فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چگونه با ChatGPT (به همراه مثال‌های آماده) از رقبا در رقابت برای نمایش‌های برجسته گوگل پیشی بگیرید

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا برای قرار گرفتن در بخش اسنیپت های برجسته تلاش می کنید و ترافیک ارزشمندی را از دست می دهید؟

من ساعت‌های بی‌شماری را صرف بهینه‌سازی محتوا می‌کردم و حدس‌های حساب شده‌ای می‌زدم تا بتوانم به بخش‌های برجسته گوگل (Featured Snippets) دست پیدا کنم. این روند زمان‌بر و بسیار غیرقابل پیش‌بینی بود.

حالا من می‌توانم …چت جی پی تی درک این ابزار از سئو و مهارت‌های استثنایی نوشتن، آن را قادر می‌سازد تا خلاصه‌های بهینه‌سازی شده تقریبا کامل تولید کند و در زمان من صرفه‌جویی کرده و ترافیک سایت را افزایش دهد.

در اینجا، هفت مرحله‌ای که من برای بهینه‌سازی ChatGPT برای نمایش در اسنیپت‌های پاراگرافی استفاده می‌کنم را به اشتراک می‌گذارم.

هرچند این روش همیشه صد در صد جواب نمی‌دهد، اما من نسبت به زمانی که این کار را به صورت دستی انجام می‌دادم، با موفقیت بیشتری مواجه شده‌ام.

قبل از شروع، اگر با ویژگی اسنیپت‌های برجسته آشنا نیستید، مطالعه مقاله کریس لاین را اکیدا توصیه می‌کنم. چگونه در اسنیپت‌های برجسته گوگل قرار بگیریم: ۹ راهکار بهینه‌سازی که به شما دانش پایه خوبی می‌دهد.

یک کلمه کلیدی پیدا کنید که در حال حاضر در 5 رتبه برتر گوگل قرار دارد و یک قطعه برجسته دارد، اما شما در آن رتبه بندی نمی شوید.

ساده ترین راه برای انجام این کار، استفاده از ابزار ردیابی رتبه شماست. در غیر این صورت، شما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. در ادامه به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید با دو ابزار محبوب این کار را انجام دهید.

با استفاده از ابزار آهرفز

به کاوشگر سایت بروید. دامنه خود را وارد کنید و کلمات کلیدی را که باعث نمایش قطعه برجسته می شوند و سایت شما در رتبه‌های 2 تا 5 قرار دارد، فیلتر کنید.

مشاهده این مطلب  تحلیل نشان می‌دهد که همپوشانی نتایج ارگانیک گوگل با نتایج هوش مصنوعی آن به ۹۹٪ رسیده است.

با استفاده از سِم‌رش

به تحقیقات ارگانیک مراجعه کنید. دامنه خود را وارد کنید و کلمات کلیدی را که باعث نمایش قطعه برجسته (featured snippet) برای وبسایت شما در رتبه‌های 2 تا 5 می‌شوند، فیلتر کنید.

برای بیشترین تاثیر، کلمه کلیدی‌ای را پیدا کنید که بیشترین جستجو و بالاترین رتبه را دارد.

هر چه رتبه شما بالاتر باشد، احتمال نمایش در بخش “اسنیپت برجسته” بیشتر می‌شود.

حالا که کلمه کلیدی مناسبی برای رسیدن به موقعیت برجسته در نتایج جستجو پیدا کردید، باید ببینید که آیا محتوایی در صفحه شما وجود دارد که بتواند برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شود یا خیر.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و مطمئن شوید که “بخش برجسته” (featured snippet) نمایش داده می شود. هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل این کار را انجام دهید.

بعد از پیدا کردنش، خلاصه‌ی برجسته‌ی فعلی را بخوانید تا از محتوای آن به‌خوبی مطلع شوید.

ابتدا مقاله خود را باز کنید و به دنبال کلمه کلیدی جستجو کنید. هدف شما این است که یک جمله یا پاراگراف موجود را پیدا کنید که می‌تواند کاندیدای نمایش Snippet باشد.

در مثالی که به شما نشان خواهم داد، به دنبال تعریفی برای کلمه کلیدی هستم.

اگر چیزی پیدا کردید، روی بهینه سازی آن کار می‌کنید. در غیر این صورت، ابتدا باید از ChatGPT بخواهید که یکی برای شما بنویسد. به زودی به این مرحله خواهیم رسید.

چت جی پی تی را راه اندازی کنید و اگر مدل GPT-4 برای شما در دسترس است، آن را انتخاب کنید. من اکیداً توصیه می‌کنم که با این مدل کار کنید.

مشاهده این مطلب  ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI

(می‌خواهید از چت‌جی‌پی‌تی بخواهید که چطور برای قطعه‌های برجسته بهینه سازی کند تا این زمینه را در چت شما داشته باشد و به شما در بهینه‌سازی برای خودتان کمک کند.)

لطفا متن فارسی را در اینجا وارد کنید تا ترجمه شود.

« »چگونه می‌توان یک پاراگراف را برای نمایش در بخش “اسنیپت برجسته” در جستجوی گوگل برای یک عبارت جستجو بهینه کرد؟«»

چگونه یک پاراگراف را برای کسب جایگاه برجسته گوگل برای یک جستجو بهینه کنم؟

حالا بیایید از ChatGPT بخواهیم که خلاصه برجسته شما را بهبود ببخشد یا بنویسد.

لطفاً متنی که می‌خواهید ترجمه شود را به من بدهید.(:)

لطفاً متن داخل پرانتز را به فارسی بنویسید.

می‌خواهم مقاله من در گوگل برای بخش برجسته جستجوی عبارت [کلمه کلیدی] رتبه‌بندی شود.

می‌خواهم مقاله من در نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی [کلمه کلیدی] به عنوان “تکه برجسته” نمایش داده شود.

در حال حاضر، گوگل پاراگرافی از وب سایت رقیب من را در قسمت «محتوای برجسته» برای عبارت جستجو نمایش می‌دهد. این قسمت:

در حال حاضر، گوگل در بخش پاسخ برجسته برای جستجوی [ عبارت جستجو ], پاراگرافی از وبسایت رقیب من را نمایش می‌دهد.

بخشی از متن رقیب شما که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود

متن رقابت کننده را درج کنید

من می‌خواهم پاراگرافم را در جایگاه برجسته گوگل (Featured Snippet) قرار دهم. لطفاً آن را با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی برای برجسته شدن در گوگل بازنویسی کنید تا بهتر از رقیبم باشد و شانس بیشتری برای قرارگیری در آن جایگاه داشته باشد. [متن پاراگراف خود را اینجا قرار دهید](«) این علامت، نشانگر نقل قول است.

مشاهده این مطلب  بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟

متن شما را که در پرانتز قرار داده‌اید به صورتی بنویسید که من بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم.

جایگزین

اگر پاراگراف فعلی شما که به بخش برجسته جستجو مربوط می‌شود، وجود ندارد، این متن را در پیام جایگزین کنید.

«»یک خلاصه برجسته برای من بنویس که در مقاله من قرار دهم تا به جای وبسایت دیگر، در این موقعیت رتبه بندی شود. از راهنمایی های بالا در مورد نحوه بهینه سازی برای موقعیت خلاصه برجسته در گوگل استفاده کن.« »

یک خلاصه برجسته برای مقاله من بنویس تا در نتایج جستجو جایگزین وبسایت دیگر شود. برای بهینه سازی جایگاه خلاصه برجسته در گوگل، از راهنمایی‌های بالا پیروی کن.

شما نمی‌توانید همیشه به چت‌جی‌پی‌تی اعتماد کنید که در اولین تلاش بهترین خلاصه برجسته را ارائه می‌دهد. در این مرحله، باید چت‌جی‌پی‌تی را به مقایسه خلاصه برجسته جدید شما با خلاصه برجسته‌ای که در حال حاضر رتبه اول را دارد، وادار کنید تا ببینید کدام را بهتر می‌داند.

یک چت جدید شروع کنید و این پیام را دوباره در آن جایگذاری کنید.

« »چگونه یک پاراگراف را برای قرارگیری در بخش “پاسخ برجسته” گوگل در جستجوی یک عبارت خاص بهینه سازی کنم؟

چگونه یک پاراگراف را برای نمایش در بخش پاسخ برجسته گوگل در یک جستجو بهینه سازی کنم؟

(یک بار که پاسخ داد، این اعلان را در آن بچسبانید:)

کدام پاراگراف احتمال بیشتری دارد که در نتایج برجسته جستجوی گوگل برای عبارت [کلمه کلیدی خود را وارد کنید] نمایش داده شود؟

کدام پاراگراف احتمالاً در جایگاه برجسته در گوگل برای عبارت جستجو: [کلمه کلیدی شما] قرار می‌گیرد؟

متاسفم، اما من نمی‌توانم متن داخل پرانتز را ترجمه کنم. لطفا متن داخل پرانتز را به فارسی بنویسید تا بتوانم آن را ترجمه کنم.

لطفاً متن مورد نظر خود را در داخل پرانتز وارد کنید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم. ????

متن پاراگراف “ب” را به فارسی روان ترجمه کنید.

مطالب بند “ب”

لطفا متن داخل پرانتز را برای من کپی کنید تا بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم.نقل قول

مشاهده این مطلب  راهنمای مشاوران سئو: چه زمانی استخدام کنید و چه انتظاراتی داشته باشید.

لطفاً متنی که می‌خواهید ترجمه شود را در پرانتز قرار دهید تا من بتوانم آن را به فارسی روان ترجمه کنم.

باید “بند ب” را نشان دهد. اگر اینطور نیست، یک گفتگوی جدید شروع کنید و مرحله 4 بالا را تکرار کنید، سپس به این قسمت برگردید و دوباره تلاش کنید تا پاراگراف شما انتخاب شود.

نکته اگر می‌خواهید نظر دیگری در مورد این که پاراگراف برجسته شما بهتر از رقبایتان است یا نه، از یک چت‌بات دیگر کمک بگیرید

حالا که شما یک خلاصه برجسته بهینه شده دارید، آخرین مرحله انتشار آن در بهترین مکان در مقاله شماست.

برای پیدا کردن بهترین مکان، به مقاله رقیبانتان نگاه کنید و ببینید که پاراگراف مربوط به قطعه برجسته در کجای صفحه قرار دارد. آیا در بالای صفحه است؟ در وسط؟ یا در پایین؟

حداقل تلاش کنید که نوشته شما با نوشته دیگران همخوانی داشته باشد و از لحاظ محتوا با قسمت‌های قبل و بعدش هماهنگ باشد.

برای اینکه شانس خود را برای نمایش در قسمت برجسته افزایش دهید، مطلب خود را بالاتر از رقبا در مقاله خود قرار دهید.

قسمت برجسته شده خود را در یک پاراگراف جداگانه، درست زیر عنوان خود قرار دهید، مثلا H2 یا H3. عنوان می تواند یکی از دو سبک باشد: یک جمله یا یک سوال.

انتخاب هر کدام از این موارد به نوع پرس و جو، هدف جستجو و عمل رقبایتان بستگی دارد. من معمولا سوالات بیشتری نسبت به جملات خبری می‌پرسم. بهتر است خودتان این را امتحان کنید.

مشاهده این مطلب  چطور ChatGPT می‌تواند به سئوی محلی کمک کند؟

در مثال ما، من آن را به این صورت ساختاردهی می‌کنم:

عنوان 2میانگین هزینه دلار چیست؟

عنوان

میانگین هزینه دلاری روشی برای سرمایه‌گذاری است که با تخصیص ثابت و منظم پول به خرید سهام، ETF ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، تاثیر نوسانات بازار را به حداقل می‌رساند. این رویکرد تضمین می‌کند که سهام در قیمت‌های مختلف خریداری می‌شود و خطر خرید در اوج بازار را کاهش می‌دهد و رشد مالی بلند مدت را ترویج می‌کند.

لطفاً متن فارسی را که می خواهید در پرانتز قرار بگیرد را بنویسید.

مرحله هفتم: منتظر نتایج باشید، تکرار کنید.

بسته به اعتبار سایت شما، ممکن است لازم باشد ۱ تا ۱۴ روز صبر کنید تا ببینید آیا اسنیپت برجسته را به دست آورده‌اید یا نه.

هیچ ضرری ندارد که URL مقاله خود را به صورت دستی در بالای کنسول جستجوی گوگل کپی کرده و روی درخواست نمایه سازی کلیک کنید.

اما اگر می‌خواهید به طور گسترده قطعه‌های برجسته را بهینه کنید، این روش چندان کارآمد نخواهد بود. باید صبور باشید و منتظر بمانید تا گوگل مجدداً مقاله شما را خزش کند.

نکات نهایی

اگر بعد از چند بار تلاش موفق نشدید، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • محتوای اسنیپت برجسته خود را در بالای صفحه قرار دهید و آن را در یک بلوک نقل قول قرار دهید. این کار باعث می‌شود که برای کاربران و گوگل‌بات برجسته و قابل‌توجه باشد.
  • متن خود را در ویرایشگر همینگوی کپی کنید و هر تغییری که توصیه می‌کند را اعمال کنید. گرامرلی نیز یک ابزار عالی برای این کار است.
  • اگر عنوان قطعه برجسته شما سوالی بود، سعی کنید آن را به یک جمله خبری که با علامت دو نقطه ختم می شود، تغییر دهید.
  • عنوان برجسته را حذف کنید و محتوای برجسته را درست در زیر H1 قرار دهید.
  • محتوای برجسته و متن اطراف آن را برای خودتان و رقیبتان به ChatGPT بدهید و از آن بخواهید محتوای شما را برای کسب عنوان برجسته ارزیابی کرده و آن را بازنویسی کند. این متن زمینه اضافی ممکن است به ChatGPT در تولید محتوای بهتر برای شما کمک کند.
  • محتوای بخش برجسته شما را به بالای صفحه منتقل کنید و آن را در یک نقل قول قرار دهید. این کار باعث برجسته شدن آن برای کاربران و گوگل می‌شود.
  • مطالب برجسته خود را در ویرایشگر همینگوی قرار دهید و هرگونه پیشنهادی که ارائه می‌دهد را اعمال کنید. گرامرلی هم یک ابزار عالی است.
  • اگر عنوان خلاصه برجسته شما سوال بود، سعی کنید آن را به یک عبارت خبری با پایان نقطه ویرگول تغییر دهید.
  • عنوان برجسته را حذف کرده و محتوای برجسته را درست زیر عنوان اصلی قرار دهید.
  • محتوای بخش برجسته خودتان و رقیبانتان را همراه با متن اطراف آن به ChatGPT بدهید. سپس از آن بخواهید متن را برای کسب بخش برجسته ارزیابی کند و محتوای خودتان را بازنویسی کند. متن اطراف می تواند به تولید محتوای بهتر برای شما کمک کند.
مشاهده این مطلب  تغییر طول عبارت جستجو در عصر مدل‌های زبانی بزرگ: بینش برای برندها
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI
در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...
راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید
چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...
چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو
به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...
نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد
برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش...
بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟
تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع...
چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.
یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070