Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

بازاریابی مجدد تجربه‌ای رایج برای کاربران اینترنت است. اما بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟ بازاریابی مجدد، تبلیغ برای کاربرانی است که پیش‌تر با وب‌سایت شما تعامل داشته‌اند و از طریق تبلیغات شخصی‌سازی‌شده انجام می‌شود. در این راهنمای سریع، بیشتر درباره تعریف بازاریابی مجدد بیاموزید.

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد یا هدف‌گیری مجدد، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که کسب‌وکار را به افرادی که پیش‌تر با وب‌سایت شرکت تعامل داشته‌اند اما اقدام مورد نظر، مانند خرید محصول، را انجام نداده‌اند، تبلیغ می‌کند. تبلیغات گوگل (تبلیغات مایکروسافت و فیسبوک)

چند مثال از بازاریابی مجدد چیست؟

بیایید با این مثال‌ها، تعریف بازاریابی مجدد را ملموس‌تر کنیم.

  • آلیس از صفحه اصلی یک وبسایت بازدید می‌کند و بعداً در یک سایت خبری، تبلیغات همان برند را می‌بیند.
  • برایان محصولی را به سبد خریدش اضافه می‌کند، اما سپس آن را رها می‌کند. بعداً، در یک وبلاگ، تبلیغ همان محصول را می‌بیند.
  • او در یک وبسایت مسافرتی به دنبال پرواز می‌گشت و سپس در سایت دیگری، تبلیغات هتل‌های آن منطقه را دید.

در اصل، بازاریابی مجدد برای جذب مجدد کاربرانی که مسیر تعامل خود را متوقف کرده‌اند، کار می‌کند.

بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چرا مهم است؟

در بازاریابی دیجیتال، بازاریابی مجدد به چند دلیل مهم است، از جمله موارد زیر:

  • هدف‌گیری : با بازاریابی مجدد، می‌توانید در هدف‌گیری خود دقیق‌تر شوید. برای مثال، می‌توانید کاربرانی را هدف بگیرید که از آدرس اینترنتی خاصی بازدید کرده‌اند و مدت زمان بازدید آن‌ها از آن آدرس یا مکان آن‌ها را تعیین کنید.
  • هدف: از آنجایی که مخاطبان بازاریابی مجدد از داده‌های شما مانند صفحات بازدید شده، زمان سپری شده در صفحه و رویدادهای دیگر نشأت می‌گیرند، می‌توانید نیت کاربر را درک کرده و تبلیغاتی بسازید که با آن نیت، چه آگاهی و چه بررسی، همخوانی داشته باشد.
  • موثر بودن بازاریابی مجدد نیز موثر است و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سرنخ‌های بیشتری ایجاد کرده و فروش بیشتری از وب داشته باشند. بدون بازاریابی مجدد، شرکت‌ها روش‌های محدودی برای دسترسی به این کاربران واجد شرایط خواهند داشت.

هر نوع کسب‌وکاری که داشته باشید، بازاریابی مجدد می‌تواند ارزش واقعی برای سازمان شما به ارمغان بیاورد.

بازاریابی مجدد چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی، بازاریابی مجدد به این صورت عمل می‌کند:

  1. کاربری از وب‌سایت بازدید می‌کند
  2. کاربری هنگام گشت و گذار در وب، تبلیغی را مشاهده می‌کند.

اما بیایید عمیق‌تر بررسی کنیم و ببینیم پشت پرده چه می‌گذرد.

  1. یک کسب‌وکار پیکسلی به سایت خود اضافه می‌کند که رفتار کاربر را از طریق کوکی ردیابی می‌کند.
  2. یک کسب‌وکار با استفاده از داده‌های کوکی مانند صفحات بازدید شده، موقعیت مکانی، زمان سپری شده در صفحه و موارد دیگر، در پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادز، مایکروسافت ادورتیزینگ و فیسبوک ادورتیزینگ، مخاطبان بازاریابی مجدد ایجاد می‌کند.
  3. یک کسب‌وکار کمپین تبلیغات بازاریابی مجدد را برای مخاطبان هدف خود می‌سازد که پس از آماده شدن شرکت و رسیدن تعداد کاربران مخاطب بازاریابی مجدد به حد کافی، راه‌اندازی می‌شود. نیازمندی‌های کاربران بسته به پلتفرم تبلیغاتی متفاوت است.

از آنجا که بازاریابی مجدد بر کوکی‌ها متکی است، برای کسب‌وکارها ضروری شده است که استراتژی داده‌های شخص اول را برای جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و انتقال داده‌های بازاریابی مجدد ایجاد کنند. به عنوان مثال، گوگل (یکی از شناخته‌شده‌ترین ارائه‌دهندگان بازاریابی مجدد) در حال فاصله گرفتن از کوکی‌ها است.

چه زمانی باید از بازاریابی مجدد استفاده کنم؟

شرکت‌ها باید در موارد زیر از بازاریابی مجدد استفاده کنند:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

  • می‌خواهید آگاهی از برندتان را افزایش دهید. بیشتر مسیرهای خرید، پیش از تبدیل شدن به فروش، چندین نقطه تماس دارند؛ بنابراین بازاریابی مجدد در مراحل اولیه مفید است. با اینکه اطلاعات محدودی از قصد خرید مشتری خواهید داشت، می‌توانید برای درگیر کردن بازدیدکنندگان اولیه قیف فروش، آزمایش کنید.
  • به دنبال راهی برای مقابله با سبدهای خرید رها شده هستید یکی از بهترین دلایل استفاده از بازاریابی مجدد، بازیابی درآمد از سبدهای خرید رها شده است. این تبلیغات می‌توانند کاربران را به بازگشت و تکمیل خریدشان ترغیب کنند. برای مثال، شرکت آموزشی می‌توانیم دوباره به کاربرانی که سبد خرید خود را برای راهنمای مطالعه رها کردند، بازاریابی کنیم.
  • می‌خواهید در چرخه‌های خرید طولانی مدت، در ذهن مشتریان باقی بمانید. بازاریابی مجدد برای شرکت‌های تولید سرنخ، می‌تواند برند شما را در طول مذاکرات در ذهن مشتری نگه دارد و این امر به طور قابل توجهی بر انتخاب‌های خریدار تأثیر می‌گذارد.
  • شما به دنبال پرورش کاربران در مرحله‌ی بررسی هستید. همچنین می‌توانید از تبلیغات بازاریابی مجدد برای پرورش افرادی که هنوز در حال شناخت کسب‌وکار، پیشنهادات و رقبا شما هستند، استفاده کنید. در اینجا نیز، شما برند خود (و مشکلی که حل می‌کنید) را در ذهن مخاطب نگه می‌دارید.
  • به دنبال ایجاد خریدهای تکراری هستید شرکت‌ها از تبلیغات بازاریابی مجدد برای کسب درآمد از خریدهای تکراری یا جدید مشتریان فعلی استفاده می‌کنند. ارزش تبلیغات بازاریابی مجدد در این است که کسب‌وکار شما برای کاربران قابل مشاهده باقی می‌ماند.

موارد بالا تنها چند نمونه از کاربردهای بازاریابی مجدد هستند. به یاد داشته باشید که مخاطبان بازاریابی مجدد به حداقل تعداد کاربر نیاز دارند، بنابراین باید روی برنامه‌هایی تمرکز کنید که کاربران کافی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی شما تولید می‌کنند.

کمپین‌های بازاریابی مجدد را کجا می‌توانم اجرا کنم؟

تبلیغات بازاریابی مجدد در چندین پلتفرم تبلیغاتی در دسترس هستند، از جمله:

  • تبلیغات گوگل
  • تبلیغات مایکروسافت
  • تبلیغات فیسبوک
  • تبلیغات لینکدین
  • تبولا
  • ادرول

اگر تازه کار بازاریابی مجدد را شروع کرده‌اید، از گوگل ادز، مایکروسافت ادز یا فیسبوک ادز استفاده کنید. گوگل ادز برای مبتدیان عالی است زیرا با گوگل آنالیتیکس 4 ادغام می‌شود و اگر قبلاً از طریق این شبکه تبلیغ می‌کردید، داشبوردی آشنا ارائه می‌دهد.

کمپین بازاریابی مجدد خود را با yaseomi.com به واقعیت تبدیل کنید.

علاوه بر تیم بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برنده جایزه، yaseomi.com متخصصان تبلیغات باتجربه‌ای نیز دارد. از تخصص آن‌ها در کمپین‌های بازاریابی مجدد خود استفاده کنید. تماس امروز با ما یادگیری چگونگی کمک آن‌ها به شما برای بستن فروش بیشتر با تبلیغات بازاریابی مجدد

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *