نکات برنامهریزی برای بلک فرایدی و سایبرماندی در آخرین لحظات
خدمات سئو وردپرس برای جمعه سیاه از اهمیت بالایی برخوردار است. بهینهسازی سایت برای جستجوهای مربوط به جمعه سیاه، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تخفیفها و جشنوارهها، و سرعت بارگذاری سریع سایت میتواند به شما کمک کند تا در جستجوها بهتر دیده شوید و ترافیک بیشتری را جذب کنید.
فصل خریدهای تعطیلات ماه آینده شروع میشود! در حالت ایدهآل، شما باید تقریباً در پایان [کار/پروژه/لیست خرید خود] باشید. برنامهریزی برای جمعه سیاه و دوشنبه سایبری تا حالا، اما اگر فرصت نکردهاید یا هنوز شروع نکردهاید، برای کسبوکار تجارت الکترونیک خودتان هنوز دیر نشده که فصل تعطیلات موفقی داشته باشید. در اینجا برخی از مهمترین اقدامات دقیقه نودی آمده است. مراحل انجام کار مطمئن شوید که وبسایت، تبلیغات و مطالب بازاریابی شما برای خریداران تعطیلات آماده است!
طراحی پاپآپی که نظر بازدیدکنندگان سایت را جلب کند
ساختن لیست ایمیل در آستانه تعطیلات، گامی ساده برای اطمینان از بهرهمندی حداکثری افراد از پیشنهادات فصلی شماست. اگرچه بسیاری از مشتریان تا جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری خرید نمیکنند، اما بیشتر خریداران هفتههای قبل از جمعه سیاه را صرف گشت و گذار در سایتهای مختلف تجارت الکترونیک برای یافتن ایدههای هدیه و انتخاب فروشگاههایی میکنند که میخواهند از حراجهای آنها استفاده کنند.
با ایجاد یک پنجرهی بازشو جدید برای سایت خود یا تنظیم پنجرهی فعلی برای مناسبتهای تعطیلات، میتوانید بازدیدکنندگان اولیه را ترغیب کنید تا در ازای تخفیف، هدیه یا پیشنهادهای ویژه در جمعه سیاه و سایر فروشهای تعطیلات، آدرس ایمیل خود را ارائه دهند. این پنجرهی بازشو باید اولین چیزی باشد که بازدیدکنندگان سایت میبینند و مزیت ارائه آدرس ایمیل را به وضوح نشان دهد. استفاده از این روش به شما امکان میدهد تا کمی قبل از جمعه سیاه، مشتریان بالقوه را در مورد محصولاتی که به آنها علاقهمند بودند و پیشنهادهای برند خود یادآوری کنید.
تقویمی برای محتوای ایمیلهای بازاریابی خود بسازید تا بیشترین بهره را ببرید
با برنامهریزی کامل تقویم محتوای تعطیلاتتان از همان ابتدا، میتوانید مطمئن شوید که مشترکان ایمیلتان را از هر تخفیف جداگانه با نزدیک شدن به تاریخ فروش مطلع میکنید. برنامهریزی قبلی ایمیلها همچنین به شما کمک میکند تا زمان کافی برای نگارش ایمیلهای جذاب که نظر مشترکان را جلب کرده و از سایر ایمیلهای صندوق پستی آنها متمایز شوند، اختصاص دهید.
در طول تعطیلات، برای حفظ توجه مشترکین خود، بهطور مرتب ایمیل ارسال کنید. هرچند نباید مشترکین را با ایمیلهای روزانه بمباران کنید، اما اکثر صاحبان فروشگاههای اینترنتی باید حداقل هفتهای یک ایمیل ارسال کنند که مشتریان را از تبلیغات یادآوری کند یا محصولات جدید، بهخصوص برای فروشگاههایی که مکان فیزیکی ندارند و بهطور کامل به بازاریابی ایمیلی و سایر روشهای تبلیغات دیجیتال برای ارتباط با مشتریان خود وابستهاند، را به نمایش بگذارد.
ساختن تقویم محتوای استراتژیک برای صفحات شبکههای اجتماعیتان، نتایج بسیار بهتری نسبت به گذاشتن عکسهای تصادفی به محض به ذهن رسیدن ایده، به همراه خواهد داشت. برنامهریزی دقیق برای پستهای روزانه و هفتگی در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک از هالووین تا سال نو، به نظم و ایجاد محتوای جذابتر کمک میکند. اگرچه این پستها نقشی در استراتژی جامع تبلیغات BFCM شما دارند، اما تقویم ایمیل مارکتینگ همچنان آسانترین و مؤثرترین نوع تبلیغات دیجیتال است.
در جمعه سیاه، طراحی سایت وردپرس میتواند به شما کمک کند تا فروشگاه آنلاین خود را برای این روز ویژه بهینه کنید. با اعمال تغییرات در طراحی سایت، مانند ایجاد صفحات فرود جذاب، افزونههای ویژه تخفیف، و بهبود تجربه کاربری، میتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.
تاریخهای مهم تعطیلات را در تقویم محتوای خود لحاظ کنید
بهوضوح اطلاعرسانی تاریخهای تخفیفاتتان به مشتریان، یکی از مهمترین گامها برای اطمینان از دسترسی آنها به اطلاعات لازم جهت استفاده از حراجهای فصلی است. قرار دادن این تاریخها در تقویم محتوای شبکههای اجتماعی برنامهریزیشده برای آبان و آذر، همچنین کمپین ایمیل مارکتینگ و بنرهای تبلیغاتی برجسته در وبسایت فروشگاه اینترنتی شما، به اطمینان از آگاهی مشتریان از زمان شروع حراج جمعه سیاه کمک میکند. چه تخفیفات دوشنبه سایبری فقط در دوشنبه ارائه شوند یا در طول هفته اول فصل خرید تعطیلات ادامه یابند، و یا چه تاریخی آخرین مهلت سفارش برای تحویل قبل از کریسمس باشد.
اطمینان از دسترسی آسان مشتریان به این جزئیات، باعث میشود که به طور غیرعمدی با سختتر کردن تجربه خرید آنها، مشتریان ثابت خود را از دست ندهید. به خاطر داشته باشید که دنبال کنندگان شما لزوماً همه پستهای شبکههای اجتماعی شما را نمیبینند، بنابراین تکرار چندباره اطلاعات مهم ضروری است.
نکات دیگری برای آمادهسازی فروشگاه اینترنتی شما برای فصل تعطیلات
اگر هنوز بازاریابی جمعه سیاه خود را شروع نکردهاید، برنامهریزی برای رسانههای اجتماعی و ایمیل باید در بالای فهرست کارهایتان باشد؛ اما در اینجا چند مورد دیگر نیز آمده است مراحل انجام کار برای مشتریان شما، خرید از سایتتان را تجربهای لذتبخش و آسان کنید.
پرداخت خود را آزمایش کنید
هیچ چیز مثل فرآیند پرداخت معیوب، مشتریها را فراری نمیدهد. مطمئن شوید که کدهای تخفیف فعال هستند و بقیه مراحل پرداخت به درستی کار میکنند.
ایمیلهای شخصیسازیشده بسازید
همه مشتریان شما اطلاعات یکسانی را مفید نمیدانند. برای مشتریان جدید ایمیل خوشامدگویی جداگانه و برای مشتریان سال گذشته ایمیلهایی جداگانه برای تشویق آنها به بازگشت به فروشگاه خود ایجاد کنید.
گامهای بعدی خود را برنامهریزی کنید
اگرچه جمعه سیاه و بقیه فصل تعطیلات احتمالا بیشترین درصد فروش سالانه فروشگاه الکترونیکی شما را تشکیل میدهند، اما نباید آنچه پس از سال نو میآید را فراموش کرد. پیش از پایان فصل تعطیلات، زمانی را برای برنامهریزی سهماهه اول سال 2021 اختصاص دهید.