آستین، تگزاس، ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱چهارمین مطالعهی بینالمللی سالانهی نسل زد، انجام شده توسط مرکز پویایی نسلها و به سفارش موتور WP دادههای جدیدی درباره چگونگی سازگاری نسل Z، هزارهها، نسل X و نسل بومرها با دنیای دیجیتال در دوران قرنطینه کووید-۱۹ به شیوههای منحصربهفرد خودشان را نشان میدهد. این ارتباطات با دنیای دیجیتال، بینشهایی را برای برندها در مورد نحوهی دسترسی به این مخاطبان مهم به روشهای مختلف ارائه میدهد.
طراحی سایت وردپرس به عنوان ابزاری انعطافپذیر و کاربرپسند، به افراد در هر نسل این امکان را میدهد تا به راحتی وارد دنیای دیجیتال شوند و حضور آنلاین خود را تقویت کنند. از نسل Baby Boomers گرفته تا نسل Z، وردپرس به طور گستردهای برای طراحی وبسایتها مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم مدیریت محتوا با قابلیتهای فراوان خود، ابزارهایی را برای راهاندازی و مدیریت سایتها در اختیار هر فرد و کسبوکاری قرار میدهد تا در نرمال جدید دیجیتال موفق عمل کنند.
کنار آمدن با شرایط جدید
نسل هزاره و نسل زد هماکنون نیروی اقتصادی قدرتمندی هستند. با رونق دوباره اقتصاد و افزایش بیسابقهی خرج و مخارج، نفوذ آنها هر روز بیشتر میشود و این روند در دهههای آینده نیز ادامه خواهد یافت. برای جذب سهم بیشتری از هزینههای نسل هزاره و نسل زد امروزی 143 میلیارد دلار با افزایش قدرت خرید، شرکتها باید تجارب جدیدی از تعامل با مشتری ایجاد کنند که توسط کسبوکارها و فناوریهای مدرن، مقیاسپذیر و پاسخگو پشتیبانی شوند. مدیران کسبوکاری که رویکرد خود را با این واقعیتهای جدید بازار هماهنگ کنند، در جذب مشتریان خود، هم اکنون و هم در آینده، برتری چشمگیری خواهند داشت.
درک و جذب نسل Z و هزارهها، به موفقیت در آینده میانجامد.هر دیگراننسل Z و هزارهها نیز از عوامل تاثیرگذار بر روندها هستند. عدم انطباق با این گروههای پیشرو در این برهه زمانی حیاتی، دو محرک قوی رشد را از بین میبرد و همچنین خطر از دست دادن مشتریان فعلی را نیز به همراه دارد. به همین دلیل، شناخت تاثیر و نفوذ بسیار زیاد نسل Z و هزارهها به عنوان پیشگامان روندها، برای مدیران بسیار مهم است تا افسانهها و واقعیتهای مربوط به آنها به عنوان مشتری را از هم جدا کرده و سپس اقدامات مناسب را انجام دهند.
جیسون دورسی، رئیس مرکز جنبوجوش نسلی، میگوید: «در گفتگو درباره چگونگی درک و بهترین خدمترسانی به مشتریان، کاربران و بازارها، دادههای آماری دقیقی که بهطور خاص نشان دهد نسلها در سال گذشته، از جمله در طول همهگیری، چگونه رفتار آنلاین خود را تغییر داده و با آن سازگار شدهاند و چه روندها و رفتارهایی در ۳ تا ۵ سال آینده پس از افزایش اخیر ورود به دنیای دیجیتال شکل خواهد گرفت، وجود ندارد.»
سال گذشته به دلایل متعددی بهیادماندنی بود، اما یکی از مهمترین آنها تغییر بنیادین در شیوه استفاده نسلها از دنیای دیجیتال است. درک تفاوتهای رفتاری هر نسل در فضای آنلاین، اساس خلق تجارب دیجیتال جذاب، مؤثر و نوآورانه در آینده است.
در دنیای دیجیتال امروز، خدمات سئو وردپرس نقش بسیار مهمی در دیده شدن وبسایتها ایفا میکند. هر چهار نسل، از افراد مسنتر گرفته تا جوانترها، همگی به اهمیت بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو پی بردهاند. این افراد با استفاده از امکانات سئو در وردپرس میتوانند وبسایت خود را به راحتی در جستجوهای آنلاین ارتقا دهند و در مسیر دیجیتال به موفقیت دست یابند.
توانمندسازی کارآفرینی
نسل زد اغلب بهعنوان کارآفرینترین نسل تاریخ توصیف شده است. بر اساس این مطالعه، ۶۱ درصد قابل توجهی از نسل زد قصد دارند کسبوکار خود را راهاندازی کنند. این تفاوت چشمگیری با یک نهم جمعیت آمریکا که امروزه بهگفتهی اداره آمار کار، خوداشتغال هستند، دارد.
با این حال، برنامههای کارآفرینی همچنان قوی هستند؛ اما نکته جالب توجه این است که نوع کسبوکارهایی که قصد راهاندازی آنها را دارند، تغییر کرده است. نسل زد از فناوری فاصله گرفته (۳۰ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۹) و به سمت سرگرمی رفته است (۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹). در همین حال، زیبایی و سلامت برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در فهرست سه مورد برتر مورد علاقه نسل زد قرار گرفت و جایگزین خرده فروشی شد (۲۰ درصد در سال ۲۰۱۹ در مقابل ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۱). یک حوزه که فناوری در آن همچنان قوی است، در میان نسل هزاره است که اکنون بیش از دو برابر سال ۲۰۱۹ (۱۰ درصد در سال ۲۰۱۹ در برابر ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۱) به فکر راهاندازی کسبوکار در حوزه فناوری هستند.
به گزارش مجله کسبوکار هاروارد، 70 درصد از نوجوانان مشغول کارهای کارآفرینانهای مانند تدریس ریاضی به دانشآموزان کوچکتر، ویرایش فیلم برای همسایهها یا فروش کالا در پلتفرمهایی مانند ثردآپ یا دیپاپ هستند. آنها از طریق این فعالیتها، مهارتهای ارزشمندی را فرا میگیرند و خود را برای تبدیل شدن به نوآوران فردا آماده میکنند. چندین آمار دیگر نیز بهوضوح نشان میدهند که نسل Z و هزارهها بهطور فزایندهای خود را برای بهعهده گرفتن واقعی کنترل شغلشان آماده میکنند.
- مالکیت وبسایتدر کمتر از دو سال، مالکیت وبسایتها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
- کاملاً متعادل49 درصد از نسل زد و 59 درصد از هزارهها معتقدند تعادل بین کار و زندگی بهبود یافته است.
- دورکاری ادامه دارد۴۸ درصد از نسل زد و ۶۵ درصد از نسل هزاره ترجیح میدهند پس از همهگیری، به کار از راه دور ادامه دهند.
عادات دیجیتال هر نسلی برای همیشه تغییر کرده است.
مطالعهی ملی نشان میدهد که بیش از یک سوم (۳۶٪) از نسل زد، برای اولین بار در طول همهگیری، از چت تصویری آنلاین استفاده کردند و اولین کلاس آنلاین خود را تجربه کردند (۳۷٪). همچنین، یک چهارم از نسل زد برای اولین بار در طول سال گذشته، از بازیهای آنلاین (۲۶٪)، سفارش غذای آنلاین (۲۷٪)، خرید آنلاین مواد غذایی (۲۴٪)، انتقال پول دیجیتال آنلاین (۲۸٪) و ویزیت آنلاین پزشک (۲۲٪) استفاده کردند.
- عادات دیجیتال پایدار۵۷ درصد از نسل زد و ۶۸ درصد از نسل هزاره انتظار دارند پس از همهگیری، عادات دیجیتالی خود را حفظ کنند.
- تلهمدیسین25 درصد از نسل بومر گفتند که در آینده نیز از خدمات پزشکی از راه دور استفاده خواهند کرد.
- بعداً پرداخت کنید24 درصد از نسل هزاره خواهان امکان تقسیم صورتحسابها به اقساط متعدد هستند.
نسل قرنطینه چگونه به صورت دیجیتالی متصل ماند
نسل زد و هزارهها در مقایسه با نسلهای قدیمیتر، وابستگی بسیار بیشتری به اینترنت دارند. ۴۸ درصد از نسل زد و ۴۶ درصد از هزارهها نمیتوانند بیش از ۴ ساعت بدون دسترسی به اینترنت بمانند، بدون اینکه احساس ناراحتی کنند؛ این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از نسل ایکس (۴۰ درصد) و بومرها (۲۸ درصد) است.
- اطلاعات در برابر سرگرمی۴۳ درصد از نسل زد برای سرگرمی، عمدتا به اینترنت وابسته هستند، در حالی که نسلهای دیگر از آن برای کسب اطلاعات استفاده میکنند.
- نسلپردازی جریانی70 درصد از نسل Z میزان پخش ویدیوی آنلاین خود را افزایش دادند.
- زندگی آنلاین۶۶ درصد از نسل ایکس میگویند که اکنون بیش از هر زمان دیگری به ابزارهای دیجیتال وابسته هستند.
برای خواندن متن کاملپایداری نسل: چگونه همهگیری دیجیتال را برای همه تغییر دادمطالعه کنید، لطفا مراجعه کنید مطالعهی الگوها و رفتارهای دیجیتالی نسل مقاوم که در آن میتوانید درباره نتایج بیشتر بدانید و یک نسخه از کتاب الکترونیکی را دانلود کنید.
روش شناسی پیمایش
شرکتکنندگان در این مطالعه طولی ملی، ۱۲۵۵ نفر از افراد ۱۴ تا ۵۹ ساله آمریکایی بودند که شامل نمونهای ۲۶۰ نفره از نسل زد (۱۴ تا ۲۵ ساله) نیز میشد. این مطالعه طولی شامل پرسشهای شاخص از سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ بود که امکان تحلیل سالانه رفتار مصرفکنندگان و روندهای نسلی را فراهم میکرد. نمونه آماری براساس سرشماری ایالات متحده از نظر سن، جنسیت، جغرافیا و قومیت وزندهی شد و این امر امکان ارائه تصویری آماری معتبر و دقیق از مصرفکنندگان در سراسر ایالات متحده را فراهم کرد.
دربارهٔ WP Engine
موتور WP شرکت فناوری وردپرس، معتبرترین و قابل اعتمادترین محصولات وردپرس مخصوص توسعهدهندگان را برای شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ ارائه میدهد. میزبانی وردپرس مدیریت شده (هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد) هاست وردپرس سازمانی ( ) وردپرس بدون سرور ( ) چرخ طیار ( ) محلی و پیدایش نوآوریهای فنی و متخصصان حرفهای وردپرس در شرکت WP Engine، نیروی محرکه بیش از 1.5 میلیون وبسایت در 150 کشور هستند.
درباره مرکز ژنتیک نسلی
مرکز جنبشهای نسلی (CGK) پیشروترین شرکت در زمینه پژوهش، سخنرانی و ارائه راهبرد در خصوص نسل هزاره، نسل Z و حل چالشهای نسلی است. تیم CGK متشکل از پژوهشگران دکترا، استراتژیستها و سخنرانان کلیدی به رهبران سراسر جهان در حل چالشهای دشوار نسلی در حوزههایی مانند استخدام چند نسل و جذب نسل Z، فروش و بازاریابی به نسل هزاره و بین نسلها کمک میکند.
هر ساله، CGK با بیش از ۱۰۰ مشتری در سراسر جهان همکاری میکند؛ از خودروسازان و هتلداران بزرگ گرفته تا شرکتهای بیمه، زنجیرههای بیمارستانی و شرکتهای نرمافزاری بینالمللی. تیم CGK بهطور مرتب در رسانهها در مورد تأثیر تفاوتهای نسلی و روندهای نوظهور بر همه چیز، از خرید و فرزندپروری گرفته تا سبک کار و رسانههای اجتماعی، نقل قول میشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد CGK به GenHQ.com مراجعه کنید.
مقدار عنصر با شناسه «ak_js_1» را به زمان فعلی (بر حسب میلیثانیه از آغاز زمان یونیکس) تنظیم میکند.