خدمات سئو وردپرس میتوانند در تطبیق کسبوکار شما با گرایشهای روز بخش تولید مبلمان کمک کنند. با بهینهسازی محتوای سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با طراحی و تولید مبلمان، میتوانید در جستجوهای مرتبط در موتورهای جستجو دیده شوید. این خدمات به شما کمک میکنند تا از روندهای جدید صنعت مبلمان بهرهبرداری کرده و محصولات خود را بهطور مؤثرتر به بازار هدف معرفی کنید.
در صنعت تولید مبلمان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟
بخش مبلمان به سه زیربخش تقسیم میشود.
- داخلی
- قرارداد (مکانهای عمومی مانند هتلها، مدارس، رستورانها، فرودگاهها و غیره)
- دفتر (میز، ایستگاه کاری، صندلی، کمد و …)
تقریباً 70 درصد بازار را مشتریان داخلی تشکیل میدهند و 30 درصد باقیمانده مربوط به بخشهای قراردادها و دفاتر است.
میزان هزینهای که مردم برای مبلمان و لوازم منزل میکنند تحت تاثیر وضعیت اقتصاد و بازار مسکن است. وقتی اقتصاد خوب است، مردم بیشتر خانه عوض میکنند و تمایل به بازسازی و نوسازی خانههای خود دارند. کسبوکارهای موفق نیز پول کافی برای بهبود محل کار خود، از جمله تعویض وسایلی مانند میز، صندلی و واحدهای ذخیرهسازی، دارند. در زمان رکود اقتصادی، مردم (و مشاغل) تعویض مبلمان را تا زمانی که احساس کنند توانایی خرید آن را دارند به تعویق میاندازند. در دوران ریاضت اقتصادی، کاهش هزینههای دولت مرکزی و محلی، هزینههای مربوط به مبلمان برای مکانهایی مانند مدارس، بیمارستانها و ادارات دولتی را کاهش میدهد.
در اوایل و اواسط دهه ۲۰۰۰، به دلیل رونق بازار مسکن، هزینههای مربوط به مبلمان بسیار بالا بود. همچنین، محبوبیت برنامههای تلویزیونی بازسازی خانه، بازار را رونق بخشید؛ این برنامهها به مردم کمک کردند تا مبلمان را بهعنوان اقلامی مد روز که باید بهطور مرتب تعویض شوند، نه فقط وقتی فرسوده میشوند، در نظر بگیرند.
متاسفانه اقتصاد در سال ۲۰۰۸ دچار رکود شدیدی شد. بازار مسکن نیز فرو ریخت و مشکلات واقعی برای صنعت مبلمان ایجاد کرد و حتی به ورشکستگی غول خرده فروشی مبلمان، ام اف آی، و چندین خرده فروش بزرگ دیگر مبلمان منجر شد. اقتصاد تا اوایل دهه ۲۰۱۰ بسیار ضعیف باقی ماند و بازار مسکن نیز بسیار راکد بود. با این حال، اوضاع در طول سال ۲۰۱۳ رو به بهبود گذاشت و در سال ۲۰۱۴ و نیمه اول سال ۲۰۱۵ به بهبود خود ادامه داد، اما در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ و در سال ۲۰۱۶ دوباره کند شد.
در پی افزایش عدم قطعیت اقتصادی پس از رأیگیری برکسیت در ژوئن ۲۰۱۶، اعتماد مصرفکنندگان به اقتصاد کاهش یافت. این کاهش در طول سال ۲۰۱۷ و تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت، زیرا بودجه خانوارها تحت فشار قرار گرفت و مصرفکنندگان از هزینههای بزرگ خودداری کرده و به دنبال بهترین معامله بودند. چشمانداز بخش مبلمان محتاطانه است و پیشبینیها حاکی از رشد متوسط سالانه ۱٪ تا سال ۲۰۲۰ است. تورم و رشد واقعی محدود دستمزدها، درآمد قابل تصرف مصرفکنندگان را تحت فشار قرار میدهد و معاملات املاک که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ کاهش یافته بود، در سال ۲۰۱۷ بیشتر تضعیف شد. انتظار میرود در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تغییرات اندکی رخ دهد.
با کاهش جابجایی افراد، شاید بهترین راه برای تولیدکنندگان مبلمان، ترغیب مردم به بهبود خانههای فعلی خود با خرید وسایل جدید باشد. محبوبیت گسترش خانهها در میان صاحبان خانه به دلیل قیمت بالای نقل مکان به خانههای بزرگتر، به ویژه در مناطق گرانقیمت مانند لندن، میتواند فرصتهای فروش مبلمان بیشتر را نیز فراهم کند. آلاچیقها بهعنوان الحاقاتی مفید و سرمایهگذاریهای خوب تلقی میشوند، بنابراین میتوانید به ساخت مبلمان مناسب برای آنها فکر کنید. با کوچکتر شدن خانهها و محدود شدن فضا، فروش مبلمان کوچکتر افزایش یافته است، پس هنگام برنامهریزی تولیدات خود این نکته را در نظر داشته باشید.
بخش مبلمان به شدت رقابتی شده است، با تخفیفهای گسترده خرده فروشان که اجتنابناپذیر بر قیمتهایی که تولیدکنندگان میتوانند تعیین کنند، تاثیر میگذارد. غول اسکاندیناویایی، ایکِا، از نظر بسیاری به عنوان معیار مبلمان شیک و ارزان با قیمتهای مناسب شناخته میشود.
کاهش ارزش پوند پس از همهپرسی برکسیت، به طور قابل توجهی به هزینههای مواد اولیه وارداتی مورد استفاده تولیدکنندگان مبلمان افزود. شرایط اقتصادی سختتر و کاهش هزینههای مصرفکنندگان به دلیل عدم قطعیت اقتصادی به این معنی است که همه تولیدکنندگان نمیتوانند این هزینههای اضافی را به طور کامل منتقل کنند. قیمتهای پایین و ارزش بالا برای فروش کالاهای گرانقیمت ضروری خواهد بود. ممکن است رقابت خارجی کاهش یابد، زیرا اگر پوند ضعیف باعث شود مبلمان وارداتی بیش از حد گران شود، دیگر برای مصرفکنندگان جذاب نخواهد بود. البته برای کسبوکارهایی که مبلمان را صادر میکنند، پوند ضعیف خبر خوبی است، زیرا قیمتهای آنها را جذابتر میکند.
طراحی سایت وردپرس میتواند به شما کمک کند تا با پیگیری و اعمال گرایشهای جدید در بخش تولید مبلمان، حضور آنلاین خود را تقویت کنید. با طراحی یک سایت بهروز و کاربرپسند، میتوانید محصولات جدید، سبکهای مدرن و تغییرات در صنعت مبلمان را به نمایش بگذارید. این کار باعث میشود که مشتریان با آخرین مدلها و تکنولوژیهای تولید آشنا شده و به برند شما اعتماد بیشتری پیدا کنند.
اینترنت
تجارت الکترونیک بسیار محبوب شده و تقریباً همه بخشهای خردهفروشی را تحت تأثیر قرار داده است. اگرچه بسیاری از مردم هنوز ترجیح میدهند برخی از انواع مبلمان را ببینند و امتحان کنند، اما تعداد فزایندهای از مردم از سفارش آنلاین کالاها راضی هستند. هم خردهفروشان و هم تولیدکنندگان، تجارت الکترونیک را بهعنوان وسیلهای برای دسترسی به بازار گستردهتر پذیرفتهاند و برخی از تولیدکنندگان از آن برای فروش مستقیم به مردم استفاده میکنند. بسیاری از فروشندگان حرفهای از ایبی و همچنین – یا بهجای – وبسایت تجارت الکترونیک خود استفاده میکنند.
متاسفانه به نظر میرسد تعداد زیادی از فروشندگان بیوجدان مبلمان در اینترنت وجود دارند. از آنجایی که مبلمان ابعاد بزرگ و حجیمی دارد، اغلب در انبار موجود نیست و پس از ثبت سفارش مشتری از تولیدکننده سفارش داده میشود. برخی از فروشندگان در مورد موجودی و تاریخ تحویل، صداقت چندانی از خود نشان ندادهاند و بدترینها، پول را از مشتری گرفته و از بازگرداندن وجه به مشتریان ناراضی خودداری میکنند.
استانداردهای کیفی
یکی از مشکلات صنعت مبلمان، اطلاعرسانی به مصرفکنندگان در مورد تفاوت بین مبلمان با کیفیت بالا، ایمن و خوشساخت و محصولات ارزانقیمت و بیکیفیت است که ممکن است ظاهری بسیار مشابه داشته باشند اما دوام چندانی نداشته باشند. در سالهای اخیر، واردات مبلمان به بریتانیا افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۷، انجمن تولیدکنندگان مبلمان بریتانیا (BFM) کمپین «مبلمان عالی بریتانیایی» را برای تشویق مردم به خرید مبلمان با کیفیت بالای ساخت بریتانیا به جای واردات ارزانقیمت راهاندازی کرد.
در پی گزارش اداره تجارت عادلانه (که بعدها با سازمان رقابت و بازار جایگزین شد) درباره خرید مبلمان که دلایل بسیاری از نارضایتی مشتریان را برجسته میکرد، این صنعت سازمان «کوالیتاس» را برای بهبود استانداردها راهاندازی کرد. کوالیتاس در سال ۲۰۰۶ به «مدیریت رسیدگی به شکایات مبلمان» – که توسط انجمن تحقیقات صنعت مبلمان اداره میشود – تغییر نام داد. عضویت در طرح مدیریت رسیدگی به شکایات مبلمان میتواند به تولیدکنندگان و خردهفروشان کمک کند تا به مصرفکنندگان نشان دهند که محصولات آنها از کیفیت خوبی برخوردار است.
محیط زیست
در دهه ۲۰۰۰ میلادی، خریداران به مسائل اخلاقی و محیط زیست اهمیت بیشتری دادند. این امر برخی تولیدکنندگان را بر آن داشت تا خدمات تعمیر و بازسازی را برای مشتریانی که ترجیح میدادند به جای دور انداختن، از مبلمان قدیمی خود مجددا استفاده کنند، ارائه دهند. همچنین در صنعت، حرکتهایی به سمت استفاده مجدد از قطعات و اجزای مبلمان قدیمی در ساخت قطعات جدید صورت گرفته است. تولیدکنندگان میتوانند با تهیه مواد از منابع پایدار و استفاده از مواد چوبی بازیافتی مانند نئوپان و MDF، اعتبار زیستمحیطی و اخلاقی خود را بهبود بخشند.
به روز بودن با پیشرفتها
عضویت در انجمن صنفی، راهی بسیار خوب برای بهروز ماندن در تحولات صنعت شماست.
چندین انجمن و سازمان مختلف وجود دارند که نماینده صنعت تولید مبلمان هستند، از جمله موارد زیر:
- انجمن تولیدکنندگان مبلمان بریتانیا (BFM) دارای دایرکتوری آنلاین تولیدکنندگان و نشریه خبری مبلمان تایمز است.
- انجمن تحقیقات صنعت مبلمان (FIRA) به تحقیق و توسعه استانداردهای کیفی برای صنعت مبلمان اختصاص دارد و خدماتی مانند آزمایش و ارزیابی محصول از جمله آزمایش و صدور گواهی اشتعال پذیری ارائه میدهد.
- انجمن استادکاران
میتوانید اطلاعات بیشتر و جزئیات تماس این سازمانها را در وبسایتهای آنها بیابید.
اشتراک در نشریات تخصصی راهی بسیار خوب برای بهروز ماندن در مورد پیشرفتهاست. مجله «سازنده کابینت» نشریهای هفتگی تخصصی برای صنعت مبلمان است.
نمایشگاههای تجاری
با بازدید از نمایشگاه صنایع مبلمان میتوانید اطلاعات مفید زیادی کسب کنید. اطلاعات مربوط به نمایشگاههای آتی را میتوانید در وبسایت نمایشگاهها بیابید.