فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چگونه در عصر تبلیغات جستجوی هوش مصنوعی موفق شویم

آنچه در این مقاله می خوانید:

هوش مصنوعی (AI) در حال دگرگون کردن هر جنبه ای از پرداخت به ازای کلیک تبلیغات، از دارایی‌های خلاقانه تا هدف‌گذاری مخاطب، گزارش‌دهی و بهینه‌سازی مستمر.

با ظهور مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) به عنوان جایگزینی برای جستجوی سنتی، شاهد اختلال عظیمی در کسب و کار جستجوی گوگل نیز هستیم.

این مقاله جدیدترین روندها، ابزارها و استراتژی‌ها را برای کمک به شما در جهت حرکت در دنیای پویای جستجو و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان راهنما برای ارتقای عملکرد رسانه‌های پولی بررسی می‌کند.

تاثیر هوش مصنوعی بر استراتژی رسانه های پولی

هوش مصنوعی در طول دهه گذشته، بیش از هر حوزه دیگری از بازاریابی دیجیتال، بر رسانه‌های پولی تاثیر گذاشته است. شاهد تغییر به سمت مدیریت خودکار کمپین‌ها در گوگل ادز هستیم. حراج هوشمند در سال ۲۰۱۶ ارائه شد. بنابراین، ما باید از اکثر افراد در استفاده از این فناوری مجهزتر باشیم.

در زمانه اخیر، ما شاهد… پیشرفت چشمگیر در توانایی‌های هوش مصنوعی مولد از جمله ابزارهایی مثل کپی‌لوت مایکروسافت توانایی‌های خلاقانه‌ی تولید و گوگل راه حل های تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی جمنای داخل پرفورمنس مکس .

با وجود مزایای فراوان این پیشرفت‌ها، چالش‌هایی نیز به همراه دارند مانند کاهش اصالت در تبلیغات و شفافیت و کنترل کمتر برای تبلیغ‌کنندگان.

ابزارها، قالب‌ها و پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

پرفورمنس مکس

پرفورمنس مکس نشان دهنده تغییر چشمگیری به سمت تبلیغات خودکارتر است.

این کمپین‌ها به صورت خودکار برای تبدیل‌ها در کل شبکه گوگل بهینه می‌شوند، از جمله یوتیوب، نمایش، جستجو، کشف، جی‌میل و نقشه‌ها.

به‌روزرسانی‌های اخیر سطوح کنترلی بیشتری را معرفی کرد. مانند قابلیت حذف برند، که مانع از وابستگی بیش از حد “Performance Max” به جستجوی برند می‌شود.

مشاهده این مطلب  موتور جستجوی ChatGPT، مایکروسافت بینگ را به یک اولویت در سئو تبدیل می‌کند.

این پیشرفت‌ها قدمی در جهت درست هستند، اما کمپین‌های Performance Max همچنان با نظارت دقیق انسان بهترین عملکرد را دارند.

این روش در حساب‌های دارای چندین کمپین، گروه‌های دارایی، داده‌های بیشتر مخاطب و دارایی‌های خلاقانه با کیفیت بالا، قوی‌تر عمل می‌کند.

بررسی‌های هوش مصنوعی: تنوع بخشیدن به ترکیب رسانه‌ای شما

گوگل مرور کلی هوش مصنوعی تغییر چشمگیری در تجربه جستجوی گوگل ایجاد می‌کند.

گوگل اعلام کرده است که آغاز تست تبلیغات به عنوان بخشی از مرور کلی هوش مصنوعی

تبلیغات از کمپین‌های جستجو، پرفورمنس مکس و خریداری استاندارد موجود، می‌توانند به عنوان بخشی از این آزمایش در مرورهای هوش مصنوعی نمایش داده شوند.

با وجود اینکه مرور کلی هوش مصنوعی اخیراً به دلیل کیفیت پایین، محدود شده، در آینده برای درصد بیشتری از جستجوها قابل دسترسی خواهد بود.

گزارش شده است که مرور کلی هوش مصنوعی (AI Overviews) باعث کاهش کلیک‌های جستجوی طبیعی شده و مشکلاتی برای بسیاری از برندها به وجود آورده است. این امر می‌تواند منجر به افزایش رقابت و هزینه هر کلیک (CPC) برای تبلیغ‌کنندگان در گوگل جستجو شود.

در واقع، با توجه به اینکه مرورگرهای هوش مصنوعی، لینک‌ها را به پایین‌تر از صفحه می‌رانند، شاهد آن هستیم که برندهای بیشتری که قبلاً به سئو متکی بودند، شروع به سرمایه‌گذاری در تبلیغات کلیکی (PPC) کرده‌اند تا جای خالی لینک‌های ارگانیک را پر کنند.

کاهش کلیک‌های ارگانیک بدون تغییر در رتبه

گوگل بیشتر روی … متمرکز است محتوای تولید شده توسط کاربر (محتوای تولید شده توسط کاربران) و نمایش لیست از پلتفرم‌های بیشتر شبکه‌های اجتماعی. اخیراً با همکاری ردیت تا محتوای بیشتری از آن در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود.

مشاهده این مطلب  تسلط بر هوش مصنوعی و بازاریابی: راهنمای مبتدیان

ترافیک ردیت افزایش یافت نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته طبق Similarweb، از گوگل

برندها باید بررسی کنند تبلیغات در ردیت برای رقابت فزاینده در تبلیغات گوگل

اگر صفحات ردیت به رتبه بندی خوب خود در نتایج جستجوی گوگل ادامه دهند، به احتمال زیاد با نمایش تبلیغات در این سایت ها با مخاطبان هدفمند بیشتری ارتباط برقرار خواهید کرد.

موتور جستجوگر هوش مصنوعی

محصول جستجوی نمونه اولیه OpenAI جستجوگر جی‌پی‌تی یک چالش مستقیم برای جستجوی گوگل ایجاد می‌کند.

هم مشتریان آژانس ما و هم خودمان، از چت جی پی تی سرنخ‌های واجد شرایط دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد مدل‌های زبانی بزرگ می‌توانند جایگزینی قابل قبول برای موتورهای جستجو باشند. این موضوع احتمالاً به‌زودی بر تبلیغات تأثیر خواهد گذاشت.

در حالی که OpenAI اعلام کرده است که به دنبال یک تجربه جستجو بدون اینکه شما را در تبلیغات غرق کنیم احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، تبلیغات وارد این محصولات خواهد شد.

ویرایش تصویر و ویدیو با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای ویرایش خلاقانه به شما امکان می‌دهد که اشیاء اضافه کنید و پس‌زمینه‌ها را گسترش دهید و این به تغییر نحوه ایجاد و بهینه‌سازی تبلیغات منجر می‌شود.

اخیرا معرفی شده تبلیغات سه بعدی چرخان و تست مجازی تبلیغات خرید، تجربه‌ای غنی‌تر و جذاب‌تر برای کاربر فراهم می‌کنند. در تئوری، این امر باید تعامل کاربران و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

بهترین شیوه‌های ساختاردهی حساب‌ها در عصر هوش مصنوعی

در عصر هوش مصنوعی، ساختاردهی حساب‌ها و مدیریت مخاطبان به طور موثر بسیار مهم است. برای این کار دو روش اصلی وجود دارد:

  • گروه‌های متعدد تبلیغات هدفمنداین روش از تنظیمات سفارشی تبلیغات و صفحات فرود خاص برای ایجاد کمپین‌های هدفمند استفاده می‌کند.
  • گروه های تبلیغاتی کمتر و بزرگتراین روش از تعداد گروه‌های تبلیغاتی کمتری با هدف‌گیری کلی‌تر استفاده می‌کند و برای بهینه‌سازی در این بخش‌های بزرگتر به هوش مصنوعی متکی است.
مشاهده این مطلب  چطور ChatGPT می‌تواند به شما در ساخت محتوای سئو کمک کند

ما شاهد بازگشت مشتریان بیشتری به روش هاگاکوره که تمرکز آن بر ادغام کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی برای بهره‌برداری موثرتر از یادگیری ماشینی گوگل است.

این کار مدیریت حساب را ساده‌تر می‌کند و عملکرد کمپین‌های خودکار را افزایش می‌دهد.

ساختار هاگاکوره

چالش ها و فرصت ها

چالش: شفافیت و کنترل

یکی از چالش‌های اصلی در تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی، عدم شفافیت و کنترل است که می‌تواند به نتایج ضعیف منجر شود.

با این حال، به‌روزرسانی‌های اخیر، مانند امکان موضوعات و کلمات کلیدی خاص را در Performance Max حذف کنید. در حال رسیدگی به این نگرانی ها هستند.

**فرصت: استفاده از داده‌های طرف اول**

یادگیری ماشینی را مانند یک اتومبیل و داده ها را مانند سوخت آن تصور کنید. داده های با کیفیت بالا برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری هستند.

داده‌های شخص اول این امر به ویژه برای هدایت هدف گذاری مخاطبان و اتصال تبدیل‌های آفلاین ارزشمند است، که برای مدیریت موثر تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به ویژه برای برندهای B2B ضروری است.

چالش: خطر اتکا بیش از حد به خلاقیت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند فرایند خلاقیت را ساده‌تر کند، اما خطر ایجاد محتوای تکراری را نیز به همراه دارد. اتکا بیش از حد به هوش مصنوعی ممکن است منحصر به فرد بودن تبلیغاتتان را کاهش دهد و برجسته شدن برندتان را دشوارتر کند.

تعادل بین هوش مصنوعی و خلاقیت انسانی کلید حفظ تمایز برند شما و جذب توجه است.

با توجه به اینکه پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT و گوگل به سمت نتایج بیشتر تولیدشده توسط هوش مصنوعی در حال تغییر هستند، تیم های PPC و SEO باید با یکدیگر همکاری کنند. برای اطمینان از رشد تدریجی از طریق جستجو

مشاهده این مطلب  مایکروسافت توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی بینگ چت از چت‌جی‌پی‌تی و جستجوی پرومته استفاده می‌کند.

داشبورد با داده‌های جستجوی یکپارچه

نکات کلیدی: ۵ قدمی که باید امروز بردارید

با توجه به تغییر شکل تبلیغات جستجو توسط هوش مصنوعی، پیشی گرفتن از رقابت نیازمند رویکردی فعالانه است. در اینجا پنج گام عملی برای آینده‌نگر کردن کمپین‌های PPC شما آورده شده است:

بر روی کیفیت داده تمرکز کنید.

یادگیری ماشین ماشین است و داده‌ها سوخت آن. مطمئن شوید که داده‌های شما دقیق و کامل هستند.

داده‌های با کیفیت بالا، پایه و اساس کمپین‌های موفق مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

تعادل میان اتوماسیون و تخصص انسانی

با اینکه هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد، نظارت انسانی همچنان ضروری است. برای دستیابی به بهترین نتایج، کارایی هوش مصنوعی را با تفکر استراتژیک تیم خود ترکیب کنید.

ابزارهایی مانند Performance Max و Copilot مایکروسافت مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهند اما نیازمند مدیریت دقیق، دارایی‌های برند متمایز و بهینه‌سازی مداوم هستند.

با توجه به اینکه گوگل روی محتواهای تولید شده توسط کاربران تمرکز بیشتری دارد و کاربران جوان به جای موتورهای جستجوی سنتی به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند، برندها باید بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را از گوگل به سمت دیگر پلتفرم‌ها تغییر دهند.

سرمایه گذاری در پلتفرم‌هایی مانند ردیت که به منبعی محبوب برای اطلاعات تبدیل شده، می‌تواند یک استراتژی هوشمندانه باشد.

اطلاعات جستجوی خود را ادغام کنید

به دلیل کاهش محتوای ارگانیک در املاک اینترنتی، بسیاری از برندها به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در تبلیغات کلیکی هستند.

ارزیابی کردن افزایشی این به تعیین مناطق مناسب برای سرمایه گذاری بلندمدت کمک می کند.

مشاهده این مطلب  راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید

در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنید.

یادگیری مداوم به شما کمک می‌کند تا از ابزارها و فناوری‌های جدید به طور موثری استفاده کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

ارزیابی هفت مولد ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در انتظار انتشار Sora از OpenAI
در طول یک سال گذشته که من در انتظار … بهترین تولیدکنندگان ویدیوی هوش مصنوعی برای خالقان و بازاریابان...
راهنمایی‌های ChatGPT برای سئو: آنچه باید بدانید
چت‌جی‌پی‌تی کاربردهای فراوانی دارد محتوا و سئو. این مقاله به بررسی نکاتی که هنگام ساختن دستورات ChatGPT...
چهار راهکار برای مقابله با افت ترافیک وبسایت به دلیل به کارگیری هوش مصنوعی در سئو
به نظر می‌رسد در سئو این توافق وجود دارد که بررسی‌های هوش مصنوعی (AIO) و سایر محتواهای مبتنی بر هوش مصنوعی...
نحوه ساخت تصاویر و محتوای بصری با هوش مصنوعی مولد
برخی از ما علیرغم قضاوت بهترمان به گوگل تصاویر می‌رویم. برخی دیگر به سایت‌های رایگان مثل پَکسِل یا آن‌اسپَلَش...
بازتعریف سئو: چرا آموزش موتورهای جستجو در عصر هوش مصنوعی، بازی جدید است؟
تقریبا هر دو سال یک بار، از زمانی که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” حدود ۳۰ سال پیش ابداع...
چطور با بهینه‌سازی موتورهای جنریتیو برنده شویم، درحالی‌که سئو را در سطح بالا حفظ کنیم.
یک استراتژی جستجوی جدید در شهر وجود دارد! بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی برادر کوچکتر سئو بهینه سازی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070