پنج کمپین ایمیل اثباتشدهی Shopify که میتوانید همین امروز اجرا کنید
در دنیای تجارت الکترونیک، کمپینهای ایمیل یکی از ابزارهای قدرتمند برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش هستند. شاپفای با ارائه امکانات ویژهای برای طراحی سایت وردپرس، این امکان را به فروشندگان میدهد تا ایمیلهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی خود را به شیوهای مؤثر و شخصیسازی شده برای هر مشتری ارسال کنند. استفاده از ابزارهای اتوماسیون در شاپفای، مانند ارسال ایمیلهای خوشامدگویی، یادآوری سبد خرید رها شده، و پیشنهادات ویژه، میتواند در افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتریان جدید کمک شایانی کند.
در کنار خدمات سئو وردپرس، کمپینهای ایمیل نیز به صورت هدفمند برای جذب ترافیک و بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو طراحی میشوند. این کمپینها معمولاً شامل اطلاعات ارزشمندی درباره تخفیفها، محصولات جدید و پیشنهادات ویژه هستند که باعث ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان میشود. با این روشها، شما میتوانید مشتریان را در مسیر خرید هدایت کرده و فروش خود را افزایش دهید، به ویژه در زمانی که به دنبال بهبود دسترسی به مشتریان و افزایش فروش در پلتفرمهای مختلف هستید.
اگر آمادهاید که فروشگاه ساز شاپ فای اگر میخواهید بازاریابی خود را به سطح بالاتری ببرید، باید حداقل یکی از این کمپینهای ایمیل اثباتشده را برای دسترسی به مشتریان بالقوه خود در نظر بگیرید. این مستلزم خلاقیت بیشتر در کمپینهای ایمیل شماست تا مشتریان را ترغیب کرده و از قالبهای استاندارد ایمیل فراتر روید.
ابتدا باید با سه نوع اصلی کمپین و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید: ایمیلهای تراکنشی، پیامهای اطلاعرسانی و کمپینهای قطرهای.
بیایید به پنج روش که از این تکنیکها استفاده میکنند نگاهی بیندازیم. میتوانید از همین حالا برای فصل تعطیلات از آنها استفاده کنید یا آنها را در طول سال اجرا کنید تا تعامل مشتریان بالا بماند.
درک کمپینهای تراکنشی، اطلاعرسانی و قطرهای
آایمیل تراکنشزمانی است که پیام تأییدی از اقدامی خاص که مخاطب هدف انجام داده است، ارسال میکنید. این میتواند چیزی مانند ارسال رسید پس از خرید، یا پیام تأییدی پس از ثبت نام برای دسترسی به محتوای انحصاری ارائه شده در وبسایت شما باشد.
هاباسپات تعریفی واضح از… ارائه میدهد. چگونه ایمیلهای تراکنشی را از ایمیلهای بازاریابی تشخیص دهیم؟ تفاوت این است که ایمیل بازاریابی، پیام تجاری درباره محصولات شماست، و ایمیل تراکنش مانند رسید عمل میکند.
این بدان معنا نیست که گاهی مرزها مبهم میشوند، بهخصوص اگر مشتری چیزی خریداری کرده باشد.
آنایمیل اطلاع رسانیاحتمالاً به یک اطلاعیهی کوتاه تبدیل خواهد شد تا مشتری از فروش آینده یا رویدادهای دیگر مطلع شود. این اطلاعیهها خودشان گویا هستند، اما به دقت در انتخاب کلمات و قالببندی نیاز دارند.
کمپینهای قطرهایکمپینهای ایمیلی پشت سر هم، مجموعهای از ایمیلهای بازاریابی هستند که در طول زمان ارسال میشوند. انواع مختلفی از این کمپینها وجود دارد که میتوانید برای افزایش درآمد خود از آنها استفاده کنید.
کلیویو
از آنجایی که شما از شاپیفای ما اکیدا توصیه میکنیم که از کلیویو به طور خاص برای کار با … ساخته شده بود فروشگاه ساز شاپيفای و امکانات زیادی ارائه میدهد که در پیادهسازی استراتژیهایی که به شما نشان خواهم داد، بسیار به شما کمک خواهند کرد.
کمپین ایمیل رسید
رسیدهای ایمیل، مکان مناسبی برای تبلیغ خریدهای بیشتر هستند. این را هر زمان که از آمازون چیزی میخرید، در عمل میبینید. آنها پس از خرید، ایمیلی برای تأیید جزئیات سفارش شما ارسال میکنند؛ اما در پایین ایمیل، بخشی را نیز اضافه میکنند که نشان میدهد دیگران با علایق مشابه چه چیزهایی خریدهاند.
برخی قوانین در مورد این موضوع بسته به محل زندگی شما متفاوت هستند. در آمریکا تا زمانی که بازاریابی در ایمیل خیلی آشکار نباشد، مجاز است.
یک چیز در مورد این ایمیلها غیرقابل انکار است نرخ باز شدن و کلیک آنها خوب است. این مکانها را به محلی عالی برای ارائهی هدایایی مانند کوپن، جهت تشویق خریدهای بیشتر، تبدیل میکند.
همچنین، اگر تازه کار هستید و اولین مشتریان خود را جذب میکنید، افزودن یادداشتهای شخصی در هر ایمیل ارزشمند است. کسانی که از شما خرید میکنند از پاسخ شخصی قدردانی خواهند کرد و احتمالاً به مشتریان وفادار تبدیل میشوند.
همچنین میتوانید از دریافتکنندگان این ایمیلها بخواهید که برای دریافت محتوای بیشتر، اشتراک خود را تایید کنند. این مثالی خوب از چگونگی تبدیل یک ایمیل تراکنشی به ابزاری بازاریابی مؤثر است.
(هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد)
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
از کمپین قطرهای برای مشتریان جدید استفاده کنید.
از آنجایی که کمپینهای ایمیلی قطرهای در طول زمان انجام میشوند، همیشه باید با یک ایمیل معرفی شروع کنید. این ایمیلها قطعاً نیاز به توجه کامل دارند تا اولین برداشت مثبتی ایجاد کنند.
بعد از اولین خرید مشتری در فروشگاه شما، او احساسات متناقضی دارد. از یک سو، مشتاقانه منتظر دریافت کالای خریداری شده است، اما از سوی دیگر، به دلیل نداشتن تجربه قبلی خرید از شما، نگران است. مطمئن نیست که کیفیت کالا مطابق میلش باشد، یا کالا به موقع به دستش برسد، یا در صورت بروز مشکل، بتوانید به او کمک کنید.
گاهی مشتریان ترجیح میدهند قبل از خرید بیشتر، مدتی صبر کنند و شما را بهتر بشناسند. به همین دلیل است که مجموعه پیامهای خوشامدگویی بسیار مهم است.
کمپین قطرهای برای مشتریان جدید معمولا به این صورت طراحی میشود:
- ایجاد کن ایمیل خوشامدگویی توضیح برندتان، معرفی محصولاتی که مناسب خواننده هستند و سیاست برگشت کالا.
- چند روز بعد ایمیلی برای پیگیری بفرستید و بپرسید آیا مشتری همه چیز را یاد گرفته است یا خیر. اطمینان حاصل کنید که ارتباط با شما برای او آسان باشد.
- ایمیلی ارسال کنید که حاکی از رسیدن محصول باشد. ارسال این ایمیل دو روز پس از تاریخ تحویل پیشبینیشده، به مشتری فرصت میدهد تا در صورت عدم دریافت سفارش، با شما تماس بگیرد.
- پنج روز پس از پیگیری، ایمیلی درخواست بررسی محصول میکند. سادگی سیستم بررسی و ارائه پشتیبانی در صورت نارضایتی خریدار از خرید، اهمیت دارد.
- ایمیلی دیگر با پیشنهاد تخفیف برای محصولات مشابهی که مشتری خریده است. این پیشنهاد باید دارای محدودیت زمانی باشد.
- ارسال ایمیل پیگیری برای پیشنهاد محدود زمانی، تا مشتری از فرصت استفاده نکند.
راه اندازی این کمپین، روشی عالی برای ایجاد اعتماد به شرکت شما و تشویق فروشهای آینده است.
سری ایمیلهای خودکار برای مشتریان ثابت
از آنجایی که مشتریان ثابت اغلب یک چهارم درآمد را تشکیل میدهند، اهمیت حفظ جایگاه خود در ذهن آنها برای خریدهای آتی مشخص میشود.
این کمپین را باید با فاصلههای زمانی مناسب اجرا کنید. نه آنقدر که اطلاعات غیرمرتبط بفرستید و نه آنقدر زیاد و سریع که گیرنده احساس اسپم شدن کند؛ اما هم نباید آنقدر صبر کنید که فراموش شوید.
ابتدا با ایمیلی از مشتری مطمئن شوید که محصول را دریافت کرده و نظری نوشته است. سپس این مراحل را امتحان کنید:
- ایمیلی با پیشنهاد محصولاتی که مشتریان میدانند از آنها استفاده خواهند کرد، ارسال کنید. نیازی به ارائه تخفیف نیست، چون مشتری ارزش محصولات را درک خواهد کرد.
- ایمیلی برای درخواست از مشتریان جهت معرفی محصولات شما یا نقشآفرینی بهعنوان تبلیغکننده/اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی. این نوع مشتریان وفادار بسیار ارزشمند هستند و باید تا حد امکان با آنها در ارتباط باشید.
مشتریان دائمی هزینه جذب بسیار کمتری دارند و همین امر، تمام تلاش شما برای بازاریابی محتوا برای آنها را توجیه میکند.
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
سری ایمیلهای پیگیری برای سبدهای خرید رها شده
بعضیها کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه میکنند، اما خرید خود را نهایی نمیکنند. به این، سبد خرید رهاشده میگویند. تحقیقات نشان میدهد تا ۸۱.۴ درصد از سبدهای خرید آنلاین رها میشوند.
پول زیادی از دست رفته است. ارزشش را دارد که بفهمیم چرا خریدشان را کامل نکردند و سپس تلاش کنیم تا آنها را برگردانیم و خریدشان را تمام کنند.
در حالی که خبرگزاری اینسایدر کسبوکار برآورد میشود که خرده فروشان آنلاین تا 4 تریلیون دلار به دلیل رها کردن سبد خرید متحمل ضرر شوند، اما همچنین گفته شده است که کسب و کارها میتوانند حدود 63 درصد از این درآمد از دست رفته را از طریق بازاریابی ایمیلی سبدهای خرید رها شده بازیابی کنند.
به جای ارسال یک ایمیل، یک سری ایمیلهای دنبالهدار تنظیم کنید که 24، 48 و 72 ساعت پس از رها شدن سبد خرید ارسال شوند. تحلیلها را رصد کنید و بر اساس آن تنظیمات لازم را انجام دهید. ممکن است فقط به یک یا دو ایمیل برای بازیابی سبدهای خرید نیاز داشته باشید یا ممکن است به هفت یا هشت ایمیل نیاز داشته باشید.