ChatGPT میتواند در کارهای مختلف کمک کند
مهم است که بدانیم:
- احتمالاً چند کار وجود دارد که الان انجام می دهید و ChatGPT می تواند آنها را کارآمدتر یا موثرتر انجام دهد.
- با پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی، درک چگونگی استفاده بهینه از آنها (و اجتناب از خطرات ناشی از این ابزارها) به یک مهارت ارزشمند در سئو و بازاریابی تبدیل خواهد شد.
- چت جی پی تی مشکلات و نواقص بسیاری دارد و تعداد کمی از کارها هستند که میتوان به طور کامل و بدون نظارت به آن (یا ابزارهای هوش مصنوعی دیگر) واگذار کرد.
سئو محلی در همه این موارد تفاوتی ندارد. ChatGPT به عنوان یک ابزار سئو محلی طراحی نشده است. ابزارهای زیادی وجود دارند که وظایف خاص سئو محلی را بهتر از ChatGPT انجام خواهند داد.
اما (وجود دارد) (بسیاری از وظایف سئو محلی که ChatGPT می تواند در آنها مفید باشد، و برخی از آنها ممکن است شما را غافلگیر کنند. این مقاله توضیح می دهد که ChatGPT چگونه می تواند (و نمی تواند) در چهار زمینه خاص از سئو محلی به شما کمک کند.)
چت جی پی تی و پروفایل های تجاری گوگل
کسب و کارهای محلی میتوانند تغییرات و بهینهسازیهای زیادی در پروفایل تجاری گوگل (پوند)
در حالی که چت جی پی تی نمیتواند مستقیماً با لیست شما ارتباط برقرار کند، میتواند در موارد زیر کمک کند:
دستهبندیهای گوگل بیزینس پروفایل
یکی از روشهای سریع برای یافتن ایدههای جدید برای دستهبندی محصولات، بررسی کار رقبا است. ببینیم چتجیپیتی میتواند در این زمینه کمکی کند.
این لیست خوبی از فروشگاههای پنیر محلی در این حوالی است. ببینیم آیا ChatGPT میتواند دستههای GBP آنها را به ما بدهد.
پیش از سال ۲۰۲۱، پروفایل تجاری گوگل با نام گوگل مای بیزنس شناخته میشد، به همین دلیل در سوال از این اصطلاح استفاده شده است.
خیلی سریع و تاثیرگذار! به یاد داشته باشید که خروجی ChatGPT همیشه دقیق نیست.
این ابزار به اینترنت متصل نیست و گاهی ممکن است پاسخهای نادرست ارائه دهد. اطلاعات این ابزار در مورد دنیا و وقایع بعد از سال ۲۰۲۱ محدود است و همچنین ممکن است گاهی دستورالعملهای مضر یا محتوای جانب دارانه تولید کند.
پس میخواستم بفهمم چطور به این اطلاعات دست پیدا کرده است.
اوه اوه! ظاهرا چت جی پی تی به اینترنت وصل نیست.
من قبلا این موضوع را مطرح کرده ام، اما اگر از ChatGPT بخواهید توضیح دهد که چگونه به جوابی رسیده است، اغلب خلاصه ای از نحوه ی رسیدن “یک شخص” به آن جواب را ارائه می دهد که واقعا نمی تواند نحوه ی رسیدن “ChatGPT” به آن جواب باشد.
در اینجا هم همینطور بود.
خب، ChatGPT این دستهها رو چطور ساخت؟
حدس زد! و با دقت بیشتر، متوجه شد که دو نفر از رقبای ChatGPT وجود ندارند.
این نشاندهنده محدودیت مهمی در استفاده از ChatGPT برای بهینهسازی موتور جستجوی محلی است: بسیاری از اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد، قدیمی و منسوخ خواهد بود. بنابراین باید خروجیهای آن را با تردید و احتیاط بپذیرید.
مطمئن شوید که به این ابزار برای اطلاعاتی که به دقت بالایی در مورد کسب و کار محلی نیاز دارند، اعتماد نکنید.
با این حال، یکی از زمینه هایی که ChatGPT میتواند در آن مفید باشد، تولید ایده است (به شرط اینکه شما تمایل به بررسی ایدهها داشته باشید).
مطالب گوگل پست
اگر به خاطر داشته باشی آنچه گوگل در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی گفته است. و با وجود همه عیبهای احتمالی، میتوانید از ChatGPT برای کمک به ساخت پستهای پروفایل تجاری خود استفاده کنید.
این میتواند یک گزینه جالب باشد، چون بسیاری از کسبوکارهای محلی کارمندان شلوغی دارند که وظایف مختلفی را بر عهده میگیرند و نوشتن مهارت قوی همه آنها نیست.
چت جیپیتی در حال حاضر تعداد کاراکتر یا کلمه مشخص شده را رعایت نمیکند. به طور کلی، خروجی به آنچه شما میپرسید، تقریباً مطابقت دارد. اما اگر تعداد 750 کلمه را مشخص کنید، ممکن است 400 تا 500 کلمه دریافت کنید.
بد نیست! همانطور که در پست میبینید، ChatGPT انواع مختلفی از پنیرها را ذکر کرده است، بنابراین باید بررسی کنید. هرچه اطلاعات بیشتری به دستورالعمل خود بدهید، خروجی احتمالاً بهتر خواهد بود.
فیلمها
اگر به ایدههای محتوا برای ویدیو نیاز دارید، میتوانید از ChatGPT بخواهید که سوالات مرتبط برای یک ویدیوی پرسش و پاسخ یا سوالات متداول را به شما پیشنهاد دهد.
میتواند در نوشتن فیلمنامه برای یک ویدیو به شما کمک کند.
محصولات
ChatGPT میتواند به شما در ایجاد توصیف برای ویژگیهای محصولتان به زبان انگلیسی بریتانیایی کمک کند.
پرسش و پاسخ
همچنین میتوانید از ChatGPT برای پاسخ به سوالات در قسمت سوالات و پاسخهای پروفایل تجاری گوگل خود استفاده کنید. با احتیاط عمل کنید.
این بخش از پروفایل شما بسیار مهم است و ممکن است ChatGPT اطلاعات نادرست ارائه دهد. اگر فرصت و توانایی نوشتن مختصر را دارید، بهتر است خودتان به این سوالات پاسخ دهید.
با این حال، اگر در نوشتن این پاسخها مشکل دارید و حجم زیادی از سوالات را دریافت میکنید، ChatGPT میتواند پاسخها را به عنوان نقطه شروع ساختاردهی کند. مطمئن شوید که برای صحت آنها ویرایش میکنید.
پاسخ را طوری ویرایش کنید که انگار میخواهید به این سوالها پاسخ دهید.
نقد و بررسی های چت جی پی تی و گوگل
(به دست آوردن تعداد زیادی) نقدهای با کیفیت بالا حداکثر تلاش، یکی از بخشهای اصلی سئو محلی است. در اینجا چند راه وجود دارد که ChatGPT می تواند به این امر کمک کند.
الگویی برای ایمیل تشویق به نوشتن نظرات
ایمیل زدن به مشتریان و ایجاد جزوه راههای خوبی برای دریافت نظر از مشتریان در مورد کسبوکار شما هستند.
اطمینان حاصل کنید که سیاستهای گوگل را میدانید راهنماییهای دقیق در مورد بررسیهای کاربران و اینکه خروجی که با ChatGPT ایجاد میکنی با قوانین مطابقت داشته باشد.
همانطور که احتمالا از هشدارهای قبلی حدس زده اید، باید با احتیاط عمل کنید و خروجی را بررسی کنید.
تجزیه و تحلیل احساسات در بررسی ها
یکی از کاربردهای جالب ChatGPT این است که بهسرعت بهترین یا بدترین نظرات در مورد یک مجموعه نقد را مشخص میکند. این میتواند برای یک کسبوکار محلی به روشهای مختلفی مفید باشد:
- اگر نظرات زیادی دریافت میکنید، نمایش سریع بهترین و بدترین نظرات بر اساس احساسات (نه فقط ستارهها) میتواند هم در برجسته کردن گواهیهای مثبت و هم در شناسایی مشکلات مفید باشد. استانداردهای مشتریان مختلف در مورد امتیاز ستارهها متفاوت است. نگاه کردن به احساسات میتواند به شما کمک کند تا مشکل اصلی در یک نظر 3 ستاره را کشف کنید یا نقل قول فوق العادهای از کسی که 4 ستاره داده است پیدا کنید.
- به همین ترتیب، اگر یکی از رقبای شما تعداد زیادی نظر دریافت میکند، میتوانید به سرعت متوجه شوید مشتریان از فروشگاه آنها چه چیزی را دوست دارند و از چه چیزی متنفرند. این میتواند ایدههایی برای بهبود کسب و کار شما یا اینکه چه چیزی باید در متن تبلیغاتی خود بگنجانید، به شما بدهد.
اگر از رابط کاربری وب استفاده میکنید و حجم زیادی از نظرات دارید، باید نظرات را به چندین درخواست جداگانه بچسبانید، زیرا حد مجاز کاراکتر 2000 است. (اکنون میتوانید این مشکل را حل کنید.) از طریق رابط برنامه نویسی لبخند
بعد از آن، تمام نظرات جمعآوری شده را به بخشهای تقریباً ۲۰۰۰ کاراکتری تقسیم کردم و در ChatGPT پیست کردم. (شما میتوانید نظرات خود را از حساب Google Business Profile خود صادر، کپی و پیست یا از سایتهای رقیب خراشیده کنید)
اینجا خروجی هست:
در اینجا ایده های خوبی به دست خواهید آورد، به خصوص اگر قبلا بازخوردهای زیادی دریافت کرده اید. (حتی میتوانید همه بازخوردهای رقبا را کنار هم جمع کنید و تجزیه و تحلیل کنید.)
اگر این کسب و کار من بود، میتوانستم نظرات مثبت را برای نمایش در پوستر مغازه یا صفحه نظرات در وبسایت خود جمعآوری کنم. نظرات منفی میتواند به مسائل مشخصی که باید به آنها رسیدگی شود، اشاره کند.
برعکس، اگر این یک رقیب یا گروهی از رقیبان بودند، من هم چیزهای مفیدی برای برداشتن داشتم.
- علاقهمندان به پنیر محلی به دنبال تنوع، کارکنان آگاه و پنیر با کیفیت هستند.
- اگر مردم از سیاستهای فروشگاه، قیمتگذاری یا کیفیت رقبا ناراضی هستند، میتوانم این موارد را در کپی مارکتینگ خودم (با یک شعار یا تضمین کیفیت) برجسته کنم.
پاسخ به نظرات
اگر در نوشتن پاسخ به نظرات یا در مهارت زبان انگلیسی خودتان مطمئن نیستید، ChatGPT میتواند در نوشتن پاسخهای اولیه به شما کمک کند.
در اینجا مثالی از پاسخ به یک نقد مثبت آمده است:
(و در مورد یک نقد منفی):
چتجیپیتی و سئو محلی درونصفحهای
نحوه استفاده از ChatGPT برای وظایف محتوا و سئو به علاوه برخی ایدههایی برای جستجوی کلمات کلیدی میتوانی امتحان کنی.
بسیاری از این موارد را میتوان به کارهای محلی سئو نیز اعمال کرد.
ایده پردازی
ChatGPT میتواند برای شروع طوفان فکری و یافتن ایدهها مفید باشد.
من دوست دارم با چند موضوع کلی شروع کنم تا ایدههایی کلی برای موضوع به دست بیاورم، مثلا این که بفهمم کدام انتشارات مهم در مورد این موضوع مطلب مینویسند.
و موضوعات پستهایی که مینویسند:
سپس میتوانید موضوعات خاصتر و بهتری را برای وبسایتتان پیدا کنید.
بد نیست! حالا دوست دارم به طور کامل ایدههایی برای دستور پخت غذا یا عبارت هایی برای ترکیب موضوعات پیدا کنم که سایت من بتونه براشون رتبه بگیره، اما این یه نقطه شروع خوب برای ایده های موضوع هست.
ساختار
بسته به نوع کسب و کارتان طرحوارههای مختلف ممکن است برای سایت شما مفید باشد. ChatGPT میتواند به شما در تولید سریع Schema کمک کند.
طرحی که با کمک ChatGPT تولید شده میتواند خوب یا بد باشد، پس مطمئن شوید که یک برنامه نویس برای بررسی کد وجود دارد.
این اطلاعات مربوط به سال 2021 هستند، بنابراین اگر مواردی مانند آدرس، شماره تلفن یا ساعات کاری تغییر کرده باشند، این اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید یا از ابزاری دیگر برای این منظور استفاده کنید.
صفحات مکانی
در حالی که باید با توجه به بهروزرسانیهای اخیر گوگل، در استفاده از صفحات مکان دقت کنید. (با این حال، آنها هنوز میتوانند ابزاری ارزشمند برای کسب و کارهای محلی باشند) به درستی اجرا شد .
قبل از ایجاد صفحات متعدد با محتوای تولید شده توسط ChatGPT برای مکانهای مختلف، با دقت عمل کنید.
اول، میتوانیم به سرعت فهرستی از شهرها را تهیه کنیم:
سپس میتوانیم فهرستی از اصطلاحات مرتبط (در واقع همان کلمات کلیدی اصلی که در اینجا تعیین کردهایم) تهیه کنیم.
میتوانیم از ChatGPT بخواهیم که چند نکته جذاب برای علاقهمندان به پنیر و اطلاعات مربوط به فروشگاه ما در رابطه با شهر را به ما ارائه دهد.
ممکن است برخی از آنها تعطیل شده باشند یا اطلاعاتشان دقیق نباشد، پس باید اطلاعات را بررسی کنم. با این حال، اینها ایدههای بسیار خوبی برای اضافه شدن به صفحه مربوط به مغازه پنیرم در شهر هستند. حداقل الان ایدهای از نوع کسبوکارهایی که باید در صفحه گنجانده شوند دارم.
(من همچنین میتوانم از ChatGPT بخواهم که توضیحات متا برای این صفحات را تولید کند، وقتی که آمادهی انتشار آنها در سایتام شدم:)
چت جی پی تی و ساخت لینک محلی
پیوندهای محلی و ارجاعات (سیتاسیونها) نشانههای کلیدی برای جستجوی محلی هستند.
اگر میخواهید لیستها را بررسی کنید، میتوانید ایدههایی برای سازمانهای حامی مالی دریافت کنید.
جوایز قابل دریافت یا سازمان هایی که می توانید به آنها ملحق شوید
من همچنین میتوانم از ChatGPT برای فهمیدن بهترین وبسایتهای محلی استفاده کنم.
و نوع اقلامی که درباره مشاغل محلی مینویسند:
میبینم که مواردی مانند افتتاحیهها، محصولات جدید و کمکهای خیریه در این سایتها برجسته شدهاند و ممکن است ایدههایی برای ارائه داستان باشند.
همچنین میتوانید از ChatGPT برای کمک به نوشتن ایمیلهای ارجاع به منظور پیشنهاد داستان یا اضافه شدن به لیست منابع استفاده کنید.
اگر به خاطر داشته باشید که ChatGPT چه کارهایی را خوب انجام میدهد و چه کارهایی را نه، مطمئناً کاربردهای دیگری برای این پلتفرم پیدا خواهید کرد که به شما کمک میکند تا تلاشهای سئوی محلی خود را مؤثرتر و کارآمدتر کنید.