بهترین راهکارها برای ارتباط مؤثر تجاری (B2B) در تیکتاک
چه چیزی باعث میشود ارتباطات مؤثر تجاری (B2B) در تیک تاک موفق باشد؟
برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید درک کنید که بازاریابی B2B چیست و کسبوکارها روزانه چگونه از تیکتاک استفاده میکنند.
بازاریابی تجاری به مصرفکننده (B2C) نیز مفهومی ضروری است که هنگام فکر کردن به ارتباطات تجاری به تجاری (B2B) باید در نظر بگیرید، زیرا تفاوتهای مهمی بین این دو وجود دارد.
از دیدگاه یک آژانس تیک تاک چون برنامهریزی و ساخت کمپینهای مشتری شما، رمز موفقیت است، باید به خوبی این تفاوتها را درک کنید.
در این مقاله، نکات ارزشمندی را برای برقراری ارتباط مؤثر در بازار تجارت بین کسبوکارها (B2B) خواهید آموخت.
تجارت با تجارت در مقابل تجارت با مشتری
تجارت بین کسبوکارها (B2B) به معاملاتی گفته میشود که بین دو یا چند شرکت انجام میشود. این اصطلاح به شرکتهایی اشاره دارد که مشتریانشان کسبوکارهای دیگر هستند، در نتیجه تمام فعالیتهای بازاریابی آنها بر نیازها، علایق و مسائل مربوط به کسبوکارها متمرکز است.
اصطلاح «تجارت به مصرفکننده» (B2C) به رابطه بین یک کسبوکار و مشتریان آن اشاره دارد. در این مدل، بازار هدف، مصرفکنندگان فردی هستند نه خریداران صنعتی.
در نتیجه، تمام تلاشهای بازاریابی بر رفع نیازها، علایق و مشکلاتی که افراد در زندگی روزمره خود با آن روبرو هستند، متمرکز شده است.
در تیک تاک، ایجاد یک استراتژی بازاریابی هدفمند برای جذب مخاطبان مهم است. با استفاده از طراحی سایت وردپرس، شما میتوانید لینکهایی در بیو و ویدیوهای خود قرار دهید که کاربران را به سایت شما هدایت کنند و نرخ تعامل را افزایش دهند.
ارتباط مؤثر در تیک تاک – کسب و کار با کسب و کار
محبوبیت تیک تاک از زمان همهگیری جهانی به سرعت افزایش یافته و به نظر میرسد رشد این برنامه در آینده نزدیک نیز ادامه یابد؛ با توجه به این موضوع، چگونگی استفاده کسبوکارها از این برنامه برای تمام امور تجاری بینشرکتی (B2B) اهمیت فزایندهای پیدا میکند.
در ادامه، برخی از بینشهای کلیدی در مورد چگونگی ارتباط مؤثر B2B در این پلتفرم ارائه شده است.
برای برندهایی که به دنبال ارتباط تجاری مؤثر در تیک تاک هستند، بهبود استراتژی سئو بسیار اهمیت دارد. خدمات سئو وردپرس میتواند به شما کمک کند تا محتوای تیک تاک خود را به گونهای بهینه کنید که در جستجوهای مرتبط با کسبوکار شما بیشتر دیده شود.
از برقراری روابط شخصی نترسید
ساختمان روابط شخصی هدف بازاریابی B2B و جذب سرنخ، ایجاد کسبوکار بلندمدت است. در نتیجه، ایجاد ارتباط قوی در بازاریابی B2B در تیکتاک، بهویژه در طول چرخه خرید، بسیار مهم است.
چرا؟ این فرصتی را به شما میدهد تا نشان دهید چه نوع شیوههای تجاری، اخلاق و اصول اخلاقی را رعایت میکنید.
این قابلیت تعامل با مخاطبان هدف، به شما امکان میدهد شرکت خود یا شرکت موکلتان را از رقبا متمایز کرده و در عین حال برند خود را بسازید.
روی موضوع تخصصی خودتان تمرکز کنید
شرکتهای تجاری (B2B) معمولا در بازارهای تخصصی فعالیت میکنند (این موضوع قطعا در مورد تیکتاک هم صدق میکند)، بنابراین شناخت مشخصات جمعیتی مخاطب هدف، بسیار مهم است. برای جذب مؤثر آنها، دادههای صحیح را گردآوری و ارزیابی کنید.
تمرکز شما بر دادهها میتواند اشکال و اندازههای مختلفی داشته باشد، چه کمی و چه کیفی. به طور کلی، گوگل آنالیتیکس و تحقیق کلمات کلیدی، دو روش موثر جمعآوری دادهها هستند.
با این حال، مطالعه مشتریان و شناخت نیازها و علایق آنها یکی از بهترین روشها برای درک بهتر مخاطبان هدف بالقوه (به همراه هشتگهای مرتبط در حوزه فعالیت شما) است.
حتی میتوانید با مرور فعال نتایج جستجوی گوگل، نوع جستجوی کاربران و هدف آنها از جستجوی عبارات مختلف را تشخیص دهید.
اگر یافتههای جستجوی خود را با تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل دادههای جمعیتی گوگل آنالیتیکس ترکیب کنید، باید درک خوبی از مخاطبان هدف خود داشته باشید.
اصطلاحات مرتبط را مطالعه کنید
شرکتهای تجاری (B2B) بسیار تمایل دارند از متخصصانی که با اصطلاحات، فرایندها و حتی ملاحظات آنها در طول فرآیند خرید آشنا هستند، کالا یا خدمات بخرند.
پس اگر میخواهید با مخاطبان مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید، زبانشان را بفهمند !
مثلاً شرکتی که تجهیزات اداری به ارزش ۲۰ هزار پوند به صورت تجاری میفروشد، نباید از متنی احساسی استفاده کند که خواننده را به خرید آنی محصولاتش ترغیب کند.
در عوض، محتوا باید بر حذف احساسات از فرایند تصمیمگیری و القای اعتماد به نفس در خریدار بالقوه تمرکز کند.
این تجهیزات برای افزایش عملکرد کلی شرکت خریداری میشود. آنها باید از احساسات در تصمیمگیری صرف نظر کرده و تاثیرات مثبت و منفی خرید و مزایای کلی آن را در نظر بگیرند.
درک تفاوتهای بازاریابی B2B و B2C برای بازاریابها حیاتی است؛ زیرا فعالیتهایی که از این تفاوتها بهره میگیرند، در جذب مشتریان بالقوه موفقتر خواهند بود.
صرف نظر از اینکه بازاریاب در بخش B2B یا B2C فعالیت میکند، تمام بازاریابی، فرد به فرد است، صرف نظر از تفاوتهای ظاهری.
شبکه
توانایی ایجاد ارتباطات آنلاین با دیگر متخصصان صنعت، جزء کلیدی بازاریابی B2B است؛ فقط به این دلیل که تیک تاک برای متخصصان طراحی نشده، به معنای این نیست که نمیتوان از آن برای شبکهسازی موفق استفاده کرد.
برای ارتباط با متخصصان دیگر و مشتریان بالقوه، میتوان از برخی هشتگها استفاده کرد.
مثل انتخاب کلمات کلیدی برای سئو است؛ بهعنوان یک شرکت کوچک، باید از هشتگها یا کلمات پرطرفدار استفاده کنید تا دیده شوید.
روش دیگر برای دیده شدن و شبکهسازی با مشتریان بالقوه، شرکت در ترندهای صوتی مرتبط با برند، اهداف و مخاطبان هدف شماست.
اما فقط به خاطر مدگرایی از ترندها پیروی نکنید؛ ترندهایی را انتخاب کنید که به رسیدن به اهداف بازاریابیتان کمک میکنند.
رُسْک کن و شکوفا شو!
تیکتاک میتواند موانع روانی که اغلب در بازاریابی سنتی B2B وجود دارد را برطرف کند و میتواند یک خروجی خلاقانه برای کسبوکارهایی باشد که میخواهند رویکرد خود را تغییر دهند و از رقبا متمایز شوند.
محتوای تیک تاک B2B باید بهطور غیرمستقیم با نمایش شخصیت و تخصص شرکت، ایجاد آگاهی از برند و هدایت بینندگان به قیف بازاریابی، فروش را افزایش دهد.
اگر هنوز فکر میکنید تیکتاک برای تصویر و اهداف شرکت شما مناسب نیست، دوباره فکر کنید.
تیکتاک، مانند هر بخش دیگری از برنامه بازاریابی شما، به نشان دادن ویژگیهای متمایزتان به مشتریان میپردازد.
اگر از آنچه رقیبانتان در تیک تاک منتشر میکنند خوشتان نمیآید، نسخهای جدید ارائه دهید و به مردم نشان دهید که چگونه باید انجام شود.
بازیافت برای سیاره مفید است!
کلیپهای آموزنده و راهنما، روشی فوقالعاده برای تبلیغ به مشتریان بالقوه بدون فروش مستقیم به آنها هستند. تولید محتوای جالب برای وبلاگ تقریباً مطمئناً جزئی از برنامه بازاریابی B2B شماست. استفاده مجدد از اطلاعات مشابه در تیک تاک مزایای زیادی دارد.
برای شروع، شما پیش از این تکالیفتان را انجام دادهاید و محتوایی تولید کردهاید که میدانید برای مخاطبان هدف مفید خواهد بود.
دوم اینکه، با استفاده از این روش، میتوانید تعداد سرنخهای احتمالی در قیف فروش خود را افزایش دهید.
شما با ارائه توصیهها و راهنماییهای مختصر و مفید، تجربه و تخصص شرکت خود را به نمایش میگذارید و به طور غیرمستقیم خدمات خود را بازاریابی میکنید. ویدئوی تیکتاک میتواند بینندگان را ترغیب کند تا کل داستان را در وبسایت شما مطالعه کنند.
آنها سپس ممکن است برای دریافت مطالب بیشتر، به عضویت در خبرنامهی شما دعوت شوند. مشتریان فعلی شما نیز میتوانند از محتوای آموزشی تیکتاک بهرهمند شوند و در نهایت بیشترین استفاده را از محصولات شما ببرند.