضور قوی آنلاین بسازید که نیازمند زمان و تلاش است.
  • ممکن است مجبور شوید با برندهای بزرگ رقابت کنید که کاری دشوار و تقریباً غیرممکن است.
مشاهده این مطلب  فروشگاهی یا ماژنتو: کدام برنده است؟

این محدودیت‌ها به هیچ وجه به معنای نداشتن شانس در جذب مخاطب ارگانیک نیست. اما باید بدانید که جذب ترافیک رایگان فرآیندی چالش‌برانگیز و زمان‌بر است که ممکن است ماه‌ها تلاش سخت بدون هیچ تضمینی طول بکشد.

از جنبه مثبت، تسلط بر کانال‌های ترافیک ارگانیک، کسب‌وکار شما را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. می‌توانید مشتریان هدف خود، خواسته‌های آن‌ها و نحوه‌ی انتقال پیام درست به مشتری درست در زمان درست را بشناسید.

این چیزهایی است که برای موفقیت در جذب ترافیک ارگانیک نیاز دارید:

مزیّت فروش منحصر به فرد

ارائه ی منحصر به فردی که برتری شما را نسبت به رقبا نشان دهد، پایه و اساس محکمی برای جذب سرنخ‌های رایگان و پولی است. چه سریع‌تر، چه قابل اعتمادتر، یا چه ارزان‌تر باشید، مطمئن شوید که مشتریان بالقوه از اولین تماس با شرکت شما از این ویژگی منحصربه‌فرد آگاه شوند.

قطعه‌بندی

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، شاید فقط روی چند گروه خاص از مشتریان بالقوه تمرکز کنید، اما باید آن‌ها را به‌طور کامل بشناسید. قطعه‌بندی دقیق به شما کمک می‌کند تا پیشنهاد اصلی و کمپین‌های بازاریابی خود را با خریدار هدف تطبیق دهید.

بازاریابی چند کاناله

چندکاناله شدن، مخاطبان وسیع‌تری را برای شما باز می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از قدرت کانال‌های ترافیکی به‌ظاهر بی‌ارتباط، هماهنگی ایجاد کنید. بازاریابی پیامکی هیچ چیزی در پرانتز نبود. بازاریابی ایمیلی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی.

در اینجا مهم‌ترین کانال‌های جذب ترافیک ارگانیک آورده شده است:

وبسایت و وبلاگ

محتوای وب‌سایت و وبلاگ شما باید با نیازها، خواسته‌ها و مشکلات مخاطب هدف‌تان همخوانی داشته باشد و از اصول روانشناسی فروش (مانند ترس از دست دادن، گریز از زیان، و تلافی) بهره ببرد. همچنین باید به‌موقع، آموزنده، سرگرم‌کننده و تعاملی باشد. اینفوگرافیک‌ها، ماشین‌حساب‌ها، آزمون‌ها و نقل قول‌های بدون نیاز به ثبت‌نام، تقویت‌کننده‌های بسیار خوبی برای جذب مخاطب هستند.

مشاهده این مطلب  راهنمای ضروری برگزاری نمایشگاه‌ها

شبکه‌های اجتماعی

گوناگونی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، با پیام‌های اجتماعی قوی که به شما امکان دسترسی به گروه‌های هدف را می‌دهد، می‌تواند قیف فروش شما را بهبود بخشد. برای مثال، اگر نرم‌افزار تجاری می‌فروشید، ممکن است لینکدین را به‌عنوان کانال اصلی جذب مشتری خود انتخاب کنید، اما کسب‌وکاری در صنعت مد، احتمالا اینستاگرام و تیک‌تاک را مسیر مناسب‌تری می‌یابد.

بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی محتوا برای کلمات کلیدی کم‌رقابت و پرجستجو، به شما کمک می‌کند تا رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو (SERP) کسب کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs و کنسول جستجوی گوگل می‌توانند در این کار به شما کمک کنند. محتوای بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو استراتژی بازاریابی، افزایش حداکثری ترافیک ارگانیک

بازاریابی ارجاعی

راه‌اندازی برنامه ارجاع، روشی طبیعی برای جذب مشتریان بالقوه‌ای است که تمایل زیادی به خرید دارند و از مشتریان راضی شما استفاده می‌کند. مهم‌ترین جنبه‌های یک برنامه ارجاع، پاداش‌های پلکانی (هر چه ارجاع بیشتری بدهید، جایزه بزرگتر است) و مشوق‌های دوطرفه برای ارجاع‌دهنده و ارجاع‌شونده است.

همکاری‌ها و مشارکت‌ها

رویدادهای آنلاین و حضوری، از جمله همکاری‌ها همکاری‌ها بسیار مناسبند تا به حوزه‌های مرتبط نفوذ کنند و به مشتریان بالقوه نشان دهند که شما یک برند واقعی و قابل اعتماد هستید، نه یک موجود موقتی اینترنتی.

حتی برای کسب‌وکارهایی که شانس واقعی برای پیشی گرفتن از رقبای مشهورتر خود ندارند، بررسی روش‌های جذب ترافیک ارگانیک مفید است. حداقل، این کار به شما کمک می‌کند تا مشتری ایده‌آل خود را برای تبلیغات پولی و خرید لید شناسایی کنید.

مثلاً اگر شما جذب مشتری از طریق چت زنده می‌توانید سوالات مرتبط بپرسید تا داده‌های بازاریابی مهمی را برای بهبود خدمات مشتری و افزایش پتانسیل فروش جمع‌آوری کنید.

مشاهده این مطلب  چرا دوستی با کسب و کارهای دیگر سودمند است

برای به حداکثر رساندن قیف فروش، طراحی سایت وردپرس نقش کلیدی در جذب مخاطب دارد. وب‌سایت شما باید برای جذب بازدیدکنندگان اولیه، تجربه کاربری جذابی ارائه دهد. طراحی سایت باید ساده، کاربرپسند و با سرعت بارگذاری سریع باشد تا کاربران بتوانند به راحتی محصولات یا خدمات شما را کشف کنند. از ویژگی‌های مهم در طراحی سایت، استفاده از فرم‌های تماس یا عضویت، صفحه‌های فرود اختصاصی برای هر کمپین و محتوای جذاب است که بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. این استراتژی‌های طراحی می‌تواند میزان تبدیل کاربران به مشتری را افزایش دهد و قیف فروش را به حداکثر برساند.

استراتژی جذب مشتری شماره ۲ – تبلیغات پولی

برخلاف جذب مشتری آلی که مهارتی و زمان‌بر است، تبلیغات پولی نیازی به دانش عمیق در بازاریابی محتوا نیست. اما باید مخاطبان خود، پلتفرم‌های تبلیغاتی و نحوه تخصیص بودجه تبلیغاتی را بشناسید.

در اینجا محبوب‌ترین انواع تبلیغات برای جذب مشتری بالقوه آمده است:

  • رسانه‌های اجتماعیتبلیغاتتبلیغات در رسانه‌های اجتماعی شبیه تولید سرنخ‌های ارگانیک عمل می‌کند: ابتدا، سرنخ‌های هدف خود را شناسایی می‌کنید؛ سپس، پلتفرم و نوع تبلیغاتی را که می‌تواند به‌موثرترین شکل این سرنخ‌ها را تولید کند، مشخص می‌کنید. اکثر رسانه‌های اجتماعی از تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید به‌راحتی راهی برای شکوفایی خلاقیت خود پیدا کنید.
  • تبلیغات موتور جستجوموتورهای جستجویی مثل گوگل و بینگ به شما امکان می‌دهند در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید، حتی در جایگاه‌هایی که با سئو نمی‌توانید به دست آورید. اگرچه برخی کاربران از محتوای تبلیغاتی جستجو صرف نظر می‌کنند و ممکن است به اندازه رتبه اول ارگانیک سرنخ کسب نکنید، اما این نوع تبلیغات باز هم می‌تواند با موفقیت ترافیک پولی ایجاد کند.
  • نمایشتبلیغاتتبلیغات تصویری در وب‌سایت‌های شخص ثالث، سایت‌های گردآورنده و بازارچه‌های آنلاین (مانند بنر، آگهی‌های تعاملی، تصاویر، انیمیشن و غیره) روشی عالی برای جذب سرنخ از صنایع مرتبط است.
مشاهده این مطلب  شش راه برای بهبود شهرت کسب‌وکارتان

علاوه بر انتخاب نوع تبلیغات، باید مدل پرداخت را نیز انتخاب کنید: به ازای هر کلیک، به ازای هر هزار نمایش، به ازای هر سرنخ، به ازای هر اقدام مشخص و غیره. هر مدل پرداختی برای اهداف متفاوتی مناسب است – مثلاً پرداخت به ازای هر نمایش برای افزایش آگاهی از برند مؤثر است – بنابراین قبل از اقدام باید اهداف مشخصی برای کمپین خود تعیین کنید.

استراتژی جذب مخاطب شماره ۳: خرید سرنخ‌های تجاری

در نهایت، راه ساده‌ای وجود دارد: خرید سرنخ از آژانس‌های سرنخ، تولیدکنندگان سرنخ یا بازارچه‌ها. هنگام خرید سرنخ، تنها مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید، انتخاب تولیدکننده سرنخ قابل اعتماد، نوع سرنخ‌هایی که می‌خواهید خریداری کنید و… است. هزینه هر سرنخ که حاضر به پرداخت آن هستید .

در اینجا رایج‌ترین انواع سرب‌هایی که می‌توانید به صورت آنلاین بخرید، از ارزان‌ترین آن‌ها شروع می‌شود:

مشتریان قدیمی

مشتریان بالقوه‌ای که چند هفته یا چند ماه پیش جذب شده‌اند اما به دلایلی ارتباطشان قطع شده است. هزینه آنها کم است (تا چند پوند برای هر مشتری بالقوه) اما برای جذب مجدد آنها به یک استراتژی تبدیل عالی نیاز دارید.

سرنخ‌های مشترک

لیدهای مشترک ممکن است تمایل به خرید بالایی داشته باشند، اما به طور همزمان به چندین تبلیغ‌کننده فروخته می‌شوند، بنابراین برای تبدیل آنها باید بر رقابت غلبه کنید. هزینه لیدهای مشترک کمی بیشتر از لیدهای قدیمی است، اما هنوز در محدوده چند پوند برای هر لید قرار دارد.

سرنخ‌های اختصاصی

سرنخ‌های انحصاری فقط به یک شرکت فروخته می‌شوند، بنابراین با رقابتی روبرو نخواهید شد. با این حال، سرنخ‌های انحصاری می‌توانند بسیار گران باشند – تا 100 پوند برای هر سرنخ – بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که بخش فروش شما می‌داند چگونه از آن‌ها نگهداری و آن‌ها را تبدیل به مشتری کند.

مشاهده این مطلب  چهار نسل چگونه نرمال جدید دیجیتال را پذیرفتند و رهبری کردند

مشتریان بالفعل

تماس‌های تلفنی آنی، تماس‌های با هدف مشخص هستند. مستقیماً به مرکز تماس ورودی شما متصل است این سرنخ‌ها گران‌ترین هستند—هر کدام تا ۱۵۰ پوند—اما بیشترین احتمال تبدیل شدن به مشتری را دارند.

خلاصه اینکه

بهترین راهبرد جذب مخاطب معمولاً چندبعدی است و ترکیبی از تمام راهبردهای موجود یا حداقل برخی از عناصر آن‌هاست. تنوع‌بخشی به ریسک‌ها و مقایسه مداوم کانال‌هایتان، تضمین می‌کند که قیف‌های فروش خود را بهینه کنید، بیشترین میزان دیده شدن را داشته باشید و بیشترین تعداد مخاطب بالقوه را جذب و تبدیل کنید.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070