09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

بزرگ‌تر همیشه بهتر نیست، مخصوصا در مورد بودجه.

آنچه در این مقاله می خوانید:

همیشه بودجه‌های بزرگ‌تر، بهتر نیستند.

بسیاری تصور می‌کنند بودجه بیشتر به طور خودکار به معنای نتایج بهتر است. تا حدودی این منطقی به نظر می‌رسد. از نظر تجربی، هر کسی می‌تواند ببیند که افزایش بودجه برخی شاخص‌ها را فورا بهبود می‌بخشد.

علاوه بر این، بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغاتی بر این پیام تأکید دارند که با افزایش هزینه، شاهد بهبود جذب مخاطب و سرعت بیشتر خواهید بود.

اما این موضوع، پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

وقتی صحبت از بودجه می‌شود، «بزرگ‌تر همیشه بهتر نیست» کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. ما در مابورست نشان خواهیم داد که چرا این جمله در واقع درست است و چه‌کاری می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید بودجه‌تان به مؤثرترین شکل ممکن برای رسیدن به اهدافتان، استفاده می‌شود.

در دنیای طراحی سایت، بزرگ‌تر بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست، و این موضوع به‌ویژه در مورد بودجه برای طراحی سایت وردپرس صدق می‌کند. برای بسیاری از کسب‌وکارها، طراحی سایت وردپرس با استفاده از قالب‌های آماده و پلاگین‌های کم‌هزینه می‌تواند تجربه‌ای حرفه‌ای را بدون نیاز به بودجه‌های بزرگ ایجاد کند. این امر باعث می‌شود که کسب‌وکارها بتوانند منابع خود را به شکل بهینه‌تر مدیریت کنند و در عین حال یک سایت کارآمد و جذاب داشته باشند. برای مثال، یک سایت وردپرس با طراحی ساده اما مؤثر و بهینه‌سازی شده برای سئو می‌تواند به اندازه سایت‌های پیچیده و پرهزینه عملکرد خوبی داشته باشد و مشتریان هدف را جذب کند.

مهم این است که چگونه از بودجه خود استفاده می‌کنید.

البته، داشتن بودجه‌ی زیاد مزایای بسیاری دارد. اکثر بازاریابان افزایش بودجه‌ی بالقوه را رد نمی‌کنند.

مشاهده این مطلب  فروشگاهی یا ماژنتو: کدام برنده است؟

کارشناسان بازاریابی تأکید می‌کنند که در مورد بودجه، همیشه بزرگتر بهتر نیست. اگر کمپینی بی‌نقص دارید و به شاخص‌های کلیدی دست می‌یابید که به‌طور قابل‌توجهی از دیگران در دنیا بالاتر است، بلافاصله بودجه را افزایش دهید!

اگر فکر می‌کنید جا برای پیشرفت وجود دارد و می‌خواهید کمپین‌هایتان تا حد امکان مؤثر باشند، به خواندن ادامه دهید.

پس چه معایبی در بودجه بیشتر وجود دارد؟ موبورست چند مورد از آن‌ها را خلاصه می‌کند:

پنهان کردن ناکارآمدی‌ها

بودجه‌های کلان معمولا ناکارآمدی‌ها را زیر سطح پنهان می‌کنند. اغلب رویکردی وجود دارد که می‌گوید «اگر خراب نیست، تعمیرش نکن»، و این می‌تواند باعث پنهان ماندن ناکارآمدی‌های متعدد شود.

اینها می‌توانند مربوط به مخاطبان، ناکارآمدی‌های ناشی از خلاقیت‌های کم‌بازده، یا هر جنبه دیگری از این اکوسیستم پیچیده باشند. که اطراف (چیزی را) احاطه کرده است کمپین بازاریابی پولی

اشتباهات گران‌قیمت

بودجه‌های بزرگ‌تر معمولا خیلی سریع‌تر از بودجه‌های کوچک‌تر تمام می‌شوند.

همچنین انگیزه بیشتری برای راه‌اندازی کمپین پیش از بهینه‌سازی کامل وجود دارد، حتی اگر بعداً متوجه خطاها یا عناصر کم‌بهینه شده شویم؛ اما نه قبل از اینکه هزینه آن از حساب بانکی کسر شود.

در دنیای سئو وردپرس، بزرگ‌تر همیشه به معنی بهتر نیست. در واقع، گاهی اوقات تخصیص بودجه مناسب برای سئو به اندازه انتخاب استراتژی‌های دقیق و مؤثر، اهمیت دارد. به‌جای سرمایه‌گذاری در تبلیغات گسترده و هزینه‌های بالا، می‌توان با سرمایه‌گذاری هوشمند در بهینه‌سازی سایت، رتبه‌بندی و ترافیک سایت را به‌طور مؤثر افزایش داد. خدمات سئو وردپرس با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوای صفحات، و سرعت بارگذاری سایت می‌تواند به رشد کسب‌وکار کمک کند بدون اینکه نیازی به صرف هزینه‌های زیاد باشد. بنابراین، با تمرکز بر استراتژی‌های سئو مؤثر، می‌توان به نتایج عالی دست یافت حتی با بودجه محدود.

مشاهده این مطلب  قدرت بازاریابی با افراد تاثیرگذار را برای کسب‌وکار خرده‌فروشی خود به کار گیرید

بهینه‌سازی کمتر

وقتی بودجه کم و تقاضا زیاد است، بهینه‌سازی کلید کار است.

نتایج پیوسته بررسی می‌شوند، آزمایش‌های A/B انجام می‌گیرند، داده‌ها تحلیل می‌شوند و همه این‌ها با بودجه‌ای بسیار اندک انجام می‌شود تا کمپین بهینه و مؤثر شود.

فقط در این مرحله است که پدال گاز فشار داده می‌شود و بودجه کامل آزاد می‌شود. با بودجه‌های بیشتر، احتمال حذف بسیاری از بخش‌های این فرآیند حیاتی بیشتر است.

معیارهای نادرست

بودجه‌ی بسیار زیادی در اختیار دارید و به اهداف خود در زمینه تعداد دانلودها دست یافته‌اید.

از هزینه هر دانلود راضی هستید، در واقع همه از آن راضی هستند و در دو فصل گذشته ثابت مانده است. اما اگر این هزینه قابل کاهش باشد چه؟نصفوضعیت فعلی آن چگونه است؟

کل سازمان بر مبنای معیاری اشتباه بنا شده است. این موضوع پیامدهای بسیار بزرگی برای کل شرکت دارد.

مثال‌های واقعی از نحوه استفاده از بودجه

نمونه‌های زیادی از سوءاستفاده شرکت‌ها از بودجه‌های کلان و همچنین سازمان‌هایی با بودجه‌های اندک که عملکرد بسیار موفقی داشته و رقبای ثروتمندتر خود را پشت سر گذاشته‌اند، وجود دارد.

همه چیز به برنامه‌ریزی هوشمندانه و استفاده‌ی بهینه از بودجه برمی‌گردد؛ برنامه‌ریزی دقیق، بهره‌گیری از تجربه و تخصص یک شریک قابل اعتماد و تفکر خلاقانه برای ایجاد تأثیری قدرتمندتر.

دیگران بودجه خود را به تدریج هزینه می‌کنند، نتایج رضایت‌بخشی نمی‌گیرند و قطعا در نتایج ارگانیک هیچ پیشرفتی نمی‌کنند.

موبورست به این فکر فرو رفت که چطور با بودجه محدود، هم دانلودهای پولی و هم دانلودهای ارگانیک را افزایش دهد و به اهداف مشتریان دست یابد.

مشاهده این مطلب  چگونه رهبری موفق برای یک تیم ترکیبی باشیم

با توجه به استدلال بالا، آن‌ها خلق کردند استراتژی‌ای که با استفاده‌ی هوشمندانه و موثر از بودجه، اپلیکیشن را در فهرست ۱۰ اپلیکیشن برتر دسته‌بندی خود قرار داد.

این باعث حجم زیادی دانلود ارگانیک می‌شود که به نوبه خود کمپین پولی را موثرتر می‌کند و این چرخه ادامه می‌یابد.

باهوش‌تر، خلاق‌تر، و فکر خارج از چارچوب. بی‌نظیر.

چشم از هدفهایت برندار

بخش مهمی از استفاده‌ی صحیح از بودجه، تمرکز بر اهداف است. متاسفانه، برخی شرکت‌ها یا بخش‌های بازاریابی، ابتدا بودجه را تعیین می‌کنند و سپس به اهداف می‌پردازند.

برعکس کردن این کار یعنی اول تعیین اهداف یا شاخص‌های کلیدی عملکرد و سپس بررسی بودجه، بسیار مؤثرتر است.

با اینکه فقط تغییر دیدگاه است، اما این نوع تفکر شما را مجبور می‌کند تا بودجه‌تان را به نفع خودتان به کار بگیرید، نه اینکه آن را چیزی برای «مصرف کردن» بدانید.

این امر همچنین داده‌ها و بهینه‌سازی را وارد می‌کند که برای موفقیت کمپین‌ها ضروری هستند؛ یعنی ایجاد فرضیه‌ای بر اساس داده‌های موجود، ایجاد تغییری حساب‌شده، آزمایش مؤثر، تحلیل نتایج، ایجاد تغییر دیگری و آزمایش مجدد.

هر بار با بودجه‌ای اندک، پیشرفت و اثر بخشی شما بیشتر می‌شود و به یافته‌هایی دست می‌یابید که در غیر این صورت میلیون‌ها دلار هزینه در پی داشت.

آیا بودجه‌های بیشتر همیشه بهتر هستند؟

مثل شمشیر افسانه‌ای گرانبها، بودجه‌ها قدرتمندند؛ اما آنچه اهمیت دارد، نحوه استفاده از آن‌هاست. آیا بودجه بیشتر همیشه بهتر است؟

قطعاً نه. آنچه اهمیت دارد، نحوه‌ی تخصیص بودجه، رویکرد شما در کمپین‌ها، نحوه‌ی بهینه‌سازی و چگونگی سنجش عملکرد خود نسبت به اهداف تعیین‌شده است.

مشاهده این مطلب  6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

و امیدوارم با توجه به این آموخته‌ها، خیلی زودخواهدآن کمپین بی‌نقص را اجرا کنیم که در آن، بزرگ‌تر بودن به معنای بهتر بودن خواهد بود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

گزارش ارزش‌گذاری آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳

گزارش ارزیابی آژانس‌ها در سال ۲۰۲۳ در سال 2022، شرکت پروداکتیو پرسشنامه‌ای با هدف درک بهتر روند ادغام...

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی

تسلط بر تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های موبایل: راهنمای نهایی به دنیای تست A/B ایمیل برای اپلیکیشن‌های...

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در ۳ گام

چگونگی برون‌سپاری کارهای مشتری در سه مرحله کار با مشتریان گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است. بعضی وقت‌ها...

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد

چگونه محافظت در برابر کلیک‌های تقلبی می‌تواند بازگشت سرمایه تبلیغات گوگل شما را بهبود بخشد تبلیغات گوگل...

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟

تاثیر هدست‌های واقعیت افزوده/مجازی بر صنعت رسانه و سرگرمی چگونه خواهد بود؟ با پیشرفت نوآوری‌های فناوری،...

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان

6 نکته برای طراحی ارائه‌های جذاب در آموزش کارکنان دوره‌های آموزشی مبتنی بر اسلاید می‌توانند برای انتقال...

اهمیت عضو عالی تیم در شبکه‌ی آژانس‌های دیجیتال

اهمیت داشتن یک هم‌تیمی عالی کار گروهی مرز باریکی است بین موفقیت و شکست در کسب و کار. علاوه بر این، هیچ...

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال...

روندهای بخش فروشگاه‌های محصولات بهداشتی

  در بخش خرده‌فروشی سلامت چه می‌گذرد؟ در بیست سال اخیر یا بیشتر، با افزایش آگاهی مردم از فواید یک...

گرایش‌های بخش IFA

  هنگام برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار، آگاهی از تحولات صنعت، به‌ویژه پیشرفت‌های مهم اخیر و جهت حرکت...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070