تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

چطور از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم (با مثال‌های عملی)

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر از ( چت جی پی تی ) استفاده کرده ای  برای هر مدت زمانی برای انجام وظایفی مانند تولید محتوا برای سئو احتمالا متوجه چند چیز شده‌اید:

  • این (هست) عالی و بسیار وقت‌صرفه‌کن برای انجام بعضی از کارها
  • این هست خیلی بدتر بیشتر از آنچه که برای کارهای دیگر انجام می‌دهی.
  • برای بهره‌مندی کامل از این ابزار، باید نحوه‌ی کار آن را درک کنید، حاضر به اصلاح چندین باره‌ی درخواست‌های خود باشید و خروجی پلتفرم را ارزیابی کنید.

(وقتی که) استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی برای راهنمایی شما در این فرآیند، بیایید … را بررسی کنیم.

  • چت‌جی‌پی‌تی در انجام تحقیق کلمات کلیدی (با راهنمایی‌های خاص) مهارت زیادی دارد.
  • چت جی پی تی در انجام تحقیق کلمات کلیدی خوب عمل نمی کند.
  • نحوه ارزیابی کیفیت خروجی جستجوی کلمات کلیدی ChatGPT

در این مقاله، شما با کاربردهای خاص ChatGPT در زمینه تحقیق کلمات کلیدی و چارچوبی برای ادغام این ابزار در فرآیندهای سئو آشنا خواهید شد.

نحوه استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی

نکته‌ی مهمی که باید از ابتدا بدانید این است که ChatGPT به حجم جستجو و دیگر معیارها مانند ابزارهای کلمات کلیدی مثل گوگل Keyword Planner ، Ahrefs و Semrush دسترسی ندارد.

با این حال، ChatGPT می‌تواند برای چندین عملکرد پژوهش کلمات کلیدی بسیار مفید باشد.

طوفان فکری کلمات کلیدی و ایده پردازی موضوع

یکی از معایب ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی این است که رقبای شما (و اغلب سایت‌های معتبرتر از سایت شما)با استفاده از همان ابزارهاو(استفاده از کلمات کلیدی مشابه)لطفاً متن فارسی که می‌خواهید ترجمه شود را در داخل پرانتز بنویسید.

مشاهده این مطلب  موتور جستجوی ChatGPT، مایکروسافت بینگ را به یک اولویت در سئو تبدیل می‌کند.

هنگامی که لیستی از موضوعات و کلمات کلیدی هدف را می‌سازید، استفاده از پرامپت‌های مناسب ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند تا محدوده‌های وسیعی از کلمات کلیدی دست نخورده را بیابید.

(موضوعی برای مبتدیان)

اگر می‌خواستم یک وبسایت در مورد بدمینتون (پیکلبال) راه‌اندازی کنم و به دنبال ایده‌های کلی برای نوشتن می‌گشتم، می‌توانستم از ChatGPT بخواهم که با استفاده از چند محرک خلاق، مرا به سمت ایده‌های ابتدایی هدایت کند.

مطمئناً، این یک لیست از کلمات کلیدی نیست، اما می‌تواند به عنوان ساختار کلی سایت عمل کند و ایده‌هایی برای خوشه‌های کلمات کلیدی برای ساختن به من می‌دهد.

برنامه های کنفرانس مربوط به موضوع

به طور مشابه، پرسیدن از ChatGPT درباره موضوعات کنفرانس که برای یک شخصیت خاص در زمینه من مناسب هستند، ایده‌های جالبی را ارائه می‌دهد:

تحقیق رقابتی سریع و آسان

(چت جی پی تی به جدیدترین اطلاعات دسترسی ندارد و یک ابزار جامع برای تحقیق کلمات کلیدی نیست. اما می تواند به من در درک سریع فضای رقابتی یک حوزه و شروع ایده های سطح بالا کمک کند.)

علاوه بر این، ایده‌های بیشتری برای موضوعات و زیر شاخه‌های مختلف:

تحقیق درباره رسانه‌های اجتماعی و افراد تأثیرگذار

من می‌توانم با نگاه کردن به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی مانند توییتر، اطلاعات بیشتری در مورد این حوزه به دست بیاورم.

با این حال به خاطر داشته باشید که این اطلاعات از مجموعه داده‌های آموزشی GPT-3 است که به‌روز نیست. علاوه بر این، دسترسی به توییتر از ۴ دسامبر ۲۰۲۲ متوقف شده است.

تعجب‌آور نیست، چون تازه فهمیدم که OpenAI به پایگاه داده توییتر برای آموزش دسترسی داشته. فعلا این کار رو متوقف کردم. باید درباره ساختار حکمرانی و برنامه‌های درآمدزایی در آینده بیشتر بدونم. OpenAI به عنوان یک سازمان منبع باز و غیرانتفاعی شروع به کار کرد. هیچ‌کدام از اینها دیگه درست نیستند.

مشاهده این مطلب  ۶ راه برای استفاده از ChatGPT در بازاریابی آمازون

ایلان ماسک چهارم دسامبر ۲۰۲۲

من همچنین می‌توانم به ردیت نگاهی بیندازم.

(این حتی می‌تواند مفیدتر باشد اگر کمی عمیق‌تر شوید:)

خروجی بسیار مناسب است، به‌خصوص برای زوایای خاص مقالات یا سؤالات متداول.

همچنین می‌توانید نگاهی اجمالی به اینفلوئنسرها و رهبران فکری بیندازید.

بعد می‌توانم به موضوعات بیشتری بپردازم و یاد بگیرم که در مورد چه موضوعاتی توییت می‌کنند و صحبت می‌کنند.

در ادامه، می‌توانم با ترکیب کردن درخواست‌ها و خواستن خلاصه تحقیقات ChatGPT از آن، همه چیز را به هم متصل کنم.

راستش رو بخوای، من خیلی از درخواست‌های ChatGPT رو اجرا می‌کنم، و بعضی از خروجی‌هاش به طرز عصبانی‌کننده‌ای بده.

اما اگر از یک دستیار مجازی بخواهید چند ساعت برای تحقیق در مورد یک حوزه خاص وقت بگذارد و از او بخواهید ایده‌های کلی موضوعی و دسته‌بندی برای یک وب‌سایت جدید ارائه کند، قابل قبول است که این پاسخ را به شما بدهد.

کلمات کلیدی قابل اجرا را طوفان فکری کنید.

ما اکنون داده‌های جالب در مورد دسته‌های سطح بالا و “زیر شاخه‌ها” داریم. پس چگونه این اطلاعات را به یک لیست واقعی از کلمات کلیدی هدف تبدیل کنیم؟

چت جی پی تی نمی‌تواند به شما داده‌های تخمینی حجم جستجو و سختی کلمات کلیدی بدهد. اگرچه این معیارها کامل نیستند، اما اگر به صورت “کورکورانه” عمل کنید، می‌توانید زمان و منابع خود را هدر دهید.

می‌توانیم از ChatGPT برای تهیه لیستی از کلمات کلیدی اولیه استفاده کنیم تا آن را با ابزار مورد علاقه خود برای کلمات کلیدی تطبیق دهیم.

(بسته به چیزی که دریافت می‌کنید، می‌توانید آن را تصحیح کنید.)

مشاهده این مطلب  آیا ChatGPT گوگل جدید خواهد بود؟ آینده جستجو و بازیابی اطلاعات

ابتدا از یک دستور برای پاکسازی لیست استفاده کردم ( «عالی، این کلمات کلیدی را بگیرید و آنها را به لیستی از کلمات کلیدی که می توانم به راحتی کپی و چسباند، تبدیل کنید.») و همه آنها را در Ahrefs وارد کردم، به دنبال اصطلاحات تطبیق شده گشتم و برای سایتم جدید، اصطلاحاتی را فیلتر کردم که سختی کلمه کلیدی آنها 5 یا کمتر بود.

حالا که چند اصطلاح با درجه سختی و میزان جستجو مشخص دارم، می‌تونم دوباره از ChatGPT کمک بگیرم تا اطلاعاتی در مورد این اصطلاحات به من اضافه کنه.

خروجی واقعا خیره کننده است

حالا، می‌توانم با پرسیدن “می‌توانید بگویید که چند پست در هر موضوع فرعی وجود دارد و چند مورد در هر سطح از قصد جستجو قرار می‌گیرند؟” اطلاعات کلیدی دیگری در مورد لیست جدید اصطلاحاتم به دست بیاورم.

اغلب ممکن است محتوای تولیدی خود را در دسته بندی‌های مختلف، خطوط تجاری و پشتیبانی از ابزارها یا محصولات گوناگون به تعادل برسانید. این روش ساده‌ای برای جمع بندی سریع این اطلاعات است.

تولید، گسترش و پاکسازی لیست کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی خاص برای هدف‌گیری و افزودن اصلاح‌کننده‌های مختلف به عبارات شما برای گسترش لیستتان از جنبه‌های مهم تحقیق کلمات کلیدی است.

یک کاربرد متداول، تولید فهرستی از اصلاح کننده‌های جغرافیایی و ترکیب آن‌ها با یک اصطلاح هدف است.

(می‌توانید لیستی از اصلاح‌کننده‌های اندازه را نیز دریافت کنید و آن‌ها را روی اصطلاحات مختلف اعمال کنید)

خروجی ایده‌های جالبی دارد.

اگر تعدادی لیست از صفت ها داشته باشید، فرآیند ترکیب کردن می تواند در اینجا بسیار ساده تر شود.

مشاهده این مطلب  چت‌جی‌پی‌تی برای تبلیغات کلیکی: ۱۷ راهکار استراتژیک که می‌توانید امروز از آن‌ها استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی در سطح صفحه

بسیاری از ابزارها خلاصه محتوا و نمرات آن را بر اساس محتوای فعلی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد، ایجاد می کنند. من در کار روزانه ام از چندین مورد از این ابزارها استفاده می کنم و آنها می توانند بسیار گران باشند.

می‌توانیم از ChatGPT برای مقایسه مقاله خود با محتوایی که برای عبارات خاص رتبه بالایی دارد، استفاده کنیم. البته این ابزار، یک ابزار سئو نیست و داده‌های آن با ابزارهای سئو تفاوت خواهد داشت.

متاسفانه ChatGPT هنوز قادر به خواندن آدرس اینترنتی نیست، بنابراین برای اینکه ChatGPT محتوای شما و محتوا رقیب را تجزیه و تحلیل کند، باید هر دو را به صورت دستی در چت کپی و پیست کنید. این کار می‌تواند کمی سخت باشد، به خصوص که حد مجاز کاراکتر 2000 کلمه است.

و این تحلیل است:

و می‌توانید با یک درخواست پیگیری، مشاوره دقیق‌تری دریافت کنید.

از قابلیت ChatGPT در به یاد داشتن درخواست‌های قبلی در یک چت خاص استفاده کنید.

در اینجا، می‌توانم چندین مقاله را که در صفحه اول نتایج جستجو برای این کلمه کلیدی قرار دارند، بررسی کنم، از ChatGPT بخواهم تا مضامین و عبارات مشترک استفاده شده در عناوین آنها را استخراج کند، و سپس رایج‌ترین عبارات را در میان مقالات مشخص کنم.

این کار به صورت دستی کمی پیچیده است، چون بعضی از مقاله ها یا صفحات از 2000 کاراکتر بیشتر دارند. چت جی پی تی تلاش می کند به شما پاسخ بدهد قبل از اینکه کل محتوا ارسال شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، این پاسخ دقیقا به سوال من نمی‌دهد. ابزارهایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند، بدون شک بسیار کارآمدتر هستند.

مشاهده این مطلب  چطور ChatGPT می‌تواند به سئوی محلی کمک کند؟

برای تجربه ای روان‌تر و قابل‌مقیاس‌تر در کارهای با حجم زیاد درخواست، از API OpenAI استفاده کنید. از ChatGPT بخواهید کد را برایتان تولید کند.

پرامپت های ChatGPT برای API های تحقیق کلمات کلیدی

یادآوریهنگام کار با API های برنامه نویسی که هزینه یا اعتبار دارند با احتیاط عمل کنید. همه خروجی های ابزار را بررسی کنید.

یکی دیگر از کارکردهای جستجوی کلمات کلیدی برای ChatGPT این است که به سئوکاران کمک می‌کند تا با APIهای ابزارهای مختلف جستجوی کلمات کلیدی ارتباط برقرار کنند.

برای وبسایت جدید پدل‌تنیسم، می‌توانم لیست کاملی از وبسایت‌های کم‌اعتبار که در نتایج جستجو برای اصطلاحات پدل‌تنیس قرار دارند را جمع‌آوری کنم و سپس آنها را از طریق این اسکریپت اجرا کنم.

اگر خیلی با فناوری آشنا نیستید، می‌توانید به صورت مرحله به مرحله راهنمایی بگیرید و از ابزار بپرسید که چگونه یک کار عمومی را انجام دهید.

شاید برای سایت جدید پدل تنیس من مرتبط نباشه، اما اگر بخوام روی داده هام تحقیق کلمه کلیدی انجام بدم، می‌تونم از API کنسول جستجوی گوگل با کمک ChatGPT برای پیدا کردن عبارات جستجو شده که به صفحه یا مقاله نیاز دارن استفاده کنم.

API GSC تنها راه برای دریافت داده‌های کلمات کلیدی با استفاده از ChatGPT نیست.

تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT با عبارات منظم

مانند API GSC با استفاده از عبارات باقاعده استفاده از (رگ اکس) در کنسول جستجو، راهی عالی برای کشف فرصت‌های هدف‌گیری کلمات کلیدی است.

ابزارهای خودتان را بسازید.

چت جی پی تی می‌تواند شما را در نحوه ساخت ابزارهای خاص برای تحقیق کلمات کلیدی راهنمایی کند. (باز هم، همیشه کیفیت را بررسی کنید و با احتیاط عمل کنید!)

مشاهده این مطلب  چگونگی استفاده‌ی آژانس‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیندها

نکاتی برای پرسش و پاسخ در زمینه تحقیق کلمات کلیدی با ChatGPT

مثال‌های بالا نشان می‌دهند که ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی چقدر مفید است. قیمت آن از رایگان تا ۲۰ دلار در ماه متغیر است، پس ارزش امتحان کردن را دارد.

به نظر من، این پلتفرم در سه زمینه اصلی تحقیق کلمات کلیدی ضعیف عمل می‌کند:

  • غیر اختصاصی به جستجوChatGPT یک ابزار بومی برای تحقیق کلمات کلیدی نیست. این ابزار به داده‌های کلمات کلیدی دسترسی مستقیم ندارد و قادر به انجام وظایف اصلی تحقیق کلمات کلیدی نیست.
  • مطمئن، اما اشتباهاین پلتفرم گاهی اوقات با اطمینان به سوالات پاسخ می‌دهد که اشتباه هستند و اطلاعات غلط را به عنوان واقعیت ارائه می‌دهد.
  • کد خراب(کد ChatGPT همیشه کار نمی‌کند. اگر برای تعامل با یک API یا ساخت ابزاری برای خودکارسازی برخی جنبه‌های فرآیند خود به آن متکی باشید،)(فرض کنید که باگ و مشکل وجود خواهد داشت.)

در اینجا چند پیشنهاد مشخص برای کمک وجود دارد:

  • مطمئن شوید که هنگام کار با کد یا دستورالعمل ChatGPT از محیط‌های توسعه و Sandbox استفاده می‌کنید.
  • هرگونه پیشنهاد کلمه کلیدی را با داده‌های جستجو و رقابت بررسی کنید تا مطمئن شوید که وقت خود را صرف موضوعاتی نمی‌کنید که برای وب‌سایت و پهنای باند شما مناسب نیستند.
  • اگر از ابزار می‌خواهید چیزی را تحلیل کند، خروجی آن را با کمی شک و تردید بپذیرید. به خاطر داشته باشید که ChatGPT ممکن است اشتباه کند، نمی‌تواند به آدرس‌های اینترنتی دسترسی داشته باشد و پایگاه داده آن قدیمی است.

استراتژی‌های جامع‌تر تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT

با وجود برخی محدودیت‌ها، متخصصان سئو می‌توانند از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنند. برای پیدا کردن بهترین روش استفاده از این پلتفرم، این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • چگونه می توان از API چت جی پی تی استفاده کرد؟
    • اگر محدودیت کاراکتر چت شما را محدود می‌کند یا وظیفه‌ای برای ایده‌پردازی کلمات کلیدی یا موضوعات در مقیاس بزرگ‌تر دارید، می‌توانید از API برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.
  • آیا برنامه یا API دیگری هست که دوست دارید از آن استفاده کنید، ولی زمان و انرژی کافی برای اختصاص دادن به آن را ندارید؟ یا شاید به دنبال ترکیب چند API مختلف هستید (مانند ادغام داده‌ها از ابزارهایی مانند Google Search Console، Ahrefs یا Semrush)؟
  • کدام کارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شما خسته کننده و زمان‌بر هستند؟ آیا ChatGPT می‌تواند در انجام آن‌ها به شما کمک کند؟
مشاهده این مطلب  ۱۳ اشتباه رایج ChatGPT که باید بدانید

چت جی پی تی را مانند یک دستیار مجازی تصور کنید. به یاد داشته باشید که در نهایت شما مسئول پیاده سازی هر نوع داده یا کدی هستید که آن تولید می کند. وظایفی را که باید انجام دهید، مواردی که احتمالاً قادر به انجام آنهاست را در نظر بگیرید و زمانی که منطقی است آنها را امتحان کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیش بردن مرزهای بازاریابی توسط هوش مصنوعی مولد

تکامل نابغه: کشف چگونگی پیشرانی هوش مصنوعی مولد در مرزهای بازاریابی اصطلاح «هوش مصنوعی مولد» اخیراً تقریباً...

محتوای شما در مقایسه با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی چگونه است؟

اگر محتوای آنلاین مشابه محتوایی که منتشر می‌کنید می‌بینید، شاید لازم باشد که آیا محتوای «جدید» شما صرفاً...

آیا فناوری‌های پیشرو می‌توانند تجربیات فراموش‌نشدنی برای مشتریان رقم بزنند؟

فناوری‌های پیشرو شیوه‌ی ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان را به‌کلی تغییر داده‌اند. در بازاریابی شبکه‌های...

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای برندها و آژانس‌های دیجیتال

همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای آژانس‌های دیجیتال و برندها آیا...

چگونگی استفاده‌ی آژانس‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیندها

چگونگی استفاده‌ی سازمان‌ها از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرایندها هوش مصنوعی بی‌شک در حال متحول کردن...

توانمندسازی موفقیت دیجیتال فردا، از امروز: هوش مصنوعی و سئو

پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی، موج جدیدی از نوآوری را در صنایع متعدد برانگیخته است، و بهینه‌سازی موتور...

چت‌جی‌پی‌تی جایگزین تیم بازاریابی شما نمی‌شود، اما می‌تواند ابزاری مفید باشد.

در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲، چت جی‌پی‌تی راه‌اندازی شد و در هفته اول خود بیش از یک میلیون کاربر جذب کرد. در ماه...

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI

در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...

راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید

چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...

چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو

به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570