Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

بازاریابی برای مصرف‌کنندگان مسن‌تر

بررسی سریع تیترهای مقاله

عبارت «بازار بالغ» می‌تواند به سرعت تصاویری کلیشه‌ای از زوج‌های بازنشسته‌ای که در ساحل قدم می‌زنند یا فرد مسن و ناتوانی که در صندلی راحتی نشسته، تداعی کند. اما این بازار عظیم و سودآور، بازار کوچکی نیست – بلکه شامل مصرف‌کنندگانی از همه اقشار جامعه می‌شود که فقط اتفاقاً از سن معینی بالاتر هستند. ریچل میلر بررسی می‌کند.

هم اکنون بیش از ۱۵٫۵ میلیون نفر ۶۰ ساله و بالاتر (۲۳ درصد از جمعیت بریتانیا)، ۳٫۲ میلیون نفر ۸۰ ساله و بالاتر و ۶۰۰ هزار نفر ۹۰ ساله و بالاتر وجود دارند. وزارت بهداشت .

سالانه با افزایش سن جمعیت، این رقم رو به افزایش است: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰ تعداد افراد بالای ۸۵ سال به ۳ میلیون نفر برسد.

با این حال، طعنه‌آمیز است که سن و نسل به طور فزاینده‌ای به عنوان وسیله‌ای … هدف‌گیری کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات خود را برای تمام گروه‌های سنی، از جمله افراد بالای 50 سال، ارائه می‌دهند و نه فقط به یک گروه سنی خاص.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا بازاریابی برای مصرف‌کنندگان مسن‌تر را به‌راحتی انجام دهید. با استفاده از طراحی ساده و کاربرپسند، می‌توانید تجربه‌ای راحت برای این گروه سنی فراهم کنید. همچنین، می‌توانید محتوای آموزشی و جذاب ایجاد کنید که نیازها و دغدغه‌های این گروه را پوشش دهد، مانند راهنماهای استفاده از محصولات یا خدمات شما که به‌طور ویژه برای مصرف‌کنندگان مسن‌تر طراحی شده است.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند به بهینه‌سازی سایت شما برای جذب مصرف‌کنندگان مسن‌تر کمک کند. با استفاده از کلمات کلیدی خاص و متناسب با این گروه سنی، می‌توانید سایت خود را در جستجوهای مرتبط بهتر نمایان کنید. بهینه‌سازی محتوای سایت و استفاده از تصاویر و فونت‌های بزرگ و خوانا، به تجربه بهتر کاربران مسن‌تر کمک می‌کند و باعث جذب این گروه از مخاطبان می‌شود.

هدف قرار دادن نسل بیبی بومر

برخی کسب‌وکارها، به‌ویژه شرکت‌های خدمات مالی، به نسل «بومرها» (۵۵ تا ۷۵ ساله) علاقه‌مندند. این نسل از تحرک اجتماعی، افزایش ارزش املاک و مستغلات و حقوق بازنشستگی مناسب سود برده و در نهایت وضع مالی نسبتا خوبی دارند، اما کلیشه‌ای نیستند.

اما بسیاری از کسب‌وکارهای اصلی این گروه سنی را نادیده می‌گیرند، زیرا می‌خواهند مشتریان خود را از جوانی جذب کنند و تا آخر عمر حفظشان کنند. باور عمومی این است که افراد مسن بعید است برند خود را تغییر دهند. وفاداری به برند .

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

اما مارک بیزلی، رئیس انجمن بازاریابی بالغین و مدیر … این را کاملاً اشتباه می‌داند. برتری آر اچ سی اول اینکه، پتانسیل تجاری گروه‌های سنی بالاتر را نادیده می‌گیرد و دوم اینکه، به طور کلی فرض می‌کند که تبلیغات برای مصرف‌کنندگان مسن‌تر کار نمی‌کند.

مشتریان مسن‌تر – حجم بازار

مهم‌تر از همه، به گفته‌ی بیزلی، در ۲۰ سال آینده، رشد مصرف در بیشتر بازارهای اصلی توسط افراد بالای ۶۰ سال هدایت خواهد شد.

شکی نیست که افراد مسن، پایگاه مشتری بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد افراد بالای ۴۵ سال در بریتانیا از افراد زیر ۴۵ سال بیشتر است، افراد بالای ۵۰ سال بازار عظیمی را برای کسب‌وکارها نشان می‌دهند.

بیزلی تأکید می‌کند: هر کسی که آنقدر نادان باشد که کمپینی را اجرا کند که تقریباً نیمی از جمعیت بالغ را نادیده می‌گیرد، احتمالاً کمپینی ناکارآمد و بد طراحی شده در دست دارد.

اما آنچه مورد نیاز است، تبلیغات بیشتر نیست، بلکه تبلیغات درست و مناسب است. مطالعات سال‌های اخیر نشان داده است که بسیاری از افراد بالای ۵۰ سال معتقدند تبلیغات یا به‌طور کامل آن‌ها را نادیده می‌گیرد یا با آن‌ها به‌صورت تحقیرآمیز یا کلیشه‌ای رفتار می‌کند.

نفوذ به بازار افراد بالای ۵۰ سال

در پاسخ به نیازهای این بازار، کسب‌وکارها اغلب به کلیشه‌ها پناه می‌برند. بیزلی اشاره می‌کند: «افراد مسن بخش واحدی نیستند. این گروه بسیار پیچیده است که بتوان آن را کلیشه‌ای کرد و بسیار متنوع است که بتوان در مورد آن حدس و گمان داشت. با این حال، دقیقا همین کاری است که برخی از کسب‌وکارها انجام می‌دهند.»

اشتباه دیگری که کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند، این باور است که مصرف‌کنندگان مسن‌تر با بقیه متفاوت هستند.

او می‌افزاید: «افراد مسن رفتاری متفاوت از دیگران ندارند. بیشتر ما همانطور که قبلا بودیم، با همان نگرش‌ها و رفتارها، زندگی خود را ادامه می‌دهیم.»

مثلاً، او می‌گوید اشتباه است اگر فکر کنیم افراد مسن‌تر در عادات خود ثابت‌ترند. آن‌ها به همان اندازه هر فرد دیگری احتمال دارد اگر نیازهایشان برآورده نشود، برند و تامین‌کننده خود را عوض کنند.

چگونگی دسترسی به مشتریان مسن‌تر

با افزایش سن، احتمال تغییرات فیزیولوژیکی مانند تغییر بینایی، شنوایی و مهارت‌های حرکتی بیشتر می‌شود. مهم است که فعالیت‌های بازاریابی به این مسائل بپردازند، بدون آنکه آن‌ها را بیش از حد بزرگ جلوه دهند.

برداشتن موانع می‌تواند به اندازه راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی جدید اهمیت داشته باشد، این گفته بیزلی است.

از آنجا که این گروهی از مصرف‌کنندگان باتجربه هستند، چگونه باید به مشتریان مسن‌تر بازاریابی کرد؟ کلید کار، شمول است نه کلیشه سازی. بیزلی نتیجه می‌گیرد: «شمول به معنای کنار گذاشتن افراد مسن نیست، بلکه به معنای هدف قرار دادن فعالانه آن‌ها هم نیست.»

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

مثلاً بعضی از برندها تلاش می‌کنند فقط جوانان را مخاطب خود قرار دهند، در حالی که بسیاری از افراد مسن‌تر هم مشتری بالقوه هستند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *