فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

آیا هوش مصنوعی مولد در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) زمان را صرفه جویی می کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

هوش مصنوعی مولد انقلابی در  تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بازاریابان، طیف وسیعی از کاربردهای منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. از آن زمان عرضه چت جی پی تی هوش مصنوعی به موضوع داغ بحث تبدیل شده است.

آیا هوش مصنوعی مولد می‌تواند در صرفه‌جویی در زمان به کار گرفته شود، یا فقط ابزار دیگری است که سروصدا به روند کار ما می‌افزاید؟

این مقاله مزایای بالقوه هوش مصنوعی مولد در بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی و چگونگی استفاده از این فناوری به نفع خود را بررسی می‌کند.

چطور هوش مصنوعی مولد می‌تواند وظایف تبلیغات کلیکی را ساده‌تر کند؟

هوش مصنوعی مولد، فرصت‌های بی‌شماری برای صرفه‌جویی در زمان متخصصان PPC ارائه می‌دهد، به ویژه در موارد استفاده زیر.

تقسیم‌بندی کلمات کلیدی

یکی از کارهای رایج در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، تقسیم کلمات کلیدی به گروه‌های تبلیغاتی مجزا است. ابزارهای چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند این فرآیند را ساده‌تر کنند و با سرعت بالا لیست‌های حاوی هزاران کلمه کلیدی را پردازش نمایند.

با یک درخواست ساده می‌توانید در عرض چند ثانیه نتایج را ایجاد کنید و ساعت‌ها زمان صرف شده برای دسته‌بندی کلمات کلیدی معنایی را ذخیره کنید.

ایجاد متن تبلیغاتی

با ظهور تبلیغات RSA، تبلیغ‌کنندگان نیاز دارند ۱۵ عنوان و ۴ شرح بنویسند. ایده‌های منحصر به فرد می‌توانند بسیار زمان‌بر باشند، به خصوص وقتی این کار باید در 20 تا 30 گروه تبلیغاتی مختلف تکرار شود.

با استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، این کار به طور قابل توجهی سریع‌تر انجام می‌شود و نیازی به صرف زمان برای طوفان فکری برای یافتن تغییرات مختلف در هر آگهی نیست.

مشاهده این مطلب  چت جی پی تی و محتوای سئو: آینده این دو به کجا خواهد رفت؟

بهینه‌سازی ارتباطات

برای متخصصان جستجوی پولی، ارتباط موثر و رهبری فکری به اندازه ساخت کمپین‌هایی که رشد کسب‌وکار را هدایت می‌کنند مهم است. هوش مصنوعی مولد می‌تواند ارتباطات را ساده‌تر کند.

اکثر افرادی که با متخصصان کار کرده‌اند، می‌دانند که توضیح موضوعات PPC به کسانی که در این زمینه متخصص نیستند، چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ایمیل‌ها زمانی موثرتر هستند که مختصر و خوانا باشند.

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ایمیل‌های مختصر برای مدیران، برای متخصصان PPC که ساده‌سازی پاسخ‌های پیچیده را چالش برانگیز می‌دانند، صرفه‌جویی در وقت محسوب می‌شود.

گزارش خودکار

هوش مصنوعی مولد می‌تواند به طور خودکار گزارش‌های عملکرد را ایجاد کند و شاخص‌های کلیدی و بینش‌های مهم را برجسته کند. این امر به مدیران PPC اجازه می‌دهد تا بر تفسیر داده‌ها و اتخاذ تصمیمات استراتژیک تمرکز کنند، نه اینکه زمان خود را صرف تهیه گزارشات کنند.

تحلیل پیش‌بینی

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های تاریخی را تجزیه و تحلیل کرده و پیش‌بینی‌هایی درباره عملکرد آینده ارائه دهند که به بازاریابان PPC کمک می‌کند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و منابعی می‌شود که در غیر این صورت صرف تجزیه و تحلیل دستی داده‌ها می‌شد. یکی از این ابزارها در گوگل ادز، برنامه‌ریز عملکرد است.

مثالی از برنامه‌ریز عملکرد در حساب Google Ads.

بینش‌های خودکار

ابزارهایی مانند Optmyzr با قابلیت چت‌بات یکپارچه، به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی درباره موضوعاتی مانند “چرا تعداد نمایش‌ها کاهش یافت؟” سوال بپرسند.

چت بات به سرعت پاسخ می‌دهد و به کاربران زمان ارزشمندی که برای یافتن این اطلاعات صرف می‌کردند را باز می‌گرداند.

مشاهده این مطلب  باز تعریف سئو: مروری بر هوش مصنوعی و آینده آن

ایجاد محتوا

تبلیغ‌دهندگان جستجوی پولی اغلب تمرکز خود را بر روی تولید محتوای تبلیغات می‌گذارند، اما بازاریابان باید اولویت را به ایجاد محتوا برای وبلاگ، مقالات سفید و پست‌های رسانه‌های اجتماعی نیز بدهند.

این ابزارها برای تولید کسب و کار و تعامل با جامعه‌ی PPC، به ویژه برای آژانس‌های PPC، ضروری هستند.

یادداشت‌های جلسه و وظایف اداری

هوش مصنوعی مولد مزایای قابل توجهی در صرفه‌جویی در زمان ارائه می‌دهد، به ویژه برای کارهای اداری. امروزه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای یادداشت‌برداری در جلسات رایج شده است.

یک راهکار موثر دیگر این است که جلسه را ضبط کنید، رونوشت آن را دانلود کنید و سپس از یک چت‌بات برای ایجاد خلاصه‌ای مختصر از جلسه استفاده کنید.

چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی مولد در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

همانند هر تکنولوژی که وقت را بهینه‌تر می‌کند، هوش مصنوعی مولد و تبلیغات کلیکی نیز محدودیت‌ها و چالش‌های خود را دارند.

کیفیت و کمیت داده ها

کارایی هوش مصنوعی مولد به شدت به کیفیت و حجم داده‌های آموزشی بستگی دارد.

رسیدن به نتایج دقیق، نیازمند داده‌های قابل توجه و با کیفیت بالا است که می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر که به دنبال استراتژی‌های پیشنهاد هوشمند یا ابزارهای تحلیلی پیش‌بینی مانند برنامه‌ریز عملکرد گوگل هستند، چالش‌برانگیز باشد.

بدون داده کافی، این ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است به طور مؤثر یا اصلاً کار نکنند.

همچنین، اطمینان از تنظیم و عملیاتی شدن تبدیل‌ها برای حفظ کیفیت داده‌ها بسیار مهم است.

خلاقیت ضعیف

هرچند هوش مصنوعی مولد می‌تواند با تولید متن تبلیغاتی و محتوا در زمان صرفه‌جویی کند، اما ممکن است در مقایسه با محتوای تولید شده توسط انسان، خلاقیت و اصالت کمتری داشته باشد.

مشاهده این مطلب  راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید

تبلیغ‌کنندگان باید هنگام تکیه صرف بر محتوای تولید شده با هوش مصنوعی احتیاط کنند، چرا که ممکن است با مخاطبان هدف ارتباط خوبی برقرار نکند یا لحن احساسی نداشته باشد.

آمیت خابرا مالک شرکت هاپ اسکیپ مدیا، این دیدگاه رو در مورد هوش مصنوعی و خلاقیت به اشتراک گذاشت:

  • اولین پاسخ واضح این است که هوش مصنوعی فاقد زمینه است و در ورودی که به آن می‌دهیم محدود است. هوش مصنوعی فقط تا جایی که ما (در گذشته) به آن فکر کرده‌ایم، می‌تواند فکر کند زیرا فراتر از آن نمی‌تواند برود.

آلیسون دیتمر او، که یک استراتژیست محتوا و نویسنده است، نیز در مورد هوش مصنوعی و خلاقیت نظر داد.

  • وقتی صحبت از خلاقیت و هوش مصنوعی می‌شود، نباید انتظار داشته باشید که هوش مصنوعی ایده‌های واقعا جدیدی را ارائه دهد. بله، هوش مصنوعی به سازماندهی و خلاصه کردن اطلاعاتی که از اینترنت جمع‌آوری می‌کند، کمک می‌کند، اما در زمینه خلق ایده‌های جدید، نوآور نیست.
  • جایی که خلاقیت را تقویت می‌کند، این ابزار طوفان فکری است که به انسان‌ها در تجربه لحظات «آها» کمک می‌کند. انسان‌ها همچنان خالقان اصلی هستند.

نظارت انسانی

با وجود اینکه هوش مصنوعی مولد می‌تواند بسیاری از کارها را خودکار انجام دهد، نظارت انسانی برای اطمینان از دقت و کارآمدی نتایج هنوز ضروری است.

تبلیغ کنندگان باید به طور مرتب عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی را رصد و بررسی کنند تا مطمئن شوند که با اهداف و مقاصد آنها همسو هستند.

هریسون جک هب یک متخصص جستجوی پولی و صاحب آژانس، تأکید کرد که هوش مصنوعی همیشه نیاز به نظارت دارد، به خصوص با بودجه های کوچک. او “مزایده هوشمند” را به عنوان مثالی از هوش مصنوعی در تبلیغات کلیکی (PPC) می‌بیند.

  • به نظر من همیشه به نظارت انسانی، به خصوص در بودجه‌های پایین، نیاز خواهد بود، اما شکل این فرآیند به طور چشمگیری در حال تغییر و تکامل است.
مشاهده این مطلب  نگران نباش. هوش مصنوعی را دوست داشته باش. اما مطمئن شو که چگونگی کارکرد آن را می‌دانی.

نگرانی‌های اخلاقی

همانطور که در هر نوع هوش مصنوعی دیگری، نگرانی هایی در مورد پیامدهای اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی مولد در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک وجود دارد.

تبلیغ‌کنندگان باید به تعصبات و تبعیض‌های بالقوه‌ای که ممکن است از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ناشی شوند، توجه داشته باشند و برای کاهش این مسائل اقداماتی انجام دهند.

موضوعات مربوط به حریم خصوصی

یکی از چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی مولد در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، احتمال بروز مشکلات مربوط به حریم خصوصی است. چت‌بات‌ها و سایر ابزارهای هوش مصنوعی با جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، ریسک افشای اطلاعات شخصی یا حساس را بدون اطلاع یا رضایت کاربر به وجود می‌آورند.

تبلیغ‌کنندگان باید در اولویت‌دهی به حفاظت از حریم خصوصی کاربران و اطمینان از رعایت مقررات مربوطه تمرکز کنند.

هوش مصنوعی مولد در تبلیغات کلیکی: مزایای صرفه جویی در زمان و محدودیت ها

هوش مصنوعی مولد در زمینه تبلیغات پرداختی (PPC) نویدبخش صرفه جویی در زمان است، از خودکارسازی ساخت تبلیغات و کمپین‌ها تا بهینه‌سازی ارتباطات و تلاش‌های رهبری فکری.

اگرچه هوش مصنوعی مولد یک راه حل جادویی نیست، اما ادغام آن در فرآیندهای PPC می‌تواند زمان را صرفه‌جویی کند و به تیم‌های PPC و تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا روی آنچه که واقعاً مهم است تمرکز کنند – هدایت نتایج و ارائه ارزش با استفاده از PPC.

برای کسانی که می‌خواهند در رقابت شدید بازاریابی دیجیتال پیشرو باشند، استفاده از هوش مصنوعی مولد فقط یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. آینده تبلیغات کلیکی اینجا است و با هوش مصنوعی پیش می‌رود.

مشاهده این مطلب  مایکروسافت توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی بینگ چت از چت‌جی‌پی‌تی و جستجوی پرومته استفاده می‌کند.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI
در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...
راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید
چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...
چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو
به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...
نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد
برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش...
بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟
تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع...
چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.
یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070