Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

5 نکته برای تبلیغ محتوای ویدئویی که از اینفلوئنسرها سفارش داده‌اید

بررسی سریع تیترهای مقاله

5 نکته برای تبلیغ محتوای ویدئویی که از اینفلوئنسرها سفارش داده‌اید

همکاری با سازندگان محتوا و افراد تاثیرگذار همچنان بسیار موثر است، یا حداقل می‌تواند باشد اگر درست انجام شود. این روش بسیار خوبی برای گسترش نفوذ و بهره‌مندی از اعتماد مخاطبان مشترک به آنهاست.

نظرسنجی اخیر درباره اقتصاد خالقان که توسط لایت‌ریکس و یوگاو انجام شد، نشان داد که 80 درصد از سازندگان در ۱۲ ماه گذشته با حداقل یک برند همکاری داشته‌اند. و بر اساس گزارش اخیر وضعیت بازاریابی تأثیرگذار، اکثر برندهایی که تلاش می‌کنند با تأثیرگذاران همکاری کنند از نتایج راضی هستند و می‌خواهیم به همکاری ادامه دهیم. شگفت‌آور نیست که پیش‌بینی می‌شود صنعت بازاریابی تأثیرگذار تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۱ میلیارد دلار برسد، رشدی بیش از ۲۸ درصد نسبت به ۱۶.۴ میلیارد دلار سال گذشته.

با توجه به اینکه هر تعامل با اینفلوئنسر حداقل صدها دلار هزینه دارد، می‌خواهید بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود، مخاطبانی که جذب می‌کنند و محتوای ویدئویی که با هم تولید می‌کنید، ببرید.

البته، اینفلوئنسری که با او کار می‌کنید ویدئو را منتشر کن در بسترهای خودتان می‌توانید با پاسخ‌ها تعامل داشته باشید، اما کارهای بیشتری هم می‌توانید انجام دهید. تبلیغ مؤثر ویدیوها نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک، همکاری و استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مختلف برای رسیدن به مخاطبان هدف است.

طراحی سایت وردپرس برای تبلیغ محتوای ویدئویی که از اینفلوئنسرها سفارش داده‌اید، باید با دقت انجام شود تا تجربه کاربری بهینه و جذابی برای بازدیدکنندگان سایت فراهم کند. اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، بهینه‌سازی ظاهر سایت برای نمایش ویدئوها است. سایت وردپرس شما باید طراحی مناسبی داشته باشد تا ویدئوها به راحتی قابل مشاهده و اشتراک‌گذاری باشند. استفاده از قالب‌های مناسب و تعبیه بخش‌های ویژه برای ویدئوها می‌تواند به افزایش تعامل با مخاطبان کمک کند. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که سایت به درستی واکنش‌گرا باشد تا کاربران از تمامی دستگاه‌ها بتوانند تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

در خلق محتوا و انتشار آن با هم همکاری کنید.

شما با یک اینفلوئنسر همکاری کرده‌اید و ویدیوی قدرتمندی تولید کرده‌اید، اما همکاری شما به همین جا ختم نمی‌شود. اینستاگرام امکان «پست‌های مشترک» را برای پست‌های فید و ریلز فراهم کرده است که در آن دو پروفایل می‌توانند به‌طور مؤثر همان محتوا را منتشر کنند.

در پست‌های مشترک، یک ویدیو در هر دو پروفایل نمایش داده می‌شود و هر دو شما و سازنده می‌توانید تمام اشتراک‌ها، بازدیدها، لایک‌ها و نظرات را ببینید. این امکان به هر دوی شما می‌دهد تا آزادانه با مخاطبان یکدیگر در تعامل باشید و به تمام نظرات و اشتراک‌ها به آسانی پاسخ دهید. این روش، پرورش مخاطبان با ویدیوها را ساده می‌کند، زیرا دیگر نیازی نیست از یکدیگر بخواهید که نظری را بررسی کنید یا آخرین آمار را به اشتراک بگذارید.

پست‌های مشترک برای افزایش دیده شدن و دسترسی بسیار مفیدند، زیرا مخاطبان مشترک شما با یک پست واحد درگیر می‌شوند و همه سیگنال‌های الگوریتمی را در یک نقطه متمرکز می‌کنند. پست‌هایی با تعامل بیشتر توسط الگوریتم‌های فید خبری پاداش می‌گیرند و سپس با موفقیت بیشتر، به افراد بیشتری می‌رسند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

با هم، شما و سازنده می‌توانید بینندگان را به گذاشتن دیدگاه و پرسش یا به اشتراک گذاشتن واکنش‌هایشان تشویق کنید و به این ترتیب تلاش‌های یکدیگر را برای ایجاد حسِ جامعه پیرامون محتوا تقویت کنید.

رویکرد چندکاناله اتخاذ کنید

بیشتر اینفلوئنسرها یک کانال اصلی دارند که مخاطبان اصلی‌شان در آنجا هستند و تلاش‌های تبلیغاتی خود را روی آن متمرکز می‌کنند. اما محدود کردن محتوای جذابشان به یک پلتفرم اشتباه است.

به جای آن، مطلب را در دیگر شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آن‌ها فعال هستند، منتشر کنید. این شبکه‌ها باید شامل کانال‌هایی باشند که برند شما در آن‌ها حضور فعالی دارد و همچنین کانال‌های فرعی اینفلوئنسر شما، حتی اگر تعداد دنبال‌کنندگانش در آنجا کمتر باشد.

ممکن است نیاز باشد ویدیو را برای کانال‌های مختلف کوتاه کنید، ویرایش کنید و با تغییرات دیگری وفق دهید؛ مثلاً زیرنویس یا برچسب اضافه یا کم کنید.

فراموش نکنید که فراتر از شبکه‌های اجتماعی فکر کنید. با جاسازی مستقیم ویدیوها در وب‌سایت یا وبلاگ خود، دیده‌شدن و تعامل را افزایش دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند با یک کلیک، آن‌ها را در سایت مشاهده کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) معمولا برای شرکت‌های تجارت الکترونیک نسبت به محتوای سنتی یا استودیویی، تبدیل به فروش بهتری دارد. همچنین می‌توانید برای نمایش محتوای ویدیویی خود، با نشریات، وبلاگ‌ها و انجمن‌های آنلاین مرتبط با صنعت خود تماس بگیرید.

عنوان و توضیحات ویدیو را بهینه کنید

در مورد ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی سئو را فراموش نکنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و برچسب‌ها برای بهینه‌سازی ویدیوها در موتورهای جستجو ضروری است.

این امر به‌ویژه اگر ویدیوی خود را در یوتیوب هم منتشر می‌کنید بسیار مهم است (و اگر این کار را نمی‌کنید، باید انجام دهید). جستجوی درون برنامه‌ای در یوتیوب بسیار مهم است، بنابراین اگر از عناوین و توضیحات بهینه‌شده استفاده کنید، مخاطبان هدف شما با احتمال بسیار بیشتری به محتوای شما دسترسی خواهند داشت.

کلیپ‌های یوتیوب نیز در نتایج جستجوی گوگل (SERP) نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین، سئو خوب می‌تواند دیده شدن شما را بیشتر کند.

علاوه بر ساختن عناوین و توضیحات جذاب و شامل کلمات کلیدی مناسب، ایجاد هشتگ‌های به‌یادماندنی و متمایز هم ایده خوبی است. در صورت امکان، نام برند و نام اینفلوئنسر را در هشتگ‌های کمپین خود بگنجانید.

با دیگر افراد تاثیرگذار، تبلیغات متقابل انجام دهید

تبلیغات متقابل می‌تواند شامل نمایش بخشی از ویدیوها توسط اینفلوئنسرها در کانال‌ها یا شبکه‌های اجتماعی یکدیگر باشد و بدین ترتیب مخاطبان جدیدی جذب شود.

بهترین روش این است که تأثیرگذارانی را انتخاب کنید که از قبل با تأثیرگذار «شما» ارتباط دارند، اما می‌توانید دو تأثیرگذار را گرد هم آورید و به آن‌ها در ایجاد رابطه کاری کمک کنید.

در کنار خدمات سئو وردپرس، می‌توانید استراتژی‌های مناسب سئو را برای بهبود دیده شدن محتوای ویدئویی خود پیاده‌سازی کنید. برای تبلیغ موثر ویدئوها، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با ویدئو و برند شما در عنوان، توضیحات و برچسب‌ها ضروری است. همچنین، باید به بهینه‌سازی ساختار URLها توجه داشته باشید و آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که به محتوای ویدئویی مرتبط باشند. خدمات سئو وردپرس می‌توانند کمک کنند تا محتوای ویدئویی شما در نتایج جستجو بهتر نمایش داده شود و دسترسی بیشتری برای کاربران به آن فراهم شود. این اقدام می‌تواند منجر به افزایش بازدید و تعامل با ویدئوهای شما از طریق جستجوهای طبیعی شود.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

 

پول بده، دیده شو

برای تبلیغ ویدئویتان، هیچ اشکالی در پرداخت هزینه برای دیده شدن بیشتر وجود ندارد. در واقع، اگر هزینه نکنید، ممکن است از سود از دست بدهید. صادقانه بگویم، بدون پرداخت هزینه برای محتوای سازندگان، رسیدن به بازگشت سرمایه واقعی دشوار است. بسیاری از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک و توییتر، امکان پرداخت هزینه برای تبلیغ پست ویدئویی و افزایش مخاطبان را ارائه می‌دهند.

همچنین می‌توانید از پست ویدیویی حمایت‌شده خود به‌عنوان پایه و اساس برای تبلیغات پیش‌نمایش، پست‌های حمایت‌شده یا تبلیغات هدفمند در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. این ممکن است شامل برش ویدیو به کلیپ‌های کوچک‌تر برای استفاده در تبلیغات و کمپین‌های مختلف باشد.

روی ویدیوهایتان تاریخ انقضا نگذارید. می‌توانید دوباره آن‌ها را ببینید، ویرایش یا به‌روزرسانی کنید و سپس چند روز، هفته، ماه یا حتی سال بعد از تاریخ تولید اولیه، مجددا در پست‌ها یا تبلیغات جدید آن‌ها را تبلیغ کنید.

از ویدیوهای اینفلوئنسرهای خود نهایت استفاده را ببرید.

هر ویدیویی که از اینفلوئنسر یا سازنده محتوا سفارش می‌دهید یک دارایی ارزشمند است، پس باید از هر کدام نهایت استفاده را ببرید. انتشار و تبلیغ متقابل، بهینه‌سازی کلمات کلیدی و تبلیغات پولی، همگی باید بخشی از جعبه ابزار تبلیغاتی ویدیوی شما باشند.

با تبلیغات راهبردی، می‌توانید دامنه‌ی نفوذ خود را گسترش دهید، مخاطبان وسیع‌تری را جذب کنید و در نهایت، نرخ تبدیل و درآمدتان را افزایش دهید.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *