Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

سه اپلیکیشن شاپفای که فرایند برگشت کالا را تسهیل می‌کنند

مطالعه سریع مقاله

سه برنامه شاپ فای برای ساده‌سازی فرآیند بازگرداندن کالا4 Shopify Apps that Streamline your Return Process

برگرداندن کالا برای فروشگاه‌های سنتی که به دنبال افزایش وفاداری و جذب مشتریان بلندمدت هستند، اهمیت دارد؛ اما برای برندهای تجارت الکترونیک حیاتی است. برخلاف خرده فروشان سنتی، مشتریان نمی‌توانند قبل از کلیک روی «اکنون بخرید»، محصولات را در دست بگیرند، لمس کنند و امتحان کنند. بنابراین، برخی از مشتریان کالا را دریافت می‌کنند و متوجه می‌شوند که به اندازه تصورات ذهنی‌شان نیست. این امری طبیعی است؛ در واقع می‌توان آن را بهای انجام تجارت دیجیتال دانست.

خوشبختانه، ایجاد فرآیند برگشت روان‌تر از همیشه است. برای برندهای تجارت الکترونیک که از شیپ‌فای راه اندازی سیستم برگشت کالا برای مشتریان می‌تواند به سادگی نصب یک برنامه از فروشگاه برنامه‌های شاپيفای در وب‌سایت شما باشد. در اینجا ۴ برنامه شاپيفای معرفی شده که برگشت کالا را آسان می‌کنند.

برای افزایش دید اپلیکیشن‌های مرتبط با بازگشت کالا در شاپفای، خدمات سئو وردپرس می‌تواند بهینه‌سازی محتوا و صفحات مرتبط را انجام دهد. با تمرکز بر کلمات کلیدی مناسب و ارائه مقالات آموزشی درباره این اپلیکیشن‌ها، مشتریان بیشتری از قابلیت‌های آن‌ها مطلع شده و فرایند بازگشت کالا راحت‌تر خواهد شد.

اهمیت بازده

برای برخی از برندهای تجارت الکترونیک، مرجوعی کالا ممکن است به‌نظر ضرر خالص برسد. در نهایت، 48 درصد از خریداران آنلاین سال گذشته کالایی را برگرداندم. بعلاوه، ضررهای ناشی از برگشت کالا تقریباً برابر است با ده درصد از فروش خالص سالانه با رقم سرگیجه‌آوری معادل ۳۶۹ میلیارد دلار در سطح جهان. اما داشتن فرآیند برگشت کالا به‌خوبی سازماندهی‌شده، در درازمدت برای برند تجارت الکترونیک شما بسیار سودمند است.

۹۲ درصد خریداران می‌گویند اگر فرآیند برگشت آسان باشد، دوباره از آن فروشنده خرید می‌کنند. در واقع، بیش از 60 درصد از مشتریان قبل از خرید، مشتریان به‌طور فعال شرایط بازگرداندن کالا را می‌خوانند. آن‌ها چه می‌جویند؟ آن‌ها به دنبال فرایندی آسان برای بازگرداندن کالا هستند. 72 درصد از مشتریان آنلاین بازگشت سرمایه خود را ظرف حداکثر 5 روز می‌خواهند و ۸۸ درصد از مشتریان اگر برگشت کالاهایتان بیش از حد طول بکشد، دیگر با شما همکاری نخواهم کرد. با توجه به اینکه بیش از… 60 درصد از میانگین فروش برندهای تجارت الکترونیک رضایت مشتریان ثابت، می‌تواند موفقیت یا شکست کسب‌وکارتان را تعیین کند.

مشکل اینجاست. طبق مطالعه‌ای از ۳۰ برند پیشرو تجارت الکترونیک آمریکا توسط یک خرده فروش اینترنتی به طور متوسط، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک هشت روز طول می‌کشد تا اعتبار برگشتی را صادر کنند و بسیاری از آنها زمان بسیار بیشتری را صرف می‌کنند. در حالی که ممکن است برگشت‌ها به راحتی به عنوان کاهش درآمد نادیده گرفته شوند، رسیدگی صحیح به آن‌ها می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. شما به مشتریان راضی و کسب‌وکار تکراری نیاز دارید.

اگرچه شاپفای به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر تجارت الکترونیک شناخته می‌شود، ترکیب آن با طراحی سایت وردپرس می‌تواند فرایند بازگشت کالا را برای مشتریان ساده‌تر کند. ایجاد صفحات اختصاصی در سایت وردپرسی برای راهنمایی مشتریان درباره نحوه بازگشت کالا و لینک‌دهی به اپلیکیشن‌های شاپفای، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

در اینجا چند فروشگاه ساز شاپ فای برنامه‌هایی که به شما کمک می‌کنند از رقبایتان پیشی بگیرید و همیشه و به‌موقع به مشتریان بازده بدهید.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

برترین برنامه‌های شاپایفای ما برای برگشت کالا:

  1. مرکز بازگشت کالاهای AfterShip
  2. ریترنلی
  3. بازگشت‌های جسورانه

مرکز بازگشت کالاهای AfterShip

به عنوان پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن برگشت کالا شرکت شاپيفای اپ استور مرکز بازگشت پس از ارسال در میان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک بسیار محبوب است. رابط کاربری ساده‌ای ارائه می‌دهد که می‌توانید از طریق آن، امکان بازگشت کالا به‌صورت خودکار را برای مشتریان فراهم کنید. مشتریان می‌توانند بازگشت کالا را انجام دهند و شما نیز می‌توانید تمام بازگشت‌ها را در یک رابط مشاهده و به‌طور خودکار اعتبار را از طریق یک ماشین‌حساب خودکار هزینه بازگشت کالا صادر کنید. AfterShip از بازپرداخت وجه اولیه، کارت‌های هدیه (فقط Spotify Plus)، تعویض با برچسب‌های از پیش پرداخت شده و تعویض در فروشگاه (برای برندهای تجارت الکترونیک با فروشگاه‌های فیزیکی) پشتیبانی می‌کند.

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

AfterShip Returns Center

مزایا:

  • استفاده آسان
  • مرکز بازگشت کالا با برند فروشگاه شما هماهنگ است.
  • ایمیل‌ها را خودکار می‌کند
  • محاسبه‌گر بازده دلخواه
  • ارائه‌ها فروشگاه ساز شاپ فای و همچنین یکپارچگی کارت هدیه

معایب:

  • قیمت‌ها از ماهیانه ۹ دلار شروع می‌شود، اما هزینه برگشت کالا فراتر از محدودیت بسیار کم و سختگیرانه‌ای بر عهده شماست.
  • هیچ ویژگی گزارش‌دهی
  • هیچ قابلیت خودکارسازی قدرتمندی شما را مجبور به ورود به پورتال برای درخواست مرجوعی نمی‌کند.

مرجوعی و تعویض کالا

آیا حاضرید برای اینکه هیچ کاری نکنید، از قیمت صرف نظر کنید؟ ریترلای تقریباً به‌طور کامل خودکار است، پورتال برندسازی‌شده‌ی فوق‌العاده‌ای دارد، خودکار است، از تجزیه و تحلیل‌های غنی فراوانی برای بهبود فرآیندها به‌صورت تکراری استفاده می‌کند و قابلیت برگشت درون‌خطی جذابی دارد. با این حال، می‌تواند گران باشد. قیمت طرح‌ها از ۵۹ دلار در ماه شروع می‌شود و فقط از آنجا بالاتر می‌رود. با این وجود، قدرت بازگشت قابل‌توجهی در برابر هزینه‌اش دریافت می‌کنید.

returnly shopify app

مزایا:

  • امکانات گزارش‌دهی فراوان برای ردیابی و تحلیل محصولات دارای نرخ بازگشت بالا
  • قابلیت‌های خودکارسازی فوق‌العاده‌ی انبارداری و لجستیک فرآیند برگشت کالاهای شما را به طور کامل مدیریت خواهد کرد.
  • رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) استراحت
  • قابلیت‌های یکپارچه‌سازی فراوان
  • سیاست‌های هوشمندانه و مسیر‌یابی بازگشتی، اصطکاک فرایند را کاهش می‌دهند.

معایب:

  • گران
  • هزینه‌های پنهان

بازده‌های جسورانه

برنامه‌ی بازگشت کالا محبوب دیگر در فروشگاه، بولدرتانز (Bold Returns)، همه‌کاره اما در هیچ‌کدام استاد نیست. ویژگی‌های خودکارسازی دارد، اما به قدر Returnly قوی نیست و به اندازه‌ی AfterShip محدود هم نیست. همچنین یک موتور مبتنی بر قوانین دارد که قابل شخصی‌سازی است. با این حال، فرآیند شخصی‌سازی طولانی و پیچیده است و بررسی‌ها نشان می‌دهند که استفاده از آن برای فروشندگان بسیار دشوار است. هرچند شاید مهم به نظر نرسد، اما بولدر بسیاری از برنامه‌های دیگر را نیز مدیریت می‌کند. فروشگاه ساز شاپفای اپ استور (۱۸ مورد تا آخرین شمارش). این می‌تواند بر توانایی آن‌ها در پاسخگویی به سوالات پشتیبانی مشتری تاثیر بگذارد.

Bold Returns app shopify

مزایا:

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

  • امکانات خودکارسازی مناسبی برای برچسب‌های برگشتی
  • موتور مبتنی بر قوانین، امکان شخصی‌سازی برخی متغیرها را فراهم می‌کند.
  • پورتال سفارشی و برندسازی شده
  • می‌توانید تا حدودی ایمیل‌های خودکار را شخصی‌سازی کنید.

معایب:

  • نمی‌توان جنبه‌های مربوط به کارت هدیه و اعتبار در برگشت کالا را خودکار کرد.
  • بولت برنامه‌های زیادی را مدیریت می‌کند.
  • تنظیمات دشوار

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *