Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

سئو در برابر تجربه کاربری: چگونه می‌توان آنها را برای رتبه‌بندی بالاتر با هم ترکیب کرد

بررسی سریع تیترهای مقاله
تفاوت بین سئو و تجربه کاربری چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) روی عملکرد وب‌سایت شما در نتایج جستجو تمرکز دارد، در حالی که تجربه کاربری (UX) روی نحوه تعامل و تجربه کاربران با وب‌سایت شما متمرکز است. تجربه کاربری نقش بسیار مهمی در SEO دارد، زیرا تجربه کاربری ضعیف وب‌سایت می‌تواند منجر به رتبه‌بندی پایین‌تر در نتایج جستجو شود.

احتمالا به خاطر جستجوی «سئو در مقابل تجربه کاربری» در موتور جستجوی مورد علاقه‌تان اینجا هستید.

در خدمات سئو وردپرس، ترکیب سئو و تجربه کاربری (UX) می‌تواند تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد. از آنجایی که موتورهای جستجو، مانند گوگل، به تجربه کاربری توجه زیادی دارند، اطمینان از دسترسی آسان به محتوا و بهبود سرعت بارگذاری می‌تواند در کنار بهینه‌سازی محتوای سایت، به بهبود رتبه کمک کند.

اگرچه بسیاری از تیم‌های بازاریابی دیجیتال، سئو و تجربه کاربری را کاملا جدا از هم می‌دانند، اما در واقع این دو با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. استراتژی سئو محور تجربه کاربری می‌تواند به رشد آلی طولانی‌تر و پایدارتری منجر شود. و یک استراتژی تجربه کاربری مبتنی بر سئو می‌تواند به دو برابر شدن تأثیر تلاش‌های شما برای حداکثر رساندن ترافیک موتورهای جستجو کمک کند.

هدف از سئو و تجربه کاربری، افزایش سودمندی و تاثیر وبسایت شما برای کاربران است. درباره تفاوت‌های سئو و تجربه کاربری و چگونگی استفاده از آنها برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود بیشتر بیاموزید.

در طراحی سایت وردپرس، ایجاد یک طراحی واکنش‌گرا و سازگار با موبایل، علاوه بر اینکه تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، به افزایش تعامل کاربران نیز کمک می‌کند. این موارد باعث می‌شوند که سایت شما هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه باشد و شانس رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو افزایش یابد.

سئو در برابر تجربه کاربری

SEO چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استراتژی‌ای برای بهینه‌سازی وبسایت با هدف کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی طبیعی موتورهای جستجو است. بهینه‌سازی‌های رایج SEO شامل کلمات کلیدی ( ) تولید محتوا بهینه‌سازی سرعت صفحه و موارد دیگر

از طریق سئو، وبسایت‌ها می‌توانند به مخاطبان هدف خود دست یابند و شرکت‌ها می‌توانند مشتریان واجد شرایط را جذب کنند. ترافیک وبسایت که به رشد سازمان کمک می‌کند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

تجربه کاربری چیست؟

تجربه کاربری بهبود تجربه کاربری وبسایت است. تمرکز UX بر روی سرعت صفحه سازگاری با موبایل، سهولت استفاده، دسترسی‌پذیری، پیام‌رسانی و موارد دیگر. تجربه کاربری می‌تواند فراتر از وب‌سایت یک شرکت، به فرآیندهای فروش و پشتیبانی مشتری نیز گسترش یابد.

تجربه کاربری نامناسب یا متوسط می‌تواند مستقیماً بر درآمد کسب‌وکار تأثیر بگذارد و باعث شود از خود بپرسید چرا … وبسایت سودآور نیست با ارائه تجربه کاربری مثبت و مفید، شرکت‌ها می‌توانند مشتریان بیشتری جذب، تبدیل و حفظ کنند و در عین حال استراتژی‌های دیگر بازاریابی دیجیتال مانند بهینه‌سازی موتور جستجو را نیز بهبود بخشند.

تفاوت سئو و یو ایکس چیست؟

مهم‌ترین تفاوت سئو و تجربه کاربری این است که بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یک استراتژی جذب ترافیک است که بر بهبود دید وب‌سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز دارد، در حالی که تجربه کاربری به‌طور کلی‌تر بر بهبود مسیر کاربری از ابتدا تا انتها تمرکز می‌کند.

با این حال، تجربه کاربریهستبخشی از بهینه‌سازی موتور جستجو، چرا که تجربه کاربری یکی از عوامل رتبه‌بندی است.

تجربه کاربری یکی از عوامل رتبه‌بندی در سئو است.

بله، تجربه کاربری یکی از عوامل رتبه‌بندی در سئو است.

  • عوامل رتبه‌بندی مرتبط با تجربه کاربریسرعت صفحه، سازگاری با موبایل، دسترسی‌پذیری
  • عوامل رتبه‌بندی غیرمستقیم مرتبط با تجربه کاربریخوانایی محتوا، ساختار صفحه، ناوبری و پیام‌رسانی. این‌ها را جزو موارد غیرمستقیم می‌دانیم. عوامل رتبه‌بندی چون موتورهای جستجو به سیگنال‌های درون صفحه‌ای مانند زمان ماندن کاربر و نرخ پرش نیز توجه می‌کنند.

بهینه‌سازی تجربه کاربری برای سئو

با این بهینه‌سازی‌ها می‌توانید تلاش‌های سئو و تجربه کاربری خود را با هم ترکیب کنید.

سرعت صفحه

با سرعت بیشتر صفحه، مشاهده، خواندن و تعامل کاربران با محتوای شما آسان‌تر می‌شود. این امر، تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند، به همین دلیل گوگل… شاخص‌های اصلی وب عاملی در رتبه‌بندی که سرعت و تعامل‌پذیری یک صفحه را ارزیابی می‌کند.

با روش‌های زیر سرعت صفحه‌تان را بهبود ببخشید

  • حجم رسانه‌های سایت خود را کم کنید
  • ذخیره سازی مرورگر را فعال کنید
  • کد وبسایت خود را فشرده کنید
  • یک ارائه دهنده میزبانی قابل اعتماد پیدا کنید

قابلیت استفاده

در بحث کاربری، تضادی بین تجربه کاربری و سئو وجود ندارد. کاربری معیاری حیاتی برای ارائه تجربه‌ای مفید است که موتورهای جستجو و کاربران به آن اهمیت می‌دهند. در مورد وبسایت‌ها، کاربری می‌تواند از سهولت ناوبری تا سرعت پاسخگویی صفحه را شامل شود.

در زیر چند روش برای بهینه‌سازی قابلیت استفاده از وب‌سایت شما آمده است:

  • نرم‌افزار تست قابلیت استفاده را راه‌اندازی کنید تا بازخورد مستقیم بگیرید.
  • منوهای ناوبری را برای سادگی، خلاصه کنید.
  • از لنگر متنی دقیق برای پیوندهای داخلی استفاده کنید.
  • دعوت‌های به عمل واضح و ساده ایجاد کنید

سازگاری با موبایل

سازگاری با موبایل یکی از شناخته‌شده‌ترین جنبه‌های سئو و تجربه کاربری است. هنگامی که طراحی سایت شما سازگار با موبایل یا واکنش‌گرا باشد، وب‌سایت شما با دستگاه‌های مختلف و ابعاد آن‌ها مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها سازگار می‌شود.

می‌توانید با این روش‌ها، تجربه موبایلی مناسبی در سایت خود ایجاد کنید:

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

  • با طراحی واکنش‌گرا
  • بازدید از صفحات سایت در دستگاه‌های مختلف
  • بهینه‌سازی تجربه سایت برای کاربران تلفن همراه

دسترسی

با وب‌سایتی قابل دسترسی، امکان دسترسی، خواندن و استفاده از سایت خود را برای همه فراهم می‌کنید. در حالی که بیشتر کسب‌وکارها معتقدند که سایت قابل دسترسی دارند، این امر در مقایسه با دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) صادق نیست.

برخی از تغییراتی که می‌توانند دسترسی به سایت شما را بهبود بخشند عبارتند از:

  • متن جایگزین برای تصاویر اضافه کنید
  • کنتراست بهینه را فراهم کنید فونت‌ها و رنگ‌های پس‌زمینه
  • از نشانه‌گذاری HTML مناسب استفاده کنید

ساختار صفحه

ساختار صفحه، اگرچه در سئو و تجربه کاربری امری بدیهی به نظر می‌رسد، اما ممکن است نادیده گرفته شود. ساختار صفحه به چگونگی سازماندهی صفحه، مانند استفاده از تیترها، و چگونگی قابل‌اسکن بودن صفحه برای خوانندگانی که به‌دنبال دریافت سریع اطلاعات هستند، اشاره دارد.

از جمله موثرترین روش‌های بهبود ساختار صفحه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقسیم محتوای خود به بخش‌های سر فصل‌دار
  • استفاده از سلسله مراتب عنوان‌ها برای سازماندهی محتوا، مانند H1، H2 و H3
  • افزودن لیست‌ها، تصاویر و ویدیوها برای تنوع بخشیدن به محتوا
  • ایجاد عناوین توصیفی که به کاربران در پیمایش صفحه کمک می‌کند

پیام‌رسانی

برای اینکه طراحی تجربه کاربری و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (UX و SEO) تاثیر مستقیم بر سودآوری داشته باشند، به پیام‌رسانی دقیق در سایت خود نیاز دارید. از فراخوان‌های عملی گرفته تا شعارهای محصولاتتان، به پیامی نیاز دارید که کاربران آن را درک کنند. اگر آن‌ها را گیج کنید، تبدیل نخواهند شد.

در اینجا چند راه برای بهبود پیام‌رسانی وب‌سایت شما آمده است:

  • عنوان‌های توصیفی بنویسید
  • از ابزارهای خوانایی برای سنجش خوانایی متن استفاده کنید.
  • از اصطلاحات تخصصی کمتر استفاده کن

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *