بهینهسازی نرخ تبدیل، به معنای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و افزایش فروش آنلاین است. میشل سیموندز توضیح میدهد که چگونه میتوانید نرخ تبدیل آنلاین خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.
وقتی کسبوکار خودتان را اداره میکنید، ارزیابی مستمر نتایج تلاشهای بازاریابی آنلاینتان بسیار مهم است. برای مثال، در یک کمپین بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، شاخصهای کلیدی موفقیت عبارتند از رتبههای بالا در گوگل نرخ کلیک (CTR) وبسایت شما و میزان تعامل بازدیدکنندگان
اما همه این معیارها بیمعنا هستند مگر اینکه ترافیک وبسایتی که ایجاد میکنید و مشتریان بالقوهای که به وبسایت خود جذب میکنید، منجر به فروش شود. به همین دلیل است که نرخ تبدیل، معیاری بسیار مهم از موفقیت محسوب میشود و… بهینهسازی نرخ تبدیل بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) بخش کلیدی هر استراتژی موفق بازاریابی دیجیتال است.
طراحی سایت وردپرس میتواند نقش مهمی در بهبود نرخ تبدیل آنلاین و افزایش فروش ایفا کند. با طراحی سایتهای کاربرپسند و بهینهشده، مشتریان میتوانند تجربه خرید ساده و جذابی داشته باشند. بهینهسازی فرآیند پرداخت و اضافه کردن ویژگیهای مهم مانند نظرات مشتریان، پیشنهادات ویژه و فرمهای ثبتنام میتواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند و در نتیجه فروش شما را افزایش دهد.
بهینهسازی نرخ تبدیل چیست؟
تبدیل بازدیدکنندگان وب به مشتری، در بخشهای مختلف، نرخ موفقیت متفاوتی دارد. اما نرخ تبدیل خوب یا بد چیست؟ و چگونه میدانید که نرخهای شما بهترین نرخ قابل انتظار در صنعت شما هستند؟ نرخ تبدیل تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید – این نرخ میتواند در کسبوکارهای تجارت الکترونیک بسته به ارزش کالاهای ارائه شده، متفاوت باشد. بنابراین باید تبدیلهای مشابه تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید و در اینجا است که تحلیل رقبا برای درک کامل بازدیدکنندگان سایت ضروری میشود.
اما قبل از اینکه به نرخ تبدیل میانگین نگاه کنید، بسیار مهم است که مطمئن شوید نرخ تبدیل خودتان تا حد امکان خوب است.
روشهای زیادی برای جذب سرنخهای باکیفیت بیشتر به وبسایت کسبوکار شما وجود دارد و یک نقطه شروع خوب، انجام اقداماتی برای… است نرخ تبدیل خود را افزایش دهید .
برای این کار باید آن را شناسایی کنید. کلمات کلیدی و از کلمات و عباراتی که نشاندهندهی قصد مشخص بازدیدکننده و تمایل بیشتر به خرید است، استفاده کنید. این کلمات و عبارات «نیت» را در محتوای آنلاین خود به کار ببرید و بهطور خاص صفحات فرود که نیاز مخاطبان هدف شما را برآورده کنند، با فراخوانهای جذاب و مراحل بعدی مشخص برای فروش، مشتریان را به خرید ترغیب میکنند.
به یاد داشته باشید که اگرچه صفحات فرود ابزارهای مهم فروش هستند، اما میتوانند اطلاعات مهمی را نیز ارائه دهند که به ایجاد اعتماد و اعتبار برند شما در مسیر رسیدن به صفحه فروش کمک میکند. بنابراین، قبل از اینکه خریداران آماده باشند، آنها را به سرعت به سمت فروش نرانید، اما این تبدیلهای کوچک را با تنظیم رویدادهای کلیدی در Google Tag Manager و نظارت بر این تبدیلهای کوچک در Google Analytics پیگیری کنید.
استفاده از ابزارهای تحلیل وبسایت برای افزایش نرخ تبدیل
کارایی صفحات فرود خود را با ابزارهای تحلیل وبسایت مانند… آزمایش کنید. هاتجار یا چشم دیوانه نقشههای حرارتی و ابزارهای ضبط فعالیت کاربر نشان میدهند بازدیدکنندگان وبسایت شما بیشترین تمرکز را روی چه بخشهایی دارند، کدام عناصر صفحه مؤثر هستند و در کجا مشتریان بالقوه را از دست میدهید. همچنین میتوانید چندین رویداد تبدیل را تنظیم کنید. گوگل آنالیتیکس ۴ در یک صفحه، نقاط ترک کاربران را بیابید. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از ردیابی رفتار کاربران، صفحه را بهبود دهید، مجددا آزمایش کنید و این روند را تا رسیدن به بالاترین نرخ تبدیل تکرار کنید.
وقتی نرخ تبدیل را تا حد ممکن افزایش دادید، مقایسه آن با میانگین نرخ تبدیل در بخش خودتان مفید خواهد بود. با درک عملکرد کسبوکارتان در مقایسه با رقبا در صنعت خود، میتوانید ببینید که چرا (اگر واقعا چنین است) در حال شکست هستید و از تجربیاتتان برای دستیابی به نتایج بهتر درس بگیرید.
میانگین نرخ تبدیل وبسایت چقدر است؟
به طور میانگین، نرخ تبدیل در همه صنایع حدود ۲.۳۵ درصد است. پژوهش ورداستریم با این حال، ۲۵ درصد برتر وبسایتها نرخ تبدیل تقریبا دو برابر این میزان، یعنی ۵.۳۱ درصد یا بیشتر، را تجربه میکنند. ۱۰ درصد برتر نیز به نرخ تبدیل ۱۱ درصد یا حتی بیشتر دست مییابند.
صفحات فرود موفق، ویژگیهای مشترکی دارند؛ اما صرفاً با تقلید از دیگران هرگز از رقبا پیشی نخواهید گرفت. با پیروی از بهترین شیوهها و آزمایش تغییرات مختلف در صفحه فرود، میتوان نرخ تبدیل را دو یا سه برابر افزایش داد، اما برای رسیدن به نرخ تبدیل استثنایی، تغییر اساسیتر لازم است.
بهینهسازی نرخ تبدیل برای تأثیرگذاری بلندمدت، نیازمند تغییرات اساسیتر از صرف تغییر چند کلمه، رنگ یا جایگاه فراخوان عمل است.
چگونه نرخ تبدیل آنلاین خود را بهبود ببخشیم
خلاقیت به خرج بدهید و پیشنهادهای جذابی ارائه کنید.ارائه ای با ویژگی متمایز ارائه دهید که از پیشنهاد رقبایتان جذاب تر باشد. ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را به وضوح بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که برای مشتری ارزشمند است و به راحتی در جای دیگری قابل دسترسی نیست. برای یافتن ایدههای جدید، با همکارانتان طوفان فکری کنید یا از مشتریان در مورد چگونگی کمک به آنها بازخورد بگیرید. این میتواند به سادگی تضمین بازگشت وجه، ویژگی جستجوی بهتر یا تصاویر بیشتر از محصول باشد. پس از ارائه ایدههای جدید، آنها را آزمایش کنید تا موفقترین ایده را بیابید (گوگل آپتیمایز برای آزمایش A/B مفید است). این فرآیند باید به طور مداوم ادامه یابد تا با تغییر نیازها و خواستههای مشتریان، همواره تبدیلهای بیشتری کسب شود.
مشتریان را حفظ کنیدبه تدریج مشتریان بالقوه و فعلی خود را جذب کنید و صبور باشید. یکی از سریعترین راهها برای از دست دادن مشتری در فرایند فروش، درخواست اطلاعات بیش از حد در ابتدای کار است.
تحقیقات ما در شرکت دیجیتال دیتو برای یکی از مشتریانمان نشان داد که حتی وجود فیلد اختیاری شماره تلفن مشتری در فرم، نسبت به نبودن این فیلد، افراد را از ارسال فرم منصرف میکرد.
از صفحه قیمتگذاری گیجکننده، فرآیند پرداخت پیچیده و فرمهای طولانی آنلاین خودداری کنید. در مواردی که فرمهای طولانی واقعا ضروری هستند، نوار پیشرفت ارائه دهید تا کاربران بدانند چه مقدار از کار باقی مانده است.
نکته حرفهای
برای افزایش بیشتر تبدیلها، رویدادهای کلیدی (که قبلاً بهعنوان اهداف یا رویدادهای تبدیل شناخته میشدند) را در گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید تا بفهمید چرا برخی افراد فرم را شروع میکنند اما آن را ارسال نمیکنند.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
صبر کن و ببینیکی از روشهای موثر برای افزایش نرخ تبدیل، ارائه پیشنهاد به مشتری بالقوه بدون درخواست تمام اطلاعات مورد نیاز است. میتوانید اطلاعات را در مرحله بعد جمعآوری کنید. پس از آشنایی کاربر با کسبوکار شما، احتمال بیشتری وجود دارد که زمان اضافی مورد نیاز برای ثبتنام و پیشرفت در فرآیند خرید را اختصاص دهد.
آبها را امتحان کردنبهینهسازی نرخ تبدیل نیازمند آزمایش ایدهها و زوایای مختلف است. باید حداقل چهار صفحه فرود با پیشنهادها، جریانها و پیامهای متفاوت ایجاد کنید و سپس نتایج تبدیل را با دقت پیگیری نمایید. اینجاست که ابزارهایی مانند هاتجار و کریزیاگ واقعا کارآمد میشوند و میتوان آنها را برای نمایش صفحات مختلف، خودکار کرد.
کیفیت را بر کمیت ترجیح دهیددر مورد درصد نرخ تبدیل صحبت میکنیم، اما این کل ماجرا نیست. لیدهایی که تولید میکنید باید باکیفیت باشند. اگر نرخهای شما بالا باشد اما لیدها بیارزش باشند و به فروش تبدیل نشوند، هیچ ارزشی ندارند. روی بهینهسازی تبدیل صفحات فرودتان تمرکز کنید تا تبدیلهای باکیفیتی جذب کنید که مشتریان بالقوه را تا پایان فرآیند خرید همراهی کنند و کسبوکارتان بازگشت سرمایهگذاری زمان و تلاش شما را ببیند.
خدمات سئو وردپرس میتوانند به شما کمک کنند تا نرخ تبدیل آنلاین خود را با جذب ترافیک هدفمند و افزایش دید سایت در موتورهای جستجو بهبود بخشید. با بهینهسازی کلمات کلیدی و محتوای سایت، مشتریان بیشتری را به صفحات محصولات و خدمات هدایت میکنید. همچنین، تجزیهوتحلیل دادههای سئو میتواند به شما کمک کند تا فرآیندهای سایت خود را اصلاح کرده و تجربه کاربری بهتری ارائه دهید که نهایتاً منجر به افزایش فروش میشود.
بهینهسازی نرخ تبدیل، کاری تعادلی است. هم به افزودن چیزهایی به صفحات فرود مربوط میشود و هم به حذف موانعی که ممکن است کاربران را از صفحه وب دور کند و شاید دیگر هرگز بازنگردند. بهینهسازی نرخ تبدیل در تجارت الکترونیک نیازمند مزایای معمولی مانند اثبات اجتماعی، پیشنهاد ارسال رایگان، ضمانت بازگشت وجه و فرم پرداخت کوتاه برای افزایش نرخ تبدیل است. اما جنبههای فنی وبسایت خود را که میتواند بر تجربه کاربری تأثیر بگذارد، نادیده نگیرید. چند راه برای افزایش سریع تبدیلهای وبسایت عبارتند از:
- تجربه کاربران موبایل در دستگاههای کند
- سرعت صفحه
- زمان بارگذاری صفحه
- لینکهای شکسته
اگر صفحات فرود استراتژیک شما بهینهسازی نرخ تبدیل موثری داشته باشند و روی افزایش نرخ تبدیل وبسایت شما تمرکز بالایی داشته باشند، کیفیت لیدهای شما بهبود خواهد یافت. موانع پیش روی تبدیل مشتریان بالقوه را شناسایی و حذف کنید، ارزش پیشنهادی خود را بهوضوح نشان دهید و دریابید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر جواب میدهد. نیازهای آنها را برآورده کنید تا آنها نیز نیازهای شما را برآورده کنند.