فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

بررسی اجمالی هوش مصنوعی گوگل همچنان نوسانی است: بالا و پایین، تکرار

آنچه در این مقاله می خوانید:

بر اساس داده‌های جدید از پلتفرم سئو سازمانی BrightEdge، نمایش مرورهای هوش مصنوعی (AIO) در نتایج جستجوی گوگل در ماه جولای به 12 درصد افزایش یافت، اما تا پایان ماه به 7 درصد کاهش یافت.

در حالی که بررسی‌های هوش مصنوعی اکنون “حضور قوی‌تری” دارند در مقایسه با خرداد ماه ( که قبلا در آن پیدا بود) پانزده درصد از پرسش ها در ماه مه

چرا اهمیت می‌دهیم.مرور کلی هوش مصنوعی گوگل همچنان موضوعی پرطرفدار و نگران‌کننده برای متخصصان سئو و تولیدکنندگان محتواست. گوگل به آزمایش و اصلاح فرمت‌ها، استنادات و میزان فضایی که مرور کلی هوش مصنوعی در نتایج جستجو اشغال می‌کند ادامه می‌دهد. نوسانات مداوم نشان می‌دهد که مرور کلی هوش مصنوعی هنوز برای گوگل یک مشکل حل نشده است.

کاهش می‌یابد.نمای کلی هوش مصنوعی (AI Overviews) دیگر در نتایج جستجوی مربوط به سفر و سرگرمی که برایت‌اج (BrightEdge) با استفاده از تجزیه‌کننده‌ی مولد خود ردیابی می‌کند، نمایش داده نمی‌شود. علاوه بر این، نمای کلی هوش مصنوعی ۱۲.۵ درصد کمتر از فضای عمودی را در نتایج جستجوی گوگل اشغال می‌کند.

در ماه جولای، خلاصه‌های هوش مصنوعی به ندرت برای موارد زیر ظاهر می‌شدند:

  • جستجوی عمومی محصولات (مثلاً، “کفش”، “مبلمان”)
  • پرسش‌هایی که به برند خاصی مربوط می‌شوند (مثلاً گوگل، اپل)
  • نحوه انجام کارها و نحوه پیدا کردن چیزها
  • گوگل نتایج هوش مصنوعی را برای کلمات کلیدی مربوط به بیماری‌های “نادر”، “ژنتیکی” و “پیچیده” در جستجوی مراقبت‌های بهداشتی حذف کرد. با این حال، مراقبت‌های بهداشتی هنوز هم بیشترین تعداد بررسی‌های هوش مصنوعی را دارد (۶۱٪، کاهش از ۶۸٪).

افزایش می‌یابد. سوالات مربوط به حقوق و دستمزد (مثلاً “حقوق پرستار”، “حقوق مدیر منابع انسانی”) در مرورهای هوش مصنوعی افزایش قابل توجهی داشتند – از 7 درصد به 85 درصد در ماه ژوئیه. همچنین احتمال نشان دادن مرورهای هوش مصنوعی برای موارد زیر بیشتر بود:

  • کلمات کلیدی فنی پیچیده (مثلاً «تحلیل عاملی تأییدی»).
  • کلمات کلیدی بلند (مثلاً «انواع تحلیل داده»).
  • ویژگی‌های خاص محصول (مثلا، کتری برقی با دهانه بلند)
مشاهده این مطلب  چت جی پی تی برای کمپین‌های جستجوی شما چه معنایی دارد؟

رشد و نوسان دیگرمرورهای هوش مصنوعی با نتایج جستجوی گوگل همپوشانی بیشتری پیدا کردند.

  • صفحاتی که در رتبه‌های ۳۱ تا ۱۰۰ قرار دارند، شاهد افزایش کلی در همپوشانی بودند که گاهی اوقات از ۳% فراتر می‌رفت.
  • نقل قول از ۱۰ نتیجه برتر کاهش یافت و “افزایش قابل توجه” مشاهده شد.
  • پایدارترین ناحیه برای صفحاتی بود که در رتبه ۱۱ تا ۳۰ قرار داشتند، اما در اینجا هم نوساناتی مشاهده شد.

طبق گزارش “بِرایت ادج”، منابعی که در مرورهای هوش مصنوعی ذکر شده‌اند، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. برخی از وب‌سایت‌هایی که شاهد کاهش ارجاعات بوده‌اند، شامل ویکی‌پدیا (-5%)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (-15%)، یواس‌ای تودی (-60%) و فوربس (-30%) هستند.

یافته‌های دیگر از آخرین داده‌ها نشان داد که مرور کلی هوش مصنوعی برای:

  • در بیشتر ماه جولای، ۴۵ درصد از جستجوی فناوری‌های B2B انجام شده بود که از ۲۹ درصد افزایش یافته بود. اما در پایان ماه، شاهد افت قابل توجهی و نوسان در این میزان بودیم.
  • ۳۸ درصد از جستجوهای مربوط به آموزش و پرورش، در مقایسه با ۱۶ درصد در گذشته، افزایش یافته است. با این حال، این بخش در اواخر ماه جولای شاهد کاهش شدید و نوسان بود.
  • در نیمه دوم ماه ژوئیه، ۳۵ درصد از سوالات مربوط به بیمه مطرح شد، اما تا پایان ماه به طور چشمگیری کاهش یافت.
  • ۱۷ درصد از جستجوهای تجارت الکترونیکی، در مقایسه با ۱۱ درصد قبل، که در اواخر ماه جولای نوسانات قابل توجهی را نشان داد.
  • ۶.۵ درصد از سوالات مربوط به امور مالی، نسبت به ۶ درصد قبل.
مشاهده این مطلب  تغییر طول عبارت جستجو در عصر مدل‌های زبانی بزرگ: بینش برای برندها
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI
در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...
راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید
چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...
چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو
به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...
نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد
برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش...
بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟
تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع...
چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.
یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070