Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چالش‌های هوش مصنوعی برای بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۳

بررسی سریع تیترهای مقاله

چالش‌های هوش مصنوعی برای بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۳

روش‌های بازاریابی دیجیتال در پنج سال گذشته به‌سرعت متحول شده‌اند. نمودار پیشرفت همچنان رو به صعود است و هیچ نشانه‌ای از کند شدن نشان نمی‌دهد. هوش مصنوعی (AI) به عاملی مهم در دنیای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. با این حال، برخی چالش‌های هوش مصنوعی وجود دارد که باید انتظار ظهور آن‌ها را در دنیای بازاریابی دیجیتال داشته باشیم.

هر وقت اسم هوش مصنوعی را می‌شنویم، تصویری از فیلم‌های علمی‌تخیلی جلوی چشممان می‌آید. اما در واقعیت، هوش مصنوعی به بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در افزایش بهره‌وری و سودآوری کمک کرده است.

کارآفرینان عصر جدید به سختی می‌توانند از مزایای پیشرفته‌ی هوش مصنوعی غافل شوند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، روش‌های جدید تبلیغات پیشرفته را به بازاریابان معرفی کرده و به آن‌ها امکان درک چرخه‌های فروش و رفتارهای هدفمند مصرف‌کنندگان را می‌دهد. سازمانی که اهمیت هوش مصنوعی را نادیده بگیرد، احتمالا در سال‌های آینده با شکست مواجه خواهد شد.

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال می‌تواند موجب پیچیدگی‌های بیشتری در سئو شود، به‌ویژه زمانی که الگوریتم‌های جستجو در حال تغییر و بهبود هستند. خدمات سئو وردپرس باید قادر به واکنش سریع به این تغییرات باشند تا سایت‌ها همچنان در رتبه‌های بالای جستجو باقی بمانند. از آن‌جایی که هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و پیش‌بینی نیازهای آنان نقش مهمی ایفا می‌کند، سئو باید به‌طور مستمر بر اساس داده‌های جدید و تغییرات الگوهای جستجو بهینه‌سازی شود. این به‌معنی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تحلیل کلمات کلیدی، ایجاد محتوای متناسب با نیازهای مخاطب و بهبود ساختار سایت به‌منظور حفظ یا افزایش رتبه‌های جستجو است.

نقش هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

تعداد فزاینده‌ای از بازاریابان برای کسب وفاداری مشتریان در عصر دیجیتال به فناوری‌های هوش مصنوعی وابسته هستند. هوش مصنوعی با تغذیه داده‌ها به سیستم‌های تعبیه‌شده که با پردازش تکراری و الگوریتم‌های هوشمند ترکیب می‌شوند، کار می‌کند و به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا مطابق الگوهای تعیین‌شده عمل کند. این امر به مدیران اجازه می‌دهد تا تصمیمات داده‌محور بگیرند که در نهایت منجر به افزایش درآمد کلی کسب‌وکار می‌شود.

در حوزه بازاریابی دیجیتال، پیاده‌سازی‌های متعددی از هوش مصنوعی وجود دارد. این فناوری به شرکت‌ها در افزایش مشتریانشان کمک می‌کند و همچنین به آن‌ها در خودکارسازی مدل‌های تعامل با مشتریان موجود کمک می‌کند. در آینده شاهد به‌کارگیری گسترده ربات‌های گفتگو توسط بسیاری از شرکت‌ها برای پاسخگویی به سوالات مشتریان خواهیم بود.

این امر وابستگی انسان به وظایف مختلفی مانند تولید و گردآوری محتوا را کاهش داده است تا نرخ تبدیل مشتری افزایش یابد.این همچنین نقش مهمی در درک مؤثر نیازها و خواسته‌های عموم مردم و سپس تطبیق استراتژی بازاریابی با آن خواهد داشت.

چطور از ابزار هوش مصنوعی کمک بگیریم؟

برای یک بازاریاب، بهینه‌سازی عملکرد کمپین در مقیاس بزرگ و امکان تغییر مسیر در زمان واقعی بدون نیاز به تخصص داده‌کاوی، هرگز آسان نبوده است.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

ماژول تحلیل پیشرفته ادورتی، تحولی در صنعت است که کنترل کاملی بر فعالیت‌های بازاریابی شما می‌دهد و به شما و تیم‌تان توانایی تشخیص روندهای نوظهور و تغییرات ناگهانی و بالقوه‌ی مغفول مانده در شاخص‌های کلیدی عملکرد را می‌بخشد و با تمرکز بودجه‌ی موجود بر کمپین‌ها و بخش‌های درست، حداکثر بازده‌ی سرمایه‌گذاری بازاریابی را به ارمغان می‌آورد؛ ضمن اینکه حجم قابل توجهی از تلاش‌های دستی را حذف و منابع را برای فعالیت‌های با ارزش‌تر آزاد می‌کند.

یاد بگیرید که چگونه ویژگی‌های هوش مصنوعی ادورتی می‌تواند به گسترش فعالیت‌های بازاریابی شما کمک کند.یا نسخه آزمایشی رایگان بگیرید ابزار را امروز در عمل ببینید!

در سال 2023، بازاریابان دیجیتال با چالش‌هایی مانند تغییرات سریع در الگوریتم‌های موتور جستجو و نیاز به طراحی سایت‌های هوش مصنوعی محور روبرو هستند. طراحی سایت وردپرس باید به‌گونه‌ای باشد که نه تنها نیازهای کاربران را برآورده کند، بلکه قادر به سازگاری با ابزارهای هوش مصنوعی جدید باشد. این ابزارها می‌توانند تجربه کاربری بهتری را فراهم کرده و محتوای شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهند. برای مقابله با چالش‌های این فناوری، طراحی سایت باید شامل قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی، پیاده‌سازی تعاملات خودکار و بهینه‌سازی مستمر باشد تا بازاریابان دیجیتال بتوانند با استفاده از این ابزارها اثربخشی کمپین‌های خود را افزایش دهند.

 

چالش‌های هوش مصنوعی برای بازاریابان دیجیتال در آینده

نفوذ گسترده هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۰، اهمیت این نوآوری در دنیای مدرن بازاریابی را نشان می‌دهد. با نزدیک شدن به سال جدید، باید خود را برای چالش‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ آماده کنیم. پس قبل از تشدید رقابت، با بررسی پنج چالش برتر هوش مصنوعی در آینده، خود را برای بهترین آمادگی ممکن آماده کنید.

ai-challenges-for-digital-marketers

اکثر ثروتمندان و سرمایه‌داران بزرگ بر این باور بودند که بهینه‌سازی هوش مصنوعی برای ارتقای کسب‌وکار، یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه است. آنها تلاش‌های بالقوه خود را برای ادغام چنین سیستم‌هایی و رسیدن به اهداف نهایی‌شان افزایش می‌دهند. اما پیشرفتشان به سوی موفقیت با کمک هوش مصنوعی، گاهی به دلیل تغییرات مداوم در محیط هوش مصنوعی، کند می‌شود.

ارتقای نرم‌افزارهای موجود و تطبیق آن‌ها با روندهای آینده برای سیستم مدیریت محتوای ما بسیار دشوار است. مثلاً اگر در طول این دوره ارتقا خرابی‌ای رخ دهد، سازمان با خطر از دست دادن کدها و داده‌های ارزشمند مواجه می‌شود. بازیابی این داده‌های بسیار مهم، کاری پرهزینه و زمان‌بر است.

کمبود داده‌های با کیفیت بالا

رشد کسب‌وکار شما در عصر دیجیتال شما باید اهمیت داده‌های باکیفیت در بهبود رویکرد بازاریابی و افزایش فروش کلی را درک کنید. با این حال، کمبود داده به یکی از موانع اصلی برای رسیدن هوش مصنوعی به بالاترین سطح تولید تبدیل شده است. پروژه‌های مختلف هوش مصنوعی به دلیل داده‌های پراکنده، نامنظم و بی‌کیفیت، کاربردی خود را از دست می‌دهند.

انسان‌های جهان مدرن امروز به داده‌های بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دسترسی دارند. اما در واقع، مجموعه داده‌های مناسب برای کاربردهای هوش مصنوعی بسیار نادر هستند. با این حال، کارآفرینان به آینده امیدوارند. سازمان‌ها از منابع امیدبخش خود برای ساخت روش‌های کارآمد و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی علی‌رغم کمبود داده استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است.

هزینه، عنصر مهم دیگری است که هنگام پیاده‌سازی هوش مصنوعی در استراتژی کسب‌وکار باید مد نظر قرار گیرد. سازمان‌ها به‌طور گسترده‌ای در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند تا با افزودن پلتفرم هوش مصنوعی، فرآیندهای موجود را خودکار کرده و تجربه کاربری را بهبود بخشند. شرکت‌های پیشرو جهان مانند گوگل، فیسبوک، اپل، مایکروسافت و آمازون نیز همین کار را انجام داده‌اند. در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرد برای افزایش رشد آینده‌ی آنها

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

یکی از همکاران من که صاحب کسب‌وکاری در زمینه تولید کاپشن است، با این مشکل روبرو شده: شرکت‌های نوپایی که می‌خواهند از چنین سیستم‌های هوشمند استفاده کنند اما از نیروی کار ماهر بی‌بهره هستند، اغلب مجبور به برون‌سپاری می‌شوند. این رویکرد مشکلات مختلفی را در زمینه هزینه و نگهداری نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به الگوریتم‌های سنتی نیاز دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای خودکارسازی عملیات تجاری با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی ضروری خواهد بود.

نگرانی‌های اخلاقی

هوش مصنوعی برای برخی افراد نگران‌کننده و برای برخی دیگر پدیده‌ای شگفت‌انگیز است. چه بخواهیم چه نخواهیم، هوش مصنوعی وارد زندگی ما شده است. بازاریابان دیجیتال معتقدند هوش مصنوعی برای رشد کسب‌وکار مفید است و تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از آن می‌کنند. اما پیشرفت ناگهانی هوش مصنوعی، مسائل اخلاقی مختلفی را به وجود آورده است که عبارتند از:

از دست دادن شغل

مزایای هوش مصنوعی همچنان در حال گسترش است و این نوآوری را در درازمدت تضمین می‌کند. فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به تهدیدی اصلی برای نیروی کار ماهر تبدیل شده‌اند. برخلاف انسان‌ها، ماشین‌ها به استراحت یا تنقلات مکرر نیاز ندارند. سازمان‌ها و جامعه باید چگونگی استفاده از هوش مصنوعی و سازگاری با آن را بیابند. شرکت‌ها برای حفظ رقابت باید هوش مصنوعی را در خود جای دهند و کارگران نیز برای حفظ شغل خود باید مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

خطرات احتمالی مرتبط با هوش مصنوعی

ما بسیار مشغول آماده‌سازی خود برای آینده‌ای هستیم که در آن نسل بشر به‌شدت در محاصره‌ی ماشین‌های فوق‌العاده هوشمند قرار خواهد گرفت. اما از خطرات هوش مصنوعی در شکل کنونی آن غافلیم. انسان‌های امروز به دلیل بهره‌وری و کارایی ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی، آن‌ها را تحسین می‌کنند. با این حال، عدم تطابق دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با اهداف ما می‌تواند به تلفات سنگینی منجر شود.

متاسفانه، هوش مصنوعی در دست‌های نادرست می‌تواند برای انجام کارهای پرخطر و ایجاد نگرانی‌های جدی تغییر داده شود. مثال آن را می‌توان در سلاح‌های خودکار که عمدا برای کشتن برنامه‌ریزی شده‌اند، مشاهده کرد. این سلاح‌ها پس از استقرار، به سختی قابل غیرفعال‌سازی هستند. این به طور کلی به این معنی است که باید هوش مصنوعی را به گونه‌ای آموزش داد که خروجی‌های آن هیچ تهدیدی ایجاد نکند.

نقض حریم خصوصی

اکثر قریب به اتفاق کاربردهای هوش مصنوعی برای یادگیری و تصمیم‌گیری هوشمند به حجم عظیمی از داده‌ها وابسته هستند. هسته اصلی هوش مصنوعی بر اطلاعات حساس و شخصی تکیه دارد. به دلیل همین شیوه‌ی یادگیری منظم، این چارچوب‌ها ممکن است در معرض نقض داده‌ها و سرقت هویت قرار بگیرند. اتحادیه اروپا مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) را اجرا کرده است که حفاظت کامل اطلاعات شخصی را تضمین می‌کند.

مشتریان به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی آگاه‌تر می‌شوند. با پیشرفت همه چیز در جهت ادغام هوش مصنوعی، وب‌سایت‌ها در حال بازنگری در استراتژی امنیتی خود هستند تا مشتریان را از آخرین تغییرات آگاه نگه دارند.

موارد استفاده کمتر در بازار

هوش مصنوعی برای جلب حمایت گسترده بخش تجاری، به موارد استفاده بیشتری در بازار نیاز دارد. بدون مشاهده مثال‌های عملی آن در بازار، هیچ سازمانی تمایلی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نخواهد داشت. علاوه بر این، افراد و سازمان‌های کمی هستند که چشم‌انداز پیشرفت کنترل‌شده توسط ماشین در جهان را درک می‌کنند.

به زبان ساده، افراد ماهر کافی برای کار با این ماشین‌های هوشمند که خودشان فکر و یاد می‌گیرند، وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *