فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

راهنمای تحقیق کلمات کلیدی SEO در عصر ChatGPT

آنچه در این مقاله می خوانید:

(طرح مایکروسافت برای استفاده از سرمایه گذاری خود در شرکت مادر ChatGPT، OpenAI، به سرعت در حال پیشرفت است، با ) چت‌جی‌پی‌تی در حال حاضر در رابط کاربری بینگ مایکروسافت ظاهر می‌شود.

تنها چند ماه پس از اینکه ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، از چت‌بات‌ها به عنوان وضعیت بحرانی گوگل بارد را به طور محدود عرضه کرد. پاسخ آن به چت جی پی تی.

و علاقه کاربران همچنان در حال افزایش است. علاقه به ChatGPT از زمان انتشار عمومی آن در اواخر ماه نوامبر، به شدت افزایش یافته است.

برای متخصصان سئو که آینده‌ای را در نظر می‌گیرند که نتایج چت‌بات با تمرکز اساسی گوگل (و بینگ) بر روی … محتوای مفید راه پیش رو پیچیده است.

در این مقاله، به موضوع تحقیق کلمات کلیدی در عصر چت جی پی تی خواهم پرداخت.

  • چه چیزهایی بهتر شده است؟
  • تهدیدات بالقوه‌ای که ممکن است پدیدار شوند
  • چه اتفاقی بعدا ممکن است بیفتد؟
  • مهارت‌ها و فلسفه‌هایی که سئوکاران برای دستیابی به نتایج باید حفظ کنند.

هوش مصنوعی در جستجو: چطور به ما کمک می‌کند؟

اول، به یاد داشته باشید که فناوری چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مدتی است که وجود دارد. چیزی که با انتشار ChatGPT تغییر کرد این بود که ناگهان به طور گسترده در دسترس قرار گرفت.

با این حال، بسیاری از متخصصان سئو با استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی آشنا هستند (چه با خواندن یکی از هزاران مقاله یا امتحان کردن ابزار رایگان آن).

در اینجا مثالی از کارهایی که این سیستم قرقره و طناب به شما کمک می‌کند انجام دهید، آمده است.

مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

پرسش

خروجی اولیه

جزئیات بیشتر

ما با دو پرسش کوتاه، یک لیست بزرگ از کلمات کلیدی را به طور موضوعی مرتب کرده و به هر کدام هدف کاربر را نسبت دادیم، و همه اینها در عرض چند ثانیه انجام شد.

این یک شروع سطحی عالی است که به متخصصان سئو زمان زیادی را در مقایسه با روش‌های دستی صرفه‌جویی می‌کند. این نمونه‌ای عالی از عملکرد ChatGPT به عنوان یک ابزار است.

به طور کلی، چت‌جی‌پی‌تی سرعت انجام تحقیقات شما را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید از آن بخواهید که موضوعات مرتبط را به سرعت ایجاد کند، به شما در طبقه‌بندی هدف لیست‌های مختلف کلمات کلیدی کمک کند و به معنای آنها بپردازد و آنها را دسته‌بندی کند.

مثل اکسل تصورش کنید. در اکسل، ماکروها به شما اجازه می‌دهند زمان بیشتری را به تحلیل اختصاص دهید و از نوشتن فرمول‌ها به صورت دستی خلاص شوید. چت جی پی تی هم می‌تواند عملکردی مشابه داشته باشد و کارهای تکراری را انجام دهد و زمان بیشتری را برای تفکر و خلاقیت انسانی باقی بگذارد.

چه خطراتی ممکن است ایجاد کند؟

در اینجا، فقط به موضوع پژوهش کلمات کلیدی می‌پردازم.

تهدید اصلی ناشی از کارایی ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی، شبیه تهدیدی است که توسط سایر ابزارهای قدرتمند ایجاد می‌شود. این باعث می‌شود که بازاریابان به دنبال میانبرهای بیش از حد باشند. لطفا متن مورد نظر داخل پرانتز را بنویسید تا آن را به فارسی روان ترجمه کنم.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که فقط یک کلمه کلیدی تایپ کنید و از ChatGPT بخواهید تمام کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کند و کارتان را به همین جا ختم کنید. اما این کار کیفیت چندانی نخواهد داشت و رقبای ارزان قیمت تر هم می‌توانند آن را ارائه دهند.

مشاهده این مطلب  موتور جستجوی ChatGPT، مایکروسافت بینگ را به یک اولویت در سئو تبدیل می‌کند.

مرحله بعد باید یک تحلیل شکاف انجام بده. چه چیزی وجود نداره؟

یافتن نقطه ضعف کار سختی است. برای درک آنچه از دست رفته، باید خواندن و تفکر عمیق در مورد مفهوم انجام شود. کشف نیازی که هیچ کس به آن نمی‌پردازد، راهی برای رسیدن به طلای کلمات کلیدی است.

خطر استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی، وابستگی به سهولت استفاده از آن است.

ارزش واقعی سئوهای خوب، هنوز هم در انجام کار سختِ ظرافت و شناختن فضای منفی نهفته است.

چیزی که اصلا تغییر نمیکنه چیه؟

چت جی پی تی هیچ تغییری در سوالاتی که در مورد تعداد کلمات کلیدی و شمارش کلمات می‌شنوم، ایجاد نکرده است.

هنوز هم مرتباً از من سوال می پرسند: «حداقل باید 300 کلمه باشه، درسته؟» و «چند بار باید کلمه کلیدی اصلی رو در این متن استفاده کنیم؟»

چت جی پی تی هیچ تغییری در نحوه پاسخ من به این سوالات ایجاد نکرده است.

درباره ارائه ارزش بدون شمارش کلمات یا کلمات کلیدی.

SEO های خوب از کلمات کلیدی برای ارزیابی نیت کاربر و درک آنچه که او می خواهد یاد بگیرد استفاده می کنند.

آنها تلاش می‌کنند تا … روانشناسی جستجوگر گاهی نیاز به محتوای کوتاه دارند (مثل “چطور بند کفش رو دو گره می زنید؟”) و گاهی به کتابی کامل (مثل “معنای زندگی چیست؟”).

به خصوص با هوشمندتر شدن سیستم ها در ارائه نیازهای افراد، مهارت انسانی در ارزیابی تفاوت های روانی کلمات کلیدی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

من روشی به نام “تهیه کلیدواژه” دارم. در این روش، ابتدا به مفهوم اصلی فکر می‌کنم و سپس فقط با تمرکز بر ارزش و کیفیت پاسخ به سوال، پیش‌نویس را می‌نویسم.

مشاهده این مطلب  سِرچ جی پی تی چهار برابر بیشتر از پِرپلِک سیتی و کلود، معرفی به کسب‌وکارها می‌دهد.

پس از آن است که شروع به این می‌کنم که چه کلمات کلیدی را می‌توان به کار برد، و بعد محتوا را دوباره می‌نویسم.

این روش زمانی مفید است که شما از تیم‌های فروش یا محصولتان درباره سوالات و نیازهای مشتری اطلاعاتی دریافت کرده‌اید. شما موضوع را بدون تحقیق کلمات کلیدی به دست آورده‌اید، پس محتوای خود را بدون در نظر گرفتن آن‌ها بنویسید و بعدا ببینید کجا به صورت طبیعی در متن جای می‌گیرند.

بعدش چه اتفاقی ممکنه بیفته؟

پیش‌بینی من این است که در آینده نزدیک، چت‌جی‌پی‌تی به ابزارهای برنامه‌ریزی کلمات کلیدی، ویژگی‌های تحلیل محتوا و موضوعات، یکپارچه خواهد شد. چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای به منظر برنامه‌ریزی سئو گره خورده و از جریان کاری جداگانه خارج خواهند شد.

جزئیات راه اندازی ربات های گفتگوی هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت با دقت بررسی خواهد شد. بازاریابان با دقت به رفتار کاربران و روند ترافیک توجه خواهند کرد تا از اثرات کوتاه مدت آن بر صنعت سئو آگاه شوند.

مطمئناً درک و استفاده از هوش مصنوعی تحقیق کلمات کلیدی اکنون می تواند به متخصصان سئو در درک مدل ها و نحوه آموزش آنها کمک کند.

هرچه درک شما از هوش مصنوعی در حال حاضر بیشتر باشد، بهتر می‌توانید از آن در آینده به نفع خودتان استفاده کنید، به خصوص زمانی که این تکنولوژی بیشتر در زندگی ما جا می‌افتد.

بازاریابان جستجو می‌توانند برتری پیدا کنند.

همانند بیشتر نوآوری‌های تکنولوژیکی، ChatGPT بازاریابان را مجبور خواهد کرد که مهارت‌ها و تخصص‌های مربوط به لایه‌هایی از دانش که قدرت خروجی این تکنولوژی را چند برابر می‌کند، درک و توسعه دهند.

مشاهده این مطلب  هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک: ۱۵ مثال از تأثیر آن امروز و فردا

پس از اینکه ChatGPT در تحقیق کلمات کلیدی نظر خود را گفت، ظرافت و روانشناسی نیت باید به شما بگوید که با این کلمات کلیدی چه کنید، از جمله یافتن شکاف‌هایی که این فناوری هنوز به آنها نرسیده است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI
در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...
راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید
چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...
چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو
به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...
نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد
برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش...
بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟
تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع...
چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.
یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070