فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چت جی پی تی برای کمپین‌های جستجوی شما چه معنایی دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

چت‌جی‌پی‌تی، چه دوستش داشته باشید چه ازش بترسید، هوش مصنوعی مولد را در مرکز بحث‌های کنونی فناوری قرار داده است. چت‌جی‌پی‌تی یک چت‌بات پیشرفته هوش مصنوعی است که اواخر سال ۲۰۲۲ توسط OpenAI راه‌اندازی شد و می‌تواند تقریباً در مورد هر موضوعی به طور طبیعی و پیچیده گفت‌وگو کند. این چت‌بات از طریق متن و تصاویر موجود در وب (و مربیان انسانی در OpenAI) یاد می‌گیرد که چگونه سوالات انسان‌ها را درک کند و به آنها پاسخ دهد. پیامدهای بالقوه آن برای صنعت و جامعه بحث‌برانگیز و پیچیده است. اما برای بازاریابی جستجو، تأثیر این عصر جدید در هوش مصنوعی فوری‌تر است. بازاریابان می‌خواهند بدانند که چگونه بر نتایج جستجوی پولی تأثیر خواهد گذاشت و چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند. بنابراین، ما چند پاسخ جمع‌آوری کرده‌ایم. به طور مناسبی، ما از چت‌جی‌پی‌تی کمک گرفتیم.

اگر از شما بخواهند قیمت تخم‌مرغ در شهر نیویورک این هفته را حدس بزنید، احتمالا می‌توانید به قیمت تقریبی (حداقل در مقایسه با فروشگاه محلی خودتان) برسید، حتی اگر هیچ‌وقت به نیویورک نرفته باشید.

در زمینه تبلیغات کلیکی، یادگیری ماشینی به طور مشابه عمل می‌کند. این سیستم آموزش دیده است تا عوامل موثر بر هزینه‌ها و کلیک‌ها را تحلیل کند، روابط بین عبارت‌های جستجو و برندها را شناسایی کند و بر اساس حجم وسیعی از داده‌های موجود، همبستگی‌ها و پیش‌بینی‌ها را انجام دهد.

در واقع این کاری است که ما در آدثنا انجام می‌دهیم. ما از زمان تأسیس خود، از الگوریتم‌ها و فناوری یادگیری ماشینی خودمان برای کشف بینش‌های استراتژیک برای برندها، بازاریابان و آژانس‌ها در مورد استراتژی‌های جستجوی آنها، استراتژی‌های رقبای آنها و چشم‌انداز رقابتی آنها استفاده می‌کنیم. با استفاده از یک مجموعه داده داخلی گسترده و تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی، ما همچنین .. .مدل یادگیری ماشینی دسته‌بندی دقیق کلمات کلیدی جستجو. به عنوان مثال، ما هر روز میلیون‌ها عبارت جستجو را شناسایی کرده، فضای مزایده Google Ads مربوط به آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و میزان کلیک (CTR) و هزینه هر کلیک (CPC) را برای هر رقیبی که روی هر عبارت مزایده می‌دهد، تخمین می‌زنیم.

مشاهده این مطلب  چگونه با ChatGPT (به همراه مثال‌های آماده) از رقبا در رقابت برای نمایش‌های برجسته گوگل پیشی بگیرید

مدل‌های هوش مصنوعی ما برای ارائه این اطلاعات از مشاهدات صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کنند، مانند تعداد تبلیغات رقابتی برای یک اصطلاح، موقعیت هر تبلیغ و عناصر صفحات رقیب، و ویژگی‌هایی که از طریق پردازش زبان طبیعی استخراج می‌شوند.

آدتنا از هوش مصنوعی خود برای تولید امضای خود استفاده می‌کند. نمای کلی بازار برای هر مشتری سازمانی، پیشنهادهایی برای خلاقیت تبلیغاتی ارائه و احتمال کلیک را ارزیابی می کنیم. هوش مصنوعی، قدرتمندترین قابلیت های پلتفرم ما را هدایت می کند، از جمله مدل دسته بندی اختصاصی ما. از آنجایی که ما مجموعه ای عظیم از داده ها را در مورد هزاران برند که طی سال ها جمع آوری شده است، در اختیار داریم، یک پایه قوی برای استفاده از یادگیری ماشینی برای تخمین CTR و CPC برای هر عبارت جستجو، تبلیغ کننده و رتبه داریم.

از دیدگاه ادثنا، چت‌جی‌پی‌تی ابزاری قدرتمند دیگر برای ما فراهم می‌کند تا به مشتریانمان در درک بهتر ترجیحات مشتریان کمک کنیم، نتایج مرتبط‌تر در تبلیغات آن‌ها ارائه دهیم و راه‌های بهبود کمپین‌های تبلیغاتی و عملکرد آن‌ها را شناسایی کنیم. اما این ربات در مورد این موضوع چه می‌گوید؟

ما از ربات پرسیدیم: «چت جی پی تی چه تاثیری روی جستجو خواهد گذاشت؟»

برای درک تصویر کلی از تاثیر ChatGPT بر چشم‌انداز جستجو، به منبع اصلی مراجعه کردیم. اینها دقیقا کلماتی هستند که ChatGPT در پاسخ به پرسش ما تولید کرد.

به عنوان یک مدل زبانی، ChatGPT می‌تواند از چند طریق تأثیر قابل‌توجهی بر جستجو داشته باشد:

چت‌جی‌پی‌تی به عنوان یک مدل زبانی می‌تواند به چند طریق تاثیر قابل توجهی روی جستجو داشته باشد:

  1. پردازش زبان طبیعی: توانایی ChatGPT در پردازش و فهم زبان طبیعی، می‌تواند به بهبود جستجوها و نتایج آن کمک کند. با درک زمینه و هدف یک جستجو، ChatGPT می‌تواند نتایج جستجو را مرتبط‌تر و دقیق‌تر ارائه دهد.
  • پردازش زبان طبیعی: توانایی چت‌جی‌پی‌تی در پردازش و فهم زبان طبیعی می‌تواند به بهبود جستجوها و نتایج آنها کمک کند. با درک زمینه و قصد جستجو، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند نتایج جستجوی مرتبط و دقیق‌تری ارائه دهد.

پردازش زبان طبیعی (ChatGPT) می تواند به بهبود جستجوها و نتایج آنها کمک کند. ChatGPT با درک زمینه و هدف جستجو، نتایج مرتبط تر و دقیق تری ارائه می دهد.

  1. ChatGPT می‌تواند به سوالاتی که کاربران هنگام جستجو دارند، پاسخ تولید کند. این امر می‌تواند اطلاعات مستقیم و مفیدتری به کاربران ارائه دهد و منجر به تجربه جستجوی بهتر شود.
  • تولید پاسخ: چت جی پی تی می‌تواند به سوالاتی که کاربران در حین جستجو دارند، پاسخ دهد. این کار می‌تواند اطلاعات دقیق‌تر و مفیدتری را در اختیار کاربران قرار دهد و به تجربه‌ای بهتر از جستجو منجر شود.

چت جی پی تی می‌تواند پاسخ‌هایی به سوالات کاربران در حین جستجو تولید کند. این کار می‌تواند اطلاعات دقیق‌تر و مفیدتری را در اختیار کاربران قرار دهد و به بهبود تجربه جستجو منجر شود.

  1. چت جی پی تی می تواند از رفتار و ترجیحات کاربران یاد بگیرد و این امر به شخصی سازی نتایج جستجو کمک می کند. با تنظیم نتایج جستجو برای هر کاربر، چت جی پی تی می تواند نتایج مرتبط و مفیدتری ارائه دهد.
  • چت جی پی تی می‌تواند از رفتار و ترجیحات کاربران یاد بگیرد و این امر به شخصی‌سازی نتایج جستجو کمک می‌کند. با شخصی‌سازی نتایج جستجو برای هر کاربر، چت جی پی تی می‌تواند نتایج مرتبط‌تر و مفیدتری ارائه دهد.

چت جی پی تی می‌تواند با یادگیری از رفتار و ترجیحات کاربر، نتایج جستجو را شخصی‌سازی کند. این امر با تطبیق نتایج جستجو با هر کاربر، نتایج مرتبط‌تر و مفیدتری را ارائه می‌دهد.

به طور کلی، ChatGPT می‌تواند با ارائه نتایج مرتبط‌تر و شخصی‌تر، و همچنین تولید پاسخ به سوالات کاربران، تجربه جستجو را بهبود بخشد. با این حال، تأثیر آن بر جستجو به نحوه پیاده‌سازی و ادغام آن در موتورهای جستجو و ابزارهای جستجوی دیگر بستگی دارد.

به طور کلی، ChatGPT می‌تواند با ارائه نتایج مرتبط‌تر و شخصی‌تر و همچنین تولید پاسخ به سوالات کاربران، تجربه جستجو را بهبود بخشد. با این حال، تاثیر آن بر جستجو به نحوه پیاده‌سازی و ادغام آن در موتورهای جستجو و ابزارهای جستجوی دیگر بستگی دارد.

چت‌جی‌پی‌تی به ما توضیح داد که گوگل از یک نوع از معماری ترانسفورمر پیش‌آموزشی مولد (GPT) در موتور جستجوی خود برای پاسخ به سؤالات، خلاصه‌سازی (مثلاً ایجاد خلاصه‌های خوب) و ترجمه محتوا استفاده می‌کند.

مشاهده این مطلب  مروری بر هوش مصنوعی: ماهیت آن و نحوه بهینه سازی برای آن

بینگ هم از مدل‌های مبتنی بر GPT برای ارتقای توانایی فهم زبان طبیعی خود استفاده می‌کند تا جستجو با عبارات طبیعی برای کاربران آسان‌تر شود. بینگ با کمک ChatGPT و دیگر مدل‌های GPT دقت و ارتباط نتایج جستجو را بهبود می‌بخشد و پیشنهادات و توصیه‌های شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد.

سه راهی که چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به بازاریابان جستجو قدرت دهد

  1. تحقیق کلمات کلیدی(این ابزار را می‌توان در کنار ابزارهای رایگان مانند برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل یا بینش حراج و با ابزارهای سطح سازمانی مانند آدتنا استفاده کرد.)
  2. تحقیق و بهینه‌سازی متن تبلیغاتیچت‌جی‌پی‌تی را می‌توان برای تست عناوین جدید، توصیف محصولات و کپی‌های تبلیغاتی استفاده کرد.
  3. درک خود را از قصد جستجو ارتقا دهید.با استفاده از چت جی پی تی، رفتار مصرف‌کنندگان را بهتر درک کنید.
  • تحقیق کلمات کلیدی(این ابزار را می‌توان در کنار ابزارهای رایگان مانند برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل یا بینش حراج و همراه با ابزارهای سطح سازمانی مانند Adthena به کار برد.)

تحقیق کلمات کلیدی

  • تحقیق و بهینه سازی متن تبلیغاتیChatGPT را می‌توان برای آزمایش عناوین جدید، توضیحات محصول و کپی تبلیغات استفاده کرد.

تحقیق و بهینه‌سازی متن تبلیغاتی

  • درک خود از نیت جستجو را بهبود ببخشید.از چت جی پی تی برای درک رفتار مصرف‌کنندگان استفاده کنید.

درک خود را از هدف جستجو بهبود ببخشید.

آدثنا از ChatGPT چگونه استفاده می‌کند؟

نسل جدید تکنولوژی پردازش زبان طبیعی، توانایی ما را در تحلیل حجم عظیمی از داده‌های متنی و استخراج بینش‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای بهبود بیشتر کمپین‌های مشتریان استفاده کرد، ارتقا می‌دهد.

مشاهده این مطلب  چت جی پی تی و محتوای سئو: آینده این دو به کجا خواهد رفت؟

ChatGPT می‌تواند مشکلات یا شکایات رایج مشتریان در مورد یک محصول یا خدمات را شناسایی کند که می‌تواند در پیام‌های تبلیغاتی مفید باشد و به کسب‌وکارها کمک کند تا به نگرانی‌های خاص رسیدگی کنند. ChatGPT همچنین می‌تواند روندهای نوظهور یا موضوعات مورد علاقه در بازخورد مشتریان را شناسایی کند که می‌توان از آنها برای تنظیم محتوای تبلیغات استفاده کرد.

همانطور که از موارد بالا مشخص است، ما در حال آزمایش استفاده از ChatGPT برای تولید محتوا به صورت خودکار هستیم. این امر به مشتریان ما کمک خواهد کرد تا متن تبلیغات و دیگر انواع محتوا را با کارایی بیشتر تولید کنند.

بله، این تکنولوژی پیشرفته محدودیت‌هایی دارد و امکان سوءاستفاده و انتشار اطلاعات نادرست در آن وجود دارد. اما در بخش ما از دنیای وب، ChatGPT توانایی ما برای درک نیازهای مشتریان در جستجو و ارائه پیامی مناسب برای جذب و تبدیل آنها را افزایش می‌دهد. این امر با اهداف بازاریابی جستجو همسو است و به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا در رقابت موفق شوند و برای مشتریان در سراسر جهان تجربه‌ای بهتر ارائه دهند.

برای آشنایی بیشتر با استفاده آدثنا از هوش مصنوعی در ارائه اطلاعات هوش رقابتی منحصر به فرد به تبلیغ کنندگان، این ویدیوی 60 ثانیه‌ای را مشاهده کنید. ویدئوی توضیحیودرخواست یک نسخه نمایشی

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI
در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...
راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید
چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...
چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو
به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...
نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد
برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش...
بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟
تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع...
چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.
یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070