09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

مدیر عامل ردیت به مایکروسافت و موتورهای جستجوی هوش مصنوعی: برای محتوای ما پول پرداخت کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

ردیت به مسدود کردن دسترسی موتورهای جستجو و مدل‌های هوش مصنوعی مانند مایکروسافت به محتوای خود با استفاده از فایل robots.txt ادامه خواهد داد، مگر اینکه این شرکت‌ها برای استفاده از محتوا با ردیت قرارداد امضا کنند. این خبر را استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرده است.

چرا ردیت موتورهای جستجو را مسدود می‌کند؟او با اشاره به اینکه ” مسدود کردن این شرکت‌ها واقعا دردسر ساز بوده “، به وبسایت خبری فناوری گفت

  • بدون این توافق‌ها، ما هیچ نظری در مورد نحوه نمایش داده‌هایمان و نحوه استفاده از آن نداریم و این موضوع ما را به جایی رسانده است که مجبوریم افرادی را مسدود کنیم که حاضر نیستند با نحوه استفاده یا عدم استفاده از داده‌هایمان که ما دوست داریم، موافقت کنند.
  • آنها [شرکت‌های مایکروسافت، انتروپیک و پرپلکسیتی] انگار این‌طور فکر می‌کنند که تمام محتوای موجود در اینترنت برای استفاده‌ی آزاد آن‌هاست. این موضع واقعی آن‌هاست.
  • به نظر من تبادل ارزش سنتی موتورهای جستجو تغییر کرده است. جستجو، خلاصه سازی و آموزش در حال ادغام هستند و تبادل ارزشی خزیدن در مقابل ترافیک بازگشت، مبهم شده است.

رایگان. بله، مصطفی سلیمان، مدیرعامل هوش مصنوعی مایکروسافت آن را “رایگان” نامیدند. اعلام اینکه هر کسی می تواند آن را کپی و استفاده کند

  • “… در مورد محتوایی که قبلا در فضای آنلاین آزاد وجود داشته، قرارداد اجتماعی در مورد آن از دهه 90 به این صورت بوده که استفاده آزاد از آن مجاز است. هرکسی می‌تواند آن را کپی کند، با آن خلاقیت به خرج دهد، آن را بازتولید کند. این به نوعی نرم‌افزار آزاد بوده است. این درک عمومی وجود داشته است.”

گوگل مسدود نیست.در همین حال، ردیت گوگل را مسدود نکرد. دلیلش این بود که… گوگل سالانه ۶۰ میلیون دلار به ردیت پرداخت می‌کند. این توافق نامه صدور مجوز محتوا در ماه فوریه اعلام شد.

بیانیه مایکروسافت.به دنبال خبر مسدود کردن موتورهای جستجو توسط ردیت (سخنگوی مایکروسافت به Search Engine Land گفت:)

  • مایکروسافت به استاندارد robots.txt احترام می‌گذارد و دستورالعمل‌هایی که توسط وب‌سایت‌هایی که نمی‌خواهند محتوای صفحاتشان توسط مدل‌های هوش مصنوعی مولد ما استفاده شود را رعایت می‌کند. بینگ پس از اعمال فایل به‌روز شده robots.txt در ۱ ژوئیه که تمام خزش‌های سایت را ممنوع می‌کند، خزیدن از ردیت را متوقف کرد..« »

چرا به ما اهمیت می دهد؟ ردیت به دلیل توافقنامه‌ی مجوز با گوگل و همچنین حجم باورنکردنی بازدید و ترافیک ارگانیکی که به دلیل جایگاه برجسته‌اش در نتایج جستجوی گوگل به دست می‌آورد، در موقعیتی قدرتمند قرار دارد. با این حال، دیگر تولیدکنندگان و منتشرکنندگان محتوا احتمالا به هرگونه بازدید و ترافیکی که می‌توانند از موتورهای جستجو و پاسخگویی مبتنی بر هوش مصنوعی به دست آورند، نیاز خواهند داشت.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
موقعیت یکسان لینک‌ ها در AI Overview

موقعیت یکسان لینک‌ ها در AI Overview؛ چالشی جدید برای تحلیل سئو، طراحی و توسعه سایت

شفاف‌سازی گوگل: همه لینک‌های AI Overview دارای یک «Position» واحد هستند در جدیدترین به‌روزرسانی از سوی...
گوگل، نگهبان دروازه یا مالک مسیر؟ | بررسی نقش AI Overview در آیندهٔ سئو و ترافیک وب

گوگل، نگهبان دروازه یا مالک مسیر؟ | تحلیل عمیق از استراتژی AI Overview و آینده ترافیک وب

گوگل، نگهبان دروازه یا مالک مسیر؟ وقتی هوش مصنوعی در جستجوی گوگل، به جای راهنما بودن، خودش مقصد می‌شود زمانی...
چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

چگونه گوگل با کمک هوش مصنوعی جلوی کلاهبرداری‌ ها را می‌گیرد؟

گوگل با کلاهبرداران چه می‌کند؟ بیایید واقع‌بین باشیم. اینترنت هرچقدر پیشرفت می‌کند، راه‌های فریب هم پیچیده‌تر...
پایان بازی قدیمی سئو؛ آغاز عصر محتوای واقعی و انسانی

پایان بازی قدیمی سئو؛ آغاز عصر محتوای واقعی و انسانی

مقدمه ما در آستانه یک تغییر بزرگ در فضای جستجو هستیم؛ تغییری که بسیاری از برندها هنوز از آن بی‌خبرند....
🔎 SSR یا CSR؟ گوگل بالاخره موضع خودش را اعلام کرد

رندر سمت سرور یا کلاینت

چرا این موضوع برای سئو مهم است؟ با پیشرفت وب و گسترش استفاده از فریم‌ورک‌هایی مثل React، Vue و Angular،...
چگونه محتوا را برای جستجوی هوش مصنوعی (AI) و مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) ساختار بندی کنیم

چگونه محتوا را برای جستجوی هوش مصنوعی (AI) و مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) ساختار بندی کنیم

در دنیای سئو، وقتی دربارهٔ نحوهٔ ساختاربندی محتوا برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، معمولاً...
رشد هوش مصنوعی در گوگل

رشد هوش مصنوعی در گوگل

موج نوین در جست‌وجوی گوگل با هوش مصنوعی در جدیدترین گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۵، شرکت آلفابت – شرکت مادر...
گوگل و آینده هوش مصنوعی

گوگل و آینده هوش مصنوعی | آیا ساندار پیچای هنوز بازی را در دست دارد؟

طرح پرسش کلیدی: آیا گوگل همچنان رهبر آینده است یا باید جای خود را به چت‌جی‌پی‌تی بدهد؟ مروری کوتاه بر...
بهینه‌ سازی هوش مصنوعی عاملی

بهینه‌ سازی هوش مصنوعی عاملی (AAIO): چیست، چگونه کار می‌کند، چرا اهمیت دارد و چگونه باید با آن مواجه شد

ظهور سامانه‌های هوش مصنوعی عاملی (Agentic AI) که می‌توانند به‌صورت مستقل تعاملات دیجیتال را آغاز کنند،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070