بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM برای آژانسها
اگر به دنبالبهترین ابزارهای گزارشدهی تبلیغات کلیکی و موتورهای جستجوبرای دریافت گزارشهای جامع تبلیغات کلیکی (PPC) که نشان میدهد استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شما چگونه پیش میرود، جای درستی آمدهاید!
گزارشهای جامع، قابل اعتماد و مستحکم تبلیغات کلیکی برای مشتریان، بخش ضروری آژانسهای تبلیغات دیجیتال برای پیگیری دادههای کمپین است. کمپینهای تبلیغاتی کلیکی بدون کسب اطلاعات مربوط به کمپین و بهبود بازگشت سرمایه، هیچ معنایی ندارند. میخواهید ترافیک و تبدیلهای بیشتری برای کمپینهای کلیکی خود داشته باشید؟ پس، استفاده از ابزارهای گزارشدهی SEM را در استراتژی بازاریابی کلیکی خود لحاظ کنید.
چگونه گزارش تبلیغات کلیکی (PPC) ایجاد کنیم؟
گزارشی خودکار از تبلیغات پولی به شما امکان میدهد تا معیارهای تبلیغات پرداختی مشتریان خود مانند کلیکهای تبلیغاتی، هزینههای تبلیغات و غیره و همچنین عملکرد کلی کمپینهای تبلیغات پولی آنها و موارد بسیار دیگر را پیگیری کنید. پیگیری و تجزیه و تحلیل دادههای هر مشتری اگر کمپینهای تبلیغات پولی مختلفی را در بسترهای مختلف اجرا میکنید، بسیار طاقتفرسا است. از آنجایی که گزارشهای تبلیغات پولی شامل دادهها و معیارهای بسیار زیادی هستند، الگوهای از پیش آماده گزارشدهی تبلیغات پولی میتوانند این پیچیدگی را برای شما آسانتر کنند.
برای آژانسهایی که به طور منظم با تبلیغات کلیکی و موتورهای جستجو کار میکنند، استفاده از ابزارهای گزارشدهی قوی امری ضروری است. ابزارهایی مانند Google Analytics و SEMrush به شما این امکان را میدهند که عملکرد کمپینهای تبلیغاتی را به طور دقیق پیگیری کنید. این ابزارها اطلاعات دقیقی در مورد ترافیک سایت، تبدیلها، و عملکرد کلمات کلیدی ارائه میدهند که برای بهبود استراتژیهای بازاریابی و خدمات سئو وردپرس بسیار مفید هستند. همچنین، با استفاده از این ابزارها میتوان به راحتی تجزیهوتحلیلهای مربوط به کمپینهای مختلف را مقایسه کرد و تصمیمات هوشمندانهتری گرفت.
در انتخاب بهترین ابزارهای گزارشدهی، قابلیتهایی همچون گزارشدهی در زمان واقعی، تحلیل رفتار کاربر و دستهبندی دقیق دادهها بسیار مهم هستند. ابزارهایی مانند Ahrefs و Moz به شما این امکان را میدهند که وضعیت طراحی سایت وردپرس خود را به طور منظم بررسی کرده و اصلاحات لازم را برای بهبود نتایج انجام دهید. این ابزارها همچنین به شما کمک میکنند تا از نحوه عملکرد کمپینهای PPC خود مطلع شوید و با استفاده از گزارشهای دقیق، استراتژیهای بهینهتری برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل پیادهسازی کنید.
برای ایجاد گزارشی عملی از تبلیغات کلیکی، شاید به راهنمای گام به گام نیاز داشته باشید. نگران نباشید! ما در اینجا هستیم تا در تهیه این گزارشها به شما کمک کنیم.هفت گام ساده;
- گام اول:گزارشهای خود را برای مشتریان با فرمت ثابت و قابل اعتمادی ارائه دهید.
- گام دوم:ابتدا اطلاعات کلی را ارائه دهید و سپس به جزئیات و دادههای دقیقتر بپردازید.
- گام سوم:به شاخصهای اصلی مانند نمایش، کلیک، نرخ کلیک، تبدیل، بازگشت سرمایه و… اولویت دهید.
- مرحله چهارم:داشبورد جامعی برای گزارشدهی تبلیغات کلیکی ارائه دهید.
- مرحله پنجم:هر معیار را به وضوح بیان کنید تا مشتریانتان بتوانند آن را درک کنند.
- گام ششم:امکان کلیکهای ارجاع و مسیر مشتری را فراهم کنید
- مرحله هفتم:سیستم CRM را یکپارچه کنید تا دادههای دقیقی فراتر از تبدیلهای تبلیغات کلیکی به دست آورید.
با انجام این مراحل به ترتیب، میتوانید یک نمونه قالب گزارش PPC برای هر مشتری بسازید. اما لطفا فراموش نکنید کههر مشتری نیازهای منحصر به فرد خود را دارد.یعنی هیچ گزارشی وجود ندارد که بتواند نیازهای مشتریان شما را برآورده کند. بنابراین، باید گزارشهای سفارشی متناسب با نیازهای اصلی آنها ایجاد کنید. این کار ممکن است کمی زمانبر و طاقتفرسا به نظر برسد.
در این مرحله، آژانسها ترجیح میدهند از راهکارهای گزارشدهی PPC کمک بگیرند تا در وقت خود صرفهجویی کنند، اعتماد مشتریان خود را جلب کنند و به اعتبار خدماتشان بیفزایند.
گزارشهای تبلیغات کلیکی و سئو باید چه مواردی را شامل شوند؟
مدتی است در مورد معیارها، دادهها و آمار تبلیغات پولی صحبت میکنیم. پس آیا واقعا میدانیم چه معیارها یا دادههایی باید در گزارشهای SEM و PPC برای مشتریان گنجانده شوند؟ اگر بله، میتوانید این بخش را رد کنید و به سراغ مثال بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC بروید. اما اگر هنوز در حال خواندن این مطلب هستید، شاید نیاز باشد تصمیم بگیرید!
در واقع، مواردی که میخواهید در گزارشهای PPC و SEM خود بگنجانید، به نیازهای مشتریان شما بستگی دارد. در اصل، یک گزارش PPC عالی باید شامل معیارهای ذکر شده در زیر باشد.
- هزینه به ازای هر کلیک
- نرخ تبدیل
- بازگشت سرمایه تبلیغات (ROI و ROAS)
- نرخ کلیک
- هزینه به ازای جذب
- تاثیرات
- کلیکهای تبلیغاتی و
- رتبهبندیها
البته، معیارها میتوانند بسته به اهداف سفارشی استراتژی SEM شما، دقیقتر باشند. اگر چندین کمپین تبلیغاتی اجرا میکنید، گزارش PPC باید تمام دادههای مورد نیاز شما را جمعآوری و بخشبندی کند.
اگر تا اینجا همه چیز واضح است، بیایید به بررسی دقیق بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM برای آژانسها که میتوانند کاملا با نیازهای آنها مطابقت داشته باشند، بپردازیم!
بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM برای آژانسها کدامند؟
دنیای بازار نرمافزار بهعنوانسرویس (SaaS) ابزارهای گزارشدهی PPC منحصربهفردی ارائه میدهد که برای هر کسبوکاری جذاب است. نکته مهم اینجا تعیین نیازهای اصلی آژانس شما هنگام انتخاب ابزار مناسب است. توجه داشته باشید که راهحلی که برای اکثر آژانسها در زمینه گزارشدهی PPC بهترین عملکرد را دارد، لزوماً برای تبلیغات شما بهترین نیست. شرکت .
هورا هورا، آماده شوید! بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM برای آژانسها در ادامه بهطور مفصل توضیح داده خواهند شد.
- واتاگراف
- آنالیز آژانس
- چنبل
- سمروش
- دشدِس
- آنباونس
واتاگراف
واتاگراف به عنوان یکی از بهترین ابزارهای گزارشدهی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای آژانسها شناخته میشود، زیرا تمام معیارهای مرتبط را در یک داشبورد جامع گردآوری میکند. در اصل، سیستم واتاگراف به طور خودکار معیارهای عملکرد را از پلتفرمهای مختلف مانند گوگل ادز، فیسبوک ادز یا سایر کانالهای PPC جمعآوری میکند.
منبع: بهینهسازی هوشمند
میتوانید گزارش پایه ایجاد کرده و سپس آن را با توجه به نیازهای هر مشتری شخصیسازی کنید. این قابلیت شخصیسازی، زمان و هزینه زیادی را برای شما صرفهجویی میکند. علاوه بر این، واتاگراف به شما امکان میدهد برند و لوگوی آژانس خود را به گزارشها اضافه کنید.
قیمت گذاری
واتاگراف 7 روز آزمایشی رایگان ارائه میدهد، بدون نیاز به کارت اعتباری. قیمتگذاری برای نیازهای خاص شما قابل تنظیم است، همانطور که در زیر آمده است.
- (این)حرفهایاین طرح برای بیشتر تیمهای بازاریابی داخلی مناسب است و قیمتها از ۱۹۹ یورو در ماه شروع میشود.
- (این)ویژهاین طرح بیشتر توسط آژانسهای کوچک بازاریابی استفاده میشود و قیمتها از ۲۹۹ یورو در ماه شروع میشود.
- (مخصوصا)سفارشیاین برنامه، نیازهای منحصربهفرد سازمان شما را بازطراحی میکند.
تحلیلگر آژانسها
با AgencyAnalytics، گسترش آژانس شما بسیار ساده است! این راهکار گزارشدهی PPC بهطور خودکار شاخصهای کلیدی عملکرد PPC شما را رصد میکند، بازگشت سرمایه شما را برجسته میکند، ارزش آژانس شما را به مشتریانتان نشان میدهد و تمام دادههای مرتبط را در یک گزارش نمونه PPC به آنها ارائه میکند.
AgencyAnalytics امکان تجسم هر معیاری را فراهم میکند که میتواند به نمایش عملکرد کلی کمپینهای تبلیغات دیجیتال مشتریان شما کمک کند. از آنجایی که بازگشت سرمایه (ROI) معیار کلیدی کمپینهای تبلیغاتی بوده است، مشتریان بیشتر به آن اهمیت میدهند. اگر بتوانید ROAS را به مشتریان خود نشان دهید، به طور خودکار ارزش آژانس خود را اثبات خواهید کرد.
منبع: اداره آنالیز
بدون شک، نقطه قوت AgencyAnalytics امکان افزودن یادداشتها و تعیین اهداف در دادههای تبلیغات کلیکی (PPC) است. این امر به شما کمک میکند تا مشتریان خود را از پیشرفت، تغییرات خاص و موارد دیگر مطلع سازید.
قیمتگذاری
آنالیتیگز، طرحهای قیمتگذاری انعطافپذیری با آزمایشی ۱۴ روزه و بدون نیاز به کارت اعتباری ارائه میدهد. در زیر، گزینههای مختلف قیمتگذاری آنها آمده است.
- فریلنسرگزینههای گزارشدهی اولیه را برای حداکثر ۵ کاربر با قیمت اولیه ۱۲ دلار در ماه ارائه میدهد.
- سازمانبرای کسبوکارهای کوچک و متوسطی که نیاز به مقیاسبندی گزارشهای تبلیغات پولی خود با حداقل ۱۰ کاربر دارند. قیمتها از ۱۸ دلار در ماه شروع میشود.
- شرکتانعطافپذیری لازم را برای سازمانهای بزرگ که به راهحلهای سفارشی نیاز دارند، ارائه میدهد.
چنبل
راهاندازی کمپینهای مشتریان بهصورت تکتک، فرآیندی زمانبر است. به همین دلیل، آژانسها نیاز به پشتیبانی دارند.ابزارهای گزارشدهی تبلیغات آنلاینمانند چنبل
منبع: چنبل
با چنبل، دادههای کمپین خود را در یک مکان ثابت و بهروزرسانی خودکار خواهید داشت. بر خلاف سایر ابزارهای گزارشدهی PPC، چنبل به شما امکان میدهد با ترکیب دادههای ثابت و پویا در سیستم خود، تبلیغات مرتبط تولید کنید. ابزار تولید تبلیغات داخلی، تولیدکننده هوشمند کلمات کلیدی و URL و سفارشیسازی تبلیغات در اختیار شماست تا کمپینهای تبلیغاتی خود را حتی بهتر کنید!
قیمتگذاری
هدف اصلی چنبل ارائه راهحلی بینظیر برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ است. به همین دلیل، آنها ۱۰ بستهی قیمتگذاری مختلف برای هر نوع کسبوکاری ارائه میدهند. پس از انتخاب بستهی مناسب، میتوانید با برنامهی قیمتگذاری صحیح پیش بروید. در صورت نیاز به افزونه، چنبل بسیاری از آنها را ارائه میدهد.
برای اینکه کمی ذهنتان راحت شود، میتوان گفت قیمتها بین ۱۱۹ تا ۲۳۹ دلار در ماه متغیر است.
سمرش
ابزار کلمات کلیدی تبلیغات کلیکی سِمروش بهترین راه حل برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی گوگل شماست. علاوه بر گزارشهای جامع، این ابزار پیشرو در صنعت بر بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی شما بر اساس کلمات کلیدی، گروههای تبلیغاتی، موقعیت مکانی و موارد بسیار دیگر تمرکز دارد. با استفاده از یکی از بهترین ابزارهای گزارشدهی تبلیغات کلیکی، بهسادگی میتوانید…
- کلمات کلیدی منفی بین گروهی ایجاد کن
- به راحتی گروههای تبلیغاتی بسازید
- کمپینهای تبلیغاتی هدفمند مبتنی بر موقعیت مکانی را با توجه به هزینه هر کلیک و حجم جستجو راهاندازی کنید.
- کلمات کلیدی را بهطور خودکار و بر اساس تقاضا بهروزرسانی کن.
- یک کمپین تبلیغاتی گوگل موجود را وارد کنید یا کمپین خود را در یک داشبورد واحد بازسازی کنید.
- چند لیست کلیدی برای کمپینهای آینده ایجاد کنید.
منبع: سَمروش
قیمتگذاری
سمرش سه طرح قیمتگذاری ارائه میدهد.
- (the)حرفهایاین طرح برای مشاغل کوچک مناسب است، زیرا به ۵ پروژه محدود میشود. قیمت از ماهیانه ۹۹.۹۵ دلار شروع میشود.
- (The)مذکوراستاداین طرح بهطور ویژه برای آژانسهایی با محدودیت ۱۵ پروژه طراحی شده است. قیمت از ماهانه ۱۹۱٫۶۲ دلار شروع میشود.
- در نهایت،تجارتاین طرح برای شرکتهاست و به ۴۰ پروژه محدود میشود. قیمت از ماهانه ۳۷۴.۹۵ دلار شروع میشود.
داشدِس
دشدس همه دادههای مرتبط را در یک مکان ثابت گردآوری میکند تا گزارشهای PPC معنادار، دقیق و سفارشی ایجاد کند. این راهحل گزارشدهی آنلاین PPC برای آسانتر کردن کار شما، بیش از ۳۰ پلتفرم را به هم متصل میکند و دادههای تبلیغاتی را یکجا جمعآوری میکند. با استفاده از الگوهای آماده، میتوانید گزارشهای خود را بر اساس شاخصهای کلیدی عملکرد PPC و نیازهای هر مشتری بهسادگی شخصیسازی کنید.
منبع: داشدِس
به جای صرف ساعتها وقت برای تهیهی یک گزارش، داشدِس فرآیند گزارشدهی را خودکار میکند و زمان زیادی برای شما صرفهجویی میکند. این پلتفرم همچنین به شما امکان میدهد گزارشها را از طریق یک URL ساده، ایمیل خودکار یا دانلود PDF با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.
قیمتگذاری
دشدس قیمتگذاری خود را به چهار طرح مختلف تقسیم میکند.
- (این)فرداین طرح امکان مدیریت تا ۳ داشبورد را با ۳۳ دلار در ماه فراهم میکند.
- (این)حرفه ایاین طرح شامل 10 داشبورد است. قیمت از ماهانه 109 دلار شروع میشود.
- (این)کسبوکاراین طرح شامل حداکثر ۲۵ داشبورد با قیمت ۲۰۰۹ دلار در ماه است.
- (این)استانداردبرنامه قابل تنظیم است.
آنبانس
برخلاف دیگر ابزارهای گزارشدهی PPC، آنبانس با قابلیتهایش متمایز است. این سازنده صفحات فرود، هدف خود را بهینهسازی صفحات فرود شما برای مطابقت با گروههای تبلیغاتیتان قرار داده است. شما میتوانید صفحات فرود مرتبطتری برای کمپینهای تبلیغاتی گوگل خود بسازید تا تبدیلهای بیشتری کسب کنید. با قابلیت هوشمند ترافیک مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان کسب درآمد بیشتر از کمپینهای تبلیغاتی شما وجود دارد.
منبع: آنباونس
اگر میخواهید از ابتدا صفحه فرود مخصوص گروههای تبلیغاتی و کلمات کلیدی هدفمند خودتان را بسازید، میتوانید با استفاده از ویرایشگر کشیدن و رها کردن، بهراحتی صفحات فرودی با نرخ تبدیل بالا ایجاد کنید. اما اگر نمیخواهید وقت زیادی صرف این کار کنید، کتابخانهای از قالبها وجود دارد که دهها قالب آماده برای انتخاب شما در آن موجود است. پس از ایجاد ترکیب تبلیغ و صفحه فرودتان، آماده خواهید بود تا به موفقیت در تبلیغات کلیکی (PPC) برسید!
قیمتگذاری
قیمتهای آنباونس بسته به تعداد دامنهها متفاوت است. اگر میخواهید بیشترین استفاده را از قابلیت ترافیک هوشمند ببرید، باید (بقیه جمله حذف شده است چون ناقص بود) را در نظر بگیرید.بهینه سازییاشتاب گرفتنبرنامه
- (این)آغازاین طرح فقط یک دامنه را با ۹۰ دلار در ماه پوشش میدهد.
- برایبهینه سازیوشتاب گرفتنقیمت طرحها ماهانه بین ۱۳۵ تا ۲۲۵ دلار متغیر است.
اهمیت گزارشدهی برای سازمانها چیست؟
پیش از پایان راهنمای بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM، میخواهیم بر اهمیت گزارشدهی برای آژانسها تأکید کنیم.
گزارشدهی، اصل کار و منبع درآمد آژانسها برای نشان دادن عملکرد به مشتریانشان است.
- چگونه میتوانند با گزارشدهی، ارزش آژانس خود را ثابت کنند؟
- آیا استراتژی بازاریابی آنها جواب داد؟
- آیا همکاری با آنها تصمیم درستی بود؟
- هدفشان چیست؟
همانطور که میبینید، گزارشها بخش کلیدی موفقیت بازاریابی شما هستند. بسیاری از آژانسها در تلاش برای خودکارسازی فرآیند گزارشدهی شکست میخورند و مشتریان خود را ناامید میکنند. در نتیجه، آژانسها مشتریان خود را از دست میدهند. برای جلوگیری از این وضعیت، این مراحل را که به نظر ما به شما کمک خواهد کرد، در نظر بگیرید.
- گام اول:تمام دادههای حیاتی را در گزارشها وارد کنید.
- مرحله دوم:یادداشتهای شخصی را مستقیماً به دادهها ضمیمه کنید.
- مرحله سومنظر شما در مورد نتایج چیست؟
- گام چهارم:گزارشها را با تصاویر پشتیبانی کنید.
- مرحله پنجمدادهها را بهصورت بخشبندیشده نمایش دهید.
- گام ششم:در بخش نتایج نهایی، لحنی شخصیتر به کار ببرید.
- مرحله هفتم:گزارش را با توجه به نیازهای سازمان شخصیسازی کنید.
سخنان پایانی
در این مقاله، بهترین ابزارهای گزارشدهی PPC و SEM برای آژانسها را بررسی کردیم. در نهایت، تصمیم با شماست. هنگام انتخاب ابزار مناسب، به نیازهای اصلی خود توجه کنید.