چگونگی سازماندهی محصولات با مجموعههای شاپفای و افزایش فروش
در حالی که شاپیفای ابزارهای قدرتمندی برای ساماندهی محصولات ارائه میدهد، طراحی سایت وردپرس با استفاده از افزونههایی مانند WooCommerce به شما امکان میدهد تا فروشگاه آنلاین خود را به راحتی سفارشی کنید. شما میتوانید دستهبندیهای مختلف محصولات را ایجاد کرده و با طراحی حرفهای صفحات محصولات، تجربه خرید را برای مشتریان بهینه کنید.
خدمات سئو وردپرس برای ساماندهی محصولات اهمیت زیادی دارند. با بهینهسازی توضیحات محصولات، تصاویر، و دستهبندیها میتوانید مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین شما در موتورهای جستجو بهتر دیده میشود و کاربران راحتتر به محصولات مد نظر خود دسترسی پیدا میکنند.
چگونگی سازماندهی محصولاتتان فروشگاه ساز شاپ فای نحوهی جستجو و خرید کاربران و در کل، تجربهی آنها، به شدت تحت تاثیر فروشگاه قرار میگیرد. استفادهی صحیح از مجموعههای شاپفای میتواند در سازماندهی فروشگاه بسیار موثر باشد و در نهایت منجر به افزایش فروش شود.
احتمالاً از زمان راهاندازی فروشگاهتان، برای ساماندهی مجموعه و ساختار برچسبهایتان بسیار زحمت کشیدهاید و وقت زیادی صرف آن کردهاید. اما میدانید که هنوز میتوان آن را بهتر کرد و دانستن چگونگی سازماندهی محصولات در شاپفای میتواند به شما در این زمینه کمک کند.
خوشبختانه تنها نیستید. ما به تعداد بیشماری از دارندگان فروشگاههای شاپفای که مثل شما هستند، در سازماندهی محصولات و طراحی تمهایی که چشمگیر باشند و در نهایت منجر به فروش شوند، کمک کردهایم. هدف اصلی ما همواره این است که… افزایش تبدیلها برای فروشگاه شما
همه چیز با مجموعههای شاپيفای شروع و پایان مییابد.
مقدمات: مجموعههای شاپایف چیست؟
آشنایی با چگونگی سازماندهی محصولات در شاپفای با قابلیت اصلی سازماندهی نرمافزار، یعنی مجموعههای شاپفای، آغاز و پایان مییابد. این اصل سازماندهی ساده به شما امکان میدهد تا همزمان محصولات خود را سازماندهی و فیلتر کنید. حتی میتوانید قالب خود را سفارشی کنید تا نمایش و تجربه کاربری را بیشتر بهبود ببخشید.
به عبارت دیگر، مجموعهها به شما کمک میکنند تا محصولات مشابه را در گروههایی دستهبندی کنید که برای مشتریان بالقوه شما منطقی باشد. شما میتوانید با تغییر موجودی و اهداف تجاری خود، نام مجموعهها را تغییر دهید یا نام جدیدی برای آنها انتخاب کنید. مثالهایی از این دست عبارتند از:
- تیشرتها
- تیشرتهای آستین کوتاه
- سوییشرتهای زشت
- محصولات حراج یا تخفیف خورده
- رنگهای خاص
- هدیه برای کودکان یا جنسیت خاص
- و بیشتر
هر دستهبندی منطقی میتواند به مجموعهای در شاپفای تبدیل شود. این مجموعهها با هم به فروشگاه و موجودی شما کمک میکنند تا از انبار بزرگ و دشوار برای مرور، به بخشهای کوچکتر و راحتتر برای مرور تبدیل شوند. مرور آسان، مشتریان را راضی میکند و مشتریان راضی به فروش میانجامند.
جمعآوری خودکار در مقابل دستی: آنچه باید بدانید
همه مجموعههای شاپایفای یکسان نیستند. این پلتفرم بین دو نوع مجموعه که نحوه سازماندهی فروشگاه شما را تحت تاثیر قرار میدهند، تمایز قائل میشود: خودکار و دستی. هرچند این دو نوع از نظر کاربر یکسان به نظر میرسند، اما مدیریت آنها در پشت صحنه متفاوت است. بیایید هر یک از آنها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
مجموعههای دستی شاپيفای
سادهترین نوع مجموعه، مجموعهای است که به صورت دستی ایجاد میشود. پس از ایجاد آن، میتوانید هر محصولی را که باید جزئی از مجموعه باشد انتخاب کنید؛ این مجموعه تا زمانی که محصولی را حذف یا به آن اضافه کنید، ثابت میماند.
همانطور که احتمالا حدس میزنید، مجموعههای دستی به کار مداوم نیاز دارند. باید مرتبا آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید تمام محصولات موجود در آنها همچنان مناسب هستند. اما اگر قصد دارید مجموعه را خودتان انتخاب کنید، مثلا فروش فصلی محدودی برای پوشاک ترتیب دهید، مجموعههای دستی میتوانند انتخاب مناسبی باشند.
مجموعههای خودکار شاپفای
همانطور که از نامش پیداست، مجموعه خودکار بسیاری از نگهداری دستی را حذف میکند. شاپيفای ۶۰ شرط مجزا ارائه میدهد که امکان اضافه یا حذف دستی محصول از هر مجموعهای را که مشخص میکنید، فراهم میکند. برخی از این ۶۰ گزینه عبارتند از:
- محصولاتی که نام یکسان یا نام مشابه دارند
- محصولاتی که در یک دسته بندی قرار دارند
- آیتمهایی که اطلاعات متای یکسانی دارند، مثلاً رنگ
- محصولاتی که برچسب محصول یکسانی دارند
- محصولاتی که قیمت یکسانی دارند یا در یک بازه قیمتی قرار میگیرند
- و بیشتر.
همچنین میتوانید چند شرط را با هم ترکیب کنید تا نتایج را دقیقتر کنید. برای مثال، میتوانید محصولاتی با بازه قیمتی یکسان و در یک دسته بندی مشابه را نمایش دهید. پس از تنظیم شرایط، شاپفای بهطور خودکار هر محصولی که با معیارها مطابقت داشته باشد را به مجموعه اضافه و محصولاتی که دیگر مطابقت ندارند را حذف میکند.
در اینجا امکانات تنظیم تقریبا بیپایان است. برای مثال، میتوانید محصولات را با برچسبهای فصلی یا مخاطبمحور علامتگذاری کنید و سپس ببینید که چگونه بهطور پویا و در صورت نیاز به مجموعهها اضافه میشوند. اما به خاطر داشته باشید که پس از خودکار کردن فرآیند، اضافه و حذف دستی دیگر امکانپذیر نیست و انعطافپذیری را کاهش میدهد مگر اینکه معیارها یا جزئیات محصول را تغییر دهید.
چگونگی برنامهریزی ساختار سازمانی با استفاده از مجموعهها
مجموعههای شاپفای ابزاری برای سازماندهی فروشگاه آنلاین شما هستند، اما برای اینکه به درستی کار کنند، به یک استراتژی سازماندهی پشت آنها نیاز دارید. بنابراین، قبل از ایجاد مجموعهها برای فروشگاهتان، زمان آن است که ساختار سازماندهی را بهخوبی بررسی کنید.
این کار با بررسی هر محصول آغاز میشود. اگر تنوع محصولات زیاد باشد، این مرحله اهمیت بیشتری پیدا میکند و در این صورت باید تعادل مناسبی بین تعداد مجموعههای احتمالی و تعداد محصولات هر مجموعه برقرار کنید.
رقبای خود را بررسی کنید و ببینید چه چیزی برای آنها جواب میدهد. به تحقیقات و اطلاعاتی که در مورد مخاطبان دارید نگاه کنید تا از ترجیحات آنها آگاه شوید. در نهایت، به تجربهای که کاربران خواهند داشت فکر کنید و چطور میتوانید از کلیک یا اسکرول بیشتر از یک دقیقه آنها جلوگیری کنید.
از آنجا، مجموعههایی را که منطقیتر هستند، مشخص کنید. بهخصوص اگر فروشگاه خود را با این اصل ساماندهی میکنید، اجتناب از حذف هر محصولی بسیار مهم است. ساختار سازماندهی همیشه باید از ایجاد دستهبندی «سایر» که مخاطبان به ندرت به آن مراجعه میکنند، اجتناب کند.